Is het dan geen optie om die muur te slopen en een nieuwe te plaatsen, ik bedoel 4cm is niks.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:11 schreef bouwboertje het volgende:
De huidige stuuklaag zit op de oorspronkelijke laag vast die nergens los zit. Samen met de 4cm gresbeton geven ze me net genoeg dikte om er 3 leidingen in te leggen die dan vlak met het oppervlak komen. Om het direct af te stuken moeten ze dieper en die dikte heb ik niet.
Op de osb plaat word uiteindelijk een gipsplaat geschroefd en die word dan netjes afgestuukt
De huidige stuuklaag is niet echt strak en daarom wil ik die uitvullen met tegellijm en daar die osb plaat tegen aan zetten met ook wat schroeven.
Dit heb ik op de andere kamer ook zo gedaan maar daar heb ik om redenen dus wediplaten gebruikt.
Voor mij blijft dus de vraag; kan tegellijm rechtstreeks op osb plaat of moet ik die plaat voorbewerken ?
Op de huidige stuuklaag komt in iedergeval eerst dat eurocol roze impregneer spul.
Ik zou doen wat deze user zegt!en anders laten stucen van je bestaande muur en dan direct erop Tegelen. Bespaard je osb en gipsplaten en ruimte en het ziet er netjes uit.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:12 schreef R2R het volgende:
Ik zou rachels klemmen tussen vloer en plafond en dan een voorzetwandje maken met hout of metalstud.
Daar gipsplaat tegenaan en afwerken.
Wordt je muur iets "dikker" maar is 'ie wel recht en stevig.
ja een steenlijm in pur versie. Dan weet je dat ie zeker vast zit.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:09 schreef bbtb77 het volgende:
Want gewone PUR lijmt niet? Of bedoel je de Ilbruck steenlijm?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |