abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157551487
Geachte Mensen,

In Nijkerk is er iets aan de hand. Wie is er niet groot geworden met zwembad Bad Bloemendal? Zwemles, schoolzwemmen en in de zomer buiten zwemmen met lange rijen voor de kassa voor een abonnement. Helaas is dat buiten zwemmen al verleden tijd want het buitenbad is al permanent gesloten. Je kunt het alleen nog maar bekijken van binnen… Het binnenbad is nog wel open, met de nadruk op NOG.
De gemeente van Nijkerk wil namelijk Bad Bloemendal slopen en een nieuw zwembad bouwen. Normaal is het niet een probleem dat er een nieuw zwembad komt. Echter het plan van de gemeente baad mij zorgen. Niet alleen mij maar ook de bijna 1000 likers van “Bad Bloemendal Blijft Bestaan” en al 500 petitie tekenaars wat is opgezet door Steungroep Nijkerk. Ze willen de nieuwe zwembad namelijk plaatsen achter kippen fabriek van vd Bor ! Juist langs een drukke weg en ook nog eens stank overlast. Nu ligt het in een stille omgeving, geen auto’s en schone lucht. Dat willen wij niet kwijt. Ons vermoeden is dat de gemeente de grond wil verkopen omdat het dure grond is. Dat levert veel geld op !

Dit is de website over dit project : https://badbloemendalblijft.wordpress.com/

Ik vraag u vriendelijk of u deze website wilt bezoeken :)

Alvast Bedankt,

Groeten,
Martin
pi_157551678
Ik vind het vooral zorgwekkend dat de buitenbaden een voor een gesloten worden, Leusden heeft ook al geen buitenbad meer, Liendert in Amersfoort ook niet, en Nijkerk nu dus ook al niet meer....
En De Slag in Hoevelaken verdwijnt helemaal in 2018 :{
Gelukkig is Putten er nog, maar ik vind het zo'n gemis, dat er geen buitenbaden meer zijn.

Dat het zwembad ik Hoevelaken gesloten wordt is overigens ook gelijk de reden van de andere locatie van Bad Bloemendal, want die twee zwembaden komen beiden te vervallen door de bouw van een nieuw zwembad, en dat zou dan dus op een centraal gelegen locatie moeten zijn...
Dan zijn er ook nog voldoende alternatieven lijkt me, het buitengebied van Nijkerkerveen lijkt me wel geschikt
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157551795
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157551818
Uiteraard ga ik die petitie niet ondertekenen, maar dit is dan wel weer leuk:

quote:
De gemeente van Nijkerk wil namelijk Bad Bloemendal slopen en een nieuw zwembad bouwen. Normaal is het niet een probleem dat er een nieuw zwembad komt. Echter het plan van de gemeente baad mij zorgen.
^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157551866
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Uiteraard ga ik die petitie niet ondertekenen, maar dit is dan wel weer leuk:

[..]

^O^
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157552069
quote:
zijn ook allerlei petities om dit tegen te gaan, wat jammer is aan de slag is dat het op de meest onmogelijke tijden open is :')
pi_157552207
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:08 schreef Tiemie het volgende:

[..]

zijn ook allerlei petities om dit tegen te gaan, wat jammer is aan de slag is dat het op de meest onmogelijke tijden open is :')
Ja, terwijl het op zich een heel leuk zwembad is.

Maar als je overdag een beetje recreatief wilt gaan vrijzwemmen terwijl het geen schoolvakantie is, dan kun je nagenoeg alleen in Leusden en Putten terecht.
Dat vind ik nogal een triest gegeven als het gaat om de omgeving van een stad met 150.000 inwoners.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 november 2015 @ 11:22:51 #8
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_157563649
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, terwijl het op zich een heel leuk zwembad is.

Maar als je overdag een beetje recreatief wilt gaan vrijzwemmen terwijl het geen schoolvakantie is, dan kun je nagenoeg alleen in Leusden en Putten terecht.
Dat vind ik nogal een triest gegeven als het gaat om de omgeving van een stad met 150.000 inwoners.
precies, wij willen graag buiten de schoolvakanties even snel een uurtje naar het zwembad met onze 2-jarige dochter en dat is nagenoeg onmogelijk.
pi_157563683
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:22 schreef Tiemie het volgende:

[..]

precies, wij willen graag buiten de schoolvakanties even snel een uurtje naar het zwembad met onze 2-jarige dochter en dat is nagenoeg onmogelijk.
Wij hebben een openlucht zwembad op 150 meter afstand hier in de Randstad :D
  zondag 15 november 2015 @ 11:31:17 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157563782
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:22 schreef Tiemie het volgende:

[..]

Ik merkte het toen ik weer naar Amersfoort verhuisde... Voorheen ging ik naar Putten, maar dat is op Leusden na nog steeds de enige optie als je op een doordeweekse middag naar een zwembad wilt.

Het is echt van de zotte, vroeger kon je overdag ook gewoon in De Slag terecht, en was het Aquadroom zo ongeveer de hele dag open.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157563813
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:48 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het vooral zorgwekkend dat de buitenbaden een voor een gesloten worden, Leusden heeft ook al geen buitenbad meer, Liendert in Amersfoort ook niet, en Nijkerk nu dus ook al niet meer....
En De Slag in Hoevelaken verdwijnt helemaal in 2018 :{
Gelukkig is Putten er nog, maar ik vind het zo'n gemis, dat er geen buitenbaden meer zijn.

Dat het zwembad ik Hoevelaken gesloten wordt is overigens ook gelijk de reden van de andere locatie van Bad Bloemendal, want die twee zwembaden komen beiden te vervallen door de bouw van een nieuw zwembad, en dat zou dan dus op een centraal gelegen locatie moeten zijn...
Dan zijn er ook nog voldoende alternatieven lijkt me, het buitengebied van Nijkerkerveen lijkt me wel geschikt
Had Leusden een buitenbad dan? Toen ik daar opgroeide hadden we de Octopus, en gingen wij vaak naar het Bosbad of naar het Henschotermeer in de zomer. Ik wist niet dat we een buitenbad hadden. Waar stond die?
  zondag 15 november 2015 @ 11:43:15 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157563981
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 11:33 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Had Leusden een buitenbad dan? Toen ik daar opgroeide hadden we de Octopus, en gingen wij vaak naar het Bosbad of naar het Henschotermeer in de zomer. Ik wist niet dat we een buitenbad hadden. Waar stond die?
Ja. Leusden had vroeger een fantastisch buitenbad.
50 meter waarvan de helft diep (en een deel zelfs 4 meter diep vanwege de duikplank) en de helft ondiep (ongeveer 1.20)
En dan was er nog een gigantisch (ik schat 20x20) echt ondiep bad 60-70 cm diep en er waren ook nog kleuterbadjes van max 30 cm diep.

Ik heb al m'n zwemdiploma's in Leusden gehaald, waarvan C, D en E in het buitenbad.

Het zwembad was op dezelfde plek trouwens, waar die benzinepomp en dat honkbal/softbal veld nu is hoorde vroeger ook bij het zwembad.

Kijk maar eens op oude luchtfoto's.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157564099
Hoi Martin. Als je op jullie site zet dat het geld van de verkochte grond gebruikt zou kunnen worden om vluchtelingen op te vangen zit je binnen no-tine aan 400.000 handtekeningen.
Wie dit leest is gek
  zondag 15 november 2015 @ 11:57:45 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157564263
quote:
99s.gif Op zondag 15 november 2015 11:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoi Martin. Als je op jullie site zet dat het geld van de verkochte grond gebruikt zou kunnen worden om vluchtelingen op te vangen zit je binnen no-tine aan 400.000 handtekeningen.
Niet zo flauw doen...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157820048
R I P
pi_158200293
Huh zelfs in mijn oude dorpje in Zeeland hadden we gewoon een enorm buitenbad, een tropisch zwemparadijs en nog wat andere zwembaden. En een dorp verderop ook een groot buitenbad. Een van de leuke buitenbaden is nu wel dicht maar er ligt nu een ander buitenbad wat minstens zo leuk is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158224282
Lekker chloor happen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')