Geen idee. Misschien zijn hier Eftelingfanaten die het een en ander nader kunnen toelichten.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:05 schreef CarltonBanks het volgende:
Als je bij de efteling wil overnachten en er een weekendje van wil maken kun je alleen maar 3 nachten = 4 dagen park boeken
wtf moet je 4 dagen in dat park?
Je kunt het gewoon boeken, als je dan besluit om de laatste nacht niet op te komen dagen is dat ook geen probleem.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:05 schreef CarltonBanks het volgende:
Als je bij de efteling wil overnachten en er een weekendje van wil maken kun je alleen maar 3 nachten = 4 dagen park boeken
een echte hollander betaald voor 3 nachten en 4 dagen , en zal dus 4 dagen in het park doorbrengenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon boeken, als je dan besluit om de laatste nacht niet op te komen dagen is dat ook geen probleem.
Het is niet zo dat je daar gevangen wordt gehouden omdat je geboekt hebt en de tijd uit moet zitten.
Hé homie had je niet herkend man, komt door je nieuwe UI.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:20 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
een echte hollander betaald voor 3 nachten en 4 dagen , en zal dus 4 dagen in het park doorbrengen
Doen ze goed. Kaatsheuvel valt onder de gemeente Loon op Zand. Aangezien de Efteling een publiekstrekker is zullen de wethouders cq. ambtenaren van die gemeente niet al te moeilijk doen om allerlei vergunningen voor uitbreidingen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:31 schreef JoPiDo het volgende:
Omdat de Efteling als één van de weinige pretparken een rijke geschiedenis heeft met topattracties. Vooral de thema's zijn goed uitgewerkt en geven elke attractie sfeer en klasse, iets dat bij zoiets als Walibi flevo volkomen ontbreekt. Daarnaast is het schoon, goed onderhouden en voel je je echt welkom als gast. Factoren die vooral Duitsers aanspreken, ik dacht dat zo'n 20 procent van de bezoekers uit Duitsland komt.
In de rij staan wachten bij de populairste attracties, natuurlijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:05 schreef CarltonBanks het volgende:
Ambities, en daarnaast willen ze bij de top 5 van Europa horen en naar 5 miljoen bezoekers per jaar groeien. Dan moeten ze investeren en uitbreiden.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:57 schreef LXIV het volgende:
Meer, meer, meer, groeien, groeien, groeien, groeien, meer, meer, meer.
Waarom eigenlijk? Straks moeten er weer mensen van buiten gehaald worden om de vacatures te vullen.
Wat heeft het voor zin? Waarom niet de Efteling gewoon beperkt houden tot wat in één dag te overzien is en dan maar geen volk uit China halen om te kijken?
De Efteling moet zich onderscheiden met topkwaliteit. Niet met grootste/meeste etc.
Dat snap ik. Maar waarom?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:58 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ambities, en daarnaast willen ze bij de top 5 van Europa horen en naar 5 miljoen bezoekers per jaar groeien. Dan moeten ze investeren en uitbreiden.
De uitbreiding bestaat met name uit slaapplekken voor met name buitenlanders. Die willen ook de omgeving bekijken en daar speelt de Efteling handig op in door meer huisjes en een appartementencomplex bij te bouwen waar ze een aantal dagen kunnen verblijven/overnachten.quote:
Hoe ze willen groeien snap ik wel. Mijn vraag was en is echter: Waarom willen ze überhaubt groeien? Waarom niet een relatief klein maar kwalitatief top park zijn?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 23:02 schreef George_Zina het volgende:
[..]
De uitbreiding bestaat met name uit slaapplekken voor met name buitenlanders. Die willen ook de omgeving bekijken en daar speelt de Efteling handig op in door meer huisjes en een appartementencomplex bij te bouwen waar ze een aantal dagen kunnen verblijven/overnachten.
Ze hebben pas geleden een topattractie geopend met de naam Baron 1898 (prijskaartje 18 miljoen euro). En ze doen het best slim als je het mij vraagt. Waarom alleen concentreren op Nederlanders als bezoekers. Buitenlanders trekken die dat geld uitgeven in NL is veel beter voor de plaatselijke economie. Daar horen slaapplekken bij? Hoe meer bedrijven internationaal gaan hoe beter. Ik vraag mij tot de dag van vandaag af waarom bedrijven als Bol.com en Wehkamp (zeker, een totaal andere markt) nog niet internationaal de hort zijn op gegaan, maar ja, wie ben ik, een begin 20er dus zal maar mijn klep houden.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe ze willen groeien snap ik wel. Mijn vraag was en is echter: Waarom willen ze überhaubt groeien? Waarom niet een relatief klein maar kwalitatief top park zijn?
Zegt de man die geen gelegenheid onbenut laat om over zijn kapitaal en verdienste op te scheppenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:57 schreef LXIV het volgende:
Waarom eigenlijk? Straks moeten er weer mensen van buiten gehaald worden om de vacatures te vullen.
Wat heeft het voor zin? Waarom niet de Efteling gewoon beperkt houden tot wat in één dag te overzien is en dan maar geen volk uit China halen om te kijken?
De Efteling moet zich onderscheiden met topkwaliteit. Niet met grootste/meeste etc.
Maar de Efteling is een stichting, geen winstgevend bedrijf! Kijk, van RD of BAM vraag ik me dat niet af. Van de Efteling wel. Je kunt ook goed zijn zonder steeds groter te groeien.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 23:08 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Zegt de man die geen gelegenheid onbenut laat om over zijn kapitaal en verdienste op te scheppen
De stichting is de aandeelhouder. Efteling zelf is een bv (in 2014 een omzet van 136 miljoen euro, 400 vaste werknemers en 1200 flexwerkers, winst van 8,4 miljoen euro).quote:Op woensdag 28 oktober 2015 23:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar de Efteling is een stichting, geen winstgevend bedrijf! Kijk, van RD of BAM vraag ik me dat niet af. Van de Efteling wel. Je kunt ook goed zijn zonder steeds groter te groeien.
Een stichting kan wel winst maken, er is enkel geen winstoogmerk.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 23:21 schreef George_Zina het volgende:
[..]
De stichting is de aandeelhouder. Efteling zelf is een bv (in 2014 een omzet van 136 miljoen euro, 400 vaste werknemers en 1200 flexwerkers, winst van 8,4 miljoen euro).
Ja, maar dat geldt niet voor de bv (ook als is de stichting het moederbedrijf/grootaandeelhouder).quote:Op woensdag 28 oktober 2015 23:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een stichting kan wel winst maken, er is enkel geen winstoogmerk.
Geen groei betekent uiteindelijk krimp. Geen nieuwe attracties betekent dat mensen niet meer komen. Groei is nodig om te overleven.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:57 schreef LXIV het volgende:
Ik denk toch dat je dan langzaam afglijdt. Je moet groeien om gemotiveerd te blijven en mensen te trekken. Stilstand is achteruitgang.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe ze willen groeien snap ik wel. Mijn vraag was en is echter: Waarom willen ze überhaubt groeien? Waarom niet een relatief klein maar kwalitatief top park zijn?
Had weer eens maanden op de bank moeten zitten mang, ban dit dat allesquote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Hé homie had je niet herkend man, komt door je nieuwe UI.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |