Bijna iedereen gebruikt jquery. Je hebt namelijk makkelijker leesbare code met betere crossplatform ondersteuning. Kost je iets performance als je zelf onwijs gaat optimaliseren, maar dat is allemaal marginaal.quote:
jQuery is een framework/library geschreven in de taal Javascript. Dat maakt het twee verschillende dingen.quote:
JS is prima leesbaar. jQuery is merkbaar vertragend en gebruikt settimeout voor scroll events ipv RAF. 1kb kost ruwweg 1ms om te parsen en jQuery is 87kb ofzo. Dat vind ik behoorlijk wat na alle andere zaken die vertragen.quote:Op maandag 23 november 2015 22:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Bijna iedereen gebruikt jquery. Je hebt namelijk makkelijker leesbare code met betere crossplatform ondersteuning. Kost je iets performance als je zelf onwijs gaat optimaliseren, maar dat is allemaal marginaal.
Een snelheidsvergelijking tussen document.getElementById('foo') en $('#foo'):quote:Op maandag 23 november 2015 22:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Bijna iedereen gebruikt jquery. Je hebt namelijk makkelijker leesbare code met betere crossplatform ondersteuning. Kost je iets performance als je zelf onwijs gaat optimaliseren, maar dat is allemaal marginaal.
Ja, met zoveel iteraties ofzo merk je het wel.quote:Op dinsdag 24 november 2015 08:14 schreef Light het volgende:
[..]
Een snelheidsvergelijking tussen document.getElementById('foo') en $('#foo'):
http://jsperf.com/getelementbyid-vs-jquery-id/180
Tip: probeer die test ook eens andere browsers.
Dat klopt.quote:Op maandag 23 november 2015 23:55 schreef n8n het volgende:
[..]
JS is prima leesbaar. jQuery is merkbaar vertragend en gebruikt settimeout voor scroll events ipv RAF. 1kb kost ruwweg 1ms om te parsen en jQuery is 87kb ofzo. Dat vind ik behoorlijk wat na alle andere zaken die vertragen.
quote:Op woensdag 25 november 2015 13:58 schreef n8n het volgende:
Ajax was alleen ff kak omdat IE dwars lag. Je hebt ook micro.js of 140medly wat zeer kleine libraries zijn voor die basic dingen die je 20 keer nodig hebt.
Maar sommige van je users gebruiken wellicht wel (een verouderde versie van) IE.quote:Op woensdag 25 november 2015 15:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]Maar niemand dwingt je toch om IE in deze te gebruiken als je andere alternatieven voorhanden hebt?
Gebruik ik ook niet, ondersteun sowieso niks <IE9, ga me niet door achterlijke bochten wringen.quote:Op woensdag 25 november 2015 15:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]Maar niemand dwingt je toch om IE in deze te gebruiken als je andere alternatieven voorhanden hebt?
quote:Op woensdag 25 november 2015 17:01 schreef n8n het volgende:
[..]
Gebruik ik ook niet, ondersteun sowieso niks <IE9, ga me niet door achterlijke bochten wringen.
Voordeel van bedrijfsautomatisering : je kan klanten de optie geven.quote:Op woensdag 25 november 2015 17:01 schreef n8n het volgende:
[..]
Gebruik ik ook niet, ondersteun sowieso niks <IE9, ga me niet door achterlijke bochten wringen.
quote:Op woensdag 25 november 2015 20:10 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Voordeel van bedrijfsautomatisering : je kan klanten de optie geven.
Support voor oude meuk
Klaar voor de toekomst
Kiezen ze vaak het tweede.
ik werk met gecontroleerde omgevingen natuurlijk, dat scheelt. Als de klant overal chrome, Firefox, edge of andere nieuwe browsers kan installeren is dat dus geen issue.quote:Op woensdag 25 november 2015 20:15 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Zit hem vooral ook in de manier van uitleggen richting de klant/werkgever inderdaad.
Zit nogal een verschil tussen:
1. "We sluiten nu X% van onze klanten uit omdat we ze niet ondersteunen. Wil jij hier geld in steken?"
2. "X% van onze klanten loopt nog fors achter qua browserupdates, maar volgens de statistieken daalt dit aantal best snel. Wil jij hier geld in steken?"
Die luxe heb ik dan niet, maar uitzonderingen daargelaten en mits het geen specifieke vereiste is gaan wij sowieso niet meer optimaliseren voor verouderde browsers. Als blijkt dat het in IE8 een grote bende is dan laten wij het lekker zo. Het is de investering vaak toch niet meer waard.quote:Op woensdag 25 november 2015 20:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik werk met gecontroleerde omgevingen natuurlijk, dat scheelt. Als de klant overal chrome, Firefox, edge of andere nieuwe browsers kan installeren is dat dus geen issue.
die vergelijking klopt niet helemaal want in beide gevallen heb je applicatiecode, die van jQuery is potentieel korter, native waarschijnlijk sneller uitgevoerd. Daarnaast is er een wildgroei aan jq versies en cdn’s.quote:Op woensdag 25 november 2015 15:17 schreef KomtTijd... het volgende:
Die laadtijd discussie is sowieso krom. De kans dat iemand op jouw website komt die nog nooit een website met jQuery of AngularJS gezien heeft, is nihil. Als je gewoon de bekende CDN's gebruikt staat dat framework dus al lang en breed in zijn cache, misschien zelfs wel precompiled? Dik kans dus dat een jQuery functie aanroepen in de praktijk nog sneller is dan je eigen functie aanroepen die eerst nog van jouw webserver gehaald moet worden.
Het laat wel zien dat het maken van een jQuery object een 'dure' actie is, en dat het dus slim is om die objecten te hergebruiken. En je kunt die snelheden ook in verschillende browsers vergelijken (en zien dat Firefox veel sneller is, zeker als het aankomt op document.getElementById())quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:17 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja, met zoveel iteraties ofzo merk je het wel.
Ja dat sowieso. Maar dat is gewoon common sense imo. Als je geen idee hebt wat je precies aan het doen bent, kan je vanilla js ook sloom makenquote:Op woensdag 25 november 2015 23:03 schreef Light het volgende:
[..]
Het laat wel zien dat het maken van een jQuery object een 'dure' actie is, en dat het dus slim is om die objecten te hergebruiken. En je kunt die snelheden ook in verschillende browsers vergelijken (en zien dat Firefox veel sneller is, zeker als het aankomt op document.getElementById())
Die heeft een .value property.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kun je met een .innerHTML() of .html()-functie geen text in een <input type="text"> dingetje zetten? In een <textarea> werkt het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |