Yeah! Death to shopping!!1quote:Op zondag 29 november 2015 17:05 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Dat automatische piloot ken ik ja. Ik heb bijv ipv een kledingkast (ivm krappe ruimte) van die Xenos boxen. Jurken, broeken, truien, chill outfits en ondergoed + sokken. Ik denk nooit na. Ik pak. Ook shop ik zo dat kledingstukken altijd matchen, omdat ik niet wil nadenken elke dagShoppen vind ik vreselijk. Ik word gek van alle drukte. Ik ben doelgericht en koop wat ik nodig heb en peer 'm. Volgens mij heb ik een vleugje autisme haha. Bijv als ik helemaal op iets best gefocust, kan ik niet gelijk tterugschakelen. Of andersom. Dus als ik van iets sociaals kom ben ik hyper en als ik net aan mijn studie zat, ben ik traag van begrip. Dan denk ik: wat zeg (lul
) jij allemaal?!
Naar mijn ervaring niet helaas. Ik viel vrij snel iets van 7kg af, maar een jaartje later zat dat er alweer aan (dus blijven oplettenquote:Op zondag 29 november 2015 17:09 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Beter ook man. Mijn ADHD met slaappillen oplossenIk had iets nodig voor de hele dag door wat mij niet suf maakt. Ik word niet suf van Concerta. Ben nog steeds mezelf.
Ik haatte zondagen. Die stilte. Gelegenheid om helemaal los te gaan in mijn piekerverslaving. Ik zat met mezelf opgescheept en draaide altijd doorMijn eerste zondag zonder nare emoties. Heeeeerlijk! Ik heb alleen nog geen fuck gedaan aan mijn studie. Wel alles opgeruimd en al en heerlijke soep gemaakt.
Owja, ik val af van dat spul. Ik heb geen eetbuien meer! Blijft dat?Ik hoop van wel...
Dat hoop ik ookquote:Op zondag 29 november 2015 16:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gelukkig is januari niet zo ver weg. Hopelijk dat dan eventuele medicatie voor jou werkt
Het probleem is dat ik verzekerd ben bij Anderzorg en ik heb een eigen risico van rond 800 euro. Ik moet dan meer dan 1000 euro betalen voor de diagnose plus medicatie en dat is momenteel een behoorlijk bedrag voor me. Vanaf 2016 wil ik me verzekeren bij Interpolis (ZonderZorgen) en dan wordt Concerta ook vergoed tot een bepaald bedrag( 1000 euro?). Dus dan ben k niet meer kwijt dan het verplichte eigen risico van 385. Bespaar ik toch minimaal 625 euro door vier weken te wachten.quote:Op zondag 29 november 2015 16:59 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Herkenbaar. Ik was ook niet echt verslaafd, maar zonder 1 glas kon ik niet slapen. Slaappillen krijg je niet, dus het moest maar haha. Sinds ik meds heb, heb ik niet meer gedronkenik mis het ook niet. niet om te slapen iig.
Januari is lang joh. Ik ging echt zeiken totdat ik mijn zin kreeg. 3/4 wk duurde het max en 2 wk erna meds. Maar daarvoor heb ik ze wel flink gestalkt. Ik zei dat mijn studie eronder leed en ik nu wel in de meest pittige fase zit(afstuderen), dus dat hielp wel. Misschien kan je het proberen..
Ik vermoed dat een autistische vriend van mij ADD heeft. Volgens mij kan het allemaal.quote:Op zondag 29 november 2015 17:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Yeah! Death to shopping!!1
Ik ben in de loop der tijd geleidelijk steeds makkelijker geworden wat kleding betreft (heeft ook te maken met dat wanneer ik dan eindelijk iets heb gevonden dat bij mijn persoon past, het uit de mode raakt en onvindbaar wordt), het moet vooral goed zitten, praktisch zijn maar ook afwisselend (ik draag elke dag wat anders qua kleur bijvoorbeeld, afhankelijk van waar ik zin in heb).
Gewoon geen gedoe en het kan er wel mee door.
AD(H)D en autisme kunnen trouwens best wel samengaan, ook al lijkt dat in eerste instantie tegenstrijdig. Ik ben een levende contradictie
Pffff!!! Nou ja, als ik 6 kg extra kwijt raak en daarna mijn gewicht behoud is het ook primaquote:Op zondag 29 november 2015 17:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naar mijn ervaring niet helaas. Ik viel vrij snel iets van 7kg af, maar een jaartje later zat dat er alweer aan (dus blijven opletten).
Herkenbaar. Ik hou van kleding (ik ben een vrouw dus nohommoquote:Op zondag 29 november 2015 17:05 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Dat automatische piloot ken ik ja. Ik heb bijv ipv een kledingkast (ivm krappe ruimte) van die Xenos boxen. Jurken, broeken, truien, chill outfits en ondergoed + sokken. Ik denk nooit na. Ik pak. Ook shop ik zo dat kledingstukken altijd matchen, omdat ik niet wil nadenken elke dagShoppen vind ik vreselijk. Ik word gek van alle drukte. Ik ben doelgericht en koop wat ik nodig heb en peer 'm. Volgens mij heb ik een vleugje autisme haha. Bijv als ik helemaal op iets best gefocust, kan ik niet gelijk tterugschakelen. Of andersom. Dus als ik van iets sociaals kom ben ik hyper en als ik net aan mijn studie zat, ben ik traag van begrip. Dan denk ik: wat zeg (lul
) jij allemaal?!
Verstandig dan! Ik ga voor Zilveren Kruis 4*, 750 euro vergoeding op Concerta. Reden is dat de fysio vergoeding 13 stuks meer zijn.quote:Op zondag 29 november 2015 17:12 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook
[..]
Het probleem is dat ik verzekerd ben bij Anderzorg en ik heb een eigen risico van rond 800 euro. Ik moet dan meer dan 1000 euro betalen voor de diagnose plus medicatie en dat is momenteel een behoorlijk bedrag voor me. Vanaf 2016 wil ik me verzekeren bij Interpolis (ZonderZorgen) en dan wordt Concerta ook vergoed tot een bepaald bedrag( 1000 euro?). Dus dan ben k niet meer kwijt dan het verplichte eigen risico van 385. Bespaar ik toch minimaal 625 euro door vier weken te wachten.
Ik ook hoor. Ik pingpong. Als ik te lang alleen ben raak ik geïrriteerd en als ik te lang met mensen ben ookquote:Op zondag 29 november 2015 17:19 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik hou van kleding (ik ben een vrouw dus nohommo) maar shoppen in de stad doe ik bijna nooit. Ik begeef me niet graag in ruimtes waar veel mensen zijn. Ik kan erg sociaal zijn, maar ben niet zo fan van veel mensen om me heen. Klinkt tegenstrijdig als ik zo terug lees maar tis waar.
Dit is een beetje ook mijn dilemmaquote:Op zondag 29 november 2015 17:25 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik pingpong. Als ik te lang alleen ben raak ik geïrriteerd en als ik te lang met mensen ben ookMaar sinds mijn medicatie geniet ik meer van het alleen zijn, omdat ik minder onrustig ben. Die tegenstrijd is normaal.
Dit dusquote:Op zondag 29 november 2015 17:19 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Ik begeef me niet graag in ruimtes waar veel mensen zijn. Ik kan erg sociaal zijn, maar ben niet zo fan van veel mensen om me heen. Klinkt tegenstrijdig als ik zo terug lees maar tis waar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 29 november 2015 17:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Beetje off-topic, maar autisme is iets wat wel vrij veel onderschat wordt bij vrouwen.
Co-morbiditeit met AD(H)D komt trouwens relatief veel voor bij autisme
Mocht er iemand hier een soort van snelle zelftest willen doen (het is niet echt een test maar meer een lijst met kenmerken van autisme bij vrouwen (en die kenmerken zijn heel anders dan het stereotype beeld dat algemeen bekend is over autisme), in de spoiler staat een link waar het overzichtelijk staat.
Als je je er niet in herkent, dan kan je die in elk geval weer wegstrepenIk lees amper overeenkomsten. Alleen wat interesse in schrijven, kunst en al. Creatieve dingen zeg maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vetgedrukte: Nou, of je kunt eeecht heel goed met weinig materiaal een goed jurkje maken met je creativiteit...of dat gaat one hell of a sexy dress worden!quote:Op zondag 29 november 2015 17:38 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik voel me na de diagnose en al jullie posts niet meer eenzaam. Ik voelde me zelfs eenzaam, ook al had ik veel mensen om me heen die mij mogen. Altijd het idee dat ik anders was en niemand mij begreep. Ze begrepen nooit dat ik mij naar kon voelen. Duh ik spreek niet af als ik mij minder voel en als ik uit huis ga weer wel. Ook grap ik aan 1 stuk door dus liggen mensen in een deuk. Tjah. DubbellevenNu ben ik noch anti sociaal noch extreem sociaal. Nu heb zoiets van fuck it all, ik heb scriptie motherfuckeerss. Wanneer ik mijn diploma hebga ik die uitprinten en er een jurk van maken en stappen daarmee. Dansen tot aan deochtend. Vervolgens een scooter kopen en alsmaar heen en weer reizen met een strandkleedje, kleurpotloden en een schetsboek
Mooi, kun je die alvast wegstrepen (anders had je er nog een probleem bij gehad)quote:Op zondag 29 november 2015 17:44 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik lees amper overeenkomsten. Alleen wat interesse in schrijven, kunst en al. Creatieve dingen zeg maar.
Ik had met Halloween een super gave rok gemaakt van 10 Albert Heijn tassen, dus ik wil mijn diploma gewoon 200x ofzo afdrukken ofzo hahhahahahaquote:Op zondag 29 november 2015 17:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vetgedrukte: Nou, of je kunt eeecht heel goed met weinig materiaal een goed jurkje maken met je creativiteit...of dat gaat one hell of a sexy dress worden!
Het is goed dat je gewoon niet afspreekt wanneer je minder lekker in je vel zit.
En wat die eenzaamheid betreft, das toch wel weer een compliment voor de users hierDan heeft fok! voor jou in elk geval toch nog nut gehad
edit:
[..]
Mooi, kun je die alvast wegstrepen (anders had je er nog een probleem bij gehad)
Dan kan je toch beter gewoon 200 kopietjes maken van wat ¤200 biljetten, daar een jurkje van maken en dan doe je als extraatje een goudkleurig schepje erbijquote:Op zondag 29 november 2015 17:47 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Ik had met Halloween een super gave rok gemaakt van 10 Albert Heijn tassen, dus ik wil mijn diploma gewoon 200x ofzo afdrukken ofzo hahhahahaha
Dat zijn jouw woordenquote:Op zondag 29 november 2015 17:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan kan je toch beter gewoon 200 kopietjes maken van wat ¤200 biljetten, daar een jurkje van maken en dan doe je als extraatje een goudkleurig schepje erbij![]()
golddigger
Ik bedoel dat je dan als golddigger gaat, maar dat dat natuurlijk maar een grap is. Ik bedoelde niet dat je er echt één bentquote:Op zondag 29 november 2015 17:51 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woordenIk ga voor low budget. Toen ze mij vroegen wat ik voorstelde in Halloween style antwoordde ik ook met: iemand die geen geld heeft voor een kostuum. Of een gevangen vleermuis in een Albert Heijn tas
quote:Op zondag 29 november 2015 17:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Beetje off-topic, maar autisme is iets wat wel vrij veel onderschat wordt bij vrouwen.
Co-morbiditeit met AD(H)D komt trouwens relatief veel voor bij autisme
Mocht er iemand hier een soort van snelle zelftest willen doen (het is niet echt een test maar meer een lijst met kenmerken van autisme bij vrouwen (en die kenmerken zijn heel anders dan het stereotype beeld dat algemeen bekend is over autisme), in de spoiler staat een link waar het overzichtelijk staat.
Als je je er niet in herkent, dan kan je die in elk geval weer wegstrepenIk herken me er wel in, maar niet in alle kenmerken. Kenmerken van AD(H)D en Autisme overlappen elkaar wel behoorlijk zie ik nu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So true so true!!!quote:Op zondag 29 november 2015 17:38 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik voel me na de diagnose en al jullie posts niet meer eenzaam. Ik voelde me zelfs eenzaam, ook al had ik veel mensen om me heen die mij mogen. Altijd het idee dat ik anders was en niemand mij begreep. Ze begrepen nooit dat ik mij naar kon voelen. Duh ik spreek niet af als ik mij minder voel en als ik uit huis ga weer wel. Ook grap ik aan 1 stuk door dus liggen mensen in een deuk. Tjah. DubbellevenNu ben ik noch anti sociaal noch extreem sociaal. Nu heb zoiets van fuck it all, ik heb scriptie motherfuckeerss. Wanneer ik mijn diploma hebga ik die uitprinten en er een jurk van maken en stappen daarmee. Dansen tot aan deochtend. Vervolgens een scooter kopen en alsmaar heen en weer reizen met een strandkleedje, kleurpotloden en een schetsboek
![]()
Ik ga weer verder met vier papers lezen voor morgen. Fijne avond iedereen!![]()
Nee, ik ging de stad in om een drankje te doen met 2 Fokkersquote:Op zondag 29 november 2015 17:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je dan als golddigger gaat, maar dat dat natuurlijk maar een grap is. Ik bedoelde niet dat je er echt één bent
Ten slotte is het maar een kostuum.
edit: Ik heb nog nooit halloween gevierd bedenk ik me nu
Is het wat?
Succes!!!quote:Op zondag 29 november 2015 17:56 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Ik herken me er wel in, maar niet in alle kenmerken. Kenmerken van AD(H)D en Autisme overlappen elkaar wel behoorlijk zie ik nu.
[..]
So true so true!!!![]()
Ik ga weer verder met vier papers lezen voor morgen. Fijne avond iedereen!
Klopt. Maar het zijn toch twee verschillende dingen ondanks de overlap (m'n zusje heeft wel ADHD maar is niet autistisch en dat is duidelijk te merken). Ik heb beide diagnoses en mijn issues kunnen niet verklaard worden vanuit alleen maar autisme. Ik denk toch dat de oorzaken een wat andere ondergrond hebben, maar er is idd relatief veel overlap. Meer dan je op basis van louter toeval zou kunnen verwachten volgens m'n zusje (ze heeft psychologie gestudeerd).quote:Op zondag 29 november 2015 17:56 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Ik herken me er wel in, maar niet in alle kenmerken. Kenmerken van AD(H)D en Autisme overlappen elkaar wel behoorlijk zie ik nu.
Doe je snel!quote:Op zondag 29 november 2015 17:58 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Nee, ik ging de stad in om een drankje te doen met 2 Fokkers
Hahahahaha
Meanwhile kreeg ik complimenten van allemaal mensen om me heen.
Snel? Ik ken Fok sinds 2010... Was mijn wachtwoord kwijt en die mailadres gebruikte ik niet meer etc etc etc.quote:Op zondag 29 november 2015 18:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Doe je snel!
Meeten vind ik toch wel één van de leukere dingen van dit forum (heb er al tientallen meets op zitten, echt rare dingen ook meegemaakt), gebruik het in je voordeel
En complimenten krijgen is altijd nice
Ow pff, dan was ik in de war met iemand andersquote:Op zondag 29 november 2015 18:07 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
[..]
Snel? Ik ken Fok sinds 2010... Was mijn wachtwoord kwijt en die mailadres gebruikte ik niet meer etc etc etc.
Ik luister weinig muziek. Vind het vaak herrie. Tenzij ik vrolijk en opgewekt ben of dat wil worden. Of RnB voor de sex hahaha. Maar die heb ik voorlopig nietquote:Op zondag 29 november 2015 18:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ow pff, dan was ik in de war met iemand andersMijn excuus
Iets heel anders: Wat voor muziek luisteren jullie graag en wanneer luisteren jullie naar wat voor muziek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |