Niet dat ik die stelling zal en wil weerleggen, maar ik sta altijd open voor meningen cq ervaringen van andere...
quote:zou het graag willen noemen, alleen is het bestaan aan mij niet bewezen, ik geloof gewoon... alleen WAT ik precies geloof weet ik zelf ook nog niet...
Op dinsdag 19 november 2002 15:45 schreef cyberb0b het volgende:
Mag ik vragen op welke manier hij dat aan jullie heeft laten zien?
Het bestaan van god bedoel ik...Niet dat ik die stelling zal en wil weerleggen, maar ik sta altijd open voor meningen cq ervaringen van andere...
quote:Een aantal dingen. Beste wonder wat ik heb gezien is van m'n vriendin: ze had een grote afwijking in de lengte van de benen. Bij een genezingsdienst is er voor dat probleem gebeden. Aan het eind van de dienst was meer dan de helft van het verschil in lengte _verdwenen_.
Op dinsdag 19 november 2002 15:45 schreef cyberb0b het volgende:
Mag ik vragen op welke manier hij dat aan jullie heeft laten zien?
Het bestaan van god bedoel ik...Niet dat ik die stelling zal en wil weerleggen, maar ik sta altijd open voor meningen cq ervaringen van andere...
quote:Als je dat als compliment ziet kun je er meer krijgen
Op dinsdag 19 november 2002 15:31 schreef Beavis het volgende:
Goh, dat komt over.
Mijn verhaal was zo goed dat je totaal geen verweer meer hebt. Nog meer complimenten zijn welkom.
quote:Voor anderen heet dat mazzel hebben, nofi maar zo'n mager 'wondertje' valt in het niet wat die zogenaamde 'vader' voor rotzooi aan heeft gericht....
Op dinsdag 19 november 2002 16:15 schreef Fearlezz het volgende:[..]
Een aantal dingen. Beste wonder wat ik heb gezien is van m'n vriendin: ze had een grote afwijking in de lengte van de benen. Bij een genezingsdienst is er voor dat probleem gebeden. Aan het eind van de dienst was meer dan de helft van het verschil in lengte _verdwenen_.
Waar ik al helemaal een hekel aan heb dat is een uitspraak als: 'Ellende op aarde? dat hebben we aan onszelf te danken'
Bagger toch op, als ik god was, dan had ik al lang een nieuwe zondvloed gestart en was ik lekker opnieuw gaan kleien aan een 'betere mens'
Mocht er een god zijn, maggie een trap onder zijn hol krijgen voor het gigantische zootje dat hij van de wereld aan het maken is.
quote:kom maar dan.....
Op dinsdag 19 november 2002 16:30 schreef Riesz het volgende:[..]
Als je dat als compliment ziet kun je er meer krijgen
quote:Hap hap
Op dinsdag 19 november 2002 16:31 schreef Beavis het volgende:[..]
kom maar dan.....
quote:'Ellende op aarde? dat hebben we aan onszelf te danken'
Op dinsdag 19 november 2002 16:31 schreef nietzman het volgende:[..]
Voor anderen heet dat mazzel hebben, nofi maar zo'n mager 'wondertje' valt in het niet wat die zogenaamde 'vader' voor rotzooi aan heeft gericht....
Waar ik al helemaal een hekel aan heb dat is een uitspraak als: 'Ellende op aarde? dat hebben we aan onszelf te danken'
Bagger toch op, als ik god was, dan had ik al lang een nieuwe zondvloed gestart en was ik lekker opnieuw gaan kleien aan een 'betere mens'
Mocht er een god zijn, maggie een trap onder zijn hol krijgen voor het gigantische zootje dat hij van de wereld aan het maken is.
quote:Dan zijn ze al gebrainwashed. Ik heb erge gevallen gezien. Nemen niks van je aan hoe logisch het ook is.
Op dinsdag 19 november 2002 14:28 schreef Beavis het volgende:
Allemachtig wat een onzin hier. Als ouders gelovig zijn is het heel normaal dat zij hun kinderen gelovig opvoeden en meenemen naar de kerk. Als die kinderen er later vanaf willen kunnen zij dat doen. Niemand houdt ze tegen. Er is geen kerk in nederland die de doodstraf heeft als je hun verlaat.
quote:Onderwijs en Geloof? geen goede vergelijking. Wanneer je geen onderwijs geniet loop je achter op de rest van de maatschappij. Zonder geloof kun je anders goed ontwikkelen.
Komop zeg. Dit is te belachelijk voor woorden. Ik laat mijn kinderen niet naar school gaan. Ik wacht tot ze ouder zijn en zelf kunnen beslissen of ze wel of geen opleiding willen volgen.
quote:De opvoeding van een kind is de verantwoordelijkheid van de ouders? Heb je dat van die KKK-ouders weleens gezien?dat gaat op de zelfde manier. Indoctrinatie heet dat.Kinderen horen op zondagochtend tekenfilms te kijken terwijl pa en ma uitslapen, vind ik.
Laat de gelovigen in hun waarde en andersom ook. En de opvoeding van een kind is de verantwoordelijkheid van de ouders. Meenemen naar de kerk is geen mishandeling dus volkomen geoorloofd.
quote:Je zegt het zelf al: blablabla
Kinderen niet meenemen naar de kerk vind ik nog erger, want je moet de kinderen laten beslissen dat ze niet willen.....oh nee....je moet ze niet meenemen want ze moeten zelf beslissen of ze wel willen....oh nee niet meenemen want......
blablabla
quote:Gevallen van indoctrinatie heb ik ook ondervonden, een Kampse SGP stemmer van een jaar of 19... geen zinnige discussie mee te houden, alles eindigde op 'Maar in de bijbel staat' en het mij om proberen te lullen om Darwins theorie maar aan de kant te zetten en de scheppingstheorie te omarmen... dolle boel.
Op dinsdag 19 november 2002 16:38 schreef Riesz het volgende:
Dan zijn ze al gebrainwashed. Ik heb erge gevallen gezien. Nemen niks van je aan hoe logisch het ook is.
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 16:38 schreef Riesz het volgende:[..]
Dan zijn ze al gebrainwashed. Ik heb erge gevallen gezien. Nemen niks van je aan hoe logisch het ook is.
omdat het tegen hun geloof ingaat. Ze zijn overtuigd van wat anders, gebaseerd op hun geloof. Niks brainwash....geloof
[..]Onderwijs en Geloof? geen goede vergelijking. Wanneer je geen onderwijs geniet loop je achter op de rest van de maatschappij. Zonder geloof kun je anders goed ontwikkelen.
maakt niet uit, ze moeten er zelf voor kunnen kiezen.....
trouwens stond dit geschreven als italic...ik sta er niet achter, maar het is een vergelijk van de bullshit in deze topic
[..]De opvoeding van een kind is de verantwoordelijkheid van de ouders? Heb je dat van die KKK-ouders weleens gezien?dat gaat op de zelfde manier. Indoctrinatie heet dat.Kinderen horen op zondagochtend tekenfilms te kijken terwijl pa en ma uitslapen, vind ik.
slecht!! KKK is slecht. Geloof is geloof, je doet niemand kwaad door zondag in de kerk te zitten. Als jij er problemen mee hebt dat mensen naar de kerk gaan is dat jouw probleem, niet die van hun!!
[..]Je zegt het zelf al: blablabla
blablabla
quote:Amen
Op dinsdag 19 november 2002 16:44 schreef Beavis het volgende:
Amen
quote:Mazzel hebben? Als binnen een uur je been een centimeter groeit, noem ik dat een wonder hoor.
Op dinsdag 19 november 2002 16:31 schreef nietzman het volgende:[..]
Voor anderen heet dat mazzel hebben, nofi maar zo'n mager 'wondertje' valt in het niet wat die zogenaamde 'vader' voor rotzooi aan heeft gericht....
quote:Aan wie dan?
quote:God heeft in Genesis 9 beloofd nooit meer een zondvloed te sturen. God houdt Zijn woord.
quote:JIJ maakt die rommel. Jij, en al wij andere mensen.
quote:En in Nietzman 6, vers 12 staat dat 'god' een verzinsel van de mens is om alle onverklaarbare dingen toch enigzins te kunnen verklaren.
Op dinsdag 19 november 2002 17:06 schreef Fearlezz het volgende:
God heeft in Genesis 9 beloofd nooit meer een zondvloed te sturen. god houdt zijn woord.
quote:En kennelijk intereseerd het die god geen ene flikker of wij wel of niet elkaar de hersens inslaan. Leuke god is dat.
JIJ maakt die rommel. Jij, en al wij andere mensen.
Third eye, -TOOL-
quote:
Think for yourself
Question authorityThroughout human history, as our species has faced the rightening, terrorizing fact that we do not know who we are, or where we are going in this ocean of chaos, it has been the authorities, the political, the religious, the educational authorities who attempted to comfort us by giving us order, rules, regulations, informing, forming in our minds their view of reality. To think for yourself you must question authority and learn how to put yourself in a state of vulnerable, open-mindedness; chaotic, confused, vulnerability to inform yourself.
Think for yourself.
Question authority.
[Dit bericht is gewijzigd door nietzman op 19-11-2002 20:20]
quote:....en jij durft vast ook nog te beweren dat je tolerant bent.....of is het gewoon je pubertijd waar je nog last van hebt?
Op dinsdag 19 november 2002 20:18 schreef nietzman het volgende:
blablaikbenidiootblabla
quote:Nee, lees het volgende stuk maar eens.
Op dinsdag 19 november 2002 12:07 schreef Hyper het volgende:[..]
En een kruistocht tegen het christendom vanuit de koran wel dan????
quote:Karen Armstrong heeft verschillende boeken geschreven, o.a.: islam: a short history.
Er zijn 1,2 miljard moslims in de wereld en islam is de snelst groeiende religie. Als het kwaadaardige bloedbad op 11 september typerend was vanuit dit geloof, en islam dit geweld werkelijk inspireert en rechtvaardigt, dan zou zijn groei en de toenemende aanwezigheid van moslims in zowel Europa en de Verenigde Staten een angstaanjagend vooruitzicht zijn. Gelukkig is dit niet het geval.Het werkelijke woord islam, wat overgave betekent, komt van het Arabische salam of vrede. Toen de profeet Mohammed (vzmh) het heilige bezielde schrift, de Koran, naar de Arabieren bracht in het begin van de 7e eeuw, was een groot deel van zijn missie om een einde te brengen aan het soort massamoord, dat we zagen in New York en Washington. Het Arabië van voor de islam was gevangen in een vicieuze cirkel van oorlog, waarin stammen vochten in een patroon van vetes en tegenaanvallen. Mohammed (vzmh) zelf ontsnapte aan een aantal pogingen tot moord, de eerste moslimgemeenschap kon ternauwernood ontkomen aan uitroeiing door de machtige stad Mekka. De profeet (vzmh) moest een bloedige oorlog voeren om te overleven, maar toen zijn gemeenschap veilig was wijdde hij zijn aandacht aan het opbouwen van een vreedzame coalitie van stammen en bereikte zege door een ingenieuze en geïnspireerde campagne van geweldloosheid. Toen hij in 632 overleed, had hij bijna eigenhandig vrede gebracht in het door oorlog verscheurde Arabië.
Omdat de Koran geopenbaard werd in de context van een intensieve oorlog hebben verscheidene passages betrekking op de behandeling van gewapende strijd. Oorlog was een hopeloze zaak op het Arabische schiereiland. Een opperhoofd werd niet geacht overlevenden na een strijd te sparen, sommige Koranische geboden lijken dit te delen. Moslims worden door God opgedragen: grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden.(4:89) Extremisten zoals Osama bin Laden citeren zulke verzen maar doen dat selectief. Zij doen dit zonder de aansporingen voor vrede die bijna altijd volgen op de meer felle passages: Als zij zich van jullie afzijdig houden, niet tegen jullie strijden en jullie vrede aanbieden dan verschaft God jullie geen weg om tegen hen op te treden(4:90)
In de Koran is de enige toegestane oorlog die van zelfverdediging. Moslims mogen geen vijandigheden beginnen (2:190), oorlog is altijd slecht, maar soms moet je vechten om het soort vervolging te voorkomen zoals indertijd door Mekka werd toegebracht aan de moslims (92:191; 2:217), of om fatsoenlijke normen te behouden (4:75; 22:40) De Koran citeert de Torah, het Joodse heilige boek waarin toegestaan is te vergelden volgens het principe oog om oog, tand om tand, maar zoals het Evangelie, suggereert de Koran dat het verdienstelijk is, in de geest van liefdadigheid, af te zien van wraak (5:45) Vijandigheden moeten zo snel mogelijk tot een einde worden gebracht en moeten gestaakt worden zodra de vijand om vrede verzoekt.(2:192-193)
islam is niet verslaafd aan oorlog, en jihad is niet een van zijn pilaren, of essentiële praktijken. De oorspronkelijke betekenis van het woord jihad is niet heilige oorlog, maar strijd. Het refereert aan de moeilijke inspanning die nodig is om Gods wil in de praktijk te brengen op elk niveau zowel het persoonlijke, het sociale, als het politieke niveau. Een belangrijk en veel geciteerde traditie van Mohammed (vzmh) is toen hij zijn metgezellen vertelde, op weg naar huis na een strijd: We keren terug van een kleine jihad (de strijd) naar een grotere jihad, de meest noodzakelijke en gewichtig taak van het uitroeien van verkeerde handelingen in iemands eigen gemeenschap en iemands eigen hart.
islam wordt niet door het zwaard opgelegd. In een verklaring waarin het Arabisch zeer invoelend is, benadrukt de Koran: in de godsdienst is er geen dwang(2:256) Steeds worden moslims gelast respect te hebben voor Joden en Christenen, de mensen van het boek, die dezelfde God aanbidden (29:46) In woorden geciteerd door Mohammed (vzmh) in één van zijn laatst preken, zegt God aan alle mensen: en wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen.(49:13) en dus niet veroveren, bekeren, onderwerpen, uitschelden of slachten, maar de anderen de hand uit te steken met verstand en begrip.
Waarom dan de zelfmoordaanslag, de kaping en de moord op onschuldige burgers? Het wordt absoluut niet gesteund door de Koran, dit doden doet geweld aan de meest heilige voorschriften uit de Koran. Gedurende de 20e eeuw is de militante vorm van vroomheid, het fundamentalisme, uitgebarsten in elke religie, als een rebellie tegen de moderniteit. Elke fundamentalistische beweging die ik heb onderzocht in het Jodendom, Christendom en islam is ervan overtuigd dat een liberale, seculiere maatschappij het uitwissen van religie betekent. Door te vechten, zoals zij zich verbeelden, een strijd om te overleven, zien fundamentalisten zich vaak gerechtvaardigd de meer meedogende principes van de religie te negeren. Met het versterken van de meer felle passages die in al onze heilige geschriften bestaan, verdraaien zij de tradities.
Het zou een ernstige fout zijn om Osama bin Laden te zien als een authentieke vertegenwoordiger van de islam, net zoals James Kopp, een moordenaar van een abortus voorziener in Buffalo, N.Y, als een typisch christen te zien of Bruch Goldstein, die 29 gelovigen neerschoot in de Hebron moskee in 1994 en overleed tijdens de aanval, als een echte martelaar van Israël te zien. De grote meerderheid onder de moslims die met afschuw zijn vervuld door de gruwelijkheid van 11 september, moeten hun religie terugwinnen van diegenen die het zo gewelddadig van hen hebben gekaapt.
quote:Ik ook...
Op dinsdag 19 november 2002 11:31 schreef d4rkl1ght het volgende:[..]
Ik ben het hier zo ontzettend mee eens...
quote:Je hebt gelijk, ik ga me maar met nuttigere dingen bezighouden... Smurfen vertellen dat ze niet bestaan.... Of aan bomen vertellen dat blaatjes eigenlijk roze zijn.
Op dinsdag 19 november 2002 21:21 schreef Beavis het volgende:[..]
..papaenmamameptenhungelulzoverinmijnstrotdatiknietmeerlogischkandenken..
quote:have fun
Op woensdag 20 november 2002 09:13 schreef nietzman het volgende:[..]
Je hebt gelijk, ik ga me maar met nuttigere dingen bezighouden... Smurfen vertellen dat ze niet bestaan.... Of aan bomen vertellen dat blaatjes eigenlijk roze zijn.
quote:blaaDjes...
Op woensdag 20 november 2002 09:13 schreef nietzman het volgende:[..]
Je hebt gelijk, ik ga me maar met nuttigere dingen bezighouden... Smurfen vertellen dat ze niet bestaan.... Of aan bomen vertellen dat blaatjes eigenlijk roze zijn.
Maar goed, dit is van beide kanten niet echt een tolerante discussie meer. Je hoeft elkaar er toch niet van te overtuigen of je wel of niet moet geloven? het is de bedoeling om aan te horen waarom de ander zo denkt en hier kun je dan van mening over verschillen. De een vindt van de ander dat deze niet logisch en intelligent kan nadenken en vice versa. laten we dit even in een andere context plaatsen of gewoon de discussie opnieuw opstarten...
quote:Het gaat mij er om dat er van zijn kant geen tolerantie is. Dat hij niet naar de kerk gaat en zijn kinderen niet naar de kerk zal sturen vind ik best, maar hij moet inzien dat er mensen zijn die er anders over denken. Geef die mensen gewoon de vrijheid om te doen waar zij in geloven. Dat geldt ook voor de opvoeding van hun kinderen. Zij zijn ervan overtuigd dat ze goed bezig zijn door hun kinderen in het geloof op te voeden. Laat die mensen in hun waarde. Zij verplichten jou niet om naar de kerk te gaan of je kinderen er heen te sturen. Zo kan niemand hun verbieden naar de kerk te gaan en hun kinderen gelovig op te voeden. Simpel.
Op woensdag 20 november 2002 09:26 schreef Marshall_2002 het volgende:[..]
blaaDjes...
Maar goed, dit is van beide kanten niet echt een tolerante discussie meer. Je hoeft elkaar er toch niet van te overtuigen of je wel of niet moet geloven? het is de bedoeling om aan te horen waarom de ander zo denkt en hier kun je dan van mening over verschillen. De een vindt van de ander dat deze niet logisch en intelligent kan nadenken en vice versa. laten we dit even in een andere context plaatsen of gewoon de discussie opnieuw opstarten...
quote:Er zijn toch een aantal geloven waar dit niet het geval is, waar je als een gelovige van en andere stroming , of niet gelovige, een minderwaardig persoon bent. En aangezien wij geen specifiek geloof hebben benaderd, past dit net zo goed in het rijtje thuis.
Op woensdag 20 november 2002 09:48 schreef Beavis het volgende:[..]
Het gaat mij er om dat er van zijn kant geen tolerantie is. Dat hij niet naar de kerk gaat en zijn kinderen niet naar de kerk zal sturen vind ik best, maar hij moet inzien dat er mensen zijn die er anders over denken. Geef die mensen gewoon de vrijheid om te doen waar zij in geloven. Dat geldt ook voor de opvoeding van hun kinderen. Zij zijn ervan overtuigd dat ze goed bezig zijn door hun kinderen in het geloof op te voeden. Laat die mensen in hun waarde. Zij verplichten jou niet om naar de kerk te gaan of je kinderen er heen te sturen. Zo kan niemand hun verbieden naar de kerk te gaan en hun kinderen gelovig op te voeden. Simpel.
Toverwoord: tolerantie!!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |