Ligt voornamelijk aan het feit dat iedereen daar op een motor rijdt, en dan ga je wel wat sneller dood. Daarnaast zijn veel wegen ook niet je van het, met kuilen waarin een hele auto kan verdwijnen. Hier zit iedereen in z'n NCAP ***** auto en zijn motorrijders maar een klein percentage van het aantal motorvoertuigen op de weg. waarbij wij ook nog eens niet in de winter doorrijden, de verstandige mensen in ieder geval.quote:Op zondag 22 november 2015 22:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
24.7 doden per 100.000 verkeersdeelnemers in Vietnam. In Nederland: 3.9.
quote:Op zondag 22 november 2015 22:22 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ligt voornamelijk aan het feit dat iedereen daar op een motor rijdt, en dan ga je wel wat sneller dood. Daarnaast zijn veel wegen ook niet je van het, met kuilen waarin een hele auto kan verdwijnen. Hier zit iedereen in z'n NCAP ***** auto en zijn motorrijders maar een klein percentage van het aantal motorvoertuigen op de weg. waarbij wij ook nog eens niet in de winter doorrijden, de verstandige mensen in ieder geval.
Ja nee je weet me echt te overtuigen door deze opsomming van extra gevaarzettende omstandigheden dat het een goed idee is om verkeersregels vooral ongeschreven te laten zijn.quote:Op zondag 22 november 2015 22:27 schreef Drinky het volgende:
En ze dragen verder geen beschermende kleding, duurste helm die ik kon vinden was 10 euro en alles is in slechts een maat verkrijgbaar. Al die dingen vergroten het risico tot overlijden, maar zegt verder weinig over de rijstijl.
Tsja, makkelijk oordelen vanuit je luie stoel. En makkelijker maken om het rijbewijs af te nemen? Dat is nu al makkelijk inclusief die dure EMG. Het feit dat je 6 maanden je rijbewijs kwijtraakt + EMG + dikke boete heeft mij ervan overtuigd dat het verstandiger is om te vluchten dan te blijven staan. Voorheen was je het een maand kwijt + enigszins redelijk boete, dat was nog te overzien.quote:Op zondag 22 november 2015 22:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
[..]
Ja nee je weet me echt te overtuigen door deze opsomming van extra gevaarzettende omstandigheden dat het een goed idee is om verkeersregels vooral ongeschreven te laten zijn.
Enige verbeterpunt dat ik in Nederland zo zou kunnen noemen is dat het makkelijker moet zijn om iemand het rijbewijs af te nemen, je ziet vaak genoeg mensen die echt niet meer kunnen rijden.
Hoe kom je hier bij dan?quote:Op zondag 22 november 2015 22:50 schreef Isdatzo het volgende:
Nederland is echt verneukt met al die regels. Zo creëer je een kudde schapen die neit meer zelf nadenkt omdat men verwacht dat de overheid al het denken al gedaan heeft. "De overheid zegt dat je hier 80 mag rijden dus dan kan dat ook".
Werkt 2 kanten op; zat 80-wegen waar je het dubbele kan rijden maar ook genoeg 50-wegen waar je beter 30 kan rijden.
Al die verboden, doorgetrokken lijnen, "optische versmallingen" die de weg alleen maar onveiliger maken, etc etc. Gewoon zelf nadenken, vergeet die borden en strepen.
/2ct.
We zijn er gewoon in doorgeslagen. Kijk bijvoorbeeld eens naar Engeland. Zoveel regels dat je helemaal afgeleid bent van wat er op de weg gebeurt. Daar voelde ik me een stuk onveiliger op de weg dan in Vietnam. Op de fiets en in de auto. In Nederland net zo met muppets die bij iedere onbekende situatie waar geen borden of aanwijzingen bij staan volledig in paniek raken.quote:Op zondag 22 november 2015 23:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Hoe kom je hier bij dan?
Vergelijk gewoon eens de cijfers, Nederland is gewoon heel veilig, zeker als je rekening houdt met de dichtheid van bebouwing en wegen en het aantal voertuigen dat er op rond rijdt.
We zitten in de top van Europa qua verkeersveiligheid. En dan is het wel leuk om te beweren dat het in Vietnam allemaal zo soepel en gemoedelijk gaat, maar als je dan 8 keer zoveel doden per 100.000 inwoners hebt, lijkt me dat een moeilijk te overbruggen gat met een betere helm voor de Vietnamees.
Natuurlijk zijn er genoeg wegen waar jij als enthousiaste motorrijder redelijk veilig harder kan rijden dan mag, maar de regels zijn niet ingericht op de kleine minderheid, maar op de overgrote meerderheid.
"Al die regels" zijn gewoon het gevolg van een rechtsstaat. Geen straf zonder wet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Legaliteitsbeginsel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
Dat onveiliger sloeg vooral op die optisch versmalde wegen. Door de middenstreep weg te halen en een aantal tiental centimeters van de rand strepen te plaatsen lijkt de weg voor veel mensen een stuk minder breed. Mensen zijn bang om in de buurt van de rand te rijden (omdat ze de breedte van het voertuig slecht kunnen inschatten) in combinatie met het ontbreken van de middenmarkering.. you do the math.quote:Op zondag 22 november 2015 23:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Hoe kom je hier bij dan?
Vergelijk gewoon eens de cijfers, Nederland is gewoon heel veilig, zeker als je rekening houdt met de dichtheid van bebouwing en wegen en het aantal voertuigen dat er op rond rijdt.
Je mist het punt. Nederland is echt zo'n voorkauwland, en dan heb ik het niet alleen over verkeersregels. Dat is gevaarlijk. Mensen moeten zelf (kritisch) blijven nadenken.quote:We zitten in de top van Europa qua verkeersveiligheid. En dan is het wel leuk om te beweren dat het in Vietnam allemaal zo soepel en gemoedelijk gaat, maar als je dan 8 keer zoveel doden per 100.000 inwoners hebt, lijkt me dat een moeilijk te overbruggen gat met een betere helm voor de Vietnamees.
Natuurlijk zijn er genoeg wegen waar jij als enthousiaste motorrijder redelijk veilig harder kan rijden dan mag, maar de regels zijn niet ingericht op de kleine minderheid, maar op de overgrote meerderheid.
"Al die regels" zijn gewoon het gevolg van een rechtsstaat. Geen straf zonder wet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Legaliteitsbeginsel
ik hoef pas om 16:00 te beginnenquote:Op zondag 22 november 2015 22:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Alle mooiweerrijders weer in hun blik
Net 3 uurtjes over de snelweg geknald, best fris.
met een XT kun je de drempels in een 30 zone rustig met 90 nemenquote:Op zondag 22 november 2015 22:50 schreef Isdatzo het volgende:
Werkt 2 kanten op; zat 80-wegen waar je het dubbele kan rijden maar ook genoeg 50-wegen waar je beter 30 kan rijden.
/2ct.
Flesje slotontdooier meenemen. En dan dus niet in de afgesloten buddy leggen hè.quote:Op maandag 23 november 2015 09:59 schreef Tunafish het volgende:
IJs in het slot van je tankdop is bést irritant als je wil gaan tanken
Pekel verdwijnt niet zonder veel regenquote:Op maandag 23 november 2015 10:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Flesje slotontdooier meenemen. En dan dus niet in de afgesloten buddy leggen hè.
Hopelijk wordt het weer nog ietsjes beter. Dinsdagmiddag heb ik een halve week vrij voor ik op vakantie ga, zou graag nog even rijden met temperaturen van boven de vijf graden en zonder pekel. Maar dat zal vast teveel gevraagd zijn.
Het mag morgen best gaan regenen als de tyfus hoor, geen probleem. En ik verwacht eigenlijk ook niet dat de 60-wegen die ik in gedachten had, gestrooid zijn.quote:Op maandag 23 november 2015 10:18 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Pekel verdwijnt niet zonder veel regen
Ik bedacht het me gelukkig vlak voordat ik wilde wegrijden van huis, dus kon er nog mooi een beetje warm water overheen mikken.quote:Op maandag 23 november 2015 10:08 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Flesje slotontdooier meenemen. En dan dus niet in de afgesloten buddy leggen hè.
Hopelijk wordt het weer nog ietsjes beter. Dinsdagmiddag heb ik een halve week vrij voor ik op vakantie ga, zou graag nog even rijden met temperaturen van boven de vijf graden en zonder pekel. Maar dat zal vast teveel gevraagd zijn.
sommige van die wegen worden wel gestrooid, maar waarschijnlijk niet preventief.quote:Op maandag 23 november 2015 10:22 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Het mag morgen best gaan regenen als de tyfus hoor, geen probleem. En ik verwacht eigenlijk ook niet dat de 60-wegen die ik in gedachten had, gestrooid zijn.
Dan is het nog niet weg.quote:Op maandag 23 november 2015 10:22 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Het mag morgen best gaan regenen als de tyfus hoor, geen probleem. En ik verwacht eigenlijk ook niet dat de 60-wegen die ik in gedachten had, gestrooid zijn.
Met de KTM pak ik zo ook vol gas en dan op 't achterwiel door, maar dat is een ander verhaal .quote:Op maandag 23 november 2015 08:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
met een XT kun je de drempels in een 30 zone rustig met 90 nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |