Dat moet ik tegenspreken hoor Sjun! De VPRO heeft destijds heel veel neue welle gedraaid, o.a. in het programma waarvan ik de naam vergeten ben maar dat de voorganger van Spleen was, met Marylou Busch. Zij hebben veel van Kraftwerk en Palais Schaumburg (o.a. prachtig liveconcert in Paradiso) gedraaid, en besteedden ook veel aandacht aan New Wave bands elders uit Europa, zoals TV21 (Ierland, kwamen tegelijk met U2 op maar redden het niet) en uit België de Honeymoon Killers, Jo Lemaire en TC Matic. Dit was rond '80 denk ik.quote:Op zondag 30 januari 2005 20:06 schreef sjun het volgende:
Graag voeg ik aan deze draad een en ander toe dat wat onderbelicht bleef doordat m.n. de VPRO en de KRO destjds nogal op Engeland en Amerika geënt waren en daarmee een enorm potentieel aan europese cultuur braak lieten liggen.
Ben je eindelijk eens achter The Scars aangegaan ?quote:Op maandag 31 januari 2005 23:45 schreef kamagurka het volgende:
No tears for the creatures of the night, no tears....
Komt helemaal goed tong! Als het maar geen slecht gespeelde punk is.. ik heb het niet zo op die punkbands van toen. Maar ze hebben slechts een album, klopt dat? (author author)quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben je eindelijk eens achter The Scars aangegaan ?
ik bedoelde idd Demoquote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:16 schreef dvr het volgende:
Demo of Rocktempel? Weliswaar van Marc Stakenburg, maar wel op Wo.-avond en met veel liveopnames..
ik refereer het moment aan wat ik zeker daar voor t eerst gehoord heb:quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:11 schreef Charmian het volgende:
Wie presenteerde Demo dan? Frontline was in 85 als ik newbiedoobiedoo mag geloven. Was Demo eerder of later? Ik luisterde altijd tijdens het huiswerk maken (met het recordknopje van mijn cassettespeler in de aanslag) en dat moet dan ergens tussen 80 en 85 zijn.
Dan was Krapuul de lux om 7 uurquote:Op woensdag 2 februari 2005 21:35 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Volgens het uitzendschema van 1984-1985 was Frontlijn toen iig tussen 2100 en 2230..
Oh, de onschuld!quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:37 schreef tong80 het volgende:
Op Dinsdag trouwens ook lekker Dubbelishus,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |