abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157335215
Een jaar geleden heb ik mezelf laten testen en heb (waarschijnlijk) ADD. Ik heb hier de keus gekregen om Ritalin of Concerta op recept te krijgen maar vanwege de opbouw van tolerantie en afhankelijkheid heb ik hier bewust niet voor gekozen. Nu hoor ik veel over LTO3 en/of L-Theanine.

Iemand ervaring met dit middel?
pi_157335490
Wat hoor je daarover?
Wat lees je daarover?

Concerta en ritalin zijn prima medicijnen (de eerste beter dan de laatste), die je ook alleen bij behoefte kan innemen. Stel dat je alleen 's ochtends school hebt, dan kan je 's ochtends een ritalin nemen en daarna niet meer. Die werkt zo'n 3-4 uur geloof ik. Concerta duurt de hele dag, maar geeft minder pieken en dalen in werking, omdat het slow-release is.
  donderdag 5 november 2015 @ 14:43:54 #3
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_157335648
Ik heb zelf LTO3 geprobeerd, werkte bij mij niet tot nauwelijks.

Wat Gray zegt over concerta en ritalin... daar heeft iedereen een andere kijk op.

Ik zelf durf het niet te slikken omdat 80% van de ervaringen die ik op internet lees negatief zijn.
pi_157335907
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:43 schreef Vlinderbom het volgende:
Wat Gray zegt over concerta en ritalin... daar heeft iedereen een andere kijk op.
Hoe bedoel je? Concerta is in principe een slow-release vorm van ritalin. Voor beide wordt geadviseerd ze te gebruiken wanneer nodig, dus bijvoorbeeld in vrije weekenden niet, maar tijdens werkdagen overdag wel.

quote:
Ik zelf durf het niet te slikken omdat 80% van de ervaringen die ik op internet lees negatief zijn.
Klagers hoor je vaak het eerst en het meest. ;) Overigens slik ik het zelf ook niet, omdat de bijwerkingen bij mij snel optreden.
pi_157335954
Neem vooral het advies van een expert niet aan, maar luister naar mensen in je omgeving en het internet.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 5 november 2015 @ 15:26:27 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_157336638
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:43 schreef Vlinderbom het volgende:
Ik heb zelf LTO3 geprobeerd, werkte bij mij niet tot nauwelijks.

Op internet lees je vaak altijd alleen maar de negatieve reacties. Bij patienten waar het naar verwachting werkt bestaat geen behoefte iets van zich af te schrijven ;)

Hier prima ervaring met Ritalin bij mijn zoontje.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 5 november 2015 @ 15:27:04 #7
65960 sanger
pi_157336652
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:55 schreef Gray het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Concerta is in principe een slow-release vorm van ritalin. Voor beide wordt geadviseerd ze te gebruiken wanneer nodig, dus bijvoorbeeld in vrije weekenden niet, maar tijdens werkdagen overdag wel.

[..]

Klagers hoor je vaak het eerst en het meest. ;) Overigens slik ik het zelf ook niet, omdat de bijwerkingen bij mij snel optreden.
Toch heeft Concerta een heel andere werking op mijn zoontje dan Ritalin :)
pi_157337510
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 15:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Toch heeft Concerta een heel andere werking op mijn zoontje dan Ritalin :)
Dat zeg ik ook; ritalin heeft scherpere pieken, waardoor strak doseren nodig is om de juiste niveau's in het lichaam aan te houden. Dat is moeilijk, zeker voor kinderen, dus die kunnen daar extra klachten door krijgen.

Concerta is hetzelfde spul, maar dat wordt gedurende een periode van 12 uur langzaam afgegeven aan het lichaam, waardoor het niveau aanhoudt.

Zelfde spul, andere toediening, andere effecten.
  woensdag 18 november 2015 @ 15:08:02 #9
65960 sanger
pi_157648571
quote:
12s.gif Op donderdag 5 november 2015 16:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook; ritalin heeft scherpere pieken, waardoor strak doseren nodig is om de juiste niveau's in het lichaam aan te houden. Dat is moeilijk, zeker voor kinderen, dus die kunnen daar extra klachten door krijgen.

Concerta is hetzelfde spul, maar dat wordt gedurende een periode van 12 uur langzaam afgegeven aan het lichaam, waardoor het niveau aanhoudt.

Zelfde spul, andere toediening, andere effecten.
Ik weet dat het in de basis dezelfde werkzame stof is. Sterker nog, het zou exact hetzelfde moeten zijn in een andere verpakking.

Maar Concerta bij mijn zoon werkt dus 0,0.. Het verergert het alleen maar. Ritalin werkt prima.
pi_157649412
Ga lekker aan de dexamfetamine. Die is wel nice.
pi_157651337
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik weet dat het in de basis dezelfde werkzame stof is. Sterker nog, het zou exact hetzelfde moeten zijn in een andere verpakking.

Maar Concerta bij mijn zoon werkt dus 0,0.. Het verergert het alleen maar. Ritalin werkt prima.
Het werkt anders door de verschillende toedieningsvorm. Normal versus slow release.
  donderdag 19 november 2015 @ 08:15:06 #12
65960 sanger
pi_157664244
quote:
2s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Het werkt anders door de verschillende toedieningsvorm. Normal versus slow release.
Dat is de theorie ja... Ik heb filmpjes (die ik overigens niet wil delen) met het verschil tussen met Ritalin. zonder enige medicatie, en met Concerta. Die bekijk ik nog regelmatig, samen met de behandeld arts die de medicatie voorschrijft.

Met Concerta is zijn gedrag enkele gradaties erger. Met Ritalin is het de andere kant op. Bij Concerta krijgt hij bloeddoorlopen ogen en lijkt als door de duivel bezeten. Bij Ritalin functioneert hij prima in het dagelijkse leven. Raar maar waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')