quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:26 schreef quo_ het volgende:
Even zoeken op : riool lining
Zat alternatieven voor duur hak en breekwerk.
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:28 schreef 4wood het volgende:
Google eens wat rond op 'relining'. DIt wordt op grote schaal toegepast in stedelijke gebieden waar het ook niet mogelijk is om de boel open te breken. Er wordt dan een met hars geimpregneerde glasweefsel kous ingebracht, die hars wordt vervolgens uitgehard door het vol te blazen met stoom of heet water bijv. Meestal zijn het grotere industriele projecten, maar het gebeurt ook wel op particuliere schaal.
Dat is toch altijd leuk aan een forum, goede ideeënquote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:26 schreef klaaskootstra1 het volgende:
Even googelen op riool renovatie of relinen, zijn wel oplossingen voor
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:40 schreef john2406 het volgende:
Waar dient die pijp voor, voor hemelwater of voor een keuken of toilet of waarvoor?
Het is inderdaad de hoofd-riool leiding tbv WC, douches, tafels etc. Er is nóg een leiding onder de woning, en die is voor hemelwater, maar daar heb ik niet naar gekeken. Het water loopt in ieder geval goed weg bij het hemelwater.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:49 schreef tiho1 het volgende:
Het is de hoofdafvoerbuis van het riool van ts.
Er zal niet veel temperatuur verschillen komen in de buis omdat de plaats des onheils meters (7m?) verwijdert is van plaatsen waar heet water in de afvoer komt (vaatwasmachine, douche, etc). Tegen de tijd dat het water bij de plaats des onheils is aangekomen zal het al zijn warmte hebben verloren.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 22:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist dit had ik in gedachte, maar als er veel temp verschillen zijn in het geloosde water zou het wel eens niet lang goed kunnen gaan, dan zou ik eerder proberen er een dunnere diameter in te krijgen.
Heel goed filmpje ! Thanks! Zag er wel in begin vaag uit hahaquote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Filmpje van zo maar een bedrijf
Nergens belang bij gewoon een voorbeeld
De bomen zijn nog nooit gesnoeid zover ik weet. Ze zijn ruim 15 meter hoog. Ik kan me voorstellen dat zo`n hoge boom flinke wortels zal hebben. Van boom tot plaats des onheils is +- 7 meter.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 23:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
En als de boom zich voor het pand bevindt en regelmatig gesnoeid word door de gemeente of wie dan ook?
Theoretisch is het wortel gestel net zo groot als de kroon.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:17 schreef peterselieplukkker het volgende:
De bomen zijn nog nooit gesnoeid zover ik weet. Ze zijn ruim 15 meter hoog. Ik kan me voorstellen dat zo`n hoge boom flinke wortels zal hebben. Van boom tot plaats des onheils is +- 7 meter.
Ik zie hier Insituform regelmatig, maar tot nu toe enkel bij de grote pijpen, blijkbaar hebben de betonnen buizen ook na 30 a 40 jaar zoiets nodig.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:17 schreef peterselieplukkker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat is toch altijd leuk aan een forum, goede ideeën. Ik kende deze methode nog niet, ik ga ook daar achteraan.....
[..]
[..]
Het is inderdaad de hoofd-riool leiding tbv WC, douches, tafels etc. Er is nóg een leiding onder de woning, en die is voor hemelwater, maar daar heb ik niet naar gekeken. Het water loopt in ieder geval goed weg bij het hemelwater.
[..]
Er zal niet veel temperatuur verschillen komen in de buis omdat de plaats des onheils meters (7m?) verwijdert is van plaatsen waar heet water in de afvoer komt (vaatwasmachine, douche, etc). Tegen de tijd dat het water bij de plaats des onheils is aangekomen zal het al zijn warmte hebben verloren.
[..]
Heel goed filmpje ! Thanks! Zag er wel in begin vaag uit haha
[..]
De bomen zijn nog nooit gesnoeid zover ik weet. Ze zijn ruim 15 meter hoog. Ik kan me voorstellen dat zo`n hoge boom flinke wortels zal hebben. Van boom tot plaats des onheils is +- 7 meter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |