abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157426795
Ik heb mijn foto al 20 jaar op mijn cv staan, krijg daar alleen maar positieve reacties op. Ik vind mezelf nou niet bepaald bij de top 10 knapste of meest gespierde mannen horen.

Facebook voor profesionals (linkedin) geloof ik niet echt in, allemaal profesionals die elkaar zitten te kietelen en aan te prijzen... Als je mij kietelt, kietel ik jou, Bah !
Al zijn er werkgevers die er mee weglopen
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:26:21 #52
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_157454172
Ik heb een zakelijke foto erop gezet. Nu nog mijn cv vertalen naar het Engels en dan gaat ie morgen op de e-mail. *O* Hopen dat de recruiter een dame is die op me geilt. :')
pi_157454512
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:26 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik heb een zakelijke foto erop gezet. Nu nog mijn cv vertalen naar het Engels en dan gaat ie morgen op de e-mail. *O* Hopen dat de recruiter een dame is die op me geilt. :')
Maar moest je niet eerst afstuderen? :P
  dinsdag 10 november 2015 @ 19:40:47 #54
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_157454543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:39 schreef ulq het volgende:

[..]

Is een afstudeerstage waar ik misschien ook mijn scriptie bij kan schrijven. :P
pi_157461922
is zonder foto nog gebruikelijk? Ik heb altijd CV met foto erop. Op inkedin staat toch ook een foto dus waarom niet doen?
En andersom vind ik ook fijn om te weten wie aan de andere kant van de tafel zit. Als ik een naam heb ga ik sowieso even op facebook kijken of linkedin om beetje erachter te komen wat voor persoon iemand is en wat voor interesses diegene heeft, Als je gemeenschappelijke interesses hebt kun je 'toevallig' het gesprek daar op uit laten komen.
pi_157462418
Daarom heb ik ook geen foto op Linkedin.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_157463955
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 00:51 schreef miro86 het volgende:
Daarom heb ik ook geen foto op Linkedin.
waarom?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157463962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 19:39 schreef ulq het volgende:

[..]

Dat kan best tijdens de start van je eerste baan nog.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_157468679
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 08:14 schreef Skv het volgende:

[..]

waarom?
Ik begrijp niet waarom iemand per se moet weten hoe ik eruit zie. Net als bij een CV is het belangrijke wat je gedaan hebt en net als in facebook, wie je kent.

De mensen die ik toevoeg kennen me al, dus die hebben geen foto van me nodig (ik ben ook niet iemand die 2000 man in z'n network heeft). mensen die mij toevallig hebben gegoogled hoeven niet te weten hoe ik eruit zie.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 11 november 2015 @ 13:50:27 #60
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_157468900
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 20:51 schreef Tja... het volgende:
Ik kreeg deze week 5 CV's binnen, waarvan 4 met foto. Slechts 1 was een professionele foto, de rest had zo van Facebook kunnen komen. En onbedoeld trek ik op basis van de foto al wat conclusies (een beetje jong, niet sociaal, niet representatief, party girl) zonder dat ik het CV überhaupt heb gelezen. Voor mij hoeft het ook niet. Ik lees liever eerst een CV, kijk dan eventueel voor meer info op LinkedIn en zie daar vanzelf de foto wel.
DIt. MIjn vorige werkgever (detachering) had welk op elk CV foto's staan. Ik doe het nu niet, maar wel op linkedin. Handig voor afspraken ook dat je de mensen kan herkennen :)

Overigens geef ik zelf veel meer om de geboortedatum of afstudeerdatum. Zegt iets over de leeftijd en dat bepaald ook mee of iemand in een team past en wat mogelijke ambities zijn.

Bewust of onbewust, die foto telt wel mee, zeker als er gelijkwaardige kandidaten zijn.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_157485060
als je een gezonde jongeman of vrouw bent met een goed arisch uiterlijk dan is er niks aan de hand , maar ben je een turk, marokaan of neger dan is het beter om geen foto op je cv te doen.
pi_157489527
Ik krijg morgen twee solicitanten langs, een neger en een turk... Beide hadden een foto op hun CV.
Als je die niet wilt zien dan lukt dat ook wel op basis van naam
pi_157500684
Het komt steeds meer voor, ik zou het zeker doen. Uiteindelijk zien ze je gezicht toch wel, waarom zou je het weglaten.

Er zijn vrijwel geen bedrijven die je erop afwijzen en diegene die dat wel doen, daar wil je toch niet werken.

Linkedin is trouwens erg populair bij veel HRM mensen, recruiters enz. Het ziet er naar uit dat dit wel 'de' CV site gaat blijven de komende decennia en er zijn weinig echte concurrenten. Het aanbevelen zou ik niet doen tenzij je echt tientallen mensen hebt die dat zouden willen doen en dan moeten ze ook nog eens een wervelende tekst schrijven en zelf een goede loopbaan hebben. Een paar aanbevelingen staat zo afgesproken, zonder dat er daadwerkelijk iets gepresteerd hoeft te zijn. En wie weet heb je geluk dat een headhunter je profiel vind en je een positie aanbied. Er zijn buro's waar medewerkers de hele dag Linkedin afstruinen voor hun kandidaten bestand en tientallen/honderden linkedin profielen importeren waarna ze enkelen benaderen voor een positie.
pi_157502910
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 05:56 schreef FlipjeHolland het volgende:
als je een gezonde jongeman of vrouw bent met een goed arisch uiterlijk dan is er niks aan de hand , maar ben je een turk, marokaan of neger dan is het beter om geen foto op je cv te doen.
Wut :')?
pi_157539375
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Foto's op het C.V. worden steeds gewoner. Over een tijdje doet iedereen het. Dan spring je er echt niet meer uit met een foto.

Ik snap sowieso het belang niet van een foto op een C.V., ik wil op mijn ervaring en kwaliteiten geselecteerd worden en niet op basis van mijn uiterlijk.
Wees maar niet bang, als je geen kwaliteten en ervaring hebt, haalt een foto ook niet meer zoveel uit. Aangezien bedrijven soms honderden reacties ontvangen waarvan tientallen qua ervaring voldoen aan het profiel, kan een fotootje er wel aan bijdragen dat jij bij die paar gelukkigen valt die op gesprek mogen komen.

Hangt natuurlijk wel van foto af. En wie beoordeelt en of hij van foto's op cv houdt. Het blijft een gok
pi_157540625
Wat zou er trouwens gebeuren als je een stock foto van een zeer goed uitziend persoon op je CV zet om uitgenodigd te worden? Hoeveel % van een gemiddelde CV is überhaupt waar? 8-)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 11:16:41 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_157540697
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:12 schreef LintuxCx het volgende:
Wat zou er trouwens gebeuren als je een stock foto van een zeer goed uitziend persoon op je CV zet om uitgenodigd te worden? Hoeveel % van een gemiddelde CV is überhaupt waar? 8-)
*steekt vinger omhoog :o
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 11:17:21 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_157540714
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:24 schreef namliam het volgende:
Ik krijg morgen twee solicitanten langs, een neger en een turk... Beide hadden een foto op hun CV.
Als je die niet wilt zien dan lukt dat ook wel op basis van naam
Was het wat?
pi_157540803
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:16 schreef Renesite het volgende:

[..]

*steekt vinger omhoog :o
Één procent?
Foto op m'n cv, geen probleem :)
pi_157540812
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:17 schreef Renesite het volgende:

[..]

Was het wat?
Helaas niet, de turk had een mooie cv, maar wist eigenlijk niks

De neger, hoe steriotype dan ook, kwam te laat (ruim 30 minuten) en bleek geen goede match op de vacature. Gelukkig wel goede kandidaten al eerder gesproken die mogen vanaf volgende week de 2e ronde in.
  Moderator zaterdag 14 november 2015 @ 11:22:30 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_157540838
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef namliam het volgende:

De neger, hoe steriotype dan ook, kwam te laat (ruim 30 minuten) en bleek geen goede match op de vacature. Gelukkig wel goede kandidaten al eerder gesproken die mogen vanaf volgende week de 2e ronde in.
Het lag niet aan jou :)
pi_157540866
Ik kon er niets aan doen dat hij te laat was nee....

Of dat mensen "niks weten" misschien verwacht ik / we te veel
pi_157550895
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 11:21 schreef namliam het volgende:

[..]

zijn die goede kandidaten ook marokanen, turken of negers?
pi_157556221
Nee, een indonees aandoent persoon, antilliaan en een nederlander. Naast deze 5 hebben we nog 3 (vermoedelijke) Nederlandse CVs gehad die meteen zijn afgewezen en een Nederlander die NOG minder bleek te weten dan onze Turkse vriend... Zwaar vermoeden dat deze twee hun CV (deels) heeft vervalst of anderszins "vervormt" heeft.

Ik ga er overigens niet over of en wie er wordt aangenomen.
pi_157566649
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Foto's op het C.V. worden steeds gewoner. Over een tijdje doet iedereen het. Dan spring je er echt niet meer uit met een foto.

Ik snap sowieso het belang niet van een foto op een C.V., ik wil op mijn ervaring en kwaliteiten geselecteerd worden en niet op basis van mijn uiterlijk.
Het is een illusie dat een gedeelte van de beoordeling niet gedaan wordt op basis van de eerste indruk tijdens een gesprek dus ook uiterlijk. En als jij er gewoon verzorgt uit ziet is er geen probleem. Geeft gewoon vaak completer beeld bij het C.V.
I'm not the man you think I am!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')