Oke, om het kort te houden. Ik ben in april stage gaan lopen bij een bedrijf. Alles ging goed en ik vond het best leuk. Ik kreeg ook 450,- stagevergoeding dat was ook mooi. Mijn stage periode is opgesplitst in 2 delen van april tot juli en september tot maart, dit geeft leerlingen de kans om van stageplek te wisselen. Dit heb ik dus niet gedaan en ik heb in de zomer doorgewerkt daar. In september weer begonnen als stagiaire maar ik begon het steed minder leuk te vinden omdat er weinig te doen was en omdat mn stagebegeleider/baas een ontzettend eikel was(is) Na weken lang twijfelen heb ik toch besloten om van stage plek te wisselen en natuurlijk alles overlegd op school. Mijn stagecoordinator op school zei dat het gewoon mogelijk was om van stage te wisselen en hij raadde het zelfs aan.
Toen ben ik gaan zoeken naar een nieuwe stageplek, Gesprek gehad op maandag en maandag avond te horen gekregen dat ik was aangenomen. Dit heb ik dus dinsdag aan mijn baas verteld, ook heb ik gezegd dat vrijdag mijn laatste dag zou zijn (mijn stage coordinator zei dat een week wel voldoende was) Hier was hij oke mee, hij zei alleen dat hij het aan mij merkte en dat de laatste weken mijn motivatie wat minder was.(wat begrijpelijk is als je elke dag met tegenzin naar je stage gaat)
Maandag 2 november ben ik begonnen bij mijn nieuw stage bedrijf. Wat een verschil! super leuke collegas en genoeg werk voor iedereen.
Ik heb maandag aan mijn oude stage gevraagd wanneer ik mijn stagevergoeding zou kunnen verwachten en wanneer zij mijn logboek konden tekenen. Hij heeft toen laten weten dat ik geen stage vergoeding zou krijgen en dat hij mijn logboek niet zou tekenen omdat ik de laatste weken ongemotiveerd was
Ik denk dat het wel goed komt met mijn logboek maar het geld is wel een probleem. Ik woon namelijk op mijn zelf en kan het geld echt niet missen. In het stage contract staat er dat ik 450,- per maand zou krijgen. Ik en school hebben een kopie daarvan. Mijn vraag is : Heb ik recht op stagevergoeding als dat op papier is vastgesteld? + Is hij verplicht om mijn uren af te teken ookal vind hij dat ik niet "mijn best" heb gedaan?