abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157487354
Hellow Fokkers!

Ik ga binnenkort een half jaar reizen door Azië. Wat zijn jullie ervaringen qua reisverzekeringen, en wat zijn de voor en tegens. Graag tips.

Zit zelf te twijfelen tussen de Ohra en de Unive. En waarom heb je perse die reisverzekering genomen? Ben benieuwd👍
pi_157502044
Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Zilveren Kruis. Vooral omdat ik daar ook mijn zorgverzekering heb lopen. Belangrijkste reden is dat ik bij medische problemen dan geen gezeik heb tussen twee verzekeraars wie wat precies dekt. Daarnaast dekken ze standaard duiken en duikongelukken, wat niet altijd het geval is.

Heb 1 keer wat medicijnen geclaimd, uiteraard een percentage eigen risico, maar geen problemen met uitkering (op basis van een of ander vaag handgeschreven bonnetje in het Arabisch met verder alleen een stempel van de dokter)

Die verzekering is echter voor reizen van max 180 dagen, dus misschien net niet handig voor je.
  donderdag 12 november 2015 @ 22:57:55 #3
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_157502888
Globetrotter van Allianz!

Zelf ervaring met een half jaar in het buitenland (buiten Europa). Expres buiten mijn eigen zorgverzekering, zodat ik die op een laag niveau gewoon door kon laten lopen...

Voor mij was mijn eigen borgverzekering + de Globetrotter variant uiteindelijk ook vaak goedkoper en beter gedekt dan als ik bij mijn eigen zorgverzekering van alles zou veranderen...
  vrijdag 13 november 2015 @ 10:44:09 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_157508169
180 dagen is vaak de grens, ga je korter of langer dan die 180 dagen
pi_157510428
Ik zit geloof ik bij Ohra. 1 van mijn eisen was te kunnen duiken. Veel verzekeringen dekken maar tot 18 meter...
pi_157513919
Heb een doorlopende via de bergsport vereniging. Goede dekking (als je veel in zomer en/of winter de bergen in gaat).
pi_157514044
Als je naar Azie je gaat let dan wel even op of Hong Kong niet uitgesloten is in de voorwaarde.

Hong Kong is achterlijk duur met ziektekosten.
pi_157517782
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, ik wil voor 3 maanden op stage naar het buitenland.

De eerste die ik tegen kwam was inderdaad die van Allianz die wel min of meer precies hiervoor bedoeld is.

Maar als iemand een goedkopere en/of betere qua prijs-kwaliteit weet, dan graag natuurlijk.

Bijzondere of extreme sporten ga ik niet doen, maar ik zit wel in de Amazone regio wat wellicht extra risico op ziektes met zich mee brengt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')