abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157430247
Een aantal jaar terug had ik op Ebay eens boxers gekocht, deze waren van een prachtige kwaliteit en nu wil ik die opnieuw bestellen maar helaas weet ik niet uit welke materie die vervaardigt zijn.

Hieronder zal ik die even beschrijven. De stof ziet er uit als katoen, maar ik vermoed dat het geen katoen is want mijn andere boxers zijn ook katoen en die worden vaal na verloop van tijd en verliezen licht hun kleur.

De eigenschappen
- Uitzicht katoen
- Zachtere stof (maar niet te zacht!)
- Behoud kleur
- Lijkt lichtjes dikker te zijn dan katoen

Kan het microfiber zijn? Als ik er aan voel zou ik het wel herkennen denk ik?
Iemand die verder kan toelichten, desnoods wil ik ook een foto van dichtbij nemen zodat het beter zichtbaar wordt als daar vraag naar is?
Cindy De Vuyst
pi_157430485
Katoen kan ook in andere diktes hoor. Gebreid, geweven, mix met stretch of andere materialen...
Microfiber is vaak toch glanzender en voelt anders. Is je labeltje niet meer leesbaar of weet je nog waar het gekocht is?
pi_157430679
Misschien even in een ondergoedwinkel stofjes vergelijken, en ter plekke vragen hoe de betreffende stof heet?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_157430739
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 18:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Katoen kan ook in andere diktes hoor. Gebreid, geweven, mix met stretch of andere materialen...
Microfiber is vaak toch glanzender en voelt anders. Is je labeltje niet meer leesbaar of weet je nog waar het gekocht is?
Bedankt voor je uitleg. Wel ik heb o.a. ook Jack & Jones boxers (katoen) maar die zijn totaal niet vergelijkbaar eigenlijk. Die goeie boxers kocht ik op Ebay en het labeltje is na 4 jaar totaal niet meer leesbaar, alles is weg.

Zou het misshien een combinatie van 'Cotton' en 'Modal' kunnen zijn? Modal was toch ook een zachtere stof?
Cindy De Vuyst
pi_157431110
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 19:10 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg. Wel ik heb o.a. ook Jack & Jones boxers (katoen) maar die zijn totaal niet vergelijkbaar eigenlijk. Die goeie boxers kocht ik op Ebay en het labeltje is na 4 jaar totaal niet meer leesbaar, alles is weg.

Zou het misshien een combinatie van 'Cotton' en 'Modal' kunnen zijn? Modal was toch ook een zachtere stof?
Ook modal kan zacht of ruwer zijn, het is van bewerkte houtvezels. Maar het kan zeker :)
pi_157609743
Misschien is er viscose in verwerkt? Ook dat kan een zachtere stof zijn, maar is in de regel op zichzelf dunner. Soms wordt het daarom gemengd met katoen en polyester. Overigens is viscose zelf ook synthetisch als ik me niet vergis.
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
pi_157611966
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:20 schreef Nyan het volgende:
Misschien is er viscose in verwerkt? Ook dat kan een zachtere stof zijn, maar is in de regel op zichzelf dunner. Soms wordt het daarom gemengd met katoen en polyester. Overigens is viscose zelf ook synthetisch als ik me niet vergis.
Viscose is een bewerking van houtvezels. Wel natuurlijk, ook slecht voor het milieu.
pi_157612140
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 22:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Viscose is een bewerking van houtvezels. Wel natuurlijk, ook slecht voor het milieu.
Dankjewel, dat wist ik niet! Las vandaag op nu.nl dat wol en zijde ook slecht waren voor het milieu... Hennep schijnt een van de weinige niet-vervuilers te zijn maar ik weet niet meer wat ik mag geloven van de kledingindustrie..

Ontopic: Waarschijnlijk gaat het wel om deels synthetisch materiaal als ik hoor dat de stof zijn kleur behoud. Katoen vervaagt soms na lange tijd in de was, materiaal-eigen zeg maar.
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
pi_157612384
Ik denk dat het modal+cotton is. Kan dat?
Cindy De Vuyst
pi_157616791
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 22:33 schreef Nyan het volgende:

[..]

Dankjewel, dat wist ik niet! Las vandaag op nu.nl dat wol en zijde ook slecht waren voor het milieu... Hennep schijnt een van de weinige niet-vervuilers te zijn maar ik weet niet meer wat ik mag geloven van de kledingindustrie..

Ontopic: Waarschijnlijk gaat het wel om deels synthetisch materiaal als ik hoor dat de stof zijn kleur behoud. Katoen vervaagt soms na lange tijd in de was, materiaal-eigen zeg maar.
Hennep is echter wel een behoorlijk stugge vezel, dus je krijgt er ook stevige werkmanskleding van. Er worden soms ook soepelere materialen van gemaakt, maar dan wordt het bewerkt als de houtvezels voor viscose en dan is hennep ook slecht voor het milieu. Voor bamboe geldt dit ook, flying tiger verkocht sokken van bamboe als milieuvriendelijk, maar dat waren wel de bewerkte vezels (zijn ze mee gestopt)
pi_157616804
Hoe is het geweven? Welk patroon hebben de vezels?
pi_157680124
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 07:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hennep is echter wel een behoorlijk stugge vezel, dus je krijgt er ook stevige werkmanskleding van. Er worden soms ook soepelere materialen van gemaakt, maar dan wordt het bewerkt als de houtvezels voor viscose en dan is hennep ook slecht voor het milieu. Voor bamboe geldt dit ook, flying tiger verkocht sokken van bamboe als milieuvriendelijk, maar dat waren wel de bewerkte vezels (zijn ze mee gestopt)
Tjee jij weet daar veel van! :) Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zich voor verschillende materiaalsoorten interesseert. Hoe komt het dat jij zoveel van dit onderwerp af weet als ik vragen mag?
pi_157686274
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:14 schreef Nyan het volgende:

[..]

Tjee jij weet daar veel van! :) Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zich voor verschillende materiaalsoorten interesseert. Hoe komt het dat jij zoveel van dit onderwerp af weet als ik vragen mag?
Naaien :)
pi_157688193
Je hebt ook verschillende kwaliteiten in katoen. Ik koop bijvoorbeeld meestal de klassieke lijnen van Schiesser, en die kun je eindeloos wassen zonder dat ze vaal worden, natuurlijk verliezen ze wel een beetje kleur, maar dat is het dan ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157691624
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Naaien :)
Ah tof! :) Ik wou dat ik daar wat meer vanaf wist maar ik krijg net een knoop aan een hemd gezet haha! Heb je daar een cursus in gevolgd of heb je het zelf geleerd?
pi_157698100
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:49 schreef Nyan het volgende:

[..]

Ah tof! :) Ik wou dat ik daar wat meer vanaf wist maar ik krijg net een knoop aan een hemd gezet haha! Heb je daar een cursus in gevolgd of heb je het zelf geleerd?
Zelf met tijdschriften, boeken en internet. Kijk anders ook eens in het naaitopic :)
pi_157707346
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 18:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zelf met tijdschriften, boeken en internet. Kijk anders ook eens in het naaitopic :)
Knap! Ga ik zeker even doen! Ik zou daar graag meer over willen weten. :) Dankjewel voor de doorverwijzing!
pi_157707652
Ik kan er geen foto van nemen, je ziet te weinig detail. Wel is het zo dat het er uitziet als katoen. Ik vermoed dan ook dat het een mengeling van katoen met modal ofzo moet zijn.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')