Maar moest je niet eerst afstuderen?quote:Op dinsdag 10 november 2015 19:26 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik heb een zakelijke foto erop gezet. Nu nog mijn cv vertalen naar het Engels en dan gaat ie morgen op de e-mail.Hopen dat de recruiter een dame is die op me geilt.
waarom?quote:Op woensdag 11 november 2015 00:51 schreef miro86 het volgende:
Daarom heb ik ook geen foto op Linkedin.
Dat kan best tijdens de start van je eerste baan nog.quote:
Ik begrijp niet waarom iemand per se moet weten hoe ik eruit zie. Net als bij een CV is het belangrijke wat je gedaan hebt en net als in facebook, wie je kent.quote:
DIt. MIjn vorige werkgever (detachering) had welk op elk CV foto's staan. Ik doe het nu niet, maar wel op linkedin. Handig voor afspraken ook dat je de mensen kan herkennenquote:Op zaterdag 7 november 2015 20:51 schreef Tja... het volgende:
Ik kreeg deze week 5 CV's binnen, waarvan 4 met foto. Slechts 1 was een professionele foto, de rest had zo van Facebook kunnen komen. En onbedoeld trek ik op basis van de foto al wat conclusies (een beetje jong, niet sociaal, niet representatief, party girl) zonder dat ik het CV überhaupt heb gelezen. Voor mij hoeft het ook niet. Ik lees liever eerst een CV, kijk dan eventueel voor meer info op LinkedIn en zie daar vanzelf de foto wel.
Wutquote:Op donderdag 12 november 2015 05:56 schreef FlipjeHolland het volgende:
als je een gezonde jongeman of vrouw bent met een goed arisch uiterlijk dan is er niks aan de hand , maar ben je een turk, marokaan of neger dan is het beter om geen foto op je cv te doen.
Wees maar niet bang, als je geen kwaliteten en ervaring hebt, haalt een foto ook niet meer zoveel uit. Aangezien bedrijven soms honderden reacties ontvangen waarvan tientallen qua ervaring voldoen aan het profiel, kan een fotootje er wel aan bijdragen dat jij bij die paar gelukkigen valt die op gesprek mogen komen.quote:Op zaterdag 7 november 2015 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Foto's op het C.V. worden steeds gewoner. Over een tijdje doet iedereen het. Dan spring je er echt niet meer uit met een foto.
Ik snap sowieso het belang niet van een foto op een C.V., ik wil op mijn ervaring en kwaliteiten geselecteerd worden en niet op basis van mijn uiterlijk.
*steekt vinger omhoogquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:12 schreef LintuxCx het volgende:
Wat zou er trouwens gebeuren als je een stock foto van een zeer goed uitziend persoon op je CV zet om uitgenodigd te worden? Hoeveel % van een gemiddelde CV is überhaupt waar?
Was het wat?quote:Op donderdag 12 november 2015 12:24 schreef namliam het volgende:
Ik krijg morgen twee solicitanten langs, een neger en een turk... Beide hadden een foto op hun CV.
Als je die niet wilt zien dan lukt dat ook wel op basis van naam
Helaas niet, de turk had een mooie cv, maar wist eigenlijk niksquote:
Het lag niet aan jouquote:Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef namliam het volgende:
Helaas niet, de turk had een mooie cv, maar wist eigenlijk niks
De neger, hoe steriotype dan ook, kwam te laat (ruim 30 minuten) en bleek geen goede match op de vacature. Gelukkig wel goede kandidaten al eerder gesproken die mogen vanaf volgende week de 2e ronde in.
zijn die goede kandidaten ook marokanen, turken of negers?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef namliam het volgende:
[..]
Helaas niet, de turk had een mooie cv, maar wist eigenlijk niks
De neger, hoe steriotype dan ook, kwam te laat (ruim 30 minuten) en bleek geen goede match op de vacature. Gelukkig wel goede kandidaten al eerder gesproken die mogen vanaf volgende week de 2e ronde in.
Het is een illusie dat een gedeelte van de beoordeling niet gedaan wordt op basis van de eerste indruk tijdens een gesprek dus ook uiterlijk. En als jij er gewoon verzorgt uit ziet is er geen probleem. Geeft gewoon vaak completer beeld bij het C.V.quote:Op zaterdag 7 november 2015 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Foto's op het C.V. worden steeds gewoner. Over een tijdje doet iedereen het. Dan spring je er echt niet meer uit met een foto.
Ik snap sowieso het belang niet van een foto op een C.V., ik wil op mijn ervaring en kwaliteiten geselecteerd worden en niet op basis van mijn uiterlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |