De dubbelisjesredactie had iets bedacht om meer leven te blazen in het liefdesleven van hun puberaal-verlegen luisterschaar: Je kon met een letter op je kleding aangeven of je een A-tje, een B-tje of een C-tje was (ik meen dat daartoe zelfs buttons verspreid werden).quote:
quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:10 schreef tong80 het volgende:
Ok, was ik vergeten of ik was er al te oud voor
Tja, dit topic is inderdaad veranderd in een topic over 'alle alternatieve muziek uit de 80's' en dat hoeft dus niet per se New Wave te zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:30 schreef kamagurka het volgende:
Maar geen van deze bands vind ik new wave eigenlijk, experimenteel, electro, ebm... ed. new wave is voor mij toch de stroming melodieuze bands met catchy riffs en choruses van mismoedige engelsmannen
Mijn favorieten van enkele bovenstaande bands;quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:20 schreef nozem het volgende:
The Chameleons - In Shreds
Virgin Prunes - Pagan Love Song
March Violets - Snake Dance
The Mission - Sacrilege
Soft Cell - Frustration
Bauhaus - She's in Parties
Red Lorry Yellow Lorry - Monkeys on Juice
Southern Death Cult- Fat Man
Skeletal Family - The wind blows
New Modern Army - Tension
The Sound - Winning
Neigt wederom wat naar Gothrock, maar och, dat hoort er ook bij.
Ik heb de best-off van ze.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:40 schreef tong80 het volgende:
Grappig dat Nozem Red Lorry Yellow Lorry kent. Heb er één album van en er verder nooit meer iets van gehoord.Ken ook niemand die ze kent. Totdat Nozem kwam.
Dat nummer staat op Gothic Rock 2, daar ken ik ze van. Een verzamelcd die een jaar of 10 geleden uitkwam en waar uiteraard geen enkel elfjesmetalnummer op te vinden is (het is een dubbelaar en de tweede cd staat wel vol jaren '90 gothrock, en dat is wat mij betreft niet heel vernieuwend, meer van hetzelfde vaak)quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:40 schreef tong80 het volgende:
Grappig dat Nozem Red Lorry Yellow Lorry kent. Heb er één album van en er verder nooit meer iets van gehoord.Ken ook niemand die ze kent. Totdat Nozem kwam.
Dit had mijn post kunnen zijn, heb er ook 1 LP van en verder nooit meer wat van gehoord,quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:40 schreef tong80 het volgende:
Zo leer je nog eens ietsquote:
alles van the bolshoiquote:Op maandag 7 februari 2005 11:14 schreef kamagurka het volgende:
bolshoi - Razormaid
De allereerste band die werd genoemd in de allereerste post van dit topicquote:Op maandag 7 februari 2005 21:29 schreef Z het volgende:
Is Grauzone met Eisbaer (of Eisbår) als eens genoemd? Fantastisch nummer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |