abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:54:21 #1
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_157213285
Ik ben (recentelijk) 18 jaar oud geworden. Ik heb een paar weken geleden besloten dat ik een sixpack wil, dit heeft de volgende redenen:

- Ik zit momenteel in mijn examenjaar en zal dus volgend jaar als het goed is in een nieuwe omgeving terecht komen, waarbij ik nieuwe mensen zal leren kennen. Ik wil een gezonde indruk maken.
- Een gezond lichaam is een goede basis voor een gezonde geest: zodoende hoop ik ook mijn zelfvertrouwen hiermee omhoog te krijgen.

Ik heb op mijn 16de al een paar maanden 2/3 keer per week gefitnest, maar dit was niet erg serieus en daarom zag ik alleen een beetje resultaat in mijn armen. Hierna ben ik eigenlijk alleen sporadisch naar de gym gegaan (1x per maand als het niet minder is).

2 weken geleden ben ik begonnen met het volgende schema (ik ben astmatisch):

Maandag: Cardio*, Borst & Triceps
Dinsdag: Cardio*, Rug & Biceps
Woensdag: Cardio**, Schouders & Benen
Donderdag: Schoolgym
Vrijdag: Rustdag
Zaterdag: Cardio*, Borst & Triceps
Zondag: Cardio*, Rug & Biceps

* = Hardlopen ~15-20 minuten.
** = Hardlopen ~20-25 minuten.

Elke trainingssessie wordt daarbij ook nog eens aangevuld door ~10 minuten buikspieroefeningen, waardoor de gemiddelde tijd per trainingssessie rond de 1/1,5 uur ligt. Daarbij doe ik ook vaak nog thuis 15-20 minuten oefeningen na het sporten met mijn eigen dumbells. Mijn zwakste spiergroep is mijn schouders, mijn sterkste is waarschijnlijk mijn borst (vrijwel nooit last van na het trainen).

Ik weeg op dit moment 76,5 KG met een lengte van 184. Ik schat mijn eigen vetpercentage op 20-21%, maar weet dit dus niet zeker. Het voornaamste doel van deze trainingen is het omlaag krijgen van mijn vetpercentage en het kweken van spieren.

Ik probeer ook te letten op mijn voeding. Ik eet op dit moment ongeveer dit:

Ochtend: 2/3 boterhammen met beleg
Middag: Niets of 3 boterhammen met beleg (ligt eraan hoe laat ik thuis ben)
Avond: Wat de pot schaft. Meestal is dit redelijk gezond, alhoewel ik mijzelf wel af en toe betrap op het nemen van te grote porties. Meestal ook nog wel wat vla.

Hier en daar neem ik ook wel eens een twixje of wat popcorn, maar dit probeer ik toch echt bijna te schrappen. Alchohol drinken doe ik in feite zelden. Ik drink gedurende de dag vrijwel alleen water (dit deed ik al voorheen, omdat ik frisdrank niet te zuipen vind).

Ik verwacht met dit schema over ongeveer 2 maanden mijn eerste resultaten te zien en over 6 maanden een volwaardige sixpack te hebben.

Hieronder een paar foto's van hoe ik er nu uit zie:

http://i63.tinypic.com/2myvxc3.png
http://i64.tinypic.com/xds7rr.png
http://i64.tinypic.com/dws70l.png

Verder had ik nog de volgende vraag: Ik heb ontzettend last van mijn kuiten tijdens en na het rennen. Ik denk dat dit komt omdat ik ze te snel en te zwaar heb belast, maar ik ging het vooral voelen toen ik ze ging trainen tijdens leg-day. Enige tips hoe ik de pijn eruit kan krijgen? Loop er nu al ongeveer 1 week mee.

Als er nog op/aanmerkingen, tips, vragen of iets anders zijn hoor ik die uiteraard heel graag!
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_157213380
Een sixpack krijg je voornamelijk door weinig te eten, heeft weinig met spieren te maken.
pi_157213631
Ik zou meer focussen op je borstspieren.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:04:04 #4
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_157213658
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 21:56 schreef jatochneetoch het volgende:
Een sixpack krijg je voornamelijk door weinig te eten, heeft weinig met spieren te maken.
Ja, dan heb je een zogenaamde skinny sixpack en dat ziet er niet uit. Lees de openingspost a.u.b.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:04:29 #5
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_157213669
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:03 schreef hoas het volgende:
Ik zou meer focussen op je borstspieren.
Hoezo?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_157213855
Voor een man van die lengte met dat sportpatroon eet je vooral te weinig, aangenomen dat je avondeten geen 1400Kcal bevat.
Ja doei.
pi_157213880
je moet vooral
It’s coming home
pi_157214111
Abs are made in the kitchen.
Mag hopen dat je de cardio na de krachttraining doet
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:20:24 #9
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_157214161
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:10 schreef motorbloempje het volgende:
Voor een man van die lengte met dat sportpatroon eet je vooral te weinig, aangenomen dat je avondeten geen 1400Kcal bevat.
Ik heb niet het gevoel echt honger te hebben. Als ik dit wel heb, eet ik vaak nog een broodje in de avond.

Dit is mijn aanvulling op andere fora:

quote:
Dankje voor je reactie, ik eet dus voornamelijk brood in de ochtend en middag en probeer alle ongezonde tussendoortjes te laten staan. In de avond eet ik vaak aardappelen met kip en groente. Soms is dit rood vlees of iets ongezonds, zoals een pizza. Meer dan dit probeer ik niet te nemen. Ik heb niet echt het gevoel van honger, meer het verlangen naar iets zoets zoals een chocolaatje.

Mijn sets zijn meestal 4/5 met herhalingen van 8-12 keer. Ik probeer elke spiergroep minstens 2 maar meestal 3 keer te trainen voordat ik op een andere overga. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is?
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
Mag hopen dat je de cardio na de krachttraining doet
Nee altijd cardio voor krachttraining. Heb gehoord dat cardio na krachttraining het doorverbranden van je spieren afremt.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:21:30 #10
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_157214193
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
Mag hopen dat je de cardio na de krachttraining doet
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_157214318
Honger of gebrek eraan zegt niet altijd iets over of je daadwerkelijk te weinig of genoeg eet. Je lichaam went er aan, dus als je altijd te weinig eet dan merk je dat op den duur niet meer dmv hongergevoel.
Ja doei.
pi_157214348
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:20 schreef KetchupFTW het volgende:

Nee altijd cardio voor krachttraining. Heb gehoord dat cardio na krachttraining het doorverbranden van je spieren afremt.
Waarom zou je je spieren willen doorverbranden dan?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_157214397
--> Kleine cardio warm up, KT, steady cardio.
Ja doei.
pi_157215326
Goede intro, ik zou wat minder gaan focussen op die sixpack en wat meer op je gehele lichaam.

Leer compounds, begin met een goed beginnersschema als Starting Strength of Stronglifts 5x5, bouw vanuit daar op. Als noob kan je toch gains maken en afvallen tegelijk ofzo? :P Maak daar gebruik van! 3x pw cardio na je trainingsessie en op onderhoud/iets boven onderhoud eten.

Toen ik begon zag ik er ongeveer hetzelfde uit als jij.
pi_157217510
ABS zijn gewoon een kwestie van een zeer laag vetpercentage hebben.
pi_157219027
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:04 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Hoezo?
Als je vetpercentage omlaag gaat hou je niet veel over qua spieren.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:06:47 #17
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_157219203
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 00:45 schreef 1299 het volgende:
ABS zijn gewoon een kwestie van een zeer laag vetpercentage hebben.
Daarom heb ik ook als doel vastgesteld ''Vetpercentage verlagen en spieropbouw kweken''. Lees de starterspost.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:16:06 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157219308


Gewoon deze dvd volgen en je hebt zo en sixpack
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157219885
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:06 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook als doel vastgesteld ''Vetpercentage verlagen en spieropbouw kweken''. Lees de starterspost.
en om spieren te kweken moet je ook goed eten. Niet zo weinig mogelijk en gefocust zijn op de weegschaal.

Burn the fat, feed the muscle.
Ja doei.
pi_157243413
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:06 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook als doel vastgesteld ''Vetpercentage verlagen en spieropbouw kweken''. Lees de starterspost.
Ja en dat gaat dus haast niet. Om je spieren te voeden moet je lekker vreten.
pi_157244115
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 13:29 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ja en dat gaat dus haast niet. Om je spieren te voeden moet je lekker vreten.
Als beginner kon je toch juist beide?
pi_157268236
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 13:57 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Als beginner kon je toch juist beide?
Enigszins, maar zolang je niet boven je onderhoud eet groei je erg traag. En als ik al die wensen en voornemens uit de TS lees is het vermoedelijk iemand die na een maand het alweer zat is. Wie wil er nu ook alleen een six pack :')
pi_157296089
Het is mogelijk, maar je zal hard moeten werken hiervoor. Goed eten, goed sporten, goed rusten. Gezien je lichaam nu, denk ik dat je nog nooit hard gewerkt hebt aan je lichaam en voeding. Het is dus zo goed mogelijk als jij het wil.

Overigens lijkt het alsof je je borstspieren nooit gebruikt hebt, dus het verbaast me niet dat je daar geen last van hebt na het trainen. Als je al bankdrukt, denk ik dat je het niet goed doet. Waarschijnlijk moet je nog het een en ander leren over fitness, wat jaren kan duren, ipv 6 maanden.

En dit:
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 22:27 schreef motorbloempje het volgende:
--> Kleine cardio warm up, KT, steady cardio.
:Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')