Bedankt voor je uitleg. Wel ik heb o.a. ook Jack & Jones boxers (katoen) maar die zijn totaal niet vergelijkbaar eigenlijk. Die goeie boxers kocht ik op Ebay en het labeltje is na 4 jaar totaal niet meer leesbaar, alles is weg.quote:Op maandag 9 november 2015 18:57 schreef MevrouwPuff het volgende:
Katoen kan ook in andere diktes hoor. Gebreid, geweven, mix met stretch of andere materialen...
Microfiber is vaak toch glanzender en voelt anders. Is je labeltje niet meer leesbaar of weet je nog waar het gekocht is?
Ook modal kan zacht of ruwer zijn, het is van bewerkte houtvezels. Maar het kan zekerquote:Op maandag 9 november 2015 19:10 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg. Wel ik heb o.a. ook Jack & Jones boxers (katoen) maar die zijn totaal niet vergelijkbaar eigenlijk. Die goeie boxers kocht ik op Ebay en het labeltje is na 4 jaar totaal niet meer leesbaar, alles is weg.
Zou het misshien een combinatie van 'Cotton' en 'Modal' kunnen zijn? Modal was toch ook een zachtere stof?
Viscose is een bewerking van houtvezels. Wel natuurlijk, ook slecht voor het milieu.quote:Op maandag 16 november 2015 21:20 schreef Nyan het volgende:
Misschien is er viscose in verwerkt? Ook dat kan een zachtere stof zijn, maar is in de regel op zichzelf dunner. Soms wordt het daarom gemengd met katoen en polyester. Overigens is viscose zelf ook synthetisch als ik me niet vergis.
Dankjewel, dat wist ik niet! Las vandaag op nu.nl dat wol en zijde ook slecht waren voor het milieu... Hennep schijnt een van de weinige niet-vervuilers te zijn maar ik weet niet meer wat ik mag geloven van de kledingindustrie..quote:Op maandag 16 november 2015 22:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Viscose is een bewerking van houtvezels. Wel natuurlijk, ook slecht voor het milieu.
Hennep is echter wel een behoorlijk stugge vezel, dus je krijgt er ook stevige werkmanskleding van. Er worden soms ook soepelere materialen van gemaakt, maar dan wordt het bewerkt als de houtvezels voor viscose en dan is hennep ook slecht voor het milieu. Voor bamboe geldt dit ook, flying tiger verkocht sokken van bamboe als milieuvriendelijk, maar dat waren wel de bewerkte vezels (zijn ze mee gestopt)quote:Op maandag 16 november 2015 22:33 schreef Nyan het volgende:
[..]
Dankjewel, dat wist ik niet! Las vandaag op nu.nl dat wol en zijde ook slecht waren voor het milieu... Hennep schijnt een van de weinige niet-vervuilers te zijn maar ik weet niet meer wat ik mag geloven van de kledingindustrie..
Ontopic: Waarschijnlijk gaat het wel om deels synthetisch materiaal als ik hoor dat de stof zijn kleur behoud. Katoen vervaagt soms na lange tijd in de was, materiaal-eigen zeg maar.
Tjee jij weet daar veel van!quote:Op dinsdag 17 november 2015 07:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hennep is echter wel een behoorlijk stugge vezel, dus je krijgt er ook stevige werkmanskleding van. Er worden soms ook soepelere materialen van gemaakt, maar dan wordt het bewerkt als de houtvezels voor viscose en dan is hennep ook slecht voor het milieu. Voor bamboe geldt dit ook, flying tiger verkocht sokken van bamboe als milieuvriendelijk, maar dat waren wel de bewerkte vezels (zijn ze mee gestopt)
Naaienquote:Op donderdag 19 november 2015 22:14 schreef Nyan het volgende:
[..]
Tjee jij weet daar veel van!Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die zich voor verschillende materiaalsoorten interesseert. Hoe komt het dat jij zoveel van dit onderwerp af weet als ik vragen mag?
Ah tof!quote:
Zelf met tijdschriften, boeken en internet. Kijk anders ook eens in het naaitopicquote:Op vrijdag 20 november 2015 13:49 schreef Nyan het volgende:
[..]
Ah tof!Ik wou dat ik daar wat meer vanaf wist maar ik krijg net een knoop aan een hemd gezet haha! Heb je daar een cursus in gevolgd of heb je het zelf geleerd?
Knap! Ga ik zeker even doen! Ik zou daar graag meer over willen weten.quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zelf met tijdschriften, boeken en internet. Kijk anders ook eens in het naaitopic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |