Met dank aan
Ibuygou heb ik de Xiaomi In-Ear Hybrid Pro kunnen testen.
Zoals de naam al zegt is dit geen nieuwe versies van de Pistons zoals ik in eerste instantie dacht maar een nieuw product.
Specs:
• Type: In-ear
• Remote on earphone: Yes
• Color: Metallic Silver
• Material: Threaded Copper-wire
• Speaker Impedance: 32Ω
• Weight: 14g
• Length: 1.25m
• Sensitivity: 101dB
• Output: 3.5mm jack-out
• Rated Power: 5mW
• Compliance standards:GB/T 14471-2013
• Frequency: 20-20,000Hz
• Packaging: 1 set of Mi In-Ear Headphones Pro with 3 size ears-buds (XS, S, L)
• Link:
http://www.mi.com/quantie/ Om een lang (technisch) verhaal kort te houden, de nieuwe in-ears van 1More zijn hybride. Dat wil zeggen, deze in-ears hebben zowel dynamische drivers als balanced armatures. Dynamische drivers is wat in vrijwel alle in-ears zitten, perfect voor lagere tonen en midden gebied. Balanced armatures zijn beter in hogere tonen. Deze in-ears hebben dus beide en dit zou een beter geluid over de gehele range moeten geven.
Om deze in-ears te tunen heeft 1More Luca Bignardi (Grammy winnaar) ingehuurd.
Een hoop marketing gepraat

maar het gaat om het resultaat natuurlijk.
Zelf heb ik de V2 en de V3 van de Pistons. Zoals de meeste al weten is de V2 wat beter in de lagere tonen en de V3 beter in het midden gebied. Na wat uren naar deze Pro's geluisterd te hebben kan ik eerlijk zeggen dat deze over de gehele range beter zijn. De lekkere diepe bass van de V2 en de hoge tonen van de V3 in 1. Die marketingpraat wordt dus wel waargemaakt.
Zowel techno, rock als jazz en klassiek geluisterd en het is duidelijk mijn favoriet uit de 3.
Een ander punt wat bij de Pro's beter zou moeten zijn is de microfoon. Bij telefoongesprekken met de V2 had de persoon aan de andere kant van de lijn vaak last van teveel omgevingsgeluid. Dankzij de nieuwe microfoon (SNR 58dB (A)) is dat bij deze een stuk minder het geval en hoef je niet echt meer de microfoon recht voor je te houden.
Wat design betreft lijkt de Pro veel op de V3. De remote zit weer op dezelfde plek op het rechtersnoertje. Persoonlijk vind ik de plaats van de remote zoals die op de V2 zat beter, maar het is geen groot nadeel. De remote is verder hetzelfde als de V3 met 3 knoppen en de microfoon.
De in-ears zelf zien er uit als een slankere en gladdere versie van de V3. Ze zijn gemaakt van glad zilver kevlar. Jup. Kevlar. Ze zijn behoorlijk licht en zitten lekker, eigenlijk net zo als de V3 maar dan wat kleiner nog. Ook zitten er dezelfde earbuds bij.
Het snoer is verder weer gesleaved zoals de Pistons.
De Pro's worden in China verkocht voor RMB 99 wat iets meer is dan de V3 (RMB 69) maar het is het zeker waard in mijn ogen. Vooral als je muziek met een hoop bass luisterd dan is dit een aanrader boven de V3. Ze zijn net zo comfortabel, hebben een betere range en zijn kwalitief net zo goed (zo niet beter maar dat moet langer gebruik uitwijzen).
Fans van de Piston v2 kunnen deze blind kopen (en de v3 overslaan).
(klein minpuntje is wel dat je er geen mooi doosje bij krijgt maar goed, beter geluid > doosje)
Je kan ze onder andere bij
Ibuygou vinden.
Hieronder wat foto's

![Aaq76C5m.jpg]()
![GtVUJ8Ym.jpg]()
![B49stz0m.jpg]()
![6IR0qP4m.jpg]()
![2i7GluFm.jpg]()
![WlHMpcsm.jpg]()
![urTBDBtm.jpg]()
![CSpnhQ8m.jpg]()
[ Bericht 5% gewijzigd door snuffelkees op 10-11-2015 05:28:22 ]