Cijfertjes, economische voorspellingen in de toekomst doenquote:Op dinsdag 10 november 2015 14:05 schreef wimjongil het volgende:
Waarom ben je geïnteresseerd in econometrie?
Ik? Ik heb zelf geen ideequote:Op dinsdag 10 november 2015 02:13 schreef topdeck het volgende:
Wat is het curriculum van hbo bedrijfswisk? Kun je wat vakken laten zien?
Dit ook allemaal zeker waar..quote:Op dinsdag 10 november 2015 02:21 schreef topdeck het volgende:
Hbo is wellicht slimmer. Het sluit aan op ectrie en mocht je <7.5 halen, dan is dat niet erg. Je kunt later altijd een (pre)master doen oid.
Aan de andere kant biedt vwo meer het wetenschappelijke...
Op het momwnt zou ik hbo doen. Straks kom je nadat je vwo hebt afgemaakt erachter dat ectrie je niet ligt.
Ik zou zelfs nog op het hbo een jaartje in laten achrijven (tegelijk met ectrie) zodat je terug kan vallen mocht ectrie je niet liggen.
Ik ben nu gemiddeld gezien ongeveer een jaartje ouder dan mijn meeste klasgenoten. De mensen met wie ik om ga zijn voornamelijk de mensen die zijn blijven zitten / van het vmbo komen. Als die volgend jaar allemaal van school gaan heb ik écht geen zin om nog twee jaar op die middelbare school te zitten.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:20 schreef Argentums het volgende:
Je kan denk ik beter vwo doen.
Ik ben zelf van het hbo naar WO bedrijfskunde gegaan. Hiervoor moest ik ook 7.5 gemiddeld staan voor hbo en een deficiëntie wegwerken.
Dit was voor mij best pittig en zorgde voor best veel druk, terwijl ik juist een NT profiel had op het havo met een 8 gemiddeld. En dit was voor mij niet eens op hbo bedrijfswiskunde.
Daarom raad ik nu altijd iedereen aan om gewoon het vwo te doen, omdat je ten eerste beter voorbereid wordt voor het WO en ten tweede je geen druk op je hebt. Hierdoor ben je dus sowieso gegarandeerd dat je naar het WO gaat.
Bovendien, al die regels met die hbo route veranderen telkens super snel. Het kan best zijn dat er volgend jaar plotseling andere regeltjes gelden op de universiteit.
De enige reden waarom ik naar het hbo ging was omdat ik dan nog bij het oude studiefinanciering behoorde.
Edit: Oh ja, 2 jaar vwo geeft je bovendien nog wat tijd om over je studie na te denken.
Je kan toch vwo sprint doen o.i.d.?quote:Op woensdag 11 november 2015 14:22 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ik ben nu gemiddeld gezien ongeveer een jaartje ouder dan mijn meeste klasgenoten. De mensen met wie ik om ga zijn voornamelijk de mensen die zijn blijven zitten / van het vmbo komen. Als die volgend jaar allemaal van school gaan heb ik écht geen zin om nog twee jaar op die middelbare school te zitten.
Ik denk dat dat allemaal zeer demotiverend wordt. Verder heb ik ook echt geen trek aan vakken zoals Nederlands, Engels, Gym, Maatschappijleer, PWS, Keuzelessen, Frans óf Duits.
Tevens duurt het vwo een jaar langer..
Ik ben echt een ramp in talen, Nederlands en Frans (of Duits) wordt dan erg lastig. Verder heb ik geen 8e vak. Dus moet ik 6 jaar Atheneum inhalen in één jaar. Verder bied mijn school dat niet dus moet ik evengoed een stuk verderop naar een andere middelbare school.quote:Op woensdag 11 november 2015 21:38 schreef netchip het volgende:
[..]
Je kan toch vwo sprint doen o.i.d.?
Ben je goed in engels? Je gaat veel schrijven, lezen, soms spreken in het Engels. Dat is op zich voor sommigen al lastig genoeg, laat staan met zo'n zware beta opleiding. Be prepared!quote:Op donderdag 12 november 2015 11:53 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ik ben echt een ramp in talen, Nederlands en Frans (of Duits) wordt dan erg lastig. Verder heb ik geen 8e vak. Dus moet ik 6 jaar Atheneum inhalen in één jaar. Verder bied mijn school dat niet dus moet ik evengoed een stuk verderop naar een andere middelbare school.
Dan lijkt mij hbo een stuk beter te doen
Mijn Engels is beter dan m'n Nederlandsquote:Op donderdag 12 november 2015 16:22 schreef topdeck het volgende:
[..]
Ben je goed in engels? Je gaat veel schrijven, lezen, soms spreken in het Engels. Dat is op zich voor sommigen al lastig genoeg, laat staan met zo'n zware beta opleiding. Be prepared!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |