abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 november 2015 @ 14:25:38 #1
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_157448236
Ik woon in een appartement op de bovenste verdieping en wil graag een haard in mijn woonkamer. Omdat hiervoor een gat in het dak moet worden gemaakt, heb ik hiervoor toestemming nodig van de VVE. Qua materiaalkeuze en bouwbesluit heb ik me al aardig kunnen inlezen en lukt het aardig een goed verhaal neer te zetten. Echter ben ik helemaal niet thuis op het juridische vlak en hoop dan ook dat iemand me daarmee kan helpen.

De VVE biedt deze dienst ook, maar gezien de 'keuzes' in het verleden, heb ik mijn twijfels of ze echt met een onpartijdig antwoord gaan komen.

Nu zijn er twee mogelijkheden:
1. het rookkanaal wordt na aanleg eigendom van de VVE waarmee het onderhoud op hun naam komt.
2. het rookkanaal blijft eigendom van de eigenaar van het appartement (ik dus) en moet zelf voor het onderhoud zorgen.

In beide gevallen zit ik met de volgende vragen:

1. moet hiervoor de akte worden aangepast? Geldt dit alleen voor mij of voor het hele pand?
2. aan welke zaken moeten we denken/ wat moet er in het contract worden vastgelegd, wie is hiervoor eindverantwoordelijk en hoe kan dit gewaarborgd worden?

Hulp is zeer welkom!
O+
pi_157453519
Stap 1 is lastig, moet in de vergadering besloten worden en er moeten minimaal X stemmen aanwezig zijn. Of je wacht zo maar weer een jaar.

Optie 2 is meestal het makkelijkste. Heb ik ook gedaan voor een rookgaskanaal voor een geiser. Aangeven dat je het door een erkend installateur laat plaatsen/doen en onderhoud en evt. vervolgschade voor jezelf is.
dag
  woensdag 11 november 2015 @ 07:52:55 #3
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_157463810
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 18:57 schreef Peter het volgende:
Stap 1 is lastig, moet in de vergadering besloten worden en er moeten minimaal X stemmen aanwezig zijn. Of je wacht zo maar weer een jaar.

Optie 2 is meestal het makkelijkste. Heb ik ook gedaan voor een rookgaskanaal voor een geiser. Aangeven dat je het door een erkend installateur laat plaatsen/doen en onderhoud en evt. vervolgschade voor jezelf is.
Thanks! Hoe heb je dit vervolgens vastgelegd?
O+
pi_157473883
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 07:52 schreef Saisai het volgende:

[..]

Thanks! Hoe heb je dit vervolgens vastgelegd?
Een brief gezonden met als bijlage de offertes van 2 bedrijven. Die zit dan bij de vergaderstukken/agenda als bijlage. Dat gaat in het archief en het besluit dat genomen wordt ook. Dat zelf ook bewaren en klaar.
dag
  maandag 16 november 2015 @ 20:43:58 #5
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_157608366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 18:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Een brief gezonden met als bijlage de offertes van 2 bedrijven. Die zit dan bij de vergaderstukken/agenda als bijlage. Dat gaat in het archief en het besluit dat genomen wordt ook. Dat zelf ook bewaren en klaar.
Hiervoor hoefde dus geen akte aangepast te worden o.i.d?
O+
pi_157608482
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:43 schreef Saisai het volgende:

[..]

Hiervoor hoefde dus geen akte aangepast te worden o.i.d?
Nee hoor, zolang de vergadering akkoord geeft niet.
dag
  maandag 16 november 2015 @ 20:52:07 #7
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_157608691
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:47 schreef Peter het volgende:

[..]

Nee hoor, zolang de vergadering akkoord geeft niet.
Prima, thanks. Mijn VVE (met het grootste deel woningbouw) is een pain in the ass namelijk.
O+
pi_157609410
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:52 schreef Saisai het volgende:

[..]

Prima, thanks. Mijn VVE (met het grootste deel woningbouw) is een pain in the ass namelijk.
Gewoon de beheerder en/of vertegenwoordiger van de woningbouw in de VVE vragen wat ze voor eisen stellen aan het maken van een rookgaskanaal. Als je die mee hebt, moet het lukken :Y.

Let wel op neerslaande rook en hoe hoog je schoorsteen moet zijn..
dag
  maandag 16 november 2015 @ 21:14:59 #9
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_157609552
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:10 schreef Peter het volgende:

[..]

Gewoon de beheerder en/of vertegenwoordiger van de woningbouw in de VVE vragen wat ze voor eisen stellen aan het maken van een rookgaskanaal. Als je die mee hebt, moet het lukken :Y.

Let wel op neerslaande rook en hoe hoog je schoorsteen moet zijn..
Ze hebben nog nooit een dergelijke vraag gehad en geven aan dit niet te hebben wat ik niet geloof, maar ok
O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')