abonnement Unibet Coolblue
pi_157784027
A6-EOP, het vliegtuig met het meest aantal stoelen ooit maakt op dit moment haar allereerste commerciële vlucht: EK19 naar Manchester die ze eenmaal zal maken als proefvlucht.

Dit toestel is dus de eerste A380 van Emirates met 615 stoelen.
  dinsdag 24 november 2015 @ 14:53:05 #252
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157786158
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 11:24 schreef FredvZ het volgende:
150 is best prijzig als je weet dat je met Jetairfly voor 50 euro meer van Brussel naar de Dominicaanse Republiek kan vliegen met een 787. En dan krijg je er nog eten drinken bij ook tijdens de vlucht.
Doe eens een linkje? :)

Pardon, ik las over het woordje "meer" heen :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 24 november 2015 @ 15:44:09 #253
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157787430
Ook de Belgen hebben inmidels een "TUI" vliegtuig:

OO-JNL (ex PH-OYJ, ex G-OBYJ)



Veel doen die Belgen in de winter niet met toestel, het vliegt voornamelijk Brussel - Miami - Brussel en Brussel - Orlando - Miami - Brussel.

SPOILER: Toestel was ook wel toe aan een likje verf
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So we just called him Fred
  woensdag 25 november 2015 @ 09:17:12 #254
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_157804484
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Thanks, zag 'm gisteren nog niet direct.

[..]

Oef, dat is ook wel een beroerde plek inderdaad. Nog wat rondgelopen of bijv. achter je in de galley naar buiten gekeken?

[..]

Ah, dat was een mooi plekje den ik. En hoezo rommelig?

We moesten om 7 uur aanwezig zijn. De vertrekhal bij 1 stond helemaal vol. Instapkaarten e.d. duurde lang. Voor mij was er wat misgegaan met een boeking schijnbaar. Daarna werd iedereen opgepropt bij C21. Uiteindelijk vertrokken we 20 min te laat.
Het vee gevoel was aardig aanwezig.
pi_157805993
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:17 schreef ShaoliN het volgende:
We moesten om 7 uur aanwezig zijn. De vertrekhal bij 1 stond helemaal vol. Instapkaarten e.d. duurde lang. Voor mij was er wat misgegaan met een boeking schijnbaar. Daarna werd iedereen opgepropt bij C21. Uiteindelijk vertrokken we 20 min te laat.
Het vee gevoel was aardig aanwezig.
Ah, duidelijk.

Bij ons was de security druk maar daar ze we nog best snel doorheen gekomen voor mijn gevoel.
Ook wij werden allemaal bij C21 gepropt maar daar kon je inderdaad merken dat die gates normaal gesproken niet voor toestellen van 294 stoelen is bedoelt. :P
  woensdag 25 november 2015 @ 12:32:40 #256
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_157807942
Beetje laat maar zie het net
12.34 tv5 europe. Airbus A350 De kleinste geheimen
pi_157823151


*adem in* Hartsfield–Jackson Atlanta International Airport heeft een wereldrecord gevestigd.
Tussen november 2014 en oktober 2015 heeft de luchthaven 100.260.081 passagiers verwerkt.
Dit is de eerste keer dat een luchthaven dit aantal heeft gehaald in een jaar tijd.
De luchthaven is rap op weg om dit aantal in het jaar 2015 ook te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 25-11-2015 22:45:54 ]
pi_157823612
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:14 schreef Iemand91 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)14679.jpg]afbeelding[/url] ]

*adem in* Hartsfield–Jackson Atlanta International Airport heeft een wereldrecord gevestigd.
Tussen november 2014 en oktober 2015 heeft de luchthaven 100.260.081 passagiers verwerkt.
Dit is de eerste keer dat een luchthaven dit aantal heeft gehaald in een jaar tijd.
De luchthaven is ook rap op weg om dit aantal in het jaar 2015 ook te halen.
Uitademen niet vergeten ;(
pi_157851681
Air Berlin's #flyinghomeforchristmas livery voor 2015 ~:) :P

  vrijdag 27 november 2015 @ 03:54:57 #260
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157853777
Dat soort humor zou ik vaker willen zien in de luchtvaart :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_157856469
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 03:54 schreef flipsen het volgende:
Dat soort humor zou ik vaker willen zien in de luchtvaart :Y





Overigens doet Air Berlin dit jaarlijks:




Of je doet een unboxing video van je 787:

pi_157859223
Leuk filmpje van KLM :Y
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:56:30 #263
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157860154
Ik vind hem wel aardig, maar mag nou wel klaar zijn met dat "Kijk ons eens een 787 hebben" gedoe van KLM. De 787 vliegt inmiddels ook al weer 4 jaar rond en zelfs low-budget carriers waren eerder.

En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciële retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen. Vind het maar een hoop poespas voor een airline die klaagt dat de concurentie zoveel (oneerlijke) voordelen heeft en waar het financieel eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
So we just called him Fred
pi_157860182
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vind hem wel aardig, maar mag nou wel klaar zijn met dat "Kijk ons eens een 787 hebben" gedoe van KLM. De 787 vliegt inmiddels ook al weer 4 jaar rond en zelfs low-budget carriers waren eerder.

En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciële retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen. Vind het maar een hoop poespas voor een airline die klaagt dat de concurentie zoveel (oneerlijke) voordelen heeft en waar het financieel eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
Ach, als je kijkt naar de oude meuk wat ze momenteel hebben vliegen dan is zo'n Dreamliner natuurlijk wel een mooi speelgoedje ;)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_157862112
quote:
En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciële retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen.
Staat in hangar 10 voor onderhoud. Heeft al heel wat cycles op haar naam staan.
--
pi_157911769
SP-LRD van LOT Polish Airlines uit Varadero week vandaag uit naar Schiphol.
Landde daar om 11:19 uur, vertrok om 13:23 uur weer door naar Warschau. Was een medische uitwijking en de 2e keer dat een LOT 787 op Schiphol kwam. (op 11 mei 2014 ook een medische uitwijking).



Toestel is ondertussen al weer onderweg naar Bangkok.
pi_157912047
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik vind hem wel aardig, maar mag nou wel klaar zijn met dat "Kijk ons eens een 787 hebben" gedoe van KLM. De 787 vliegt inmiddels ook al weer 4 jaar rond en zelfs low-budget carriers waren eerder.

En ze mogen nu ook wel eens met dat ding gaan vliegen, 2 commerciële retourtjes in een week tijd is nou niet echt spectaculair te noemen. Vind het maar een hoop poespas voor een airline die klaagt dat de concurentie zoveel (oneerlijke) voordelen heeft en waar het financieel eigenlijk helemaal niet zo goed gaat.
Ach, het is onderdeel van een belangrijke nieuwe fase. Daarnaast is het ook een stukje profileren en PR natuurlijk.
  zondag 29 november 2015 @ 22:43:38 #268
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_157912190
er waren toch batterij problemen met die dreamliner, is dat al opgelost met de nieuwere modellen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_157912679
-dubbel-
pi_157912688
Er zijn wijziging in het ontwerp toegepast. Echter is de exacte reden van het ontbranden van de batterijen nooit achterhaald, dus of dit de problemen heeft opgelost is lastig te zeggen. De incidenten hebben zich in ieder geval niet meer voorgedaan sindsdien.
pi_157918733
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
.
  maandag 30 november 2015 @ 12:27:41 #272
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157918867
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
Die zijn te groot voor de KLM.
pi_157919496
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
De 777-300ER kan nagenoeg alles wat de 747-8i kan en doet dat efficiënter.

Als AF/KLM cargo belangrijk vond dat zou een 747-8M nog niet eens zo'n heel gek idee zijn geweest.
Het schijnt dat er gesprekken zijn geweest tussen Boeing en KLM voor een 747-8M maar die zijn op niets uitgelopen.
(Ik gok dat Boeing sowieso wel de 747-8i gepitched heeft aan zo ongeveer elke maatschappij die er is)
Het zouden wel prachtige toestellen zijn geworden in KLM blauw. :9~
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:27 schreef Sunri5e het volgende:
Die zijn te groot voor de KLM.
Niet bepaald. KLM propt in de 777-300ER 408 passagiers. (aantal was 425).
Met de configuratie die KLM heeft zou een 747-8i ruwweg rond hetzelfde aantal passagiers uitkomen.

Als KLM over een tiental jaar nog bestaat is het niet onwaarschijnlijk dat ze de 777-9 bestellen (de -8 lijkt me geen logisch toestel voor KLM). In dat toestel gaan dan nog meer passagiers dan in de 747-8i.

[ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 30-11-2015 13:18:27 ]
pi_157920693
Etihad A380 (A6-APA) en 787-9 (A6-BLE) flypast over het circuit van de Grand Prix van Abu Dhabi, gisteren:







pi_157920900
Mijn favoriete vliegtuig en livery :) Schitterende foto's!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')