Ik was 1000 euro kwijt aan het klussenbedrijf.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:06 schreef RM-rf het volgende:
4. gewoon dat meerwerk betalen: 2500 zul je ook minimaal betalen als een ander bedrijf achteraf gas- en waterleidingen moet gaan aanleggen/omleggen..
goedkoper wordt dat heus niet, als je dit door een ander laat doen (en een beunhaas wil je vast-en-zeker niet aan zulke leidingen frutten). Wel kun je kijken of die aannemer niet wat van die 2500 meerrwerkkosten af kan doen, dat moet voor hem vast goedkoper kunnen, aangezien die sowieso daar leidingen aanleggen moeten, maar die zal deze prijs erop baseren dat jij altijd duurder uit bent met een andere oplossing.
Bedankt voor je reactie. Liever zoek ik eerst naar andere opties. Je geeft aan dat we zoiezo wel minimaal 2500 euro kwijt zijn aan een klusbedrijf? Waar is dit op gebaseerd? Heb je ervaring met zo'n verbouwing? Het is namelijk niets meer dan de leidingen die ze toch al hadden moeten leggen, met 3 meter verlengen en ergens anders uit laten komen. Oh en ze moeten de planning aanpassen. Ik begrijp dat het geld kost, maar 2500 euro? Deze aannemers staan zoiezo bekend om het opdrijven van de prijzen van meerwerk. Zo vragen ze bijv. ¤350,- voor een vaatwasser aansluiting. : /quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:06 schreef RM-rf het volgende:
4. gewoon dat meerwerk betalen: 2500 zul je ook minimaal betalen als een ander bedrijf achteraf gas- en waterleidingen moet gaan aanleggen/omleggen..
goedkoper wordt dat heus niet, als je dit door een ander laat doen (en een beunhaas wil je vast-en-zeker niet aan zulke leidingen frutten). Wel kun je kijken of die aannemer niet wat van die 2500 meerrwerkkosten af kan doen, dat moet voor hem vast goedkoper kunnen, aangezien die sowieso daar leidingen aanleggen moeten, maar die zal deze prijs erop baseren dat jij altijd duurder uit bent met een andere oplossing.
Zoals gezegd ik was 1000 euro kwijt voor het omleggen van alles 8 uur x¤80- materiaal btw ect.quote:
Dat is een aanname, zeker weten doe je het niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:16 schreef Spanky78 het volgende:
Optie 3. Geen meerwerk. Leidingen verleggen kost max 1500
Meerwerk kost altijd kapitalen, het is pure winst die ze kunnen maken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:20 schreef Barrah het volgende:
Ik zou het gelijk bij de bouw laten doen. Dit zou logischerwijs het goedkoopst moeten zijn. Leidingen kunnen deels voorbereid worden in de prefab en/of ruwbouw en wanden kunnen in één keer worden afgewerkt.
Het punt met meerwerk bij de bouw van een huis is dat de kostprijs twee keer over de kop gaat doordat je ook betaalt voor het mannetje dat de tekening aan past, een tweede mannetje dat de elektricien en de loodgieter op die aanpassingen moet wijzen en nog twee mannetjes die moeten controleren of het wel goed is gegaan.
Enerzijds zijn aanpassingen voor een aannemer een risico, anderzijds zijn het de krenten in de pap omdat de kostprijs relatief laag is.
Qua materialen en directe uren zijn de aanpassingen hooguit een paar honderd euro. Je kunt proberen of er nog te onderhandelen valt over de prijs van de aannemer.
Nee, natuurlijk niet. Is afhankelijk van de afstand en het aantal leidingen, maar ik was voor het verleggen van alle leidingen + 2 nieuwe groepen elektriciteit minder dan 1500 kwijt. Bij een legitiem bedrijf etcetc.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:19 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat is een aanname, zeker weten doe je het niet.
Ze vragen ook absurde prijzen, als je dat tijdens de bouw wil laten doen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:13 schreef FredvZ het volgende:
Als je extra groepen nodig hebt is wellicht wel handig om dat gelijk aan te laten leggen.
Het verplaatsen of verleggen van leidingen is veel goedkoper als je dat achteraf laat doen.
Het zijn ook dingen die je bij koop moet uit onderhandelen. Dan krijg je achteraf die meerkosten niet meer om je orenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:20 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ze vragen ook absurde prijzen, als je dat tijdens de bouw wil laten doen.
Pas wel op dat de baas dan niet erbij staat, dat gebeurde bij mij, was niet zo een groot bedrijf en de baas stond erbij. Die werkte ook gewoon mee trouwens.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:01 schreef TR08 het volgende:
Ik wil nog een optie 5 aandragen trouwens:
Bij de bouw een paar keer taart of kroketten brengen en belangstelling tonen hoe het loopt. Dit is sowieso een goed plan, ook als je niets van ze hoeft.
Dan op het juisten moment die jongens een keer vragen of ze de aansluitingen op de door jou gewenste locatie willen laten uit komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |