abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 november 2015 @ 14:50:25 #151
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157623615
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157623655
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 06:58 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Goed voor de concurrentie
Thai Airways mag van mij wel weer terugkomen naar Schiphol.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:51:29 #153
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157627371
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:45 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?
Niet vanaf FB Silver.

Ik kreeg vandaag ook zo'n wervende mail. En het klopt wel. Wanneer je iedereen bij het boeken al en stoel laat reserveren, blijft er voor later boekende FB members niet veel keus over. Nu dus wel en de rest gaat maar lekker de minuten tot 30 uur voor vertrek zitten aftellen om een stoel te kiezen, of betalen. Maar dat ze er niets aan verdienen is natuurlijk kul.

Bij Cathay kwam ik er na het boeken pas achter dat ik geen stoel kon reserveren. Mededeling was dat je met een reserveringsnummer een stoel kon boeken, dus eerst betalen. Dan krijg je de mededeling dat je boekingsklasse niet in aanmerking komt voor een stoel reservering, f je moet lid zijn van een of andere betaalde Miles (High) club.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157640772
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij Cathay kwam ik er na het boeken pas achter dat ik geen stoel kon reserveren. Mededeling was dat je met een reserveringsnummer een stoel kon boeken, dus eerst betalen. Dan krijg je de mededeling dat je boekingsklasse niet in aanmerking komt voor een stoel reservering, f je moet lid zijn van een of andere betaalde Miles (High) club.
Dat is juist zo fijn bij Cathay, op mijn FF acount staat ingesteld "aisle seat" en hoef me nooit druk te maken of het uitkiezen van stoelen of online inchecken. Gewoon naar de airport, inchecken en bagage afgeven en altijd aan het gangpad.
pi_157647183
Via via inside pictures. Niet mijn eigen foto's.













I was built to be the best, the number one and nothing less!
  donderdag 19 november 2015 @ 08:10:32 #156
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157664214
quote:
'Waarom zou je Emirates en EasyJet tegenhouden omdat ze concurreren met KLM?'

Elke middag om 12.40 uur landt het grootste passagiersvliegtuig ter wereld op Schiphol. De Airbus A380 van luchtvaartmaatschappij Emirates brengt ruim 500 passagiers uit Dubai naar de nationale luchthaven. KLM-directeur Pieter Elbers moet het tandenknarsend aanzien. Vanuit zijn kantoor op de bovenste verdieping van het KLM-hoofdkwartier in Amstelveen kan hij precies volgen hoe de A380 landt op zijn thuisbasis Schiphol.

Terwijl Elbers vooral bezig is met bezuinigen en reorganiseren, wil zijn rivaal uit de Perzische Golf alleen maar groeien. Want als Emirates haar zin krijgt komt de luchtvaartmaatschappij binnenkort ook in de avond met een A380 naar Amsterdam, in plaats van de kleinere Boeing 777 waarmee Emirates nu vliegt.

Beschuldigingen en verdediging

1. Brandstof
Emirates ontvangt goedkope brandstof van Enoc, het staatsenergiebedrijf van Dubai.

Emirates zegt een vergelijkbaar bedrag kwijt te zijn aan brandstof als concurrenten: 35% van de totale operationele kosten.

2. Staatssteun
Emirates dankt zijn goede resultaten hoofdzakelijk aan staatssteun.

Onzin, aldus Emirates: het bedrijf ontvangt geen overheidssubsidies en financiert zichzelf op de markt.

3. Lage tarieven
Emirates profiteert van te lage tarieven op Dubai International Airport.

Over de hoogte laat Emirates zich niet uit, maar zegt: alle maatschappijen betalen op Dubai Airport hetzelfde tarief.

4. Personeel
Emirates betaalt personeel te weinig door lakse arbeidsregels in de Emiraten.

Emirates zegt zich te houden aan de regels in alle landen waar het actief is, en goede salarissen te betalen om talent te trekken.

De plannen wekken echter beroering. De Haagse politiek is bezorgd dat de concurrentie van Emirates — maar ook Etihad, Qatar Airways en de Europese prijsvechters EasyJet en Ryanair — het netwerk van KLM verzwakt, en daarmee de Nederlandse economie. Deze zomer besloot het Ministerie van Infrastructuur en Milieu geen extra landingsrechten toe te kennen aan Qatar Airways. Ook de komst van een tweede A380 van Emirates heeft nog geen akkoord van het ministerie.

Emirates zegt zich te verbazen over 'het gebrek aan medewerking' van het ministerie. De komst van een extra A380 is juist goed voor de Nederlandse economie, zegt bestuursvoorzitter Sir Tim Clark tijdens een bezoek aan Den Haag. 'Vijfhonderd extra passagiers. Waarom zou Schiphol dat niet willen?'

Wanneer gaat Emirates met een tweede A380 op Schiphol vliegen?

'Wij hopen ergens in de komende maanden. In principe staan de luchtvaartverdragen ons dat toe. We mogen zoveel vliegen naar Amsterdam als we willen, net als dat andersom geldt voor het aantal vluchten van KLM naar Dubai. Maar tot onze verbazing had het ministerie bedenkingen bij ons verzoek.'

Wat doet u als de Nederlandse overheid blijft tegenstribbelen?

'De regering moeten zich afvragen wat het belangrijker vindt: de belangen van Schiphol of KLM. Meer A380's is goed voor Schiphol en goed voor Nederland. Wij vliegen naar bestemmingen waar Nederlanders heen willen, zoals Australië en Nieuw-Zeeland, plekken waar Air France-KLM niet heen gaat. Waarom zou je Nederlandse consumenten belemmeren om daar heen te vliegen?'

Het succes van Schiphol hangt af van de kracht van het netwerk van KLM. Dat bedreigt u.

'Dat zouden we in Dubai nooit zeggen. Ook al zijn we een nationale luchtvaartmaatschappij, wij moeten onze eigen broek ophouden. Amsterdam is niet zo afhankelijk van KLM als wordt gesuggereerd. De Nederlandse Staat moet bedenken wat hij doet als het slecht blijft gaan met KLM. Ook als KLM ten onder gaat, is Schiphol nog steeds een grote luchthaven.'

U heeft gesproken met staatssecretaris Sharon Dijksma van Luchtvaart. Wat heeft u gezegd?

'Ik heb gezegd waar het op staat, zoals dat kan in Nederland. We zijn geen bedreiging. Emirates is maar verantwoordelijk van 2% van de intercontinentale vluchten vanuit Schiphol. Ik heb geen idee hoe dat de positie van KLM kan beschadigen.'

Wat betekent het huidige beleid voor Schiphol?

'Schiphol zou sneller kunnen groeien, zeker nu concurrenten als Heathrow en Frankfurt tegen hun plafond aanlopen. Wie groeit op dit moment op Schiphol? KLM of EasyJet? Ga je ook EasyJet tegenhouden omdat het concurreert met KLM? Nu de toegang tot je hub belemmeren en de landingsrechten beperken, zal uiteindelijk je economie schaden. Hoe sterker de protectie, hoe groter de schade.'

Schiphol zou u ¤2 mln hebben gegeven om te komen. Klopt dat?

'Ja. Zoals veel luchthavens geeft Schiphol marketingsteun aan luchtvaartmaatschappijen. KLM krijgt het ook. Het is prettig, maar voor ons een druppel op de gloeiende plaat. Als we met de A380 naar Los Angeles vliegen kost dat per vlucht $660.000.'

Hoe kan Air France-KLM weer gezond worden?

'Ik zou kijken naar de hoge kosten, het netwerk, de samenstelling van de vloot en vooral naar het merk. Hoe wil Air France-KLM zich afficheren? Bepaal welke positie je de komende vijftig jaar wil innemen en wees meedogenloos in het nastreven van dat plan. Ik bedoel niet dat je massaal mensen moet ontslaan, maar dat je consistent vasthoudt aan het model dat je bouwt. Het kan: kijk naar luchtvaartgroep IAG, eigenaar van British Airways en Iberia. Die slagen er in om winstgevend te zijn op precies dezelfde West-Europese markt. En dan hebben ze als thuisbasis Heathrow, waar Emirates 35 per week op vliegt.'

Blijft KLM overeind?

'Dat is niet aan mij. Maar KLM had altijd wel een plan, een duidelijk imago. Ik ben opgeroeid op Aruba, waar mijn ouders bij Shell werkten. We vlogen vaak met KLM. Samen met PanAm en Swissair was het een van de iconen van de luchtvaartsector. Daar is een eind aan gekomen toen ze besloten om samen te gaan met Air France. Ik heb dat nooit begrepen. Het huidige imago van Air France-KLM? Boze personeelsleden die het shirt van hun leidinggevenden rukken.'

Heeft Emirates interesse in een overname van KLM?

'Nee. Wij doen geen overnames. Dat is niet de manier waarop wij groeien.'
Bron: FD.nl
  donderdag 19 november 2015 @ 11:04:18 #157
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157666158
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 19 november 2015 @ 12:19:30 #158
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157667289
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 14:01 schreef biertapper het volgende:
Via via inside pictures. Niet mijn eigen foto's.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Erg saai van binnen.
pi_157667293
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:10 schreef Sunri5e het volgende:
Bron: FD.nl
Een aantal zaken zijn niet zoals hij het noemt.

Waaronder dat Schiphol ook zonder KLM nog wel een grote luchthaven zou zijn.
Dat is simpelweg niet waar. De helft van alle vliegbewegingen is van KLM die het ook als transfer/hub gebruikt.
Als KLM zou verdwijnen gaat dus het merendeel van de vluchten ook weg.
Het wordt dan alleen een hub voor bijvoorbeeld Easyjet, Ryanair, Arke etc. en die zullen uiteindelijk toch echt veel minder geld in het laatje brengen dan KLM.

Ja, als KLM zou verdwijnen dan zullen er vast veel maatschappijen bijkomen op Schiphol die de wegvallende routes (deels) zullen opvangen maar die gebruiken het dan niet als hub/transfer maar puur als bestemming.
quote:
Polygoonjournaal met Philip Bloemendaal. O+

En die 747's die je ziet zijn PH-BUA en PH-BUB hier nog maar enkele weken in dienst voor KLM.
Wel grappig trouwens; na 44 jaar zijn de vluchtnummers zijn nog steeds hetzelfde, vluchttijden nagenoeg hetzelfde en nog steeds wordt de 747 op die route ingezet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 19-11-2015 19:27:50 ]
  donderdag 19 november 2015 @ 13:09:24 #160
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157668051
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Een aantal zaken zijn niet zoals hij het noemt.

Waaronder dat Schiphol ook zonder KLM nog wel een grote luchthaven zou zijn.
Dat is simpelweg niet waar. De helft van alle vliegbewegingen is van KLM die het ook als transfer/hub gebruikt.
Als KLM zou verdwijnen gaat dus het merendeel van de vluchten ook weg.
Het wordt dan alleen een hub voor bijvoorbeeld Easyjet, Ryanair, Arke etc. en die zullen uiteindelijk toch echt veel minder geld in het laatje brengen dan KLM.

Ja, als KLM zou verdwijnen dan zullen er vast veel maatschappijen bijkomen op Schiphol die de wegvallende routes (deels) zullen opvangen maar die gebruiken het dan niet als hub/transfer maar puur als bestemming.

[..]

Polygoonjournaal met Philip Bloemendaal. O+

En die 747's die je ziet zijn PH-BUA en PH-BUB hier nog maar enkele weken in dienst voor KLM.
Wel grappig trouwens; de vluchtnummers zijn nog steeds hetzelfde, vluchttijden nagenoeg hetzelfde en nog steeds wordt de 747 op die route ingezet.
Hoe ging dat destijds met sabena op Brussel? Brussel nu lijkt me groter dan toen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_157668503
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:09 schreef XL het volgende:
Hoe ging dat destijds met sabena op Brussel? Brussel nu lijkt me groter dan toen.
Sabena ging 2 maanden na de aanslagen in New York failliet. Dit samen zorgde er voor dat Brussel Airport er flink op achteruit ging. Het aantal passagiers ging met een derde achteruit en pas vorig jaar is Brussel weer gegroeid naar het niveau dat ze voor 2001 hadden. Het faillissement is tot op heden het grootste faillissement dat België ooit heeft gekend.
In 2000 vervoerde Sabena ruim 10 miljoen passagiers; ruwweg de helft van het totaal aantal passagiers op de luchthaven.

EDIT: het lijkt er inderdaad sterk op dat Emirates de avondvlucht ook door de A380 wil laten uitvoeren.
Blijkbaar staat de A380 al in de slotlijst vanaf 1 juli 2016.
Ik zat er al op te wachten; het was al lang duidelijk dat ze vroeg of laat deze 777 vlucht zouden inwisselen voor de A380.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 19-11-2015 15:16:14 ]
pi_157670157
Het ging vorige week bij Eenvandaag toevallig over Sabena en wat de KLM daarvan zou kunnen leren:

http://economie.eenvandaa(...)lm_bedreigt_schiphol
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_157670346
Vraagje

Ik moet nog 4 qualifying flights om KLM gold status (30 vluchten p.j.) te behalen ergens vandaan zien te sprokkelen voor 10 december..

Weet iemand toevallig manieren om nog qualifying flights te behalen zonder te vliegen? Zoals bijv de KLM credit card ( heb nu silver cc a 2 qualifying flights )

Of anders de meest cheape optie om een retourvlucht met tussenstop te maken = ook 4 vluchten, maar dat kost me ook weer een dag en heb niet zoveel vrije tijd..

BVD
Waarom niet?
pi_157672694
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:19 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Erg saai van binnen.
Mooi strak en rustig juist. Ik hou er persoonlijk wel van.
pi_157673070
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:19 schreef Maxco het volgende:
Vraagje

Ik moet nog 4 qualifying flights om KLM gold status (30 vluchten p.j.) te behalen ergens vandaan zien te sprokkelen voor 10 december..
De peildatum is toch eind van het jaar?

Anders twee keer op en neer naar een nabijgelegen bestemming. Als het enige doel is qualifying flights verzamelen zou ik op prijs selecteren en dan lukt het wel op een dag.
--
pi_157674096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:27 schreef inkjet het volgende:

[..]

De peildatum is toch eind van het jaar?

Anders twee keer op en neer naar een nabijgelegen bestemming. Als het enige doel is qualifying flights verzamelen zou ik op prijs selecteren en dan lukt het wel op een dag.
Ja klopt maar ik ben vanaf 10 dec niet in de gelegenheid weg te gaan, geen enkele dag
Waarom niet?
pi_157680706
Zo, even wat luchtvaartnieuws in een post proppen.




De 100e Boeing 747-8 is geleverd. ln. 1501 (VQ-BFU) en ln. 1502 (VQ-BFE) werden op 16 november tegelijkertijd afgeleverd. Wat op zich ook al een redelijk unieke gebeurtenis is.

Deze 2 toestellen zijn onderdeel van het memorandum of understanding (MoU) van eerder dit jaar: post van 17 juni.

Deze twee toestellen waren eerst bedoelt voor Asiana Cargo.
De eerste vlucht voor VQ-BFU was naar Amsterdam afgelopen dinsdag en ook vandaag weer.
VQ-BFE kwam vandaag ook naar Schiphol.

VQ-BFU afgelopen dinsdag op Schiphol voor haar allereerste commerciële vlucht:



David Cameron to get own plane for official trips
(Catchy title...)

quote:
Prime Minister David Cameron and senior ministers are to get their own plane for official trips.
An RAF Voyager A330 air-to-air refuelling aircraft will be refitted at a cost of about £10m.
The government says the move will save about £775,000 a year as the plane will be cheaper than chartering flights.
But Labour said the size of any savings would not be known until he started using the plane while the SNP urged full transparency.

Royal family
Most government departments are facing budget cuts of at least 25% over the next four years.
A source said the PM's flights, using either Royal Squadron planes or long haul charter, cost on average £6,700 per flying hour and the RAF aircraft would cost £2,000. It would be available for refuelling when it wasn't in use.
The flight would also be available to the Royal Family.
When he was prime minister, Gordon Brown cancelled plans drawn up by his predecessor Tony Blair to buy two private jets, which had been nicknamed "Blair Force One" in reference to the aircraft used to fly the US president, Air Force One.

Downing Street said the plane would save £775,000 a year over "at least the next 20 years", but it did not give any details about how this had been calculated.

The prime minister's spokesman said the plane's "primary use" would still be refuelling and it would continue to carry RAF livery, but 158 new seats would be fitted and it would provide "secure communications" for the prime minister.

The details of the new arrangements are expected to come at the strategic defence and security review on Monday.
There is no definite timing for the plane to come into service but it could be as early as next year.

A government spokesperson said; "As part of the government's defence review, we have been looking at ways to make better use of the RAF fleet to transport senior ministers and consequently deliver savings for taxpayers.
"We have decided to adapt one of our existing Voyager aircraft so that, in addition to its primary air tanking role, it can transport Ministers and it will also be available for the Royal family to use."


En A6-EOP, de eerste van de 15 A380's voor Emirates met 615 stoelen zal komende dinsdag een testvlucht maken naar Manchester.
Eerste 'normale' geplande commerciële vlucht is nog steeds op 1 december naar Kopenhagen.
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:03:44 #168
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157687798
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 22:33 schreef Iemand91 het volgende:
En A6-EOP, de eerste van de 15 A380's voor Emirates met 615 stoelen zal komende dinsdag een testvlucht maken naar Manchester.
Is dat het meeste aantal stoelen gepropt in een vliegtuig?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_157688330
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:03 schreef donroyco het volgende:

[..]

Is dat het meeste aantal stoelen gepropt in een vliegtuig?
Voorlopig wel, volgende is mogelijk de Transaero A380 met iets van 650 stoelen als ik me goed herinner.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_157689171
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:03 schreef donroyco het volgende:
Is dat het meeste aantal stoelen gepropt in een vliegtuig?
Ja. Corsair heeft eens 587 stoelen in hun 747's gehad maar die vliegen tegenwoordig me 533 stoelen rond.
En meer dan wat Japan Airlines en All Nippon Airways in hun domestic 777's stoppen/hebben gestopt.
In het verleden stopte JAL 568 stoelen in hun domestic 747-400D's, ANA 565 stoelen.
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:34 schreef Karstman het volgende:
Voorlopig wel, volgende is mogelijk de Transaero A380 met iets van 650 stoelen als ik me goed herinner.
Transaero bestaat niet meer.

Maar die zouden inderdaad 652 stoelen in de A380 proppen.
pi_157689299
Toch spijtig. Had graag een Transaero A380 gezien :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157690886
10.17.2015 R2-D2™ ANA JET Fan Appreciation Flight Event @Haneda Airport
quote:
On October 17, 2015, the R2-D2™ ANA JET Fan Appreciation Flight event was held at Haneda Airport.
A total of 91 passengers were selected—42 chosen from the Sightseeing Flight Campaign, where people sent in pictures of themselves in STAR WARS™ cosplay, and the other 49 chosen from the AMC Members’ Campaign.

Passengers were dressed up as STAR WARS™ characters for this event. Many characters in costume gathered at the airport waiting to board.






  vrijdag 20 november 2015 @ 13:46:51 #173
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157691548
Cool 8-)
pi_157691592
Vet!

Er zouden ook schaalmodellen uitgebracht worden van deze livery, maar deze worden allemaal ingenomen door de douane aangezien Disney gaan toestemming heeft gegeven voor verkoop naar Europa & Amerika :(

Had 'm al besteld, maar helaas pindakaas.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157707945
Crystal Luxury Air to base VIP B777, B787 out of Aruba
quote:
Crystal Cruises has announced it will base its luxury Crystal Luxury Air (Aruba) subsidiary out of the Caribbean island of Aruba. The start-up plans to secure an Aruban Air Operators Certificate (AOC) ahead of the launch of commercial operations in 2017.

Alongside a VIP-configured B787-8, Crystal Luxury Air has also acquired a Boeing Business Jet B777-200(LR).

"The twin-aisle BBJ B777-200LR will be redesigned to accommodate just 88 guests with flat-bed first class seats; a beautifully appointed lounge and bar; and offer 14- and 28-day around-the-world and international itineraries, beginning in 2017," the firm said.

Crystal Luxury Air's trips will include accommodations at the world’s most luxurious hotels, Michelin star-level cuisine prepared by celebrated chefs and fabulous local cultural entertainment.

The jets will also be proffered to the charter market.
Dat is nog eens vervoer _O_
Ze zullen wel niet veel te zien zijn op Aruba maar toch; wel vet gezicht als die daar bij elkaar zouden staan.
De 777-200LR zou wel eens de kist van Air Austral kunnen zijn die zij uit hun vloot hebben gehaald en afgelopen maandag vanuit Parijs via Los Angeles naar Victorville werd gebracht.

KLM's Boeing 787 PH-BHC zou morgen eigenlijk een testvlucht maken naar een luchthaven in Frankrijk maar dit lijkt nu afgelast te zijn wegens technische redenen...

EDIT: lijkt nu toch door te gaan...

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 21-11-2015 00:20:50 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')