Jep maar dit is zijn belangrijkste en beroemste boek.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
De Nobelprijs verdien je doorgaans voor een heel oeuvre.
Aiai, hoe nineties.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:18 schreef Cairon het volgende:
Generation X van Douglas Coupland
Kun je nagaan hoe goed het is! Wanneer zo een dun boekje al een nobelprijs waard is!quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:18 schreef LedZep het volgende:
Jep maar dit is zijn belangrijkste en beroemste boek.
Stelt zijn schrijverschap nog wat voor dan? (Dat vraag ik me oprecht af, na een recente foto gezien te hebben.)quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:23 schreef Cairon het volgende:
Daarom juist, vergeleken met toen waren mensen nog vaag iets van hoopvol over de toekomst die ze hadden en hadden mensen nog iets van diepgang.
Als Brett Easton Ellis zijn versie van Generation X zou schrijven, zou het de bijbel van het nieuwe millenium kunnen zijn.
Zeg, word jij bijna 30 ofzo?quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:23 schreef Cairon het volgende:
Daarom juist, vergeleken met toen waren mensen nog vaag iets van hoopvol over de toekomst die ze hadden en hadden mensen nog iets van diepgang.
Je stijl doet me denken aan die van de moderne 'randstak rukkers', alleen schrijven zij doorgaans wat zorgvuldiger. Inderdaad, verdomd lelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:48 schreef Cairon het volgende:
Nederlandse literatuur is inferieur, een ziekelijk kliek van randstak rukkers met een god-complex die elkaar blijven hypen totdat ze de bruine ster volledig geabsorbeerd hebben en weer de glorie van de darm kunnen zien, want dat is waar ze het grootste gedeelte van hun leven doorbrengen met hun misvormde verlepte snobbistische kuetkoppen, in de duisternis van hun eigen reet.
quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:12 schreef Cairon het volgende:
De Engelse literatuur is superieur aan de Nederlandse literatuur. Minder pretentieus ook.
Voor dat van Douglas Coupland geef ik geen stuiver meer. Ik vond Generation X heel leuk, Girlfriend in a Coma ook, maar daarna is het voor mij een wat mistig rondwaaien in hetzelfde geworden. In zijn vroegere werk kon ik nog wel eens iets herkennen, nu is het hooguit een kleine terzijde, aan het einde van een hoofstuk, dat me nog doet grinniken. Hey Nostradamus was ronduit verschrikkelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Stelt zijn schrijverschap nog wat voor dan? (Dat vraag ik me oprecht af, na een recente foto gezien te hebben.)
En vooral net daarbuiten natuurlijk.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:44 schreef skiczukie het volgende:
Je moet niks. Gewoon waar je interesse ligt.
Jah.quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:57 schreef Gellius het volgende:
[..]
En vooral net daarbuiten natuurlijk.
Ik was 17 toen ik dat las en ik begreep er geen snars van. Voelde me wel heel stoer. Dát ik het überhaupt had gelezen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:14 schreef Gellius het volgende:
Overigens ben ik van mening dat veel (niet alle) mensen er goed aan zouden doen om Under The Volcano, van Malcolm Lowry te lezen.
Ook bij mij staat dit boek bovenaan wanneer het over leesplezier gaat. Samen met der Prozess. Wat ik echter niet snap is dat het boek later zo is afgekraakt, als onervaren debuutroman. Süskind deed hier NB zelf ook aan mee.quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:18 schreef weathergirl het volgende:
afgezaagd, maar goed: Het Parfum van Patrick Süskind. Beste boek dat ik ooit gelezen heb (en nog eens, en nog eens.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |