abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 november 2015 @ 11:31:49 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157541045
quote:
Straatmuzikanten in Amsterdam krijgen een speelverbod in postcodegebied 1012. Daarbinnen vallen onder meer de Dam en de Wallen, de meest toeristische gebieden van de stad. Het speelverbod is een van de maatregelen om de overlast voor binnenstadbewoners terug te dringen.

Het stadsdeel kreeg het afgelopen jaar 46 klachten over straatmuzikanten, zegt de voorzitter van het stadsdeel Centrum, Boudewijn Oranje (D66), in Het Parool. Volgens hem is dat het topje van de ijsberg. Daarom komt er een totaalverbod. "Nu kunnen we onmiddellijk zeggen: wegwezen", zegt Oranje.

Verder wil het stadsdeel hard optreden tegen fietsverhuurbedrijven die met hun fietsen trottoirs blokkeren. Ook worden trottoirs langs terrassen verbreed, zodat er meer ruimte komt voor voetgangers.
Bierfiets

De door velen gehate bierfietsen worden voorlopig niet geweerd. Met de verhuurders zijn gesprekken gevoerd. Daarin is afgesproken dat bestuurders een training krijgen, dat de alcohol-inname beperkt blijft en dat er geen versterkte muziek te horen mag zijn.

Als bierfietsen voor overlast blijven zorgen, kan de burgemeester alsnog een verbod afkondigen, zegt een gemeentewoordvoerder.
Bron: NOS

Denk dat die bierfietsen veel hinderlijker zijn en eerder uitgebannen moeten worden, maar soit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 17-11-2015 10:35:19 (bron) ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157541151
Wat een vertrutting. Amsterdam is niet meer de stad waar ik ooit zo verliefd op werd. Amsterdam zou weer voor Amsterdammers moeten worden. Vrijheid, blijheid en geen gezeik meer door een stel bekrompen provinciale yuppen. Zij hebben de stad kapot gemaakt met hun gezeur.
  zaterdag 14 november 2015 @ 12:41:00 #3
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_157542572
Laat ze eerder die straatverkopers( promotiemedewerkers/dagbladverkopers) maar verbieden. Straatmuzikanten doen imo vrij weinig, je wordt niet aangeklampt of aangesproken, als je t niks vindt loop je gewoon door.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_157546039
Lekker terug naar Oude Pekela.
  zaterdag 14 november 2015 @ 16:02:51 #5
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_157547060
_O_
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_157547094
Waarom is dit goed nieuws? Eigenlijk hoort het toch wel een beetje bij Amsterdam...
pi_157548418
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:37 schreef Elzies het volgende:
Wat een vertrutting. Amsterdam is niet meer de stad waar ik ooit zo verliefd op werd. Amsterdam zou weer voor Amsterdammers moeten worden. Vrijheid, blijheid en geen gezeik meer door een stel bekrompen provinciale yuppen. Zij hebben de stad kapot gemaakt met hun gezeur.
En daar wringt de schoen idd. De huidige Amsterdammer is een nimbyjup met een pandje van een miljoen die er graag bij wil horen.
Echte Amsterdammers wonen in Almere, Hoofddorp, Purmerend en dat soort. Omdat ze dat kunnen betalen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157548630
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En daar wringt de schoen idd. De huidige Amsterdammer is een nimbyjup met een pandje van een miljoen die er graag bij wil horen.
Echte Amsterdammers wonen in Almere, Hoofddorp, Purmerend en dat soort. Omdat ze dat kunnen betalen.
Net als de arena, daar zitten ook alleen maar nep-Amsterdammers.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157548660
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Net als de arena, daar zitten ook alleen maar nep-Amsterdammers.
Dit is geen topic om je Ajaxhaat te spuien.. Lekker naar VBL gaan dan. Of WZV.
1947-2016
pi_157550214
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:37 schreef Elzies het volgende:
Zo te zien is het een maatregel van het Stadsdeel.

Ik zou zeggen, afschaffen die hap. Het stadsdeel Centrum dan. Net zoals het jaren geleden ook al was. Want het stadscentrum is toch zeker van de hele stad, en niet alleen van de mensen die er wonen.
pi_157561530
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is geen topic om je Ajaxhaat te spuien.. Lekker naar VBL gaan dan. Of WZV.
Huh, ik dacht dat ik juist een punt maakte voor echte Ajax-supporters die met lede ogen moeten aanzien hoe hun Ajax verworden is tot bioscoopclub.

En dat ligt in het verlengde van Amsterdammers die met lede ogen moeten aanzien hoe het centrum opgekocht wordt door figuren van buiten Amsterdam waardoor ze zelf allemaal naar de rand van de stad moeten vertrekken.
pi_157565715
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Denk dat die bierfietsen veel hinderlijker zijn en eerder uitgebannen moeten worden, maar soit.
En dodelijker.

Wat mij betreft hangt het af van de straatmuzikant in kwestie, als hij muzikaal is en kan spelen, laat hem/haar daar dan even spelen. Als hij/zij zo muzikaal is als de doorsnee persoon dan kan ik me voorstellen dat het mensen behoorlijk op hun zenuwen werkt. Een soort van gedoogbeleid in functie van hoe goed je speelt lijkt me niet onredelijk.

quote:
De door velen gehate bierfietsen worden voorlopig niet geweerd. Met de verhuurders zijn gesprekken gevoerd. Daarin is afgesproken dat bestuurders een training krijgen, dat de alcohol-inname beperkt blijft en dat er geen versterkte muziek te horen mag zijn.
Ze kregen dus nog geen training.

quote:
Verder wil het stadsdeel hard optreden tegen fietsverhuurbedrijven die met hun fietsen trottoirs blokkeren. Ook worden trottoirs langs terrassen verbreed, zodat er meer ruimte komt voor voetgangers.
Daar moet je natuurlijk tegen optreden, het is niet echt veilig als mensen naar de weg moeten uitwijken. Het volledig blokkeren is een probleem maar ook het gedeeltelijk blokkeren is een probleem indien minder valide mensen daardoor niet meer kunnen passeren zonder naar de weg uit te wijken. In het centrum van mijn stadje heb je ook zo'n straat waarin terrassen de stoep blokkeren terwijl daar auto's rijden in die weg. Vragen om verkeersongelukken, toch wordt er niet tegen opgetreden door de politie, blijkbaar wegen de inkomsten zwaarder dan de verkeersveiligheid. Dat kan maar ben er eerlijk over.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157565756
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:41 schreef Revanches het volgende:
Laat ze eerder die straatverkopers( promotiemedewerkers/dagbladverkopers) maar verbieden. Straatmuzikanten doen imo vrij weinig, je wordt niet aangeklampt of aangesproken, als je t niks vindt loop je gewoon door.
Dat ook, ja. :)
Ik heb veel meer last van die reclamemensjes dan van straatmuzikanten. Nu ik erover nadenk, van alle straatmuzikanten die ik de laatste jaren ben tegengekomen vond ik slechts een minderheid hinderlijk, met stip op 1 het draaiorgel (moet ik daar geld voor geven? Iedereen kan draaien). Er zitten er ook een paar tussen die wel iets kunnen en er zaten er een stuk of 2 tussen die zelfs bekwaam zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 18:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo te zien is het een maatregel van het Stadsdeel.

Ik zou zeggen, afschaffen die hap. Het stadsdeel Centrum dan. Net zoals het jaren geleden ook al was. Want het stadscentrum is toch zeker van de hele stad, en niet alleen van de mensen die er wonen.
Eens. Je hebt geen stadsdelen nodig om ervoor te zorgen dat je voldoende antennes hebt in de wijken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157565813
Is helemaal geen goed nieuws!

Jammer juist -O-
pi_157566036
Ik zie amper nog straat muzikanten eigenlijk, vondelpark en leidseplein zie je er nog weleens een paar
pi_157566076
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 13:52 schreef Karzai het volgende:
Ik zie amper nog straat muzikanten eigenlijk, vondelpark en leidseplein zie je er nog weleens een paar
Winkelcentrum Buikslotermeer zit altijd een man die gitaar speel en gewéldig kan zingen _O_

ik hoop dat die wel mag blijven O+ maar is geen centrum dus zal wel :P
pi_157577202
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 05:52 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Huh, ik dacht dat ik juist een punt maakte voor echte Ajax-supporters die met lede ogen moeten aanzien hoe hun Ajax verworden is tot bioscoopclub.

En dat ligt in het verlengde van Amsterdammers die met lede ogen moeten aanzien hoe het centrum opgekocht wordt door figuren van buiten Amsterdam waardoor ze zelf allemaal naar de rand van de stad moeten vertrekken.
Dan heb ik je even verkeerd gesnapt.

Nee, idd. Alleen op '410' en op F kan je nog een beetje je laten gaan. De rest wordt je al door de beveiliging aangesproken als je 2 seconden staat en de scheids van een paar woorden voorziet. Zelfs de humor is minder geworden.
1947-2016
pi_157578895
Amsterdam. Ik vond het al een kut stad, dus boeit me geen reet eigenlijk.
pi_157592175
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan heb ik je even verkeerd gesnapt.

Nee, idd. Alleen op '410' en op F kan je nog een beetje je laten gaan. De rest wordt je al door de beveiliging aangesproken als je 2 seconden staat en de scheids van een paar woorden voorziet. Zelfs de humor is minder geworden.
Precies. Ben natuurlijk Feyenoorder dus zal het niet laten om sarcastisch te zijn, maar de situatie bij Ajax is in mijn ogen niet compleet ondenkbaar bij Feyenoord als er een nieuw stadion komt. De charme van het huidige stadion is juist dat de faciliteiten middeleeuws zijn waardoor de bobo's en bioscoopbezoekers vooral op de rode stoelen aan de Maaszijde te vinden zijn. En bobo's draait het puur om de financiėle cijfers, en dus verbeterde faciliteiten en het aantrekken van publiek uit de middenstand die meer willen betalen. Maar daarvoor zullen ze de "harde kern" (even tussen haakjes want eerst gaan ze achter de hooligans aan en daarna ben je de lul als je "kutscheids" roept) aan moeten pakken.

En om toch on-topic te blijven; het hangt natuurlijk allemaal samen met wie er in bepaalde wijken de boventoon voeren. Overlast is een redelijk rekbaar begrip. Je hebt ook mensen die overlast ervaren van spelende kinderen, en dan worden er speeltuintjes verplaats of verwijderd. Hangen die kinderen vervolgens rond op straat zijn het hangjongeren, of ze hangen binnen en dan dat weer een probleem want "vroeger speelden kinderen nog buiten, nu zitten ze de hele dag achter de Xbox".

Ik kom te weinig in Amsterdam om te zeggen of die straatmuzikanten nu echt zo'n probleem zijn of niet maar het is wel frappant dat zo langzamerhand alles aan banden gelegd moet worden. Hoe zit het met de draaiorgels? Vallen die onder straatmuzikanten? Of bedoelen ze alleen de zigeuners en panfluitfiguren? 8)7
  dinsdag 17 november 2015 @ 08:23:49 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157617073
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 12:41 schreef Revanches het volgende:
Weinig doorlopen bij als je daar woont. Of er moet werken.

En de straatmuzikanten zijn over het algemeen veranderd: vroeger nog een akoestische gitarist of zo'n clubje fluitende Peruanen, nu al snel een snerpende trekzak of een elektronisch versterkt instrument.
Als je dan de hele dag naar dezelfde matig doch hard gespeelde deuntjes moet luisteren "omdat de toeristen dat zo leuk vinden" kan ik me voorstellen dat het je de strot uitkomt.

Er kan beter een deal tussen enkele (goede) muzikanten en de gemeente komen, zodat de kwaliteit goed is en er op bepaalde tijden op bepaalde plaatsen wordt gespeeld, zodat je niet de hele dag die herrie voor je deur hebt.
pi_157618848
Ik heb liever een verbod op Daklozenkrantverkopers.
pi_157618978
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 08:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En de straatmuzikanten zijn over het algemeen veranderd: vroeger nog een akoestische gitarist of zo'n clubje fluitende Peruanen, nu al snel een snerpende trekzak of een elektronisch versterkt instrument.
Als je dan de hele dag naar dezelfde matig doch hard gespeelde deuntjes moet luisteren "omdat de toeristen dat zo leuk vinden" kan ik me voorstellen dat het je de strot uitkomt.

Er kan beter een deal tussen enkele (goede) muzikanten en de gemeente komen, zodat de kwaliteit goed is en er op bepaalde tijden op bepaalde plaatsen wordt gespeeld, zodat je niet de hele dag die herrie voor je deur hebt.
Dit dus.
Racist
pi_157621074
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 08:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In Parijs moet je examen doen om een vergunning te krijgen. Je moet een breed repertoire beheersen en met muzikale kwaliteit kunnen uitvoeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † dinsdag 17 november 2015 @ 13:06:34 #24
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_157621775
In het centrum van een grote stad gaan wonen, midden in een toeristisch gebied en dan gaan klagen over een paar mensen die een muziekje (proberen) te maken.

:')
Carpe Libertatem
pi_157621937
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In Parijs moet je examen doen om een vergunning te krijgen. Je moet een breed repertoire beheersen en met muzikale kwaliteit kunnen uitvoeren.
In Amsterdam gaan daar ook stemmen voor op. Al stamt de berichtgeving t.a.v. audities uit april.
Farts are jazz to assholes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')