Bron: NOSquote:Straatmuzikanten in Amsterdam krijgen een speelverbod in postcodegebied 1012. Daarbinnen vallen onder meer de Dam en de Wallen, de meest toeristische gebieden van de stad. Het speelverbod is een van de maatregelen om de overlast voor binnenstadbewoners terug te dringen.
Het stadsdeel kreeg het afgelopen jaar 46 klachten over straatmuzikanten, zegt de voorzitter van het stadsdeel Centrum, Boudewijn Oranje (D66), in Het Parool. Volgens hem is dat het topje van de ijsberg. Daarom komt er een totaalverbod. "Nu kunnen we onmiddellijk zeggen: wegwezen", zegt Oranje.
Verder wil het stadsdeel hard optreden tegen fietsverhuurbedrijven die met hun fietsen trottoirs blokkeren. Ook worden trottoirs langs terrassen verbreed, zodat er meer ruimte komt voor voetgangers.
Bierfiets
De door velen gehate bierfietsen worden voorlopig niet geweerd. Met de verhuurders zijn gesprekken gevoerd. Daarin is afgesproken dat bestuurders een training krijgen, dat de alcohol-inname beperkt blijft en dat er geen versterkte muziek te horen mag zijn.
Als bierfietsen voor overlast blijven zorgen, kan de burgemeester alsnog een verbod afkondigen, zegt een gemeentewoordvoerder.
En daar wringt de schoen idd. De huidige Amsterdammer is een nimbyjup met een pandje van een miljoen die er graag bij wil horen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:37 schreef Elzies het volgende:
Wat een vertrutting. Amsterdam is niet meer de stad waar ik ooit zo verliefd op werd. Amsterdam zou weer voor Amsterdammers moeten worden. Vrijheid, blijheid en geen gezeik meer door een stel bekrompen provinciale yuppen. Zij hebben de stad kapot gemaakt met hun gezeur.
Net als de arena, daar zitten ook alleen maar nep-Amsterdammers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daar wringt de schoen idd. De huidige Amsterdammer is een nimbyjup met een pandje van een miljoen die er graag bij wil horen.
Echte Amsterdammers wonen in Almere, Hoofddorp, Purmerend en dat soort. Omdat ze dat kunnen betalen.
Dit is geen topic om je Ajaxhaat te spuien.. Lekker naar VBL gaan dan. Of WZV.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Net als de arena, daar zitten ook alleen maar nep-Amsterdammers.
Zo te zien is het een maatregel van het Stadsdeel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:37 schreef Elzies het volgende:
Wat een vertrutting. Amsterdam is niet meer de stad waar ik ooit zo verliefd op werd. Amsterdam zou weer voor Amsterdammers moeten worden. Vrijheid, blijheid en geen gezeik meer door een stel bekrompen provinciale yuppen. Zij hebben de stad kapot gemaakt met hun gezeur.
Huh, ik dacht dat ik juist een punt maakte voor echte Ajax-supporters die met lede ogen moeten aanzien hoe hun Ajax verworden is tot bioscoopclub.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is geen topic om je Ajaxhaat te spuien.. Lekker naar VBL gaan dan. Of WZV.
En dodelijker.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Denk dat die bierfietsen veel hinderlijker zijn en eerder uitgebannen moeten worden, maar soit.
Ze kregen dus nog geen training.quote:De door velen gehate bierfietsen worden voorlopig niet geweerd. Met de verhuurders zijn gesprekken gevoerd. Daarin is afgesproken dat bestuurders een training krijgen, dat de alcohol-inname beperkt blijft en dat er geen versterkte muziek te horen mag zijn.
Daar moet je natuurlijk tegen optreden, het is niet echt veilig als mensen naar de weg moeten uitwijken. Het volledig blokkeren is een probleem maar ook het gedeeltelijk blokkeren is een probleem indien minder valide mensen daardoor niet meer kunnen passeren zonder naar de weg uit te wijken. In het centrum van mijn stadje heb je ook zo'n straat waarin terrassen de stoep blokkeren terwijl daar auto's rijden in die weg. Vragen om verkeersongelukken, toch wordt er niet tegen opgetreden door de politie, blijkbaar wegen de inkomsten zwaarder dan de verkeersveiligheid. Dat kan maar ben er eerlijk over.quote:Verder wil het stadsdeel hard optreden tegen fietsverhuurbedrijven die met hun fietsen trottoirs blokkeren. Ook worden trottoirs langs terrassen verbreed, zodat er meer ruimte komt voor voetgangers.
Dat ook, ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:41 schreef Revanches het volgende:
Laat ze eerder die straatverkopers( promotiemedewerkers/dagbladverkopers) maar verbieden. Straatmuzikanten doen imo vrij weinig, je wordt niet aangeklampt of aangesproken, als je t niks vindt loop je gewoon door.
Eens. Je hebt geen stadsdelen nodig om ervoor te zorgen dat je voldoende antennes hebt in de wijken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 18:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo te zien is het een maatregel van het Stadsdeel.
Ik zou zeggen, afschaffen die hap. Het stadsdeel Centrum dan. Net zoals het jaren geleden ook al was. Want het stadscentrum is toch zeker van de hele stad, en niet alleen van de mensen die er wonen.
Winkelcentrum Buikslotermeer zit altijd een man die gitaar speel en gewéldig kan zingenquote:Op zondag 15 november 2015 13:52 schreef Karzai het volgende:
Ik zie amper nog straat muzikanten eigenlijk, vondelpark en leidseplein zie je er nog weleens een paar
Dan heb ik je even verkeerd gesnapt.quote:Op zondag 15 november 2015 05:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Huh, ik dacht dat ik juist een punt maakte voor echte Ajax-supporters die met lede ogen moeten aanzien hoe hun Ajax verworden is tot bioscoopclub.
En dat ligt in het verlengde van Amsterdammers die met lede ogen moeten aanzien hoe het centrum opgekocht wordt door figuren van buiten Amsterdam waardoor ze zelf allemaal naar de rand van de stad moeten vertrekken.
Precies. Ben natuurlijk Feyenoorder dus zal het niet laten om sarcastisch te zijn, maar de situatie bij Ajax is in mijn ogen niet compleet ondenkbaar bij Feyenoord als er een nieuw stadion komt. De charme van het huidige stadion is juist dat de faciliteiten middeleeuws zijn waardoor de bobo's en bioscoopbezoekers vooral op de rode stoelen aan de Maaszijde te vinden zijn. En bobo's draait het puur om de financiėle cijfers, en dus verbeterde faciliteiten en het aantrekken van publiek uit de middenstand die meer willen betalen. Maar daarvoor zullen ze de "harde kern" (even tussen haakjes want eerst gaan ze achter de hooligans aan en daarna ben je de lul als je "kutscheids" roept) aan moeten pakken.quote:Op zondag 15 november 2015 20:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan heb ik je even verkeerd gesnapt.
Nee, idd. Alleen op '410' en op F kan je nog een beetje je laten gaan. De rest wordt je al door de beveiliging aangesproken als je 2 seconden staat en de scheids van een paar woorden voorziet. Zelfs de humor is minder geworden.
Weinig doorlopen bij als je daar woont. Of er moet werken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 12:41 schreef Revanches het volgende:
Laat ze eerder die straatverkopers( promotiemedewerkers/dagbladverkopers) maar verbieden. Straatmuzikanten doen imo vrij weinig, je wordt niet aangeklampt of aangesproken, als je t niks vindt loop je gewoon door.
Dit dus.quote:Op dinsdag 17 november 2015 08:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Weinig doorlopen bij als je daar woont. Of er moet werken.
En de straatmuzikanten zijn over het algemeen veranderd: vroeger nog een akoestische gitarist of zo'n clubje fluitende Peruanen, nu al snel een snerpende trekzak of een elektronisch versterkt instrument.
Als je dan de hele dag naar dezelfde matig doch hard gespeelde deuntjes moet luisteren "omdat de toeristen dat zo leuk vinden" kan ik me voorstellen dat het je de strot uitkomt.
Er kan beter een deal tussen enkele (goede) muzikanten en de gemeente komen, zodat de kwaliteit goed is en er op bepaalde tijden op bepaalde plaatsen wordt gespeeld, zodat je niet de hele dag die herrie voor je deur hebt.
In Parijs moet je examen doen om een vergunning te krijgen. Je moet een breed repertoire beheersen en met muzikale kwaliteit kunnen uitvoeren.quote:Op dinsdag 17 november 2015 08:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Weinig doorlopen bij als je daar woont. Of er moet werken.
En de straatmuzikanten zijn over het algemeen veranderd: vroeger nog een akoestische gitarist of zo'n clubje fluitende Peruanen, nu al snel een snerpende trekzak of een elektronisch versterkt instrument.
Als je dan de hele dag naar dezelfde matig doch hard gespeelde deuntjes moet luisteren "omdat de toeristen dat zo leuk vinden" kan ik me voorstellen dat het je de strot uitkomt.
Er kan beter een deal tussen enkele (goede) muzikanten en de gemeente komen, zodat de kwaliteit goed is en er op bepaalde tijden op bepaalde plaatsen wordt gespeeld, zodat je niet de hele dag die herrie voor je deur hebt.
In Amsterdam gaan daar ook stemmen voor op. Al stamt de berichtgeving t.a.v. audities uit april.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In Parijs moet je examen doen om een vergunning te krijgen. Je moet een breed repertoire beheersen en met muzikale kwaliteit kunnen uitvoeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |