abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157388663
Hai,

Kan je elke bachelor naar keuze combineren met een andere bachelor?

Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om Informatica te studeren en dat in het tweede jaar te combineren met een bachelor Arabische taal & Cultuur?
(allebei aan de UvA)

Zijn er toevallig mensen die een dubbele bachelor hebben gedaan? Zo ja:
- Hoe was/is het?
- Welke bachelors?
- Waarom heb je daarvoor gekozen?
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:02:48 #2
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_157388954
Volgens mij kan het wel, maar is het echt heel druk en zwaar. Sommige combinaties (zoals wiskunde en natuurkunde) hebben nog wel wat overlap dus dat is nog te doen.
leef de leven
pi_157389115
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:02 schreef RRuben het volgende:
Volgens mij kan het wel, maar is het echt heel druk en zwaar. Sommige combinaties (zoals wiskunde en natuurkunde) hebben nog wel wat overlap dus dat is nog te doen.
Als ik het goed begrijp, kan je beter geen tweede bachelor uitkiezen uit een heel ander vakgebied?

Maar wat nou als je twee "milde" studies uitkiest?(beide uit een ander vakgebied) Zou het dan wel kunnen?
  zaterdag 7 november 2015 @ 22:02:43 #4
441747 Surowa94
Business entrepreneur
pi_157390746
Een dubbele bachelor doen kan wel, maar je moet je bedenken dat je ipv 60 opeens 120 ects per jaar moet gaan halen, wat heel zwaar is als je geen vrijstellingen hebt. Je kunt dan wel een relatief lichte studie pakken maar dat zijn vaak studies waarbij je alsnog veel moet lezen enzo dus je gaat dan ook wsl in de knel komen qua tijd. Grootste obstakels zijn wsl nog tentamens die op hetzelfde moment vallen of het bsa van beiden tegelijk
Business is love, business is life
pi_157390959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:02 schreef Surowa94 het volgende:
Een dubbele bachelor doen kan wel, maar je moet je bedenken dat je ipv 60 opeens 120 ects per jaar moet gaan halen, wat heel zwaar is als je geen vrijstellingen hebt. Je kunt dan wel een relatief lichte studie pakken maar dat zijn vaak studies waarbij je alsnog veel moet lezen enzo dus je gaat dan ook wsl in de knel komen qua tijd. Grootste obstakels zijn wsl nog tentamens die op hetzelfde moment vallen of het bsa van beiden tegelijk
Ah, daar heb ik nog niet aan gedacht...
pi_157392778
Het kan wel, maar als je twee totaal verschillende studies doet zal het wel zwaar zijn. Het ligt ook aan de studies die je kiest. Twee alfa studies volgen, zal in het algemeen makkelijker zijn dan twee beta studies etc.
pi_157392907
Ja dat kan, maar aangezien er geen speciaal programma is om deze twee studies (die nog al random gekozen zijn en niks met elkaar te maken hebben) te combineren, zal het lastig worden. Daarnaast is informatica sowieso wel een studie waar je aardig wat tijd mee kwijt bent, dus een tweede studie erbij zal lastig worden.

Daarentegen kan je het in Leiden wel combineren met bijvoorbeeld wiskunde. Maar dan is er dus een speciale afstemming en een bepaalde mate van overlap.
pi_157392919
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 22:13 schreef BroodmetChocopasta het volgende:

[..]

Ah, daar heb ik nog niet aan gedacht...
Succes.
pi_157393098
Ja dat kan en ik heb het zelf gedaan. Tenzij het een gecombineerde studie die vanuit je uni is opgezet, moet je alkes zelf regelen.
Onderwijs kan tegelijkertijd vallen - je moet zelf onderwijsgroepen wisselen.
Toetsen zijn vaak in dezelfde week - kan heel druk worden.
Toetsen kunnen tegelijkertijd vallen - dan moet je een vak herkansen.
Als je naar het buitenland/op Erasmus wil/moet is het moeilijk om nog steeds dubbel werk te doen en moet je vaak een studie pauzeren.
Vrijstellingen - een bachelor is 180 punten en punten tellen naar één keer mee. Bij mij betekende een vrijstelling dat ik een ander vak kon kiezen, daar had ik weinig aan. (Het kan dat dit verschilt per uni)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')