abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157490765
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:27 schreef aeque het volgende:

[..]

Daarom zijn er ook de welbekende cabinets oid die je kunt maken waar je dat soort spul in kunt bewaren. Iets logischer dan in je workbench. :+
Je clown smiley is erg toepasselijk. Het is nieuw, en aangezien er geen uitleg bij building gegeven wordt is het zeer aannemelijk dat je spullen stored op de plek waar je andere spullen ook liggen (je trash zeg maar).

Aangezien je spullen handmatig doet trashen/deconstructen was het dan ook een veilige aanname dat dit niet automatisch zou gebeuren, helaas bleek deze niet te kloppen.

quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:24 schreef 2dope het volgende:

[..]

Hmm, dan snap ik het überhaupt niet denk ik. Wat bedoel je met 'daar in flikkert'? Of bedoel je bij wijze van spreken?

Als ik architectje aan het spelen ben op een van de bouwbare settlements dan zie ik bij het te bouwen onderdeel de benodigde grondstoffen, volgens mij ook als er 'rare' items benodigd zijn. Ik meende al ergens gelezen te hebben dat er een soort bulk-dismantle-optie was ofzo, maar die heb ik nog niet gevonden. Gaat 't daar over?
In je workbench kun je zaken storen, daar heb je ook de bulk unload functie (met T geloof ik). Hij doet dan alleen je junk overhevelen, maar alles wat daar in zit wordt dus getrashed indien de resources nodig zijn. Iets wat ik dus op de vervelende manier heb moeten leren.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:26 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt...

Wel irritant dat het zo werkt.Ik zou gewoon een foutmelding willen " niet genoeg resources, ga maar scrappen"
Dit dus. Een stukje uitleg bij het eerste keer activeren van de workbench was ook al genoeg geweest, maar daar doen ze dus niet aan.

Nogmaals, het is geen ramp, het is maar een eerste playthrough. Maar ik mis enorm veel extra uitleg over nieuwe functies in deze game, dit was maar 1 van de voorbeelden.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_157490849
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:42 schreef Rezania het volgende:

[..]

Maar granaat is L alt ingedrukt houden toch?
Yep, en melee is een keertje indrukken. Maar soms doe ik er net een miliseconde te lang over of zo. :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_157490856
goud horloge. Turret bouwen = ingredient. disenchanten ipv als ingredient gebruiken en je krijgt er een buttload meer aan spullen uit. Geld voor alles geloof ik.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_157490881
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:41 schreef Darkangle het volgende:
goud horloge. Turret bouwen = ingredient. disenchanten ipv als ingredient gebruiken en je krijgt er een buttload meer aan spullen uit. Geld voor alles geloof ik.
Que?
pi_157490979
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:41 schreef Darkangle het volgende:
Wat je uit iets kunt halen als je het scrapt is ook afhankelijk van perks. Zo kan je bijvoorbeeld zonder een perk geen screws uit zooi halen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_157491021
Overigens zag ik een paar YT-filmpjes waar mensen wel heel vaag bouwen. Zonder eerst een vloer aan te leggen.

De beste manier om te bouwen is volgens mij zo:

1. Leg een stuk vloer op het beton bij de rand waar je de deur wilt hebben. Dit is het handigste om als eerste te doen omdat je anders later niet precies uitkomt bij het plaatsen van de muur met deur.

2. Leg de rest van de vloer aan door ze te koppelen aan dat eerste stuk. Gebruik alleen vol formaat vloer want die halve vloeren werken voor geen meter met de andere stukken. Misschien zijn ze ergens anders bruikbaar voor maar voor de rest zijn het waardeloze stukken.

3. Gebruik de stairs die je vindt ergens achteraan bij floors, niet bij miscellaneous. Die bij floors past namelijk precies in een vloerstuk waardoor hij altijd perfect verbinding geeft tussen twee verdiepingen.

4. De muren kun je kiezen voor de normale of de halve stap naar buiten. Ik heb voor die van mij eerst twee verdiepingen normale muren en dan de laatste verdieping een halve stap naar buiten. De halve stap naar buiten zorgt ervoor dat je de cornerpieces moet gebruiken. Er zijn helaas geen halve muurstukken die op halve vloeren passen dus je bent vrij gelimiteerd wat dat betreft. Een van de grootste "fouten" van Bethesda denk ik. Wel halve vloeren geven maar geen halve muren.

5. Voor de elektriciteit kun je van alles doen. Ik heb een generator binnen en dan kun je met behulp van switches en conduits ervoor zorgen dat het naar alle verdiepingen gaat. Overigens werken die met een straal, dus als de lamp dichtbij genoeg bij een switch is, werkt 't al. Je hoeft geen draden te trekken naar de lamp zelf. De TV werkt op dezelfde manier.

Kostte me flink wat klooien met de elek om dat uit te vogelen. Beetje frustrerend soms als niet duidelijk is waarom het soms wel werkt en soms niet. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157491025
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:42 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Que?
sorry voor de sms stijl, maar het is wel begrijpelijk ;)
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:51:34 #83
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_157491052
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:37 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Je clown smiley is erg toepasselijk. Het is nieuw, en aangezien er geen uitleg bij building gegeven wordt is het zeer aannemelijk dat je spullen stored op de plek waar je andere spullen ook liggen (je trash zeg maar).

Aangezien je spullen handmatig doet trashen/deconstructen was het dan ook een veilige aanname dat dit niet automatisch zou gebeuren, helaas bleek deze niet te kloppen.

De naam 'store your junk' moet toch ook wel iets zeggen. ;) Niet dat de fout onbegrijpelijk is maar ik had toch wel snel door dat ik daar geen wapens moet laten oid.

Even een andere vraag aan iedereen, je kunt een minigun niet standaard 'in' je power armor laten ofwel?
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_157491075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:02 schreef Mirel het volgende:
Ik kwam er na 6 levels pas achter dat je in die interface gewoon op de volgende levels kan klikken. Ik dacht dat ik eerst alle levels bovenin vol moest maken om verder naar beneden te kunnen >.<
Shit. :') Zelfde hier. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157491117
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:50 schreef Darkangle het volgende:

[..]

sorry voor de sms stijl, maar het is wel begrijpelijk ;)
Haha, ik begreep er geen fuck van, vooral door het disenchanten (skyrim?). Maar met de reactie van iemand anders begrijp ik nu wat je bedoelt :)
pi_157491144
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:51 schreef aeque het volgende:

[..]

De naam 'store your junk' moet toch ook wel iets zeggen. ;) Niet dat de fout onbegrijpelijk is maar ik had toch wel snel door dat ik daar geen wapens moet laten oid.

Even een andere vraag aan iedereen, je kunt een minigun niet standaard 'in' je power armor laten ofwel?
Ik had niet eens door dat het puur en alleen voor builden was, ik dacht dat het gewoon storage was.

M.b.t. jouw vraag: hoe laat je een wapen IN armor? Het antwoord is dus nee.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:56:37 #87
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_157491149
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:52 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Shit. :') Zelfde hier. :')
Ik vraag me af of ze niet gewoon een onderzoek gedaan hebben in hoe dit werkt op mensen. Want ik zie dat de bovenste balk ingekleurde poppetjes heeft, en de onderste zijn licht doorzichtig. Blijkt dus dat degene die je niet kan gebruiken leeg zijn met een outline met stippeltjes.

Oh ja, heb nog een vraag hierover. Ik heb hacking expert gepakt en die heeft 4 sterren. Is ster 1 easy, 2 medium, 3 hard en 4 expert?
When all else fails, you always have delusion.
pi_157491184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:56 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze niet gewoon een onderzoek gedaan hebben in hoe dit werkt op mensen. Want ik zie dat de bovenste balk ingekleurde poppetjes heeft, en de onderste zijn licht doorzichtig. Blijkt dus dat degene die je niet kan gebruiken leeg zijn met een outline met stippeltjes.

Oh ja, heb nog een vraag hierover. Ik heb hacking expert gepakt en die heeft 4 sterren. Is ster 1 easy, 2 medium, 3 hard en 4 expert?
Denk het wel, functioneert hetzelfde met lockpicken.

Which reminds me: Ik vind die level caps echt gruwelijk irritant. Waarom moet ik level 23 zijn om perk 3 van armor mods te pakken? (ben op het werk dus kan me vergissen in het level). Ik mis die vrijheid om je build te maken hoe je het wilt, hoop dat dit met een mod eruit gesloopt kan worden.
pi_157491245
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:50 schreef SuperHarregarre het volgende:
Overigens zag ik een paar YT-filmpjes waar mensen wel heel vaag bouwen. Zonder eerst een vloer aan te leggen.

De beste manier om te bouwen is volgens mij zo:

1. Leg een stuk vloer op het beton bij de rand waar je de deur wilt hebben. Dit is het handigste om als eerste te doen omdat je anders later niet precies uitkomt bij het plaatsen van de muur met deur.

2. Leg de rest van de vloer aan door ze te koppelen aan dat eerste stuk. Gebruik alleen vol formaat vloer want die halve vloeren werken voor geen meter met de andere stukken. Misschien zijn ze ergens anders bruikbaar voor maar voor de rest zijn het waardeloze stukken.

3. Gebruik de stairs die je vindt ergens achteraan bij floors, niet bij miscellaneous. Die bij floors past namelijk precies in een vloerstuk waardoor hij altijd perfect verbinding geeft tussen twee verdiepingen.

4. De muren kun je kiezen voor de normale of de halve stap naar buiten. Ik heb voor die van mij eerst twee verdiepingen normale muren en dan de laatste verdieping een halve stap naar buiten. De halve stap naar buiten zorgt ervoor dat je de cornerpieces moet gebruiken. Er zijn helaas geen halve muurstukken die op halve vloeren passen dus je bent vrij gelimiteerd wat dat betreft. Een van de grootste "fouten" van Bethesda denk ik. Wel halve vloeren geven maar geen halve muren.

5. Voor de elektriciteit kun je van alles doen. Ik heb een generator binnen en dan kun je met behulp van switches en conduits ervoor zorgen dat het naar alle verdiepingen gaat. Overigens werken die met een straal, dus als de lamp dichtbij genoeg bij een switch is, werkt 't al. Je hoeft geen draden te trekken naar de lamp zelf. De TV werkt op dezelfde manier.

Kostte me flink wat klooien met de elek om dat uit te vogelen. Beetje frustrerend soms als niet duidelijk is waarom het soms wel werkt en soms niet. :P
Onder 'vloeren' kun je een fundering vinden zodat je mooi vlak kan bouwen ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157491361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:37 schreef DeeCruise het volgende:

In je workbench kun je zaken storen, daar heb je ook de bulk unload functie (met T geloof ik). Hij doet dan alleen je junk overhevelen, maar alles wat daar in zit wordt dus getrashed indien de resources nodig zijn. Iets wat ik dus op de vervelende manier heb moeten leren.
Dus:
1: Enkel bouwmaterialen storen in de workbench als je gaat bouwen.
2: De rest van je spullen storen in een zelf gemaakt cabinet, anders verdwijnen ze nogsteeds.

Hou zit het met inventory, stel wil iets bouwen maar heb niet genoeg materialen in de workbench.
Ik mag hopen dat het systeem dan wel uit mijn inventory blijft?

En ik zie steeds screenshots van bovenaf het kamp langskomen, hoe doe je dat?
pi_157491393
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:08 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Dus:
1: Enkel bouwmaterialen storen in de workbench als je gaat bouwen.
2: De rest van je spullen storen in een zelf gemaakt cabinet, anders verdwijnen ze nogsteeds.

Hou zit het met inventory, stel wil iets bouwen maar heb niet genoeg materialen in de workbench.
Ik mag hopen dat het systeem dan wel uit mijn inventory blijft?

En ik zie steeds screenshots van bovenaf het kamp langskomen, hoe doe je dat?
Correct. Er kan alleen automatisch gescrapped worden uit de inventory van de workbench, wat je verder overal plaatst in containers of bij je hebt komt het systeem niet aan. Ik heb nu een safe gebouwd in mijn toko, en daar drop ik al mijn spullen in die ik wil bewaren, maar niet mee hoef te slepen.
  donderdag 12 november 2015 @ 14:12:41 #92
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_157491416
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:51 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

3.
Speel 3 op dit moment ook en het is erg leuk (story enz.) :D !
Welke lijkt meer op 3? NV of 4?

Ik haat het als Snorlax me nakt.
pi_157491435
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:12 schreef Munchlax het volgende:

[..]

Speel 3 op dit moment ook en het is erg leuk (story enz.) :D !
Welke lijkt meer op 3? NV of 4?

NV uiteraard, die draait op de zelfde engine. 4 is een heel ander soort game eerlijk gezegd.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157491437
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:10 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Correct. Er kan alleen automatisch gescrapped worden uit de inventory van de workbench, wat je verder overal plaatst in containers of bij je hebt komt het systeem niet aan. Ik heb nu een safe gebouwd in mijn toko, en daar drop ik al mijn spullen in die ik wil bewaren, maar niet mee hoef te slepen.
Een safe is veiliger voor als de raiders komen?
Denk dat ik die dan ook maar ga bouwen.

voor de rest nog even googlen op een howto voor wat betreft de eledtronica, ik snap daar nog niet veel van.
  donderdag 12 november 2015 @ 14:15:10 #95
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_157491467
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:13 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

NV uiteraard, die draait op de zelfde engine. 4 is een heel ander soort game eerlijk gezegd.
Ja oké, maar ook qua story enzo?
Want waarom werd NV geen 4 genoemd, dat begrijp ik niet zegmaar :L
Ik haat het als Snorlax me nakt.
pi_157491666
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:15 schreef Munchlax het volgende:

[..]

Game makers logica.

Ik vond 3 beter dan NV en 4 (voorlopig) beter dan 3.
but that's me.
  donderdag 12 november 2015 @ 14:28:24 #97
256666 leeell
I know you're lonely
pi_157491676
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:15 schreef Munchlax het volgende:

[..]

Andere studio.

3 lijkt vooralsnog meer op 4 als je het mij vraagt, iets meer post-apoc verhaal en sowieso iets meer story-driven met de urban setting. dat miste NV een beetje, dit na 26 uur speeltijd . dus onder voorbehoud
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_157491686
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:27 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Game makers logica.

Ik vond 3 beter dan NV en 4 (voorlopig) beter dan 3.
but that's me.
Eens :Y

Ook al was NV qua game mechanics uitgebreider/"beter", ik heb me stukken beter vermaakt met 3.
Flesje bier
  donderdag 12 november 2015 @ 14:31:06 #99
256666 leeell
I know you're lonely
pi_157491712
quote:
6s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:29 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ook al was NV qua game mechanics uitgebreider/"beter", ik heb me stukken beter vermaakt met 3.
3 was grimmiger en had een "meeslepender" verhaal. NV was meer een beetje landjepik spelen in de woestijn :P
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_157491725
quote:
6s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:29 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Bij NV was ik mad in het begin "maar ik wil uit een vault komen".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')