abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157171427
Efteling breidt aantal slaapplekken fors uit

De Efteling gaat het aantal overnachtingsplaatsen bij zijn pretpark fors uitbreiden. De uitbreiding bestaat uit negentig huisjes en een appartementencomplex, bij elkaar duizend bedden, en komt te liggen in het onlangs herstelde natuurgebied Loonsche Land. De Efteling trekt er 30 miljoen euro voor uit.

Het attractiepark in het Brabantse Kaatsheuvel, het op drie na grootste van Europa, haakt daarmee in op de toenemende populariteit van de 'pretparkvakantie'. Steeds vaker gaan mensen op stap voor een korte vakantie, maar dan willen ze wel dat er veel gebeurt.

De Efteling is met 75 hectare inmiddels te groot om in één dag alles te kunnen zien, zegt een woordvoerder. 'We willen de Efteling ontwikkelen van een dagbestemming naar een uitje voor meerdere dagen.' Naast het attractiepark liggen een golfbaan en natuurgebied Loonsche Land, dat in verbinding staat met het Nationaal Park De Loonse en Drunense Duinen. Op het park is een theater, waar een musical draait.

De groei moet vooral uit het buitenland komen. In 2014 groeide het aantal Belgische bezoekers met 23 procent en uit Duitsland steeg de belangstelling met 13 procent. De woordvoerder: 'Gasten uit het buitenland komen vaak niet voor één dag, maar voor langer. Voor hen zijn onze hotels en kamers bedoeld. Bezoekers zijn bijvoorbeeld twee dagen in het park en een dag in de omgeving.'

Stijgend bezoekersaantal
Nu komen de meeste bezoekers van buiten Nederland nog uit onze directe buurlanden, maar de gasten komen steeds vaker van verder weg. Buitenlanders vliegen steeds meer op Eindhoven en Maastricht, vliegvelden die relatief dicht bij de Efteling liggen. De Efteling werft ook driftig in Groot-Brittannië, en zelfs uit China komen tegenwoordig Eftelinggangers.

Het aantal bezoekers steeg van vier miljoen in 2010 tot 4,4 miljoen in 2014. Vooral de buitenlandse vakantiegangers moeten het bezoekertal doen groeien tot boven de vijf miljoen in 2020.

De nieuwe uitbreiding brengt het totaal aantal bedden bij de Efteling op drieduizend. Naast de 450 bedden in het Efteling Hotel opende in 2009 het park Bosrijk met 1.550 bedden, verdeeld over 168 huisjes en twee appartementencomplexen.

Top 5
Met de uitbreiding is de Efteling op de goede weg, zegt trendwatcher vrijetijdsbranche Hans van Leeuwen. Maar als het sprookjespark binnen de topvijf van Europese pretparken wil blijven, moet het ook na deze verruiming blijven doorgroeien. 'De uitbreiding moet in 2017 klaar zijn, maar de verwachting is dat het pretpark daarna verder zal gaan met bouwen. Meer hotels, meer huisjes. Die zijn nodig om de buitenlanders binnen te halen. Misschien is zelfs een tweede park een optie.'

Hij wijst erop dat de grote parken in het buitenland niet stilzitten. Europa Park, het tweede attractiepark van Europa in het Zwarte Woud, heeft al vijfduizend bedden. Het levert naar verwachting een tweede attractiepark op in 2018. Phantasialand, ook in Duitsland, heeft vergevorderde plannen voor een nieuw hotel en een waterpark. Plopsaland in België begint volgend jaar met de bouw van een nieuw hotel. Wat de plannen van de Efteling zijn na 2017, is nog niet bekend.

Bron

Pretparken zijn in???
pi_157171480
Als je bij de efteling wil overnachten en er een weekendje van wil maken kun je alleen maar 3 nachten = 4 dagen park boeken

wtf moet je 4 dagen in dat park?
pi_157171545
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:05 schreef CarltonBanks het volgende:
Als je bij de efteling wil overnachten en er een weekendje van wil maken kun je alleen maar 3 nachten = 4 dagen park boeken

Geen idee. Misschien zijn hier Eftelingfanaten die het een en ander nader kunnen toelichten.
pi_157171763
quote:

Je kunt het gewoon boeken, als je dan besluit om de laatste nacht niet op te komen dagen is dat ook geen probleem.
Het is niet zo dat je daar gevangen wordt gehouden omdat je geboekt hebt en de tijd uit moet zitten.
pindazakje
pi_157171993
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:13 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Je kunt het gewoon boeken, als je dan besluit om de laatste nacht niet op te komen dagen is dat ook geen probleem.
Het is niet zo dat je daar gevangen wordt gehouden omdat je geboekt hebt en de tijd uit moet zitten.
een echte hollander betaald voor 3 nachten en 4 dagen , en zal dus 4 dagen in het park doorbrengen :')
pi_157172062
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:20 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

een echte hollander betaald voor 3 nachten en 4 dagen , en zal dus 4 dagen in het park doorbrengen :')
Hé homie had je niet herkend man, komt door je nieuwe UI.
pindazakje
pi_157172198
Mooi, meer plek voor vluchtelingen!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_157172232
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:27 schreef Rezania het volgende:
Mooi, meer plek voor vluchtelingen!
;(
pi_157172306
Omdat de Efteling als één van de weinige pretparken een rijke geschiedenis heeft met topattracties. Vooral de thema's zijn goed uitgewerkt en geven elke attractie sfeer en klasse, iets dat bij zoiets als Walibi flevo volkomen ontbreekt. Daarnaast is het schoon, goed onderhouden en voel je je echt welkom als gast. Factoren die vooral Duitsers aanspreken, ik dacht dat zo'n 20 procent van de bezoekers uit Duitsland komt.
pi_157172360
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:31 schreef JoPiDo het volgende:
Omdat de Efteling als één van de weinige pretparken een rijke geschiedenis heeft met topattracties. Vooral de thema's zijn goed uitgewerkt en geven elke attractie sfeer en klasse, iets dat bij zoiets als Walibi flevo volkomen ontbreekt. Daarnaast is het schoon, goed onderhouden en voel je je echt welkom als gast. Factoren die vooral Duitsers aanspreken, ik dacht dat zo'n 20 procent van de bezoekers uit Duitsland komt.
Doen ze goed. Kaatsheuvel valt onder de gemeente Loon op Zand. Aangezien de Efteling een publiekstrekker is zullen de wethouders cq. ambtenaren van die gemeente niet al te moeilijk doen om allerlei vergunningen voor uitbreidingen.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 22:33:49 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157172378
quote:

In de rij staan wachten bij de populairste attracties, natuurlijk.

Het is blijkbaar wat uit de hand gelopen met Doornroosje.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 22:57:57 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157173050
Meer, meer, meer, groeien, groeien, groeien, groeien, meer, meer, meer.

Waarom eigenlijk? Straks moeten er weer mensen van buiten gehaald worden om de vacatures te vullen.
Wat heeft het voor zin? Waarom niet de Efteling gewoon beperkt houden tot wat in één dag te overzien is en dan maar geen volk uit China halen om te kijken?

De Efteling moet zich onderscheiden met topkwaliteit. Niet met grootste/meeste etc.
The End Times are wild
pi_157173085
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:57 schreef LXIV het volgende:

Waarom eigenlijk? Straks moeten er weer mensen van buiten gehaald worden om de vacatures te vullen.
Wat heeft het voor zin? Waarom niet de Efteling gewoon beperkt houden tot wat in één dag te overzien is en dan maar geen volk uit China halen om te kijken?

De Efteling moet zich onderscheiden met topkwaliteit. Niet met grootste/meeste etc.
Ambities, en daarnaast willen ze bij de top 5 van Europa horen en naar 5 miljoen bezoekers per jaar groeien. Dan moeten ze investeren en uitbreiden.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 22:59:57 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157173108
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:58 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Ambities, en daarnaast willen ze bij de top 5 van Europa horen en naar 5 miljoen bezoekers per jaar groeien. Dan moeten ze investeren en uitbreiden.
Dat snap ik. Maar waarom?
The End Times are wild
pi_157173179
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar waarom?
De uitbreiding bestaat met name uit slaapplekken voor met name buitenlanders. Die willen ook de omgeving bekijken en daar speelt de Efteling handig op in door meer huisjes en een appartementencomplex bij te bouwen waar ze een aantal dagen kunnen verblijven/overnachten.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 23:03:28 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157173231
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 23:02 schreef George_Zina het volgende:

[..]

De uitbreiding bestaat met name uit slaapplekken voor met name buitenlanders. Die willen ook de omgeving bekijken en daar speelt de Efteling handig op in door meer huisjes en een appartementencomplex bij te bouwen waar ze een aantal dagen kunnen verblijven/overnachten.
Hoe ze willen groeien snap ik wel. Mijn vraag was en is echter: Waarom willen ze überhaubt groeien? Waarom niet een relatief klein maar kwalitatief top park zijn?
The End Times are wild
pi_157173366
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe ze willen groeien snap ik wel. Mijn vraag was en is echter: Waarom willen ze überhaubt groeien? Waarom niet een relatief klein maar kwalitatief top park zijn?
Ze hebben pas geleden een topattractie geopend met de naam Baron 1898 (prijskaartje 18 miljoen euro). En ze doen het best slim als je het mij vraagt. Waarom alleen concentreren op Nederlanders als bezoekers. Buitenlanders trekken die dat geld uitgeven in NL is veel beter voor de plaatselijke economie. Daar horen slaapplekken bij? Hoe meer bedrijven internationaal gaan hoe beter. Ik vraag mij tot de dag van vandaag af waarom bedrijven als Bol.com en Wehkamp (zeker, een totaal andere markt) nog niet internationaal de hort zijn op gegaan, maar ja, wie ben ik, een begin 20er dus zal maar mijn klep houden.
pi_157173390
quote:

Zegt de man die geen gelegenheid onbenut laat om over zijn kapitaal en verdienste op te scheppen :')
  woensdag 28 oktober 2015 @ 23:11:50 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157173465
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 23:08 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Zegt de man die geen gelegenheid onbenut laat om over zijn kapitaal en verdienste op te scheppen :')
Maar de Efteling is een stichting, geen winstgevend bedrijf! Kijk, van RD of BAM vraag ik me dat niet af. Van de Efteling wel. Je kunt ook goed zijn zonder steeds groter te groeien.
The End Times are wild
pi_157173784
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar de Efteling is een stichting, geen winstgevend bedrijf! Kijk, van RD of BAM vraag ik me dat niet af. Van de Efteling wel. Je kunt ook goed zijn zonder steeds groter te groeien.
De stichting is de aandeelhouder. Efteling zelf is een bv (in 2014 een omzet van 136 miljoen euro, 400 vaste werknemers en 1200 flexwerkers, winst van 8,4 miljoen euro).
  woensdag 28 oktober 2015 @ 23:24:08 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157173857
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 23:21 schreef George_Zina het volgende:

[..]

De stichting is de aandeelhouder. Efteling zelf is een bv (in 2014 een omzet van 136 miljoen euro, 400 vaste werknemers en 1200 flexwerkers, winst van 8,4 miljoen euro).
Een stichting kan wel winst maken, er is enkel geen winstoogmerk.
The End Times are wild
pi_157173903
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 23:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een stichting kan wel winst maken, er is enkel geen winstoogmerk.
Ja, maar dat geldt niet voor de bv (ook als is de stichting het moederbedrijf/grootaandeelhouder).
pi_157174072
quote:

Geen groei betekent uiteindelijk krimp. Geen nieuwe attracties betekent dat mensen niet meer komen. Groei is nodig om te overleven.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 23:53:47 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_157174594
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk toch dat je dan langzaam afglijdt. Je moet groeien om gemotiveerd te blijven en mensen te trekken. Stilstand is achteruitgang.
pi_157176974
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:22 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hé homie had je niet herkend man, komt door je nieuwe UI.
Had weer eens maanden op de bank moeten zitten mang, ban dit dat alles :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')