abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:36:42 #1
430005 rowan634
#OGIVANSCHUIMPJE
pi_157099222
Hallo :)

Zoals jullie weten ben ik vandaag naar de Utopia Markt geweest. :D
Hier mijn ervaring:

Om 10 uur begon de reis met de trein naar Amsterdam Amstel om vervolgens te rennen naar bus 320 (liepen eerst de verkeerde kant uit :') ) om uit te stappen bij Ziekenhuis Ter Gooi in Blaricum. Ook hier waren we weer even de weg kwijt maar eigenlijk was het heel makkelijk: oversteken, onder de brug door, weer oversteken en er was al een weggetje met twee talpa borden aan elke kant.

Toen was het even doorlopen tot er een vrouw stond die ons formulieren gaf (waar je toestemming geeft voor het filmen etc etc etc) en ik vroeg waar ik mijn tas zou kunnen laten, aangezien we niet met eigen auto waren. Dat kon bij de beveiliging, hij ging dan in hun auto waar constant bewaking bij was.

Even doorlopen en ik kwam uit op de grote parkeerplaats met achter de ''balie'' waar je je ticket moest laten zien. Het ingevulde formulier moest je inleveren en samen daarmee moest je op de foto, waarna je een vinkje op je hand kreeg gezet (die zit er nog steeds :( ), even doorlopen en je moest langs de bewaking waar je uitgebreid gefouilleerd werd. Daarna weer een stukje verder lopen, een mevrouw viel over een steen waarmee ze als Hilda van de dikke bmw ten val ging _O- _O- _O- zielig :o Toen moesten we allemaal op een rijtje staan en kwam er een drugshond aan je snuffelen (ik verwachtte een jachthond maar het was een kleiner schattig hondje, best raar). Daarna konden we dan eindelijk doorlopen naar de poort, je kon vanuit de parkeerplaats al de obstakels van ivan zien.

Wow, wat is het klein. Ofja klein, maar het is echt zo: op tv lijk het vééél groter. Ik (ga verder op ik-vorm :P ) liep naar binnen en het was zóo raar. je bent eigenlijk vrijwel meteen bij de kas end e schommelstoel, de akker leek veel kleiner, opeens zie ik waar de wellness staat en rechts zag je baasbeach al (met row en bas) en de wei. Toen ik net binnenkwam stond er een hele grote groep mensen aan het begin, ik dacht eerst nog voor muntjes, maar het bleek de verzamelplek te zijn voor de rondleiding. Ik zag Armanda (mooie vrouw!) en Ivan (heerlijk ding) opeens voor me :D :D :D Ze waren op zoek naar Cees en vroegen of de bezoekers mee wilde roepen naar Cees, dat deden we. En na een tijdje kwam Cees dan toch aangelopen en de rondleiding kon beginnen.

Ik liep eerst door naar weer een rij, deze keer voor de muntjes waar Bjorn alleen stond. Het duurde echt lang, vooral omdat er iedereen een handtekening wilde waardoor het lang duurde voordat ik bij de muntjes kwam, ik bestelde er 5 :P Bjorn was knapper in het echt :Y en gewoon vlotte, leuke babbel wel met dat accentje ''kaaik is kaaik is'' je weet het wel.

Beetje doorgelopen en daar was de merchandise-stand. Eerst Gina met haar kleding waar trouwens niemand voor stond _O- ze zat wat handtekeningen uit te delen. Naast haar stonden Nicole en Gabs. Ik weet nu trouwens misschien waarom de ogen van Nicole zo groot lijken, ze heeft echt een mini-hoofd :o :o alsof haar hoofd nooit gegroeid is na haar 8e ofzo, echt raar. Ze hadden best veel merchandise, fotokaarten zagen er goed uit. Het collectors item vind ik gewoon tof om te hebben, foto's zijne echt supermooi, papier van goeie kwaliteit en ben wel benieuwd naar de interviews. Die kocht ik dus. Gabrielle viel me een beetje tegen, ze stond er een beetje ongeïnteresseerd, levenloos. Ze noemde me wel skeet toen ze vroeg of ik er een zakje om wilde hebben, dat was wel grappig. Ze is trouwens wel echt slank! Waaif is Waaif, enough said.

Ik liep even door naar de marktstands, het was trouwens wel echt druk overal, ook al lijkt dat vaak niet zo. Die stands vond ik zelf niet interessant, was er ook snel op uitgekeken. Ivan zag ik heel vaak (joepieee!! *O* ) hij was constant aan het rennen van stand tot stand en moest heeeeel veel handtekeningen uitdelen en foto's maken. Ik wachtte mijn moment dus nog maar even af :D

Wat verder doorgelopen kwam ik al snel bij de Luifel, waar Ben, Stiff en Rob in stonden. Rob zag er trouwens ook beter uit in het echt :Y Het was best druk en er was een of andere rare vrouw die iedereen liet zien van wie ze al een handtekening had en dat ze geen frieten wilden maar een handtekening blablabla omgggg en ze was 50/60 ofzo :P Na even wachten was ik aan de beurt, Benji nam mn bestelling op, ik hoefde alleen een frikandel, proefde de frietjes wel bij mn vriendinnen. Moest toch een tijdje wachten, hoorde Stiff iets zeggen over dat de frikandellen bijna op waren ofzo, dus duurde best lang. En daarna kreeg ik hem van stiff. Lauw en hij smaakt echt raar :') Maar goed, toch maar naar binnen gewerkt en we liepen verder naar de bar.

Daar stonden Mark en Wim, moet eerlijk zeggen dat Mark er ook beter uitziet in het echt, nog steeds geen beauty maar wel beter dan op de streams :Y Dat was toen Ivan weer vlakbij kwam, oh my god het is zooo raar. Zo van ''ik schrijf allerlei dingen van jou op het internet en nu sta ik naast je''(dat dacht ik hè), hij ziet er trouwens véél jonger uit in het echt. Op de streams lijkt hij veel volwassener en ouder, maar in het echt zie je dat ie gewoon nog in de 20 is.

Maar goed, het was al bijna tijd voor een rondleiding, dus gingen we snel terug naar het begin, waar Armanda al klaar stond met haar megafoon. We waren op tijd, dus best vooraan. Je krijgt een oranje voetbal gestempeld op je hand zodat ze kan controleren wie er betaald heeft. Haha ze begon eerst te schreeuwen en toen van ''hey ik heb een megafoon wat doe ik'' _O- We begonnen bij de akker, waar ze vroeg wat voor plantjes wij er zouden verbouwen en dat Ivan er een kasteeltuin wilde maken. Liepen door langs de kas waar we naar de kwarteltjes mochten gluren (niet naar binnen), langs de vijver en de schommelstoel naar het bos, waar een andere schommel stond. Toen langs de akker in het bos naar de wellness (zag er best goed uit van binnen :Y ), Armanda vertelde het verhaal over patrick/wilco/collie en dat je er voor 130 euro kon overwachten.

Toen weer een bospaadje in waar we uitkwamen bij de achterkant van het cordwood (ziet er echt enorm schattig uit van binnen, is waar :Y ) Toen kwamen we op de markt uit waar Armanda iets over de stand vertelde om door te lopen naar het dronkenmanspad/rookbankje. Ook dit was weer een shock: een stuk kleiner dan gedacht. Armanda vertelde dat als je het dronkenmanspad overleefde, je nog naar huis kon rijden vannacht _O- We kwamen toen uit op de achterkant van de loods. De lounge, waar wat bezoekers zaten, en de buitenplee. Nu was het zover: we zouden naar binnen gaan! Armanda ging nu checken wie er allemaal een stempel had of niet en we konden naar binnen.

Eenmaal binnen in de horecakeuken leek het net alsof ik in de dierentuin was, of je weet wel zo'n dark-ride, waarbij je in een bootje langs allemaal figuurtjes gaat (ala fata morgana, efteling). Want meteen om het hoekje groette Mark ons, die frieten aa het snijden was, samen met Rob. En ook Row kwam even kijken (ook een superleuke, spontane meid trouwens :Y ).
Het is zo raar in de loods, het stonk overigens niet, leek wel alsof er parfum gespoten was of een geurkaars, de hele loods rook er naar. Opeens loop je in het kantoor, zie je de was met allerlei outfits die je herkent van de streams en de pc's met allerlei aantekeningen erbij enzo, echt apart.

Daarna naar deur door, waar ik meteen door het cameragat naar binnen gluurde naar de kamer van Ivan. Waar je zn kleren ziet liggen enzo, en de riempjes van Bas, de knots van Armanda, echt raar. Ivan had trouwens ook een foto van Waaif met haar hond ophangen en een kussen van haar glossyfoto op z'n bed. Over de knots van Armanda maakte ze nog een grapje, dat ze die gebruikte om de mannen bij haar weg te houden :') We mochten de kamers niet in, overal rood-wit lint voor.

Ook even gekeken naar de douches/badkamer. volgens mij had er net iemand gescheten, rook naar rotte eieren :') Toen de woonkamer in, even op de banken gezeten :') en nog naar de andere kamers gekeken (kapsalon/paarse kamer). Ik zegt het 100x maar zeg het nog eens: het is zó raar om iets wat je alleen kent van je tv/computer-scherm in het echt te zien :o echt bizarw. Er stonden nog de tegeltjes van vorig jaar met spreuken erop van alle bewoners en Armanda vertelde over het schilderij wat Ivan zo mooi vond.

Toen langs de bar, waar Wim even hallo zei en vervolgens naar de keuken, volgens Armanda: ''de plek waar Cees áltijd te vinden is''. Naar de vide mochten we niet, we liepen terug langs het memobord, met een eetrooster en van alles opgeschreven en toen weer naar buiten.

Vervolgens langs de werkschuur, waar alle bouwers nog eens opgenoemd werden en konden we gluren naard e schroothoop van Joey (veel plek waar niks mee gedaan wordt), toen langs de pizzaoven naar de Luifel, waar Stiff, Rob en Ben voorgesteld werden. Hard aan het werk, elke keer dat ik er langs kwam :Y Toen een rondje langs de markt, waarbij Armanda wat vertelde over de stands om uit te komen op de wei, waar wat verteld werd over de dieren, die zich verstopt hadden (volgens Armanda schrikken ze een beetje van zo'n grote groep) en we eindigde bij Baas Beach, waar Bas en Row druk bezig waren. Ik zag toen dat Sasha aan kwam lopen, dus iedereen even kijken en ze kwam zelfs zo dichtbij dat we der konden aaien (ze is zóó zacht O+ ) en dat buikje is superschattig :P

De rondleiding was voorbij, Bas liep weg bij Baas Beach om wat te gaan socializen en toen vroeg die ook aan ons wat we ervan vonden en of het anders was op tv, heel leuk en aardig was die :Y

Vervolgens zijn we weer wat drinken gaan halen om nog even rond te kijken op de gewone markt. En toen was het moment daar dat we heel dicht bij Ivan stonden en hij opeens achter ons stond om te vragen of we het leuk hadden.. nou ik wist niet wat me overkwam :D opeens oog in oog met hem! mn vriendin (die wel wist dat ik hem leuk vind :') ) pushte me een beetje en zei hem dat ik fan was (megaaaaaa voorschut), wij allemaal wel, zei ze toen (leugenaar!! ze kende hem niet eens :+ ). En toen zei die van ''word er een beetje verlegen van'' en kreeg ik een hug :'( :'( als in een film O+ zo mooi. Hihi en vertelde hij nog even wat over zn dag nadat wij erna vroegen, maar al snel kwamen er een horde fans om ons heen voor handtekeningen en foto's enzo, dus moest hij ook verder.. maar het was geweldig :D :D :D natuurlijk kon mn dag nu niet meer stuk :P

Voor de rest zijn er geen schokkende dingen meer gebeurd, het dikke, grijze (irritante) schuimpje dat laatst in het cordwood sliep was er ook, die heb ik een aantal keer gezien. Maar er lopen sowieso veel aparte figuren rond op zo'n markt :P Mensen die helemaal wild worden als ze een utopiaan zien en smeken om een handtekening. Het is niet raar dat ze daar denken dat ze BN'ers zijn, want ze worden echt als popsterren behandeld :o

Nadat we besloten om te gaan, gaven we onze muntjes terug aan Bjorn (Cees stond er nu wel bij). De eerste keer dat we Cees er zagen staan, Bjorn hadden we daarvoor ook al eens boos zien weglopen (vast vanwege Cees :P) Toen konden we gewoon de poort uitlopen, heel raar het was toen half 5 en er stonden nog mensen in de rij voor de drugscontrole om binnen te komen (terwijl het bijna afgelopen was). Wij konden gewoon doorlopen, je werd niet gecontroleerd niks, moest gewoon weer langs de ''balie'' waar ze vroegen of het leuk was en we onze tassen weer terugkregen. En dat was het dan.

Al met al een ontzettend leuke ervaring! Even een realitycheck: het zijn toch gewoon mensen :P Maar ik kan het iedereen aanraden om te gaan. Leuk en apart om te zien hoe het is in het echt. En de Utopianen zijn, het mag gezegd worden, allemaal altijd aanspreekbaar, maken altijd tijd voor een foto of handtekening en zijn eigenlijk gewoon best aardig allemaal ;)

Thanks voor het lezen O+ en als bonus nog een foto van de volle trein, waar we zelfs moesten staan tot in de 1e klas :o

[ Bericht 2% gewijzigd door rowan634 op 26-10-2015 21:14:16 ]
TEAM TAFEL
  Moderator zondag 25 oktober 2015 @ 21:40:54 #2
388664 crew  Dotteke
pi_157099431
Leuk je ervaringen hier neer te zetten Rowan
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_157099455
Kun je, mits die er is, een cap van jezelf toevoegen?
Ik ben benieuwd. TopperT

Wel de maker vermelden, anders krijgen we dat gezeik weer. ^O^
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:42:33 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_157099532
Leuk verslag! Ben benieuwd naar het vervolg ^O^
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:43:06 #5
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
pi_157099560
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:41 schreef -sabine- het volgende:
Ik ben benieuwd. TopperT

quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:41 schreef -sabine- het volgende:
Ik ben benieuwd. TopperT

ik heb en cap van Rowan! mag ik zetten?
pi_157099561
leuk dat je hebt genoten *O* *O*
pi_157099563
Leuk hoor. We delen een ervaring :)

Ben jij dit?

Als ik zwijg, dan stem ik echt niet altijd toe.
Dan heb ik gewoon geen zin om met idioten te discussiëren!
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:44:10 #8
446112 mario390
pi_157099606
cap van danaqui

zondag 25 oktober 2015 @ 21:44:24 #9
430005 rowan634
#OGIVANSCHUIMPJE
pi_157099619
dat ben ik niet :P
TEAM TAFEL
pi_157099647
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:44 schreef rowan634 het volgende:
_O-

hahahaha
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_157099654
had je een leren jasje aan?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_157099660
quote:
Zwarte broek, zwarte jas. Als een van de laatsten binnen van die shift?
pi_157099682
quote:
_O- _O- _O-

Leuk je verslag Rowan _O_
  † In Memoriam † zondag 25 oktober 2015 @ 21:45:48 #14
137949 Disana
pi_157099690
Interessant verslag over de gang van zaken. Vooral leuk om over dat minihoofd van Nicole te horen :D Fijn dat je het leuk hebt gehad.
pi_157099707
quote:
Dan die met dat Gnomenrokje?
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:46:09 #16
446112 mario390
pi_157099711
quote:
oje op de foto 2 ook niet?
pi_157099750
Leuk te lezen Rowan.
Ik had hetzelfde met Nicole en Rob toen ik ze zag.
Die vond ik er anders uitzien 'in het echt'. En ook Mark wel, maar vooral Nicole.
Wel leuk zoals je haar omschrijft. Past wel.

Ik ben overigens toen niet op de foto gekomen en ook geen drugshond gezien.
Maar het was voor mij anders denk ik, want wij zijn eerst naar de Luifel gegaan om 17 uur en toen moesten we net voor 19 uur het terrein weer af om er vervolgens weer op te gaan voor het evenement.
Een bezopen iets vond ik dat overigens.
----------------------------
Indeling Slaapplaatsen (Wie slaapt waar in Utopia)
----------------------------
pi_157099798
quote:
_O-
pi_157099812
quote:
99s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:46 schreef Zeyina het volgende:
Leuk te lezen Rowan.
Ik had hetzelfde met Nicole en Rob toen ik ze zag.
Die vond ik er anders uitzien 'in het echt'. En ook Mark wel, maar vooral Nicole.
Wel leuk zoals je haar omschrijft. Past wel.

Ik ben overigens toen niet op de foto gekomen en ook geen drugshond gezien.
Maar het was voor mij anders denk ik, want wij zijn eerst naar de Luifel gegaan om 17 uur en toen moesten we net voor 19 uur het terrein weer af om er vervolgens weer op te gaan voor het evenement.
Een bezopen iets vond ik dat overigens.
Bjorn vertelde ook al vanavond dat er nog maar één keer eerder (buiten vandaag) drugshonden waren geweest. Maar BB meurde naar de weed
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:49:06 #20
446112 mario390
pi_157099861
dan zijn de videos ook met de foute naam
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:51:56 #21
430005 rowan634
#OGIVANSCHUIMPJE
pi_157100004
ik voel me een beetje schuldig, jullie zo aan het zoeken naar mij en dan nog de verkeerde _O- _O- moet de cossen nog doornemen. Misschien post ik anders wel een foto van mezelf, dan kunnen jullie kijken of jullie me gezien hebben :+
TEAM TAFEL
pi_157100055
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:51 schreef rowan634 het volgende:
ik voel me een beetje schuldig, jullie zo aan het zoeken naar mij en dan nog de verkeerde _O- _O- moet de cossen nog doornemen. Misschien post ik anders wel een foto van mezelf, dan kunnen jullie kijken of jullie me gezien hebben :+
Had je een kort zwart rokje aan?
pi_157100063
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:51 schreef rowan634 het volgende:
Alleen als je wilt hoor. Nix moet.
Ik vind de verslagen al leuk om te lezen.
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:53:10 #24
430005 rowan634
#OGIVANSCHUIMPJE
pi_157100070
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:52 schreef oma-Nijn het volgende:

[..]

Had je een kort zwart rokje aan?
nee :+
TEAM TAFEL
pi_157100092
Wat een leuk verslag! *O*

...maar vertel eens meer over Ivan. Hoe was hij? Heb je met hem gesproken?

Wie van de bewoners vond je echt heel anders in het echt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')