abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157264622
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:24 schreef pinquit het volgende:
Oh ja, iemand een idee hoe het zit met buikslapen? Kan dat ook 'veilig'? Hoe kan je je baby het veiligst laten buikslapen? :P ofzo
Ik heb dat pas gedaan toen ze zelf haar hoofd goed van links naar rechts kon leggen. Volgens mij was dat toen met een week of zes of zo. Dat dat ga ik nu weer doen denk ik. Het is wel duidelijk dat hij een buikslaper is.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_157264691
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:24 schreef pinquit het volgende:
Oh ja, iemand een idee hoe het zit met buikslapen? Kan dat ook 'veilig'? Hoe kan je je baby het veiligst laten buikslapen? :P ofzo
Sjaak slaapt al sinds hij een paar weken oud is op zijn buik. Zorg dat je kind niet te warm wordt, want als ze op de buik liggen, kunnen ze de warmte minder goed afdrijven las ik.
  maandag 2 november 2015 @ 10:39:56 #178
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157264754
Ik durf t nu alleen als een van ons erbij is, maar hij slaapt zo veel beter op zijn buik. Hoofd van links naar rechts kan hij zelf al goed, en ik geloof niet dat hij op zijn mond/neus gaat liggen eigenlijk. Maar goed dat weet je niet natuurlijk :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157264801
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:39 schreef pinquit het volgende:
Ik durf t nu alleen als een van ons erbij is, maar hij slaapt zo veel beter op zijn buik. Hoofd van links naar rechts kan hij zelf al goed, en ik geloof niet dat hij op zijn mond/neus gaat liggen eigenlijk. Maar goed dat weet je niet natuurlijk :+
Je kunt nog een Aerosleep kopen, maar de werking daarvan is niet bewezen las ik ook weer.

Wij lieten Sjaak in het begin ook alleen op de buik slapen als we erbij waren, maar er is nooit iets geks gebeurd. Hij kon al snel zijn hoofd draaien ook. Na een week ofzo hebben we hem ook 's nachts op zijn buik laten slapen. Volgens mij hebben we toen iedere vijf minuten gekeken of hij het nog deed. Maar dat vertrouwen kwam later vanzelf.
pi_157264818
quote:
Als hij zelf goed zijn hoofd opzij kan leggen dan denk ik ook niet dat hij op zijn mond/neus gaat liggen.
pi_157264949
Er moet ook een soort matje op de markt zijn die de adembeweging registreert. Als de ademhaling stopt gaat er een alarm af. Misschien wat voor jullie?

Ik zou het alsnog doodeng vinden.

Vanaf wanneer zou een kindje zijn hoofd wat rechtop moeten kunnen krijgen bij buikligging? Rechtop en in een helling is geen probleem maar echt horizontaal haalt hij net de 1 centimeter en vaak doet hij niet eens de moeite.
pi_157265046
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:53 schreef coccinelle het volgende:

Vanaf wanneer zou een kindje zijn hoofd wat rechtop moeten kunnen krijgen bij buikligging? Rechtop en in een helling is geen probleem maar echt horizontaal haalt hij net de 1 centimeter en vaak doet hij niet eens de moeite.
Mjah, N. kon het al vanaf haar geboorte, en nu (3 mnd.) kan ze haar hoofd wel 5 min verticaal omhoog houden. Tenminste als ze op haar armen leunt, als ze met haar armen plat ligt komt ze niet zo ver en houdt ze het niet zo lang vol.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157265065
Plaats je de handjes dan wel onder het lijfje / de borst Cocci? Zodat hij/zij ( :@ ) zichzelf wat kan ondersteunen? Anders lijkt het meer op planking en lukt het N. ook nog steeds niet goed hoor. :P
pi_157265069
Ah, spuit 11. Wat Saskia zegt dus. ;)
pi_157265118
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:53 schreef coccinelle het volgende:
Er moet ook een soort matje op de markt zijn die de adembeweging registreert. Als de ademhaling stopt gaat er een alarm af. Misschien wat voor jullie?

Ik zou het alsnog doodeng vinden.

Kunnen en doen zijn twee verschillende dingen. Ik heb foto's van dat O net 1,5e week oud is en op z'n buik liggend rustig rondkijkt met z'n hoofd helemaal omhoog, maar als ik hem nu op z'n buik op de grond of in de box leg is het hard huilen en zichzelf ondersnotteren of spugen. Hij weigert om het te laten zien of te oefenen. :')
pi_157265129
quote:
Hij ligt s nachts in de cosleeper toch? Dus met toezicht?

E. sliep ook op haar buik. Sommige kinderen (mensen!) zijn nu eenmaal buikslapers... A. slaapt nog steeds het best op haar rug en E vind ik nog steeds meestal op haar buik in bed. Ik kan zelf ook echt niet op mn rug slapen. Er is vrij veel hysterie over buikslapen maar realiseer je dat buikslapen slechts 1 risico verhogende factor in het geheel is he... Met wiegendood is er niet 1 aanwijsbare oorzaak. En dan heb je nog relatief en absoluut risico. Een stijging van bijv. 2 naar 3 gevallen per jaar is een stijging van 50% maar gezien op de hele bevolking en in een jaar tijd is het risico natuurlijk heel erg klein dan.
Per jaar overlijden ongeveer 25 kinderen in NL aan wiegendood. Op ongeveer 180.000 levend geboren kinderen.

Overigens werken van die Nannycare en Aerosleep toestanden juist weer risicoverhogend in die zin omdat je veel eerder geneigd bent je kind zonder toezicht etc te laten. Schijnveiligheid.
:)
pi_157265177
Na een avond krampjes viel Twix om 22.45 uur op mij in slaap en kon ik hem in zijn eigen bed leggen waarna hij zich om 06.00 uur pas weer meldde. Mijn knappe ventje O+.

Man lijkt niet helemaal te zien hoe makkelijk ons kind is, hoe weinig hij huilt, hoe goed hij slaapt. Man heeft duidelijk minder geduld en is het huilen soms zat, terwijl Twix dus alleen huilt bij krampjes. Geeft mij geen vertrouwen om Twix in de avond uit handen te geven (wat iedereen zo van mij verlangt).
Want dadelijk laten ze hem huilen en zijn ze hem beu :'(

Toch snap ik man wel. Hij werkt overdag en 's avonds huilt Twix. Lijkt dus net of hij alleen huilt als man thuis is.
Maar gisteren hele fijne dag gehad met ons drietjes en ondanks dat Twix de hele dag niet gehuild had, onthoudt man alleen de avond of zo? Want vanmorgen zei hij: "Twix huilt veel en dat vind ik lastig."
Maar Twix huilt helemaal niet veel! Alleen 's avonds (3 van de 7 avonden ongeveer) en dan ivm krampjes.

Het zit me hoog geloof ik. :'(
pi_157265242
Maar baby's huilen nu eenmaal veel 's avonds. N. ook, en dat vind ik echt jammer voor mijn man.
Ik moet nl. 4 x per week anderhalf ā 2 uur weg 's avonds, ergens tussen 5 en 8, en dan huilt ze vaak de hele tijd. Zelfs als ik haar goed gevoed heb voor ik wegga. Ze houdt dan alleen op als mijn man haar een flesje geeft, dus ze wil gewoon zuigen (maar een speen of vinger zijn niet goed genoeg). Mijn man zegt dat ie het niet erg vindt, maar ik vind het wel zielig voor hem en N.
Gister was ik wel de hele avond thuis en heeft ze ook de hele avond aan de borst gehangen, anders was het huilen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157265340
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 11:10 schreef Malteser het volgende:
(wat iedereen zo van mij verlangt).
Lieve schat, wat jij verlangt (voor jezelf en Twix) is het belangrijkst. Hij is nog zo ontzettend klein en heeft zijn mama echt nog hard nodig. Dat huilen 's avonds wordt vanzelf minder. Kijk naar zijn verlangens en ga daar lekker in mee. Afgeven komt ooit vanzelf wel, of niet en dat is dan maar lekker zo.

Ik weet dat het erg moeilijk voor je is om je niks van anderen aan te trekken, maar jullie zijn echt even het belangrijkst nu. Dikke knuffel. :*

Voor je man is het natuurlijk ook een heel nieuw leven zo, dus ik snap hem ook wel. Voor hem wordt het ook veel leuker als hij meer contact krijgt met Twix. Man is hier helemaal de bom op het moment, schaterlachen, niet normaal. O+ Dat heeft echt even geduurd, de eerste weken hier waren doffe ellende en we waren alleen maar bezig met overleven.
pi_157265370
Voor mannen voelt het vaak al snel als heel veel huilen heb ik het idee. Mijn man heeft dat ook hoor. En hij kan er voor zijn gevoel ook weinig mee met dat huilen. 'Wat heeft ie nou??'
  maandag 2 november 2015 @ 11:30:19 #191
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157265426
Oh dat is heel herkenbaar hoor, Malteser. Mijn man maakte L de beginweken ook alleen maar huilend mee. Maar hij laat 'm niet huilen gelukkig. Er zit ook een verschil in tussen laten huilen en laten huilen. In bed laten liggen zonder er aandacht aan te besteden vind ik al heel anders dan een baby bij je te houden en te 'laten' huilen. Ik heb het idee dat als we teveel bezig waren met van alles proberen om hem te kalmeren, dat juist averecht werkte. Dus ik probeerde meestal 1 of 2 dingen. Meestal beperkte dat zich tot draagdoek of aan de borst.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  maandag 2 november 2015 @ 11:32:10 #192
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157265443
L wordt ook helemaal para als je 'm op z'n buik legt. Net zo'n schildpad of pissebed, maar dan andersom. :')
pi_157265564
Ik denk dat ik mijn baby maar het beste mee kan nemen naar de huisarts he? :P
  maandag 2 november 2015 @ 12:04:13 #194
409579 LuDann
All the way
pi_157266023
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 09:52 schreef Estrys het volgende:
Ook mooi die klachten die ik heb: ik vind het klinken als spruw, Jullie vinden het klinken als spruw, de verloskundige vond het klinken als spruw dus moest ik de huisarts bellen: die vindt het klinken als een borstontsteking. :(

Ga toch weg man. Ik herken bijna geen symptoom van borstontsteking en alle klachten komen overeen met spruw
Herkenbaar. :') Mijn huisarts wilde ook dat ik langskwam. Ik heb toen gelogen (niet netjes, maar tja...het was vrijdagmiddag en ik had anders tot minimaal maandag moeten wachten) dat ik een LK had gesproken en dat die had gezegd dat het spruw was. En toen wilde ze alleen aan mij voorschrijven maar niet aan mijn baby. Dus toen heb ik wederom een leugentje verteld en gezegd dat de LK zei dat wij beiden behandeld moesten worden. :P

Mijn spruw is trouwens ook onzichtbaar, bij zowel mij als Wolk. Heb alleen een continue pijn in mijn borsten. Steken, branden en vooral heel gevoelig bij aanraking. Zelfde gevoel als wat ik had toen ik 13 was en borsten kreeg, groeipijn.
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 11:32 schreef Mariposas het volgende:
L wordt ook helemaal para als je 'm op z'n buik legt. Net zo'n schildpad of pissebed, maar dan andersom. :')
Ik moest lachen. Mental image. :')
  maandag 2 november 2015 @ 12:08:42 #195
409579 LuDann
All the way
pi_157266109
Mijn buikslaper hebben we geloof ik met een week of 6 op de buik gelegd. Maar ze kon haar hoofd toen al prima zelfstandig draaien en ook overeind houden als ze op haar buik lag. Nu met 12 weken kan ze zichzelf al min of meer opdrukken zodat ze op haar ellebogen rust, zeg maar. Omdat ze ook bij het CB zeiden dat ze daar al sterk in is had ik daar toen redelijk wat vertrouwen in met buikslapen.
  maandag 2 november 2015 @ 12:16:12 #196
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157266231
Je moet bij spruw ook beiden behandeld worden i.v.m. kruisbesmetting dus dat was geen eens een leugen, LuDann ;)
  maandag 2 november 2015 @ 12:16:42 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157266244
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 11:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hij ligt s nachts in de cosleeper toch? Dus met toezicht?

E. sliep ook op haar buik. Sommige kinderen (mensen!) zijn nu eenmaal buikslapers... A. slaapt nog steeds het best op haar rug en E vind ik nog steeds meestal op haar buik in bed. Ik kan zelf ook echt niet op mn rug slapen. Er is vrij veel hysterie over buikslapen maar realiseer je dat buikslapen slechts 1 risico verhogende factor in het geheel is he... Met wiegendood is er niet 1 aanwijsbare oorzaak. En dan heb je nog relatief en absoluut risico. Een stijging van bijv. 2 naar 3 gevallen per jaar is een stijging van 50% maar gezien op de hele bevolking en in een jaar tijd is het risico natuurlijk heel erg klein dan.
Per jaar overlijden ongeveer 25 kinderen in NL aan wiegendood. Op ongeveer 180.000 levend geboren kinderen.

Overigens werken van die Nannycare en Aerosleep toestanden juist weer risicoverhogend in die zin omdat je veel eerder geneigd bent je kind zonder toezicht etc te laten. Schijnveiligheid.
S nachts is t ook geen probleem want lig ik naast m idd. Overdag in zn bed boven vind ik wel wat enger, maar ik ga niet elke 5 mins kijken. Eerder elke 15 :P zo vaak slaapt hij nog niet boven, dus t is meestal onder toezicht.
Verder vind ik speciale matrasjes ook weer onzin. M.a.w. komt goed :P
Vroeg me alleen af of er nog dingen zijn waar ik extra op kan letten of rekejjng mee kan houden, maar ik geloof dat het allemaal al zo veilig mogelijk gaat :)
pi_157266271
mn baby ligt te slapen, en nu zit ik foto's van m'n baby te kijken... :')
  maandag 2 november 2015 @ 12:18:39 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157266279
Cijfertjes zal ik eens onder mn lief zn neus duwen, die wil alles gemeten enzo :') analisten bohhhh :') je moet m eens een fles zien maken :+
  maandag 2 november 2015 @ 12:19:05 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157266292
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:18 schreef Jagärtrut het volgende:
mn baby ligt te slapen, en nu zit ik foto's van m'n baby te kijken... :')
:D hahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')