Waarom dom, een nepwapen in de auto is toch niet verboden?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:54 schreef Compoantje het volgende:
Ik ben een paar weken geleden tijdens een algemene RDW controle met de auto aangehouden omdat ik een nep-wapen onder de stoel had liggen.
De reden waarom doet er niet toe en ik weet dat het dom is, dat alvast gezegd.
Categorie 4 zijn geen nepwapens, dus ergens in het verhaal loopt iets spaak. Ik ben benieuwd wat TS nou precies voor wapen bij zich had.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom dom, een nepwapen in de auto is toch niet verboden?
Vroeger regelmatig met klappertjespistool in de auto op weg naar oma, mochten alleen niet schieten in de auto van mijn moeder.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Categorie 4 zijn geen nepwapens, dus ergens in het verhaal loopt iets spaak. Ik ben benieuwd wat TS nou precies voor wapen bij zich had.
Ik had een exacte replica van een Desert Eagle onder m'n stoel. Gewicht, uiterlijk, magzijn, alles exact nagemaakt. Het was de bedoeling om die voor de sier ergens neer te zetten/op te hangen in de kamer.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom dom, een nepwapen in de auto is toch niet verboden?
Vroeger regelmatig met klappertjespistool in de auto op weg naar oma, mochten alleen niet schieten in de auto van mijn moeder.
Lucht-, gas- of veerdrukwapen, niet zijnde cat I.7quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:03 schreef Wespensteek het volgende:
De richtlijnen (225 euro denk ik in jouw geval):
https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoeken/@88256/richtlijn-27/
Algemene informatie over VOG:
https://www.juridischloket.nl/politie-en-justitie/strafblad/vog/
Uhuh, ik neem ook altijd dingen onder m'n stoel mee naar huis.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:27 schreef Compoantje het volgende:
[..]
[..]
Ik had een exacte replica van een Desert Eagle onder m'n stoel. Gewicht, uiterlijk, magzijn, alles exact nagemaakt. Het was de bedoeling om die voor de sier ergens neer te zetten/op te hangen in de kamer.
Komen "ze" een keer bij je over de vloer ben je nog net zo strafbaar.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:27 schreef Compoantje het volgende:
Het was de bedoeling om die voor de sier ergens neer te zetten/op te hangen in de kamer.
Nee, want het is niet verboden om te bezitten, alleen om bij je te dragen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:36 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Komen "ze" een keer bij je over de vloer ben je nog net zo strafbaar.
okquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:38 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Nee, want het is niet verboden om te bezitten, alleen om bij je te dragen.
Je had het zelf over categorie 4, het lijkt te gaan om een categorie 1 wapen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:32 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Lucht-, gas- of veerdrukwapen, niet zijnde cat I.7
GB ¤ 225
GB ¤ 325
I.7 jo. 3 sub a, b, c of e RWM: Aangewezen dreigingswapens, nabootsingen, lijst a en b, gewijzigde lucht-, gas- en veerdrukwapens, laserwapens
GB ¤ 700
Nee, 4 klopt welquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je had het zelf over categorie 4, het lijkt te gaan om een categorie 1 wapen.
Nabootsingen is toch categorie 1?quote:
quote:Ik had een exacte replica van een Desert Eagle onder m'n stoel. Gewicht, uiterlijk, magzijn, alles exact nagemaakt.
Ja hoorquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:27 schreef Compoantje het volgende:
[..]
[..]
Ik had een exacte replica van een Desert Eagle onder m'n stoel. Gewicht, uiterlijk, magzijn, alles exact nagemaakt. Het was de bedoeling om die voor de sier ergens neer te zetten/op te hangen in de kamer.
Het klinkt ook meer als een Cat. 1.7 dan Cat. 4. OP, wat staat er op het proces verbaal? Daar moet het vermeld zijn. Onder Cat. 4 vallen lucht- en gaswapens, tenzij ze teveel op echte vuurwapens lijken, dan vallen ze onder Cat. 1. Verwacht een boete rond de ¤ 700, als je niet eerder voor een dergelijk vergrijp gepakt bent.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nabootsingen is toch categorie 1?
[..]
Voor als je haast hebt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ook echt onder je stoel.lekker mee zwaaien in de file?
Hallo categorie Iquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:27 schreef Compoantje het volgende:
[..]
[..]
Als je dat ding alleen maar eenmalig wilde transporteren van waar je het vandaan had naar huis dan had je het toch beter goed in kunnen pakken zodat niet iedere RDW beambte die naar het hendeltje van de motorkap komt reiken het zo kan herkennen voor wat het is?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:27 schreef Compoantje het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |