Wow kerel, wat een ambitie.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:17 schreef McKaciran het volgende:
Wat informatie over mezelf, zodat jullie weten welke visums (evt. green card)
Ik ben een jongen van 14 jaar die nu al over zijn toekomst denkt. ik wil heeeeeel graag later in amerika wonen nadat ik mijn vwo-diploma heb behaald, ik wil eerst studeren aan de Harvard universiteit, daarna wil ik wonen in de staat californie. ik ben niet van plan om te trouwen met een amerikaan ofzo, heel misschien investeer ik nog wel wat.
nou dit was het hopelijk helpt het me
groet
Zo kom je juist verder in het levenquote:Op vrijdag 13 november 2015 19:35 schreef 9h05t het volgende:
[..]
Wow kerel, wat een ambitie.
Begin eens met op school minimaal een 8,5 te halen. Dan kan je er al over denken om naar Harvard te gaan ( of heel rijke ouders hebben ). Begin met je school, je bent nu 10 jaar op voorhand aan het plannen en waarom ? Op deze manier laat je je afleiden van je doel en dat kan alles verpesten.
Visum's etc.. veranderen steeds dus dat kan je beter op het moment zelf vragen.
Wat wil je later worden ?
1) veel beroepskeuzequote:
ik zie geen vraag in de OP?quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:54 schreef McKaciran het volgende:
Maar laten we teruggaan op de algemene vraag
nee ik ben er niet geweest, maar ik hoor genoeg in media. ik zie het in veel forums etc.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:56 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik zie geen vraag in de OP?
maar ben je er al eens geweest?
haha inderdaad maar wat wil je studeren ?quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:41 schreef McKaciran het volgende:
[..]
Zo kom je juist verder in het leven
voordelen van harvardquote:Op vrijdag 13 november 2015 20:05 schreef 9h05t het volgende:
[..]
haha inderdaad maar wat wil je studeren ?
Ik heb zelf een jaartje les gevolgd op een prestigieuze universiteit maar eerlijk gezegd was er niet veel aan en was ik beter af aan de KU Leuven. Waar ik wel spijt van heb is dat ik geen connecties heb gelegd in die tijd want daarvoor zijn die universiteiten zeer handig.
Hahaha, dat is de laatste tijd wel veranderd hoor. er zijn allemaal leiding etc aangelecht enzoquote:Op vrijdag 13 november 2015 20:07 schreef Woestijnvos het volgende:
In californie willen wonenze hebben er amper water. Kan je beter naar Alaska gaan.
vertel me eerst eens welke studie je wilt doen ?quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:11 schreef McKaciran het volgende:
[..]
voordelen van harvard
1)Als je werkt zoekt nemen ze iemand met een studie aan harvard sneller aan. omdat het bekend staat als een hele goeie universiteit!
2)Je wordt er goed opgeleid.
Ik wil graag een grote onderneming: zoiets als google maar dan iets helemaal nieuws!
(zeg aub niet dat dat heel moeilijk is of onmogelijk is, dat heeft alleen maar negatief invloed op mij)
De meeste daarvan hebben hun studie niet afgemaaktquote:Op vrijdag 13 november 2015 20:11 schreef McKaciran het volgende:
Ik wil graag een grote onderneming: zoiets als google maar dan iets helemaal nieuws!
(zeg aub niet dat dat heel moeilijk is of onmogelijk is, dat heeft alleen maar negatief invloed op mij)
Ik doe dat wel je weet maar nooit, als ik faillet ga heb ik nog een baan waarmee ik kan verdienen, ik kan ook net zo goed studeren voor iets andersquote:Op vrijdag 13 november 2015 20:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
De meeste daarvan hebben hun studie niet afgemaakt![]()
Dat is wel heel erg breed. Geen specifieke interesse in een beroepsveld wat je kan gebruiken als basis?quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:16 schreef McKaciran het volgende:
Ondernemen heb ik al gezegd, business etc.
In dat geval is Harvard de juiste plek voor je.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:16 schreef McKaciran het volgende:
Iedereen zie zich registeert bij de KvK en dan dingen gaat verkopen, gebreide sokken bijvoorbeeld, is al een ondernemer. Ze vragen je niet naar je diploma's. Elke gek kan zich laten inschrijven.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:19 schreef McKaciran het volgende:
[..]
Ik doe dat wel je weet maar nooit, als ik faillet ga heb ik nog een baan waarmee ik kan verdienen, ik kan ook net zo goed studeren voor iets anders
ps. heb je een studie nodig voor grote ondernemingen, certificaten ofzo wat dan ook
Een studie is altijd wel handig ja maar niet per se een vereiste voor een onderneming. In ieder geval je hebt nu Harvard als einddoel en in Californië wonen als doel. Wel erg specifiek maar oké.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:19 schreef McKaciran het volgende:
[..]
Ik doe dat wel je weet maar nooit, als ik faillet ga heb ik nog een baan waarmee ik kan verdienen, ik kan ook net zo goed studeren voor iets anders
ps. heb je een studie nodig voor grote ondernemingen, certificaten ofzo wat dan ook
mischien nog het belangrijkste, doe wat je graag doet want miljoenen zijn niets als je nooit echt geleefd hebt. Ik verdien geen miljarden maar hou van mn job en dat is al veelquote:Op vrijdag 13 november 2015 20:16 schreef McKaciran het volgende:
Google is you friendquote:Op vrijdag 13 november 2015 20:30 schreef McKaciran het volgende:
Nu nog de echte vraag. hoe word ik een amerikaanse burger?
Ey gappie, ik denk dat je beter naar MIT of Stanford kan gaan als je zo'n groot bedrijf als Google wilt. Als je geen technische studie doet wens ik je veel succes met zo'n bedrijf starten. En wist je dat daar studeren echt heel erg duur is?quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:11 schreef McKaciran het volgende:
[..]
voordelen van harvard
1)Als je werkt zoekt nemen ze iemand met een studie aan harvard sneller aan. omdat het bekend staat als een hele goeie universiteit!
Kan je me misschien meer vertellen over stanford en mitquote:Op vrijdag 13 november 2015 21:20 schreef RRuben het volgende:
[..]
Ey gappie, ik denk dat je beter naar MIT of Stanford kan gaan als je zo'n groot bedrijf als Google wilt. Als je geen technische studie doet wens ik je veel succes met zo'n bedrijf starten. En wist je dat daar studeren echt heel erg duur is?
Stanford ligt bij Silicon Valley, vlak bij San Francisco (gebied waar hoofdkantoor van Google, Facebook, Apple etc. allemaal zit.) en is wel een hoogstaande universiteit. Ze hebben er ook technische opleidingen waar je veel aan hebt als je zo'n bedrijf al Google wilt opstarten. En de locatie is natuurlijk heel gunstig.quote:Op vrijdag 13 november 2015 23:01 schreef McKaciran het volgende:
[..]
Kan je me misschien meer vertellen over stanford en mit
Door de gehaktmolen gaan bij de vleesverwerkingsfabriek. Hopen dat de vleesverwerker het doorverkoopt aan de Burger King. De Burger King zal er vervolgens een amerikaanse burger van bakken.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:30 schreef McKaciran het volgende:
Het allerbelangrijkste zijn geld en connecties. Als de TS hier op fok! dat soort vragen moet stellen ontbreekt het hem duidelijk aan beide.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:41 schreef HenkDeP het volgende:
Je hoeft geen Amerikaans staatsburger te zijn om aangenomen te worden op zo'n universiteit...
Denk er alleen wel aan dat gewoon alleen aardige cijfers niet genoeg is. Is een heel circus waarbij zaken als vrijwilligerswerk en hobbies ook een rol spelen.
Waarom je dat zou willen is overigens ook een raadsel. Ik vermoed dat de TS daar de gevolgen nog niet van kan onderzien.quote:Als je trouwens afstudeert aan een Amerikaanse universiteit kan je een tijdelijk visum krijgen om een baan te vinden. Als dat allemaal lukt kan je daarna na heel veel jaren uiteindelijk een keer staatsburger worden (en dan je Nederlandse dus opgeven).
Of in een ander land studeren. Relevante ervaring in bijvoorbeeld niet-Westerse landen kan binnen sommige bedrijven hoog gewaardeert worden.quote:Zou trouwens persoonlijk niet zo veel waarde hechten aan dat niveau verhaal; ik werk bij een bedrijf dat nagenoeg alleen van Ivy league schools mensen aanneemt (of top MBA's) en dat niveau ligt echt niet hoger dan bovenkant Nederlands universitair niveau; voornaamste verschil is dat de mensen veel gedrevener zijn.
Gegeven de achterlijke kosten van studeren in de VS kan je beter in NL studeren en dan een kleinere periode in de VS erinbouwen/achteraan doen.
Denk dat je moet aimen op community college.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:50 schreef McKaciran het volgende:
[..]
1) veel beroepskeuze
2) het perfecte economie
3) voor mijn toekomstige studie
4) omdat het een fantastisch mooie plek is om te wonen
of wachten todat je de lottery hebt gewonnen om gelijk bij de WALMART aan de slag te kunnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:04 schreef Bassen het volgende:
[..]
Denk dat je moet aimen op community college.
idd, als de posts hier iets zeggen over t niveau dan is Harvard wellicht iets te hoog gegrepenquote:Op zaterdag 14 november 2015 19:04 schreef Bassen het volgende:
[..]
Denk dat je moet aimen op community college.
Het zal misschien niet zo'n populaire reactie zijn, maar veel mensen betalen gewoon een meisje een paar ruggen om te trouwen. Kwestie van je antwoorden instuderen (welke kant van het bed slaap je, wat voor kleur is je tandenborstel en die van haar, etc), maar als je Google wilt evenaren zal zo'n integratiegesprek een eitje zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:30 schreef McKaciran het volgende:
ga fietsen, hij is 14quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
idd, als de posts hier iets zeggen over t niveau dan is Harvard wellicht iets te hoog gegrepen
Op mijn 14e was mijn spelling beter dan nuquote:
Misschien is hij net 13 af.quote:Op maandag 16 november 2015 12:31 schreef CrashO het volgende:
[..]
Op mijn 14e was mijn spelling beter dan nu. Taalregels vers in het geheugen en zulks. Zeker op vwo niveau.
Ik maak geen fouten, ik creëer leerpunten.quote:Op maandag 16 november 2015 21:40 schreef nikky het volgende:
[..]
Misschien is hij net 13 af.
Ook jij maakte vroeger fouten.
Je weet dat bij Harvard nog geen 5% van de studenten die zich inschrijven daadwerkelijk geaccepteerd worden. Plus de kosten beginnen bij $65,000 per studiejaar. Begin maar vast met sparen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:11 schreef McKaciran het volgende:
[..]
voordelen van harvard
Door (onder andere) je Nederlanderschap op te zeggen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 20:30 schreef McKaciran het volgende:
Niet als je getrouwd bent. Verder kun je het Nederlandse staatsburgerschap terugkrijgen door 1 jaar in Nederland te wonen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:55 schreef Plopr het volgende:
Je verliest je NL staatsburgerschap als je de Amerikaanse nationaliteit aanneemt. Niet handig als je ooit terug wilt naar Nederland. Waarschijnlijk zul je de reeks work (of study) permit - permanent resident - citizen moeten doorlopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |