abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157519043
Wat informatie over mezelf, zodat jullie weten welke visums (evt. green card)
Ik ben een jongen van 14 jaar die nu al over zijn toekomst denkt. ik wil heeeeeel graag later in amerika wonen nadat ik mijn vwo-diploma heb behaald, ik wil eerst studeren aan de Harvard universiteit, daarna wil ik wonen in de staat californie. ik ben niet van plan om te trouwen met een amerikaan ofzo, heel misschien investeer ik nog wel wat.
Dus wat is voor mij de makkelijkste manier om een citizen te worden van de vs

nou dit was het hopelijk helpt het me

groet

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2015 19:57:57 ]
  vrijdag 13 november 2015 @ 19:23:58 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157519192
Nou ik overleg even met Brakkie (Obama, maar ik noem hem Brakkie) en ik laat het je weten. Nou groetjess
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_157519301
Nawh O+

Het is leuk natuurlijk om alvast over dat soort dingen na te denken. En naar Harvard willen is natuurlijk een leuk doel! Dat wordt dus hard studeren op de middelbare school, en dan hopelijk daar een plek zien te verkrijgen. Vanuit daar zou je natuurlijk gewoon verder kunnen kijken. Zet als eerste doel 'studeren (aan een topuniversiteit) in de VS' op je lijstje, en dan kun je kijken of 't inderdaad wat voor je is, dat wonen en werken daar, en dan kun je van daaruit op zoek naar een carrière/baan.
Ja doei.
pi_157519482
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:17 schreef McKaciran het volgende:
Wat informatie over mezelf, zodat jullie weten welke visums (evt. green card)
Ik ben een jongen van 14 jaar die nu al over zijn toekomst denkt. ik wil heeeeeel graag later in amerika wonen nadat ik mijn vwo-diploma heb behaald, ik wil eerst studeren aan de Harvard universiteit, daarna wil ik wonen in de staat californie. ik ben niet van plan om te trouwen met een amerikaan ofzo, heel misschien investeer ik nog wel wat.

nou dit was het hopelijk helpt het me

groet
Wow kerel, wat een ambitie.
Begin eens met op school minimaal een 8,5 te halen. Dan kan je er al over denken om naar Harvard te gaan ( of heel rijke ouders hebben ). Begin met je school, je bent nu 10 jaar op voorhand aan het plannen en waarom ? Op deze manier laat je je afleiden van je doel en dat kan alles verpesten.
Visum's etc.. veranderen steeds dus dat kan je beter op het moment zelf vragen.
Wat wil je later worden ?
pi_157519636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:35 schreef 9h05t het volgende:

[..]

Wow kerel, wat een ambitie.
Begin eens met op school minimaal een 8,5 te halen. Dan kan je er al over denken om naar Harvard te gaan ( of heel rijke ouders hebben ). Begin met je school, je bent nu 10 jaar op voorhand aan het plannen en waarom ? Op deze manier laat je je afleiden van je doel en dat kan alles verpesten.
Visum's etc.. veranderen steeds dus dat kan je beter op het moment zelf vragen.
Wat wil je later worden ?
Zo kom je juist verder in het leven
pi_157519829
Waarom wil je in de VS wonen?
pi_157519864
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:49 schreef grotenaz het volgende:
Waarom wil je in de VS wonen?
1) veel beroepskeuze
2) het perfecte economie
3) voor mijn toekomstige studie
4) omdat het een fantastisch mooie plek is om te wonen
pi_157519966
Maar laten we teruggaan op de algemene vraag :)
pi_157520004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:54 schreef McKaciran het volgende:
Maar laten we teruggaan op de algemene vraag :)
ik zie geen vraag in de OP?

maar ben je er al eens geweest?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_157520049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:56 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ik zie geen vraag in de OP?

maar ben je er al eens geweest?
nee ik ben er niet geweest, maar ik hoor genoeg in media. ik zie het in veel forums etc.

ps. er staat nu een vraag :)
pi_157520229
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:41 schreef McKaciran het volgende:

[..]

Zo kom je juist verder in het leven
haha inderdaad maar wat wil je studeren ?
Ik heb zelf een jaartje les gevolgd op een prestigieuze universiteit maar eerlijk gezegd was er niet veel aan en was ik beter af aan de KU Leuven. Waar ik wel spijt van heb is dat ik geen connecties heb gelegd in die tijd want daarvoor zijn die universiteiten zeer handig.
pi_157520285
In californie willen wonen :') ze hebben er amper water. Kan je beter naar Alaska gaan.
Ура для россии
pi_157520366
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:05 schreef 9h05t het volgende:

[..]

haha inderdaad maar wat wil je studeren ?
Ik heb zelf een jaartje les gevolgd op een prestigieuze universiteit maar eerlijk gezegd was er niet veel aan en was ik beter af aan de KU Leuven. Waar ik wel spijt van heb is dat ik geen connecties heb gelegd in die tijd want daarvoor zijn die universiteiten zeer handig.
voordelen van harvard
1)Als je werkt zoekt nemen ze iemand met een studie aan harvard sneller aan. omdat het bekend staat als een hele goeie universiteit!
2)Je wordt er goed opgeleid.

Ik wil graag een grote onderneming: zoiets als google maar dan iets helemaal nieuws!
(zeg aub niet dat dat heel moeilijk is of onmogelijk is, dat heeft alleen maar negatief invloed op mij)
pi_157520383
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:07 schreef Woestijnvos het volgende:
In californie willen wonen :') ze hebben er amper water. Kan je beter naar Alaska gaan.
Hahaha, dat is de laatste tijd wel veranderd hoor. er zijn allemaal leiding etc aangelecht enzo
pi_157520451
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:11 schreef McKaciran het volgende:

[..]

voordelen van harvard
1)Als je werkt zoekt nemen ze iemand met een studie aan harvard sneller aan. omdat het bekend staat als een hele goeie universiteit!

Ik wil graag een grote onderneming: zoiets als google maar dan iets helemaal nieuws!
(zeg aub niet dat dat heel moeilijk is of onmogelijk is, dat heeft alleen maar negatief invloed op mij)
vertel me eerst eens welke studie je wilt doen ?
pi_157520498
Ondernemen heb ik al gezegd, business etc.
pi_157520505
quote:
De meeste daarvan hebben hun studie niet afgemaakt :+
pi_157520579
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:16 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

De meeste daarvan hebben hun studie niet afgemaakt :+
Ik doe dat wel je weet maar nooit, als ik faillet ga heb ik nog een baan waarmee ik kan verdienen, ik kan ook net zo goed studeren voor iets anders

ps. heb je een studie nodig voor grote ondernemingen, certificaten ofzo wat dan ook
pi_157520582
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:16 schreef McKaciran het volgende:
Dat is wel heel erg breed. Geen specifieke interesse in een beroepsveld wat je kan gebruiken als basis?
pi_157520666
quote:
In dat geval is Harvard de juiste plek voor je.
Zeker als je er connecties kan opbouwen en er zijn veel geniale sprekers die college's geven.
Moest je een goed idee hebben voor een miljarden bedrijf, praat er dan met NIEMAND over daar tot je patenten etc... hebt. maar...... begin met je middelbaar ;)
pi_157520673
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:19 schreef McKaciran het volgende:

[..]

Ik doe dat wel je weet maar nooit, als ik faillet ga heb ik nog een baan waarmee ik kan verdienen, ik kan ook net zo goed studeren voor iets anders

ps. heb je een studie nodig voor grote ondernemingen, certificaten ofzo wat dan ook
Iedereen zie zich registeert bij de KvK en dan dingen gaat verkopen, gebreide sokken bijvoorbeeld, is al een ondernemer. Ze vragen je niet naar je diploma's. Elke gek kan zich laten inschrijven.
Wil je doorgroeien naar een BV of een NV dan moet je onderneming aan een rits eisen voldoen; grootte van de omzet en dat soort dingen meen ik.
pi_157520836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:19 schreef McKaciran het volgende:

[..]

Een studie is altijd wel handig ja maar niet per se een vereiste voor een onderneming. In ieder geval je hebt nu Harvard als einddoel en in Californië wonen als doel. Wel erg specifiek maar oké.

Als je dit als einddoel wilt houden prima maar ik zou beginnen met de randvoorwaarden. Hoge cijfers halen hier in Nederland op VWO, je verdiepen in Amerika en er een vakantie heengaan zodat je de cultuur alvast kan proeven.
pi_157520898
Nu nog de echte vraag. hoe word ik een amerikaanse burger?
pi_157520918
quote:
mischien nog het belangrijkste, doe wat je graag doet want miljoenen zijn niets als je nooit echt geleefd hebt. Ik verdien geen miljarden maar hou van mn job en dat is al veel
pi_157520966
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 20:30 schreef McKaciran het volgende:
Google is you friend ;) : http://www.easyexpat.com/nl/faq/vertrek/q42.htm
En nu terug studeren jij ! :P
  vrijdag 13 november 2015 @ 21:20:10 #26
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_157523027
quote:

[..]

voordelen van harvard

Ey gappie, ik denk dat je beter naar MIT of Stanford kan gaan als je zo'n groot bedrijf als Google wilt. Als je geen technische studie doet wens ik je veel succes met zo'n bedrijf starten. En wist je dat daar studeren echt heel erg duur is?
leef de leven
pi_157527817
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 21:20 schreef RRuben het volgende:

[..]

Ey gappie, ik denk dat je beter naar MIT of Stanford kan gaan als je zo'n groot bedrijf als Google wilt. Als je geen technische studie doet wens ik je veel succes met zo'n bedrijf starten. En wist je dat daar studeren echt heel erg duur is?
Kan je me misschien meer vertellen over stanford en mit
  vrijdag 13 november 2015 @ 23:20:56 #28
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_157528809
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:01 schreef McKaciran het volgende:

[..]

Kan je me misschien meer vertellen over stanford en mit
Stanford ligt bij Silicon Valley, vlak bij San Francisco (gebied waar hoofdkantoor van Google, Facebook, Apple etc. allemaal zit.) en is wel een hoogstaande universiteit. Ze hebben er ook technische opleidingen waar je veel aan hebt als je zo'n bedrijf al Google wilt opstarten. En de locatie is natuurlijk heel gunstig.

MIT (Massachusetts Institute for Technology) is zo'n beetje de beste technische universiteit die er is, dus dat hoef ik niet uit te leggen denk ik.
leef de leven
pi_157547875
quote:
Door de gehaktmolen gaan bij de vleesverwerkingsfabriek. Hopen dat de vleesverwerker het doorverkoopt aan de Burger King. De Burger King zal er vervolgens een amerikaanse burger van bakken.
pi_157549058
Je hoeft geen Amerikaans staatsburger te zijn om aangenomen te worden op zo'n universiteit...

Denk er alleen wel aan dat gewoon alleen aardige cijfers niet genoeg is. Is een heel circus waarbij zaken als vrijwilligerswerk en hobbies ook een rol spelen.

Als je trouwens afstudeert aan een Amerikaanse universiteit kan je een tijdelijk visum krijgen om een baan te vinden. Als dat allemaal lukt kan je daarna na heel veel jaren uiteindelijk een keer staatsburger worden (en dan je Nederlandse dus opgeven).

Zou trouwens persoonlijk niet zo veel waarde hechten aan dat niveau verhaal; ik werk bij een bedrijf dat nagenoeg alleen van Ivy league schools mensen aanneemt (of top MBA's) en dat niveau ligt echt niet hoger dan bovenkant Nederlands universitair niveau; voornaamste verschil is dat de mensen veel gedrevener zijn.

Gegeven de achterlijke kosten van studeren in de VS kan je beter in NL studeren en dan een kleinere periode in de VS erinbouwen/achteraan doen.
pi_157550352
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 17:41 schreef HenkDeP het volgende:
Je hoeft geen Amerikaans staatsburger te zijn om aangenomen te worden op zo'n universiteit...

Denk er alleen wel aan dat gewoon alleen aardige cijfers niet genoeg is. Is een heel circus waarbij zaken als vrijwilligerswerk en hobbies ook een rol spelen.
Het allerbelangrijkste zijn geld en connecties. Als de TS hier op fok! dat soort vragen moet stellen ontbreekt het hem duidelijk aan beide.
quote:
Als je trouwens afstudeert aan een Amerikaanse universiteit kan je een tijdelijk visum krijgen om een baan te vinden. Als dat allemaal lukt kan je daarna na heel veel jaren uiteindelijk een keer staatsburger worden (en dan je Nederlandse dus opgeven).
Waarom je dat zou willen is overigens ook een raadsel. Ik vermoed dat de TS daar de gevolgen nog niet van kan onderzien.
quote:
Zou trouwens persoonlijk niet zo veel waarde hechten aan dat niveau verhaal; ik werk bij een bedrijf dat nagenoeg alleen van Ivy league schools mensen aanneemt (of top MBA's) en dat niveau ligt echt niet hoger dan bovenkant Nederlands universitair niveau; voornaamste verschil is dat de mensen veel gedrevener zijn.

Gegeven de achterlijke kosten van studeren in de VS kan je beter in NL studeren en dan een kleinere periode in de VS erinbouwen/achteraan doen.
Of in een ander land studeren. Relevante ervaring in bijvoorbeeld niet-Westerse landen kan binnen sommige bedrijven hoog gewaardeert worden.
  zaterdag 14 november 2015 @ 19:04:41 #32
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_157550753
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:50 schreef McKaciran het volgende:

[..]

1) veel beroepskeuze
2) het perfecte economie
3) voor mijn toekomstige studie
4) omdat het een fantastisch mooie plek is om te wonen
Denk dat je moet aimen op community college.
pi_157550824
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:04 schreef Bassen het volgende:

[..]

of wachten todat je de lottery hebt gewonnen om gelijk bij de WALMART aan de slag te kunnen.
pi_157551797
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:04 schreef Bassen het volgende:

[..]

idd, als de posts hier iets zeggen over t niveau dan is Harvard wellicht iets te hoog gegrepen :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_157565621
quote:
Het zal misschien niet zo'n populaire reactie zijn, maar veel mensen betalen gewoon een meisje een paar ruggen om te trouwen. Kwestie van je antwoorden instuderen (welke kant van het bed slaap je, wat voor kleur is je tandenborstel en die van haar, etc), maar als je Google wilt evenaren zal zo'n integratiegesprek een eitje zijn. :+
pi_157568620
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

idd, als de posts hier iets zeggen over t niveau dan is Harvard wellicht iets te hoog gegrepen :D
ga fietsen, hij is 14
pi_157596304
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 15:35 schreef Adames het volgende:

[..]

ga fietsen, hij is 14
Op mijn 14e was mijn spelling beter dan nu :') . Taalregels vers in het geheugen en zulks. Zeker op vwo niveau.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2015 12:31:33 ]
  Milf maandag 16 november 2015 @ 21:40:42 #38
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_157610402
quote:
99s.gif Op maandag 16 november 2015 12:31 schreef CrashO het volgende:

[..]

Op mijn 14e was mijn spelling beter dan nu :') . Taalregels vers in het geheugen en zulks. Zeker op vwo niveau.
Misschien is hij net 13 af.

Ook jij maakte vroeger fouten.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 16 november 2015 @ 21:48:40 #39
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_157610641
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 21:40 schreef nikky het volgende:

[..]

Misschien is hij net 13 af.

Ook jij maakte vroeger fouten.
Ik maak geen fouten, ik creëer leerpunten.
  donderdag 19 november 2015 @ 19:03:15 #40
154052 RobertVH
I am your father
pi_157675002
quote:

[..]

voordelen van harvard

Je weet dat bij Harvard nog geen 5% van de studenten die zich inschrijven daadwerkelijk geaccepteerd worden. Plus de kosten beginnen bij $65,000 per studiejaar. Begin maar vast met sparen.

Als jij naar een amerikaanse universiteit wilt, zal die uni jou moeten sponsoren voor je studievisum, die gaan vaak naar de echt uitzonderlijke buitenlandse gevallen.
Een VWO diploma met een stel 9s raakt niemand van onder de indruk, wil je aangenomen worden moet je eruit springen met andere activiteiten.
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:09:41 #41
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_157696224
Amerikaans staatsburger worden is niet zo makkelijk, je kan niet even besluiten daar te gaan wonen en dat dan daadwerkelijk te doen (tenzij je miljoenen op je bankrekening hebt, of david beckham bent). Je kan er zeer zeker wel studeren, maar zelfs na je studie blijven is nog lastig als je geen Amerikaanse vriendin hebt waarmee je wel wilt trouwen. Andere optie is de DV lottery, daarvoor moet je dus je middelbare school afmaken, en geluk hebben.

En nog iets, de perfecte economie? Waar haal je dat nou weer vandaan.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_157777527
Ik snap echt niet waarom jij je Nederlanderschap zou willen weggeven :? Ik zou dat juist graag door willen geven aan mijn kinderen, al zouden ze maar 1x per (2) jaar op vakantie naar NL gaan.

Dan stem ik maar niet met de verkiezingen, dikke care.
pi_157777614
Mensen onderschatten de waarde van de Nederlandse nationaliteit vrij snel. Ik zou ook alleen de Britse nationaliteit aanvragen als dat duaal met mijn Nederlandse zou kunnen, maarrre.. Helaas!
Ja doei.
pi_157777656
Je bent 14... kom eerst maar eens heelhuids door de pubertijd heen..
  donderdag 26 november 2015 @ 08:41:31 #45
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_157828631
quote:
Door (onder andere) je Nederlanderschap op te zeggen.
  Moderator vrijdag 27 november 2015 @ 10:32:27 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_157855747
Wat een dromen! Begin eerst maar met excellent zijn op de middelbare school, vrijwilligerswerk doen zodat je maatschappelijk bent (vinden ze belangrijk) en daarnaast véééééél geld te sparen :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_157888496
Je verliest je NL staatsburgerschap als je de Amerikaanse nationaliteit aanneemt. Niet handig als je ooit terug wilt naar Nederland. Waarschijnlijk zul je de reeks work (of study) permit - permanent resident - citizen moeten doorlopen.
pi_157907994
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:55 schreef Plopr het volgende:
Je verliest je NL staatsburgerschap als je de Amerikaanse nationaliteit aanneemt. Niet handig als je ooit terug wilt naar Nederland. Waarschijnlijk zul je de reeks work (of study) permit - permanent resident - citizen moeten doorlopen.
Niet als je getrouwd bent. Verder kun je het Nederlandse staatsburgerschap terugkrijgen door 1 jaar in Nederland te wonen.
  zondag 29 november 2015 @ 20:27:07 #49
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157908184
Hou vooral vast aan je droom, want voor je het weet is ie weg.

MIT ftw, idd, zitten ook Europeanen op, en Walter Lewin geeft of gaf er les :)
Misschien kan je beter eerst een technische hbo opleiding doen, weet niet.
pi_157936747
Ondanks dat de naïviteit ervan afspat, vind ik het goed dat je nu al voor jezelf een doel stelt. Ik raad je sterk aan om je motivatie wat beter uit te werken, en niet met 'goede verhalen van de media' aankomt. Wees wat kritischer op de informatie die je vindt.

Als antwoord op je vraag "hoe word ik Amerikaan". Geen idee, trouwen met een local werkt vaak, maar zorg dat je wat unieks aan het land kan toevoegen, dat schijnen ze dasr te waarderen.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')