Als zij er een kans inzien en de kosten niet hoger zijn dan wat ik terug wil vorderen dan denk ik wel ja.quote:
over FNV hoor ik ook van die dingen... doen toch te weinig voor jongeren.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als zij er een kans inzien en de kosten niet hoger zijn dan wat ik terug wil vorderen dan denk ik wel ja.
Had gehoopt op de FNV maar dat is een slappe bende.
Nah ze hebben in dit geval niks gedaan.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
over FNV hoor ik ook van die dingen... doen toch te weinig voor jongeren.
Ik duim voor je
quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Als de rechter toewijst dat de verliezende partij de 'kosten' moet betalen. Zijn dat dan alle kosten behalve die van de advocaat dus de griffiekosten? Of zie ik nog kosten over het hoofd?
https://www.rechtspraak.n(...)tenveroordeling.aspxquote:Kostenveroordeling
De kantonrechter kan de partij die ongelijk heeft gekregen veroordelen om de kosten van de tegenpartij te betalen. Dit heet kostenveroordeling. De rechter kan ook bepalen dat beide partijen hun eigen kosten moet betalen.
Onder de kostenveroordeling kunnen de volgende kosten vallen:
salaris van advocaat of deurwaarder
onkosten voor getuigen of deskundigen
reis- en verblijfskosten
griffierecht
dagvaardingskosten
uittreksels
Let op: Niet alle kosten van rechtsbijstand worden vergoed.
Je hebt toch ook rechtsbijstand via de bond, verdommen die het ook om zich in te zetten voor je zaak?quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah ze hebben in dit geval niks gedaan.
Heb het loket eerder gesproken en zij zeiden toen dat als FNV niks ging worden ik bij hen terecht kon maar totaal geen ervaring ermee. Hoop dus op users die dus dit dan wel hebben en dan met een eigen bijdrage een zaak hebben kunnen starten of hun gelijk hebben kunnen halen.
Thnx. Zie dus advocaat kosten ookquote:Op dinsdag 3 november 2015 20:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
[..]
https://www.rechtspraak.n(...)tenveroordeling.aspx
Ja ik heb mijn conflict aangemeld bij hun dus. Kreeg een behandelaar en zij pakte het op. Daarna moest ik wisselen van uitzendbureau omdat de opdrachtgever niet meer met de oude verder ging en toen ineens konden ze mij niet meer helpen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je hebt toch ook rechtsbijstand via de bond, verdommen die het ook om zich in te zetten voor je zaak?
Is van te voren vaak niet met 100% zekerheid te zeggen hoe de kosten verdeeld worden, maar bij zaken waarbij de gedaagde van te voren zelf ook wel weet dat hij fout zit, draagt deze zo goed als altijd op het einde de kosten van de gehele rechtsgang.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Thnx. Zie dus advocaat kosten ook![]()
Jij hebt er geen ervaringen mee?
Ja daar ben ik ook wel bereid toe. Al heb ik vermoedens dat het om nog meer gaat maar dat is dan iets wat ik door een advocaat of jurist moet laten uitzoeken. Maar wil het er niet bij laten zitten.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is van te voren vaak niet met 100% zekerheid te zeggen hoe de kosten verdeeld worden, maar bij zaken waarbij de gedaagde van te voren zelf ook wel weet dat hij fout zit, draagt deze zo goed als altijd op het einde de kosten van de gehele rechtsgang.
Er zit ook nog een mogelijkheid in dat men nu denkt dat jij toch niet doorzet en op het moment dat zij weten dat jij wel door pakt zij alsnog met een schikking komen, neem jezelf alvast iets van bedrag in het hoofd waarbij jij denkt, dit is goed en nu zijn we tenminste van alle gezeik af.
Jezus wat een slap gezeik van die lui, ongehoord gewoon. Willen jullie haar een centje extra doen want haar vorige werkgever heeft haar te weinig betaald... ik zou mij doodschamen om zoiets te opperen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik heb mijn conflict aangemeld bij hun dus. Kreeg een behandelaar en zij pakte het op. Daarna moest ik wisselen van uitzendbureau omdat de opdrachtgever niet meer met de oude verder ging en toen ineens konden ze mij niet meer helpen.
Ze heeft als oplossing aangedragen om te kunnen kijken of ik mijn huidige uitzendbureau kan motiveren om mij een extra stap toe te kennen of te vragen of de opdrachtgever dit zou willen doen.
Nogal vreemde oplossing...
Ja dit was precies de oplossing. Heb het ook een paar keer gelezen of ik het wel goed lasquote:Op dinsdag 3 november 2015 20:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Jezus wat een slap gezeik van die lui, ongehoord gewoon. Willen jullie haar een centje extra doen want haar vorige werkgever heeft haar te weinig betaald... ik zou mij doodschamen om zoiets te opperen.
Per onmiddelijk opgezegd neem ik aan.
En dat is (andere discussie...) precies wat ik op de bond tegen heb, als ze zich in de picture kunnen spelen, of het gaat om groepen zijn ze haantje de voorste, ben je echter een enkeling die bijvoorbeeld nog 1000,- moet hebben dan heb je echt geen fuck aan die lui. Het is geen belangen vereniging meer, maar een bedrijf op zich die zich niet aan haar plichten houd maar een kosten/baten analyse maakt en je gewoon laat verrotten.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dit was precies de oplossing. Heb het ook een paar keer gelezen of ik het wel goed las![]()
Nee nog niet. Heb ze twee weken geleden een brief gestuurd met nogmaals het verzoek om mij te helpen. Geen reactie. Gisteren dus iemand telefonisch gesproken.Behandelaar was niet aanwezig en zou mij gisteren of vandaag terug bellen. Niet gedaan natuurlijk. Dus denk dat ik morgen ga opzeggen.
Ja klopt. Andere collega had ze ook gebeld met de vraag over reiskosten en toen zeiden ze ja ze zit in fase A dus beter gewoon je mond houden :pquote:Op dinsdag 3 november 2015 20:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
En dat is (andere discussie...) precies wat ik op de bond tegen heb, als ze zich in de picture kunnen spelen, of het gaat om groepen zijn ze haantje de voorste, ben je echter een enkeling die bijvoorbeeld nog 1000,- moet hebben dan heb je echt geen fuck aan die lui. Het is geen belangen vereniging meer, maar een bedrijf op zich die zich niet aan haar plichten houd maar een kosten/baten analyse maakt en je gewoon laat verrotten.
Krijg net een brief binnen van de jurist van de FNV met een uitleg. Met een motivering waarom zij denkt dat het niet gaat lukken bij mijn oude werkgever.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
En dat is (andere discussie...) precies wat ik op de bond tegen heb, als ze zich in de picture kunnen spelen, of het gaat om groepen zijn ze haantje de voorste, ben je echter een enkeling die bijvoorbeeld nog 1000,- moet hebben dan heb je echt geen fuck aan die lui. Het is geen belangen vereniging meer, maar een bedrijf op zich die zich niet aan haar plichten houd maar een kosten/baten analyse maakt en je gewoon laat verrotten.
1. Alleen werkelijk geleden schade kan verhaalt worden.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Krijg net een brief binnen van de jurist van de FNV met een uitleg. Met een motivering waarom zij denkt dat het niet gaat lukken bij mijn oude werkgever.
Ze geeft aan dat zij denkt dat ik onrechtmatig ontslag heb genomen. Fase B contract liep tot november 2016 en zij denk dat ik dus onterecht ontslag heb genomen en dat ik als ik een loonvordering start het uitzendbureau mij schadeplichtig zal stellen voor het salaris over die periode..
Nu lees ik dus het contract. Er staat niets vermeld over het tussentijds opzeggen. Of zijn er nieuwe regels die haar gelijk geven?
In november 2014 is fase b contract ingegaan voor 2 jaar. Zou dus eindigen op 16 november 2016. Werkte er tussen de 4 en 6 dagen per week alleen bij 1 opdrachtgever. Opdrachtgever gaat verder met nieuwe uitzendbureau. Oude uitzendbureau vraagt mij ontslag te nemen omdat ik alleen nog bij die ene opdrachtgever werk die zij niet meer hebben. Ik doe dat en het is geregeld.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
1. Alleen werkelijk geleden schade kan verhaalt worden.
2. Contracten voor bepaalde tijd zonder opzegbeding kunnen met wederzijds goedvinden ontbonden worden.
3. Uitzendcontracten voor bepaalde tijd hebben een opzegtermijn welke afhankelijk is van de gewerkte periode.
Oftewel:
Hoe lang heb je er gewerkt, hoeveel dagen opzegtermijn is er aangehouden, en is de werkgever akkoord gegaan met je ontslag?
Ontslag is dus met wederzijds goedvinden gebeurt.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In november 2014 is fase b contract ingegaan voor 2 jaar. Zou dus eindigen op 16 november 2016. Werkte er tussen de 4 en 6 dagen per week alleen bij 1 opdrachtgever. Opdrachtgever gaat verder met nieuwe uitzendbureau. Oude uitzendbureau vraagt mij ontslag te nemen omdat ik alleen nog bij die ene opdrachtgever werk die zij niet meer hebben. Ik doe dat en het is geregeld.
Heb ik mijzelf nu genaaid? :p
Mjaquote:Op woensdag 4 november 2015 14:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ontslag is dus met wederzijds goedvinden gebeurt.
Als de FNV dit weet, dan moet je ze misschien even opbellen, dit aankaarten en gelijk opzeggen. Of zij weten de feiten niet en bedenken ze dus zelf, of ze zijn werkelijk zo achterlijk als maar zijn kan.
Het ontslag is met wederzijds goedvinden geregeld, dat staat helemaal los van aanspraak op achterstallige vergoedingen of beloningen.
Dit, een bond die al geen CAO kan terugvinden zou zichzelf moeten opheffen.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:43 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik denk dat ik de fnv maar laat voor wat het is :p
Ze zijn trouwens betrokken bij de onderhandelingen van de Cao van de opdrachtgever...quote:Op woensdag 4 november 2015 14:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit, een bond die al geen CAO kan terugvinden zou zichzelf moeten opheffen.
En gewoon met je gegevens naar het juridisch loket.
Hey sorry dat ik je weer stalk :pquote:Op woensdag 4 november 2015 14:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit, een bond die al geen CAO kan terugvinden zou zichzelf moeten opheffen.
En gewoon met je gegevens naar het juridisch loket.
Alleen dat hij ervaring heeft met arbeidsrecht, verder kan ik je geen advocaat aanraden.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hey sorry dat ik je weer stalk :p
Heb een verwijzing van Loket. Nu moet ik dus een advocaat zoeken. Heb je tips waar je op moet letten? Heb echt totaal geen idee namelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |