erikh | dinsdag 19 november 2002 @ 16:33 |
in mijn auto zit uiteraard zo'n luchtblazer of hoe je dat ding ook moet noemen. Nou is het bij mijn auto (honda civic uit '90) zo dat hij op stand 1 en 2 helemaal niet blaast maar op stand 3 en 4 wel. Dit vinnik echt hartstikke irritant dus wil dit laten maken. Weet iemand wat het ongeveer kost om zoiets te laten repareren? | |
MSXUser | dinsdag 19 november 2002 @ 16:34 |
Weet je zeker dat de schakelaar niet gewoon defect of smerig is? | |
erikh | dinsdag 19 november 2002 @ 16:39 |
quote:nee, dat weet ik niet zeker, maar ik heb ook geen flauw idee waar dat ing zit. Ik denk ook wel dat het de schakellaar is maar heb dus geen idee wat zo'n ding kost of hoe ik het zou moeten vervangen | |
BaraCuda | dinsdag 19 november 2002 @ 16:40 |
Ik weet niet waar ze bij honda die "motor" hebben weggehangen, maar bij mijn golf is het een uur of 8 werk om de motor uit en in te bouwen. Ik hoop voor jou, dat honda slimmer is op dat gebied. ![]() | |
MSXUser | dinsdag 19 november 2002 @ 16:42 |
Waarschijnlijk zit die schakelaar in de middenconsole (is bij de meeste auto's het geval). Dat wordt dus losschroeven en controleren. Omdat van de blower meestal alleen stand 1 en 2 worden gebruikt, slijten die contacten ook het snelst. Misschien is er nog wat op te lossen middels schoonmaken en (eventueel) contactspray. | |
RemcoDelft | dinsdag 19 november 2002 @ 16:48 |
Bij mij (Hyundai Pony) deden 1&2 het ooit niet, en 3 (=maximaal) wel... Oftewel de weerstandsdraden waren doorgebrand. Daar heb ik zelf een paar dikke weerstanden (5W type, waarde gegokt) tussen gesoldeerd, en het werkte weer prima. Kostte 2 piek of zo ![]() *edit* Ik kon het ding vinden door wat draden te volgen, en met m'n kop onder het handschoenenkastje te kijken (passasiersbeenruimte zeg maar)... [Dit bericht is gewijzigd door RemcoDelft op 19-11-2002 16:56] | |
me_vince | dinsdag 19 november 2002 @ 16:54 |
quote: ![]() ![]() ![]() Das dus gewoon de weerstand die bij de motor zat. (motor van die blower) | |
extreme | dinsdag 19 november 2002 @ 16:55 |
op de sloop ben je het voordeligste uit denk ik... wel het meeste werk... | |
erikh | dinsdag 19 november 2002 @ 16:57 |
quote:hehe dat kan ook maar dat ruikt weer zo vaag ![]() | |
Tuneman | dinsdag 19 november 2002 @ 19:40 |
Ik heb dus bijna precies hetzelfde probleem, maar dan met een Ford, op stand 1 blaast ie helemaal niet meer, op stand 2 een beetje tot redelijk en op stond 3 eigenlijk normaal. Ga donderdag effe bellen met de Ford, kijken of hun weten of ik er zo 1,2,3 iets aan kan maken. Anders ga ik effe langs. Heb gister al wel effe gekeken onder de motorkap, maar vuiligheid kon ik zo niet vinden, tenzij het er dus al echt in zit, maar de motortjes waren nog gewoon schoon, dus ja, misschien een contactje los of zo. | |
mafkees100 | woensdag 20 november 2002 @ 11:57 |
quote:ik weet niet wat je hebt gedaan maar de aanjager motor van een golfje of dat ni type I II III of IV is is ongeveer 45 minuten erin ern er uit de "MOTOR" 1600CC 50kg is wel een dag werk er in en er uit eerst topic even goed lezen voor je reageerd | |
Tuneman | woensdag 20 november 2002 @ 12:21 |
Ik ben zojuist naar de garage geweest, en ze hebben alles keurig gemaakt en opnieuw afgesteld. Waren ze ongeveer een uur mee bezig geweest. Vanmorgen viel namelijk ook de knop van de warm/koud stand er opeens vanaf. Dus die hebben ze opnieuw besteld, en bellen ze mij op om hem daarna erop te zetten. Ik hoefte nog niks af te rekenen, zou de volgende keer gebeuren zodra die knop binnen is. Dus denk dat het niet al te duur zal zijn. Schatting durf ik dus ook niet te maken, maar hoor je zodra die nieuwe knop er dus op zit. | |
j3r | woensdag 20 november 2002 @ 14:39 |
quote:vermenigvuldig dat maar een paar keer ![]() | |
DaRealMac | woensdag 20 november 2002 @ 16:18 |
Bij mij moet de motor van de ventilator vervangen worden (Peugeot 106) De monteur zei dat dat inclusief arbeidsloon ongeveer rond de 400 gulden ging kosten!! [sub]ik rij nu met m`n raam open[/sub] | |
Tuneman | woensdag 20 november 2002 @ 18:04 |
quote:Zo duur zal het bij mij niet zijn, omdat de motor eigenlijk niet stuk is he. Anders zou hij ook niet blazen in stand 2 en 3. Dus zat gewoon vast op de 1 of andere manier, had ook met slijtage te maken. Dus ben toch echt goedkoper uit, denk zelf een euro of 20/30 max. En ik denk dat voor de topicstarter precies hetzelfde geld als mij, dus geen nieuw motor. En als het een dure reparatie was geworden, had ik wel meteen moeten betalen, en dat was nu ook niet het geval. | |
killerb | woensdag 20 november 2002 @ 18:27 |
Dat ding van mij doet het wel, maar op lagere standen maakt die nogal een klereherrie, en ik heb hem al schoongemaakt, dus dat kan het ook niet zijn. | |
erikh | donderdag 21 november 2002 @ 15:55 |
Ik ga dit weekend gewoon eens kijken of ik erachter kan komen maar ik denk dus ook dat het iets in de schakelaar is. Ik laat het nog wel ff weten | |
erikh | maandag 2 december 2002 @ 15:56 |
Ik heb gisteren samen met een vriend van me van alles nagelopen en zijn in ieder geval tot de conclusie gekomen dat de schakelaar prima in orde is dus het is of het motortje dat die ventilator laat draaien of de bedrading erheen maar we kunnen dat motortje dus nergens vinden. Weet iemand toevallig waar dat ding zit bij een honda civic uit 1990? het is een 1.3 | |
killerb | maandag 2 december 2002 @ 18:25 |
quote:Bij mij zit die fan onder de voorruit zegmaar. Vaak zit daar een plastic kap overheen. Je kunt natuurlijk ook even je auto op het 2e contact zetten en hem aanzetten, dan hoor je zo waar die zit ![]() | |
syndr0me | maandag 2 december 2002 @ 18:27 |
Ik wil wel voor 10 Euro per uur, de 'blower' uit komen hangen in jou auto. ![]() | |
erikh | maandag 2 december 2002 @ 21:19 |
quote:Tja, we hebben wel iets met een plastic kap eroverheen zien zitten maar konden daar niet goed bij. Op gegeven moment dachten we ook dat de kabels onder de motorkap gingen maar daar kunnen we dus geen enkel motortje vinden Maar als ik er zo over nadenk heb je waarschijnlijk gelijk en zit hij in dat kapje, ik ga dit weekend wel een nieuwe poging wagen | |
killerb | maandag 2 december 2002 @ 23:26 |
quote:Het is wel heel waarschijnlijk, omdat je daar ook van die roosters hebt zitten vaak. Dat zie je bij best veel auto's. | |
masterzipper | woensdag 4 december 2002 @ 13:56 |
[flauwmodus] Zo, dus jij wilt de blower in je auto vervangen.... Ik bied mijzelf aan! [normaalmodus] | |
erikh | zondag 12 januari 2003 @ 18:17 |
Nou eindelijk weer eens tijd gehad om te zoeken en het bleek inderdaad de weerstandsdraden te zijn, daar waren er 2 van doorgebrand. Nou kon ik helaas nergens meer de weerstand van die dingen ontdekken en aangezien mijn garage me al vertelde dat zo'n plaatje met die weerstanden 30 tot 100 euro kan kosten maak ik het liever zelf mbv weerstanden. Weet iemand toevallig of ik ook gewone werstandjes er tussen kan zetten of moeten het echt van die weerstandsdraadjes zijn? | |
erikh | maandag 13 januari 2003 @ 13:32 |
Nou dat plaatje kost dus 26,90 euro ex. btw. Vinnik nogal duur voor een plastic plaatje met 3 draadjes eraan vast. Dus wegaan er gewone weerstandjes tussen zetten, ff meten welke sterkte ik nodig heb en dan solderen maar. Ik laat wel weten of het gelukt is | |
mafkees100 | woensdag 15 januari 2003 @ 12:53 |
quote:hoe wilde je de sterkte meten van een kappotte weerstand?? ![]() | |
erikh | woensdag 15 januari 2003 @ 13:04 |
quote:uitrekenen! Dat was op zich wel gelukt maar ik kon nergens 5 watt weerstanden vinden of ik moest ze via inet bestellen dus toch maar zo'n plaatje besteld, ga hem er vanavond in zetten. |