abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 18 september 2016 @ 21:11:31 #276
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_165414869
Hij doet alweer een paar weken mee en helemaal nieuw is ie niet bepaald. Hij vormt wel een leuk setje met die 35mm macro die ik al had. Ondanks dat het niet de jongste meer is werkt de OIy als een zonnetje

Niet zichbaar op deze zijn de zoekerloep en de 25mm tussenring die inmiddels ook aan de 4/3-hoek zijn toegevoegd.

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 23 september 2016 @ 15:07:50 #277
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_165515240
Na zoveel oude spullen tijd voor iets nieuws.

Onderstaande zilvermeeuw is een van de eerste vogels die ten prooi viel aan mijn Tamron 150-600mm

Larus argentatus by Ouwesok, on Flickr

Toch wel een *O* momentje, wat een lens.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_165525601


Een Pentax Spotmatic F uit 1975 geloof ik, wil wat beter leren fotograferen, en niet de hele tijd mijn geheugenkaart maar volschieten. :P
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 23 september 2016 @ 22:55:42 #279
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_165526101
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:34 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]

Een Pentax Spotmatic F uit 1975 geloof ik, wil wat beter leren fotograferen, en niet de hele tijd mijn geheugenkaart maar volschieten. :P
Dan heb je aan een ouwe Spotty een hele goeie camera, er zit exact dat op wat noodzakelijk is en in al zijn eenvoud werkt zo'n ding nog eens bijzonder aangenaam ook.
Veel mechanisch en chemisch plezier gewenst ^O^
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_165535907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:55 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Dan heb je aan een ouwe Spotty een hele goeie camera, er zit exact dat op wat noodzakelijk is en in al zijn eenvoud werkt zo'n ding nog eens bijzonder aangenaam ook.
Veel mechanisch en chemisch plezier gewenst ^O^
Dat is ook de hoofdreden dat ik voor een Spotmatic heb gekozen, alleen de lichtmeter werkt op een batterij, voor de rest is alles mechanisch. En de M42 lenzen natuurlijk.

Ik ga denk ik zelf niet mijn foto's ontwikkelen, voorlopig is dit al experimenteel genoeg voor mij.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_165634884
Het is niet echt foto meuk maar:
http://www.bax-shop.nl/fi(...)nnweym_GsaAg7b8P8HAQ

Die gebruik ik pas sinds deze week intensief (Heb hem al 3 jaar liggen :') )
En dit heb ik er vanmiddag bij besteld:
http://www.bax-shop.nl/re(...)-1-h1-accessoire-kit

Leek mij wel handig voor goede audio bij filmpjes, zeker ook bij de bandrepetitie van morgen kan ik het even goed gebruiken.
pi_165636571
Die had ik ook al een paar jaar. Een paar maanden geleden vervangen door de rubberized versie omdat m'n oude een gebroken micguard had. :D Heb vandaag nog wat met een RØDE mic opgenomen. Dacht altijd dat ze een beetje overhyped waren, maar ze zijn echt fijn. Ook wel een tip waard. :Y

Ik heb zelf binnen... twee rolletjes Lomography film (ORCA B&W + Tiger color negative). Voor de Pentax 110.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_165636618
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:28 schreef shiznuts het volgende:
Die had ik ook al een paar jaar. Een paar maanden geleden vervangen door de rubberized versie omdat m'n oude een gebroken micguard had. :D Heb vandaag nog wat met een RØDE mic opgenomen. Dacht altijd dat ze een beetje overhyped waren, maar ze zijn echt fijn. Ook wel een tip waard. :Y
Best een prima apparaat.
Volgende op de lijst is een Panasonic V-770, daar wil ik een hotshoe adapter bij kopen, en dan een Rode Videomic PRO, maar dat is waarschijnlijk niet te realiseren voor het eind van het jaar :')
pi_165636693
Waarom die Panasonic camcorder? Waarom niet een mirrorless of DSLR?
FOT / Videografie met DSLR #34 - Op naar 8K & beyond!

En Sinterklaas is just around the corner... <O)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_165637071
quote:
11s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:33 schreef shiznuts het volgende:
Waarom die Panasonic camcorder? Waarom niet een mirrorless of DSLR?
FOT / Videografie met DSLR #34 - Op naar 8K & beyond!

En Sinterklaas is just around the corner... <O)
Heb niets met DSLR of Mirrorless eigenlijk :@ Ben meer gek op filmen, en hoef niet echt verwisselbare lenzen of zo :@
pi_165637180
Ach so. Zoom je dan wel veel ver in en uit? Heb je geen last van ruis waar je opneemt/is het daar niet te donker? Want anders kan ik me ook wel point-n-shoot compactcameras ofzo voorstellen. Of dus een mirrorless/DSLR. Maar verschillende mensen, verschillende wensen natuurlijk. :Y

-- terugkomend op de Pentax 110, dat is dan de eerste keer sinds wegwerpcameras met filmrolletjes 20 jaar geleden ofzo, dat ik dan weer eens op film schiet! :D Deze gaat er ook komen: https://www.kickstarter.c(...)a?ref=profile_backed . Lomography Vienna representin' . Jwt. En deze: https://www.indiegogo.com(...)its-in-your-hands--2 . :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_165638133
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2016 22:50 schreef shiznuts het volgende:
Ach so. Zoom je dan wel veel ver in en uit? Heb je geen last van ruis waar je opneemt/is het daar niet te donker? Want anders kan ik me ook wel point-n-shoot compactcameras ofzo voorstellen. Of dus een mirrorless/DSLR. Maar verschillende mensen, verschillende wensen natuurlijk. :Y
Ik zoom af en toe wel vrij ver in/uit.
Maar ik kijk wél naar zoomrange i.c.m sensorsize en aperture.
Mijn Sony WX500 bijvoorbeeld heeft 30x optical zoom en de F stop begint bij 3,5 en eindigt bij 6,3 Dus die verliest niet achterlijk veel licht of zo.
Mijn Sony CX130 heeft óók 30x optical zoom en die F stop begint bij 1,8 en eindigt óók bij 6,3. Dus die verliest echt belachelijk veel licht.

Wat ik dan wel weer het jammere vind aan die WX500 is dat die ondanks de grotere sensor (1/2,3e inch t.o.v 1/4e inch van de CX130) Meer ruis produceert bij laag licht. Maar dit zal vast ook wel weer terug te koppelen zijn aan de F stop? (Ik heb er echt vrij weinig verstand van verder :@ )

(Overdag schiet die WX500 bizar mooie beelden trouwens)
pi_165638565
Ja, foto- en videografie gaat om het vastleggen van licht, dus sensorgrootte en lichtgevoeligheid van de lens is alles als je niet meer licht in je scene kunt aanbrengen. Maar als je zeg maar een 2e hands camera neemt met APS-C sensor en een 3x kit zoomlens, zoals een 18-55mm met een Canon 650D of Nikon D5300, dan krijg je wel chillere beelden. Maar dan zit je idd aan gedoe met lenzen als je meer zoom nodig zou hebben. Hoewel je er ook best een 18-105/18-135mm bij kunt halen, die zijn niet veel anders dan de kitzooms behalve dan meer range. Als je dichtbij genoeg kunt komen een 50mm f/1.8 voor cheap erbij en dat is toch best lollig. Concerten/after movies, etc worden tegenwoordig veelal zo gefilmd met zo'n set-up van een camera unit met verwisselbare lenzen. Maar goed, moet natuurlijk wel je stijl en geld waard zijn. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 6 oktober 2016 @ 18:08:18 #289
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_165793200
Kleurenlaserprinter i-SENSYS MF724Cdw van Canon, yes you can 8-) Niet zo zeer om de fotorealistische afdrukken, maar vooral om in kleur te kunnen printen zonder gedoe met opgedroogde cartridges. De scankwaliteiten van dit apparaat zijn formidabel. Rechtstreeks naar FTP of gedeelde map scannen in Compact PDF OCR _O_ De kwaliteit van de scans is des Canons. SUPER! Ik zal t.z.t. testprints afdrukken met hoge-resolutiefoto's en vectorgeoriënteerde plaatjes.



O ja, pas op je rug bij het tillen van het apparaat :|W
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 6 oktober 2016 @ 18:19:50 #290
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_165793363
Ik heb een Samsung Xpress C460FW kleurenlaser. Had hiervoor al een Epson kleurenlaser. :Y

Ik print niet zo heel veel, dus is het fijn dat toners lekker lang meegaan. Inktjet. :r
Voor echte afdrukken die kwaliteit moeten zijn gewoon bij Cewe wat laten doen ofzo.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:21:34 #292
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_165856989
Danoontje poweerrrrr!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 9 oktober 2016 @ 20:05:16 #293
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_165857873
Nieuw rugzakje waar mijn 150-600 in past



Heb ik er nog maar één over die écht nergens in past :')

Vivitar 8/600mm op NEX5N by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_165858056
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:05 schreef Ouwesok het volgende:
Nieuw rugzakje waar mijn 150-600 in past

[ afbeelding ]

Heb ik er nog maar één over die écht nergens in past :')

[ link | afbeelding ]Vivitar 8/600mm op NEX5N by Ouwesok, on Flickr
Daar past waarschijnlijk een hele berg spul in :Y !

Die 2e foto lijkt wel een mortierinstallatie :D .
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 9 oktober 2016 @ 20:22:21 #295
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_165858364
quote:
7s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:11 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Daar past waarschijnlijk een hele berg spul in :Y !

Die 2e foto lijkt wel een mortierinstallatie :D .
In dat kader is die grote Vivitar een leuke aanvulling op mijn Noflexar 8/600 die door mensen weer met een raketwerper wordt verward.
Die lange Viv had ik al een tijd, op een spiegelreflex is ie nagenoeg onbruikbaar, op een NEX of een PEN juist weer redelijk goed. Nu nog een manier zien te vinden om hem transporteerbaar te maken met als beperking dat er ook een liefst zo lomp mogelijk statief mee moet :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 9 oktober 2016 @ 23:24:10 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_165864187
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:22 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

In dat kader is die grote Vivitar een leuke aanvulling op mijn Noflexar 8/600 die door mensen weer met een raketwerper wordt verward.
Die lange Viv had ik al een tijd, op een spiegelreflex is ie nagenoeg onbruikbaar, op een NEX of een PEN juist weer redelijk goed. Nu nog een manier zien te vinden om hem transporteerbaar te maken met als beperking dat er ook een liefst zo lomp mogelijk statief mee moet :')
Waarom op spiegelreflex onbruikbaar?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:09:26 #297
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_165887418
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 23:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom op spiegelreflex onbruikbaar?
Ik denk afstand tussen sensor en mount?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:16:37 #298
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_165888746
Sinds zaterdag in mijn bezit: Manfrotto crossbar en een Falcon Eyes 2,7 x 7 m achtergronddoek om de 'thuisstudio' nieuw leven in te blazen. Gisteren heb ik de eerste testfoto's gemaakt en geconcludeerd dat ik een paar klemmen goed kan gebruiken om het doek richting de zijkanten voldoende strak te trekken. En wellicht op termijn een paar nieuwe statieven want de lampstatieven die nu heb komen niet hoger dan 2m30.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:47:05 #299
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_165900239
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 23:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom op spiegelreflex onbruikbaar?
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 00:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik denk afstand tussen sensor en mount?
Ik zag hem nu pas.

Die grote Vivitar was met de spiegelreflexen uit zijn tijd nagenoeg onbruikbaar wegens zijn lengte waardoor de spiegelklap van de camera de hele boel in hardnekkige trilling bracht. Je moest hem eigenlijk op twee stevige statieven zetten. Verderop heb ik een verhaalje over deze lens gepost.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:29:23 #300
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_165948241
Ik had m'n oude 24-70 2.8 Mark I verkocht, dus er moest maar een Mark II komen.



[ Bericht 38% gewijzigd door D_A op 14-10-2016 13:44:04 ]
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')