als je meteen had gezegd in de OP dat het om een auto was het meteen duidelijk wat voor veilig het was. Hiervoor zijn kijkdagen, dus bod is kopen. Lees ook maar de algemene voorwaarden op de site maar na. Je moet dus binnen de gestelde termijn betalen en het voorwerp daar ook weghalen. Dus veel plezier met je nieuw aangeschafte 'speeltje'. Het is maar hopen dat het zelf kan rijden (ga gemakshalve uit van dat je een auto achtig iets hebt gekocht)quote:Op donderdag 5 november 2015 23:16 schreef Bismarck het volgende:
Goede vraag. Had in de OP aangegeven dat het niet uitmaakt, het gaat om de procedure van annuleren, niet om welk kavel, maar om je nieuwsgierigheid toch enigszins te temperen, het gaat om een auto die incl. de 15% opgeld die de Domeinen rekent ongeveer uitkomt op een gangbare prijs die je ook op verkoopsites zoals autotrack, autotrader en marktplaats aantreft.
Geldt dit dan ok bv voor VakantieVeilingen? Ook al hebben hun specifiek in de voorwaarden staan dat een winnend bod bindend is.quote:Op donderdag 5 november 2015 23:16 schreef jagermaster het volgende:
Ik zou kijken naar de mogelijkheid van herroepingsrecht (tenminste als je als consument handeld)
"Bij een overeenkomst die gesloten is tijdens een openbare veiling heeft de consument niet het recht de overeenkomst te ontbinden. Onder openbare veiling dient te worden verstaan een veiling onder leiding van een veilingmeester en waarbij consumenten persoonlijk aanwezig kunnen zijn. Bij een veiling die uitsluitend online plaatsvindt geldt de uitzondering niet en heeft de consument het recht de overeenkomst te ontbinden. Indien er sprake is van een veiling die tegelijk online en in een fysieke omgeving plaatsvindt, dan is er wel sprake van een "openbare veiling" en dan is het herroepingsrecht niet van toepassing."
Ik moet wel zeggen dat ik het niet bepaald slim vind om zo maar te gaan bieden op iets en eigenlijk vind ik zelf dat je het dan ook als gekocht moet zien en moet betalen.
nee, lees ook http://www.terpstrajuridischadvies.nl/nieuws/internetveilingen/ daar staat ergens halverwege over een stukje uitzonderingen uitgelegd.quote:Op vrijdag 6 november 2015 06:34 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Geldt dit dan ok bv voor VakantieVeilingen? Ook al hebben hun specifiek in de voorwaarden staan dat een winnend bod bindend is.
staat er ergens iets over een boete?quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:20 schreef Bismarck het volgende:
Dat heb ik ook al bedacht. Maar ik moet ook naar de locatie toe, het kentekenbewijs op naam zetten, de auto verzekeren etc. Als er bijv een boete is à 15% van het gunningsbedrag dan vind ik dat nog wel een overweging waard om te betalen en daarmee af te zien van het gegunde kavel.
alleen op fok is t gratisquote:Op vrijdag 6 november 2015 10:27 schreef Bismarck het volgende:
Ja, hetzelfde als met Fok, waar allemaal idioten de meest wonderbaarlijke nonsens uitkramen die ook niet altijd gemeend wordt.
Kom dit verhaal tegen: http://kassa.vara.nl/vraa(...)ing-dienst-domeinen/quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
staat er ergens iets over een boete?
Jij zou moeten beginnen met zwaar leveraged daytraden.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:27 schreef Bismarck het volgende:
Ja, hetzelfde als met Fok, waar allemaal idioten de meest wonderbaarlijke nonsens uitkramen die ook niet altijd gemeend wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |