Wat voor motor?quote:
1.1, 1.4, 1.6, kan allemaal. Het blokje is eigenlijk heel makkelijk. Je hebt 1 krukas en 1 nokkenas. Maar de ruimte om daarbij de komen (bijv. je vliegwiel blokkeren) is gewoon erg kut. En voor de riem zelf zou dat nog niet zo'n probleem zijn, maar je waterpomp en spanrol moeten ook eraf. En dat is even gekut. Of het voor de C2 ook geldt durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen, maar vaak moet ook een motorsteun los.quote:
Blokkeren bij een tu1quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
1.1, 1.4, 1.6, kan allemaal. Het blokje is eigenlijk heel makkelijk. Je hebt 1 krukas en 1 nokkenas. Maar de ruimte om daarbij de komen (bijv. je vliegwiel blokkeren) is gewoon erg kut. En voor de riem zelf zou dat nog niet zo'n probleem zijn, maar je waterpomp en spanrol moeten ook eraf. En dat is even gekut. Of het voor de C2 ook geldt durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen, maar vaak moet ook een motorsteun los.
Ah, dat klinkt als best veel werk.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
1.1, 1.4, 1.6, kan allemaal. Het blokje is eigenlijk heel makkelijk. Je hebt 1 krukas en 1 nokkenas. Maar de ruimte om daarbij de komen (bijv. je vliegwiel blokkeren) is gewoon erg kut. En voor de riem zelf zou dat nog niet zo'n probleem zijn, maar je waterpomp en spanrol moeten ook eraf. En dat is even gekut. Of het voor de C2 ook geldt durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen, maar vaak moet ook een motorsteun los.
Nee, valt allemaal wel mee, zeker die oude motoren.quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt als best veel werk.
In Engeland regent het altijd dus droogt een riem minder snel uitquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:06 schreef dopfles1 het volgende:
Waarom zijn de richtlijnen in de UK anders mbt de distributieriem?
Daar kan je bv met een c3 150k mile (240.000 km) rijden met de distributieriem, en moet deze minimaal 1x per 10 jaar verwisselt worden..
bron http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=126
Verder zie ik op andere websites, over andere auto's dat de timing belt gemiddeld om de 90.000 MILE dient te worden vervangen... Proberen ze ons in NL gewoon onnodig kosten te laten maken?
FORD C-max http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=123
VW POLO http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=376
http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=375
Omdat daar over diesels word gesproken. Laat ts nu eens een benzine motor hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:06 schreef dopfles1 het volgende:
Waarom zijn de richtlijnen in de UK anders mbt de distributieriem?
Daar kan je bv met een c3 150k mile (240.000 km) rijden met de distributieriem, en moet deze minimaal 1x per 10 jaar verwisselt worden..
bron http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=126
Verder zie ik op andere websites, over andere auto's dat de timing belt gemiddeld om de 90.000 MILE dient te worden vervangen... Proberen ze ons in NL gewoon onnodig kosten te laten maken?
FORD C-max http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=123
VW POLO http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=376
http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=375
Nee. Het gaat daar tevens over benzine motoren.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Omdat daar over diesels word gesproken. Laat ts nu eens een benzine motor hebben.
Dat niet alleen, ze heeft ook nog eens een C2...quote:Op woensdag 4 november 2015 15:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Omdat daar over diesels word gesproken. Laat ts nu eens een benzine motor hebben.
Dan kan jij het vast wel goedkoper dan die 450 euro van de garage? SKF setje zal zo'n 100-125 euro kosten inc. waterpomp en spanrol.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Blokkeren bij een tu1lakstift en een uur
Je vergeet arbeidsloon, vloeistoffen en de winstmarge. Oh en de multi v snaarquote:Op woensdag 4 november 2015 16:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat niet alleen, ze heeft ook nog eens een C2...
[..]
Dan kan jij het vast wel goedkoper dan die 450 euro van de garage? SKF setje zal zo'n 100-125 euro kosten inc. waterpomp en spanrol.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt als best veel werk.
Multi V snaar? Dat ding dat alleen tussen krukaspoulie en dynamo loopt? Die vervang ik als ie gaat piepen of als ik hem echt te droog vind. Jouw uurloon is geen 300 euro en die vloeistoffen (KVS) kosten ook geen 50 euro...quote:Op woensdag 4 november 2015 17:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je vergeet arbeidsloon, vloeistoffen en de winstmarge. Oh en de multi v snaar
Stanleymes, en een nieuwe riem.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Blokkeren bij een tu1 lakstift en een uur
Dan kun je de looprollen niet vervangenquote:Op woensdag 4 november 2015 21:42 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Stanleymes, en een nieuwe riem.
Zo'n TU1 heeft maar 1 spanrol...quote:Op donderdag 5 november 2015 12:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dan kun je de looprollen niet vervangen
Ja en? Die moet je juist vervangenquote:Op donderdag 5 november 2015 13:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo'n TU1 heeft maar 1 spanrol...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |