Goede tip. Zal het nakijken ik moet er vandoor, mooi om zo af te sluiten was vanmiddag wel ff paniek door de chaotische situatie. Als er nog tips of andere dingen gemeld worden lees ik dat morgen weer. Bedankt in ieder geval.quote:[..]
Niet druk over maken, als je de gegevens (en het ingevulde schadeformulier) hebt komt het wel goed.
Foto's gemaakt van de situatie toevallig?
En check hier bij "Status van het voertuig" even of de auto verzekerd is: https://ovi.rdw.nl/
Dat zijn zicht werd belemmerd is geen excuus om je auto voor een aankomende fietser te zetten. Jij reed op straat, zijn zicht werd belemmerd, dan mag hij stapvoets uit de inrit rijden tot aan de trottoirband. Als zijn zicht dan nog steeds wordt belemmerd, dan kan hij voorover leunen, om te kijken of de weg vrij is, en dan heel voorzichtig aanrijden, tot hij zeker weet dat het veilig is om aan te rijden.quote:Op zondag 8 november 2015 18:58 schreef Dennis3636 het volgende:
[..]
Hahaha nouja ik weet de rijkunsten van deze meneer niet maar dit was gewoon een ongelukkig ongeval. Zijn zicht werd belemmerd, ik kwam eraan en ja boem.
quote:Op zondag 8 november 2015 19:53 schreef Gia het volgende:
Maar sluit nog wel effe zo'n verzekering af. Wettelijke aansprakelijkheid. Heeft niet alleen te maken met verkeer, maar ook als je per ongeluk op je oma's nieuwe varifocale bril gaat zitten.
Morgen even langs de fietsenmaker gaan om de schade op te nemen, of eventueel total loss te verklaren. Neem meteen een offerte mee van de reparatie, of als die total loss is een verklaring van de fietsenmaker. Stuur dit door naar de verzekering van die gast met eventueel wat foto's.quote:Op zondag 8 november 2015 19:45 schreef Dennis3636 het volgende:
[..]
Goede tip. Zal het nakijken ik moet er vandoor, mooi om zo af te sluiten was vanmiddag wel ff paniek door de chaotische situatie. Als er nog tips of andere dingen gemeld worden lees ik dat morgen weer. Bedankt in ieder geval.
Sorry, bedoel ik ookquote:Op zondag 8 november 2015 19:56 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
AansprakelijkheidsVerzekering Particulieren, daar is niets wettelijks aan, de WA is verplicht voor motorvoertuigen, AVP is voor de bril van oma, en voor de geparkeerde auto waar je met je fiets tegenaan struikelt.
Ja, dat heb ik ook altijd.... denk ik "Oeh, wat een mooie zonsondergang" en dan *BAM*, hert geraakt.quote:Op zondag 8 november 2015 20:35 schreef Platina het volgende:
Zijn zicht werd ontnomen door een stuk uitzicht
ik leg het altijd zo uit: voorkomt problemen met aansprakelijkheid volgens de wet, buiten wat je er zelf van vindquote:Op zondag 8 november 2015 19:56 schreef Leandra het volgende:
[..]![]()
AansprakelijkheidsVerzekering Particulieren, daar is niets wettelijks aan, de WA is verplicht voor motorvoertuigen, AVP is voor de bril van oma, en voor de geparkeerde auto waar je met je fiets tegenaan struikelt.
ik heb wel eens een noodstop mogen uitvoeren op een enkelbaans boerenweggetje omdat een spel bejaarden letterlijk vol op de rem ging voor eendjesquote:Op zondag 8 november 2015 21:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook altijd.... denk ik "Oeh, wat een mooie zonsondergang" en dan *BAM*, hert geraakt.
Stel je voor dat jij uitwijkt en zelf tegen iets klapt. Die bejaarden rijden dan snel door natuurlijk. Ik snap dat je zon eendje niet wil platrijden maar een noodstop maken op een drukke weg....quote:Op zondag 8 november 2015 21:17 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik heb wel eens een noodstop mogen uitvoeren op een enkelbaans boerenweggetje omdat een spel bejaarden letterlijk vol op de rem ging voor eendjes
..niet eendjes op de weg, maar eendjes in het water![]()
![]()
"kijk jan, eendjes"
quote:Op zondag 8 november 2015 21:17 schreef fs180 het volgende:
..niet eendjes op de weg, maar eendjes in het water![]()
![]()
"kijk jan, eendjes"
Stel dat je uitwijkt voor die bejaarden.. en je rijdt daardoor een fietser/voetganger aan, dan ben je alsnog aansprakelijk.quote:Op zondag 8 november 2015 21:47 schreef Dennis3636 het volgende:
[..]
Stel je voor dat jij uitwijkt en zelf tegen iets klapt. Die bejaarden rijden dan snel door natuurlijk. Ik snap dat je zon eendje niet wil platrijden maar een noodstop maken op een drukke weg....
Geldt die wet onderhand wel voor fietsers? Was vroeger namelijk nooit.quote:Op zondag 8 november 2015 18:26 schreef MissMSX het volgende:
[..]
In principe mag je natuurlijk niet harder rijden dan de aangegeven snelheidslimiet. Als je je aan de limiet hebt gehouden is er niets aan de hand
Nee, snelheidslimieten zijn alleen voor gemotoriseerd verkeer.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Geldt die wet onderhand wel voor fietsers? Was vroeger namelijk nooit.
Een fietser die in een woonwijk harder dan 30 rijdt?quote:Op woensdag 11 november 2015 15:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Geldt die wet onderhand wel voor fietsers? Was vroeger namelijk nooit.
Dat is niet zo heel zeldzaam hoor. ''voorheen'' toen ik nog veel fietste, en dus een goede fiets had lag mijn snelheid rond de 45, als je dan rustiger fietst ga je al snel 30.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Een fietser die in een woonwijk harder dan 30 rijdt?
Ik vraag mij echt af, hoe hij het verhaal,zo kan verdraaien dat hij niet zijn schuld is, maar er toch een aanrijding met jouw heeft plaatsgevonden. Onmogelijk lijkt mij.quote:Op woensdag 11 november 2015 15:12 schreef Dennis3636 het volgende:
Even een update. De bestuurder heeft mij eergisteren gebeld. Door omstandigheden kan ik pas do/vrij weer thuis zijn. Hij zegt dat hij het schadeformulier heeft opgestuurd en dat ik naar de fietsenmaker moet voor een kostenindicatie. Echter... ik heb nu hem vertrouwd wat betreft dat schadeformulier, echter zoals ik al eerder zei, is het schadeformulier dus 2x ingevuld omdat het eerste blad dus niet doordrukte. Waar ik heel erg bang voor ben is dat hij mogelijk het schadeformulier kan aanpassen want mijn handtekening staat er wel onder... makkelijk om zo fraude te plegen. Stel, hoop het niet, dat in de toekomst weer gedonder komt met het schadeformulier dat niet doordrukt door papier oud/vies/nat geweest (lag ook in een auto), wat kan ik dan doen? Mag het überhaupt wel op 2 verschillende vellen de schade zetten is het schadeformulier dan nog geldig? Zit er ook een termijn aan het versturen van het schadeformulier, dat na 36 uur bijv. het schadeformulier bij de verzekering moet zijn i.v.m. geldigheid? ... vragen, vragen, vragen.
Maar tich niet in een woonwijk, met zijstraatjes, uitritten enzo.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:54 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is niet zo heel zeldzaam hoor. ''voorheen'' toen ik nog veel fietste, en dus een goede fiets had lag mijn snelheid rond de 45, als je dan rustiger fietst ga je al snel 30.
Als TS zelf al met het verhaal meegaat dat het voor de bestuurder onmacht was, omdat zijn uitzicht belemmerd was, dan ruikt die bestuurder zijn kans.quote:Op woensdag 11 november 2015 17:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vraag mij echt af, hoe hij het verhaal,zo kan verdraaien dat hij niet zijn schuld is, maar er toch een aanrijding met jouw heeft plaatsgevonden. Onmogelijk lijkt mij.
Die ander kwam van een oprit. Enige wat ik bedenken is dat die ander nog geparkeerd stond en TS de oprit in is gegaan en tegen de auto is geklapt.quote:Op woensdag 11 november 2015 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Als TS zelf al met het verhaal meegaat dat het voor de bestuurder onmacht was, omdat zijn uitzicht belemmerd was, dan ruikt die bestuurder zijn kans.
En dan even noemen dat de fietser op de auto knalde en niet andersom, en een jongeman met weinig ervaring op dat gebied, is snel geïntimideerd.
Tja, en dan vasthouden aan je schuld, zoals TS doet. Bingo.
In elk geval een goede les.
dat is gewoon papier, zit geen "geldigheid" aan vastquote:Op woensdag 11 november 2015 15:12 schreef Dennis3636 het volgende:
Even een update. De bestuurder heeft mij eergisteren gebeld. Door omstandigheden kan ik pas do/vrij weer thuis zijn. Hij zegt dat hij het schadeformulier heeft opgestuurd en dat ik naar de fietsenmaker moet voor een kostenindicatie. Echter... ik heb nu hem vertrouwd wat betreft dat schadeformulier, echter zoals ik al eerder zei, is het schadeformulier dus 2x ingevuld omdat het eerste blad dus niet doordrukte. Waar ik heel erg bang voor ben is dat hij mogelijk het schadeformulier kan aanpassen want mijn handtekening staat er wel onder... makkelijk om zo fraude te plegen. Stel, hoop het niet, dat in de toekomst weer gedonder komt met het schadeformulier dat niet doordrukt door papier oud/vies/nat geweest (lag ook in een auto), wat kan ik dan doen? Mag het überhaupt wel op 2 verschillende vellen de schade zetten is het schadeformulier dan nog geldig? Zit er ook een termijn aan het versturen van het schadeformulier, dat na 36 uur bijv. het schadeformulier bij de verzekering moet zijn i.v.m. geldigheid? ... vragen, vragen, vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |