quote:nee, dat weet ik niet zeker, maar ik heb ook geen flauw idee waar dat ing zit. Ik denk ook wel dat het de schakellaar is maar heb dus geen idee wat zo'n ding kost of hoe ik het zou moeten vervangen
Op dinsdag 19 november 2002 16:34 schreef MSXUser het volgende:
Weet je zeker dat de schakelaar niet gewoon defect of smerig is?
*edit* Ik kon het ding vinden door wat draden te volgen, en met m'n kop onder het handschoenenkastje te kijken (passasiersbeenruimte zeg maar)...
Succes!
[Dit bericht is gewijzigd door RemcoDelft op 19-11-2002 16:56]
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 16:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Bij mij (Hyundai Pony) deden 1&2 het ooit niet, en 3 (=maximaal) wel... Oftewel de weerstandsdraden waren doorgebrand.
Daar heb ik zelf een paar dikke weerstanden (5W type, waarde gegokt) tussen gesoldeerd, en het werkte weer prima. Kostte 2 piek of zo
wel het meeste werk...
anders kan je ook bij een willekeurige coffeeshop een blower oppikken en mee laten rijden
quote:hehe dat kan ook maar dat ruikt weer zo vaag
Op dinsdag 19 november 2002 16:55 schreef extreme het volgende:
op de sloop ben je het voordeligste uit denk ik...wel het meeste werk...
anders kan je ook bij een willekeurige coffeeshop een blower oppikken en mee laten rijden
Heb gister al wel effe gekeken onder de motorkap, maar vuiligheid kon ik zo niet vinden, tenzij het er dus al echt in zit, maar de motortjes waren nog gewoon schoon, dus ja, misschien een contactje los of zo.
Ik laat wel weten, hoe duur het bij mij kost, denk wel goedkoop, ken wat mensen daar.
quote:ik weet niet wat je hebt gedaan maar de aanjager motor van een golfje of dat ni type I II III of IV is is ongeveer 45 minuten erin ern er uit de "MOTOR" 1600CC 50kg is wel een dag werk er in en er uit eerst topic even goed lezen voor je reageerd
Op dinsdag 19 november 2002 16:40 schreef BaraCuda het volgende:
Ik weet niet waar ze bij honda die "motor" hebben weggehangen, maar bij mijn golf is het een uur of 8 werk om de motor uit en in te bouwen.
Ik hoop voor jou, dat honda slimmer is op dat gebied.
quote:vermenigvuldig dat maar een paar keer
Op woensdag 20 november 2002 11:57 schreef mafkees100 het volgende:[..]
de "MOTOR" 1600CC 50kg
quote:Zo duur zal het bij mij niet zijn, omdat de motor eigenlijk niet stuk is he. Anders zou hij ook niet blazen in stand 2 en 3.
Op woensdag 20 november 2002 16:18 schreef DaRealMac het volgende:
Bij mij moet de motor van de ventilator vervangen worden (Peugeot 106) De monteur zei dat dat inclusief arbeidsloon ongeveer rond de 400 gulden ging kosten!! [sub]ik rij nu met m`n raam open[/sub]
Ik laat het nog wel ff weten
Weet iemand toevallig waar dat ding zit bij een honda civic uit 1990?
het is een 1.3
quote:Bij mij zit die fan onder de voorruit zegmaar. Vaak zit daar een plastic kap overheen. Je kunt natuurlijk ook even je auto op het 2e contact zetten en hem aanzetten, dan hoor je zo waar die zit
Op maandag 2 december 2002 15:56 schreef erikh het volgende:
Ik heb gisteren samen met een vriend van me van alles nagelopen en zijn in ieder geval tot de conclusie gekomen dat de schakelaar prima in orde is dus het is of het motortje dat die ventilator laat draaien of de bedrading erheen maar we kunnen dat motortje dus nergens vinden.Weet iemand toevallig waar dat ding zit bij een honda civic uit 1990?
het is een 1.3
quote:Tja, we hebben wel iets met een plastic kap eroverheen zien zitten maar konden daar niet goed bij. Op gegeven moment dachten we ook dat de kabels onder de motorkap gingen maar daar kunnen we dus geen enkel motortje vinden
Op maandag 2 december 2002 18:25 schreef killerb het volgende:[..]
Bij mij zit die fan onder de voorruit zegmaar. Vaak zit daar een plastic kap overheen. Je kunt natuurlijk ook even je auto op het 2e contact zetten en hem aanzetten, dan hoor je zo waar die zit
.
Maar als ik er zo over nadenk heb je waarschijnlijk gelijk en zit hij in dat kapje, ik ga dit weekend wel een nieuwe poging wagen
quote:Het is wel heel waarschijnlijk, omdat je daar ook van die roosters hebt zitten vaak. Dat zie je bij best veel auto's.
Op maandag 2 december 2002 21:19 schreef erikh het volgende:[..]
Tja, we hebben wel iets met een plastic kap eroverheen zien zitten maar konden daar niet goed bij. Op gegeven moment dachten we ook dat de kabels onder de motorkap gingen maar daar kunnen we dus geen enkel motortje vinden
Maar als ik er zo over nadenk heb je waarschijnlijk gelijk en zit hij in dat kapje, ik ga dit weekend wel een nieuwe poging wagen
Ik bied mijzelf aan!
Voor 10 pleuro in het uur. Wiet niet inbegrepen.
[/flauwmodus]
[normaalmodus]
Nee, laat ff door iemand die er verstand van heeft kijken wat er mis is. Misschien is het alleen maar een weerstandje of zo iets wat je makkelijk zelf kan vervangen. Altijd goedkoper dan naar de garage brengen.
[/normalmodus]
Nou kon ik helaas nergens meer de weerstand van die dingen ontdekken en aangezien mijn garage me al vertelde dat zo'n plaatje met die weerstanden 30 tot 100 euro kan kosten maak ik het liever zelf mbv weerstanden.
Weet iemand toevallig of ik ook gewone werstandjes er tussen kan zetten of moeten het echt van die weerstandsdraadjes zijn?
Dus wegaan er gewone weerstandjes tussen zetten, ff meten welke sterkte ik nodig heb en dan solderen maar.
Ik laat wel weten of het gelukt is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |