een lantarenpaal bijvoorbeeld...
quote:Lul niet!
Op dinsdag 19 november 2002 12:24 schreef ZixS het volgende:
ik geloof er geen kut van
......Owkee, sluit deze topic maar....
De woorden kut, cunt etc komen allemaal van het latijnse woord cuntus (of cunthus). Dit is dan weer de naam van een of andere romeinse godin van de vruchtbaarheid (of aanverwante zaken, dat zou ik even na moeten kijken)
quote:Klinkt iets meer aannemenliijker ja, maar....we zoeken t effe op in de dikke Vandaal! (le)
Op dinsdag 19 november 2002 13:54 schreef Nimrod54 het volgende:
Kijk eens aan, de eerste keer dat ik hier wat post, en meteen kan ik al een wezenlijke bijdrage leveren aan het gemiddelde niveau der algemene ontwikkeling alhier. Dus:De woorden kut, cunt etc komen allemaal van het latijnse woord cuntus (of cunthus). Dit is dan weer de naam van een of andere romeinse godin van de vruchtbaarheid (of aanverwante zaken, dat zou ik even na moeten kijken)
quote:Je kan ook gewoon even het topic teruglezen, dan zie je dat ik Van Dale allang geraadpleegd had
Op woensdag 20 november 2002 10:18 schreef Metamorfosis het volgende:
we zoeken t effe op in de dikke Vandaal! (le)
bij kut staat: 1. vagina, 2. scheldwoord voor vrouw, 3. waardeloos
quote:'t Gaat om de etymologie, niet de definitie
Op woensdag 20 november 2002 18:59 schreef akkien het volgende:
in mijn dikke wolters handwoordenboek staat niks over deze afkortingen
bij lul staat: 1. penis, 2. iemand die kletspraatjes houdt 3. zielig personage, 4. betraptzijn 5. lummelbij kut staat: 1. vagina, 2. scheldwoord voor vrouw, 3. waardeloos
quote:kut1 (de ~, ~ten)
Op dinsdag 19 november 2002 08:39 schreef Fendy_73 het volgende:
inderdaad, het is echt waar, kijk maar eens in een woordenboek...
Miischien word ik wel oud, maar dit wist ik volgens mij al een jaar of 20 geleden
lul (de ~ (m.), ~len)
1 [inf.] penis
2 [inf.] kluns
3 [inf.] naarling [inf.] [grof] [inf.] [inf.] [inf.]
Ergens in de middeleeuwen is het als afkorting ontstaan in Engeland.
Er werden toen te weinig kindjes gemaakt en dus moesten de onderdanen Fornicate Under Command of the King oftewel f.u.c.k.
Iemand die meer weet van deze geschiedenis?
Ik denk dat 2 holbewoners gewoon gingen neuken en het vrouwtje zoveel pijn had er riep: KUT (die man dacht dat ze dat ding bedoelde)
en hij riep LUL niet zo! (en zij dacht dat hij zijn geslacht bedoelde)
Zo denk ik dat t ontstaan is
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 08:35 schreef RAMA1980 het volgende:Ik geloof er echt niets van, maar meesterlijk gevonden
quote:Die kans is vrij klein, een goeie bron is http://www.bbc.co.uk/dna/hub/A753527 en daar wordt gesteld dat het meer een kwestie geweest kan zijn van afkorting verzonnen op het al bestaande woord.
Op maandag 26 mei 2003 00:42 schreef thekorenwolf het volgende:
Ik meen dat het woord fuck wel een oorspronkelijk betekenis/historie heeft.Ergens in de middeleeuwen is het als afkorting ontstaan in Engeland.
Er werden toen te weinig kindjes gemaakt en dus moesten de onderdanen Fornicate Under Command of the King oftewel f.u.c.k.Iemand die meer weet van deze geschiedenis?
quote:Dus de kut was er eerder?
Op dinsdag 19 november 2002 09:30 schreef Frollo het volgende:
Mmm, waarschijnlijk maak ik mezelf compleet belachelijk door hier serieus op in te gaan. Aan de andere kant, het staat niet in SCD, dus misschien denkt topicstarter dat deze onzin echt waar is. En in dat geval moet ik als taalkundige toch even tussenbeide komen natuurlijk.De etymologie van lul en kut kunnen gewoon in Van Dale opgezocht worden, en dan vind je dit:
Lul:
(1642) pijpkan bij Kiliaan lulpijpe (doedelzak), van lollen (binnensmonds zingen e.d.), klanknabootsende vorming, door vormovereenkomst ontstond de betekenis penisKut:
(1563) wordt, hoewel hierover geen zekerheid bestaat, veelal verbonden met Gotisch qithus (moederschoot), mogelijk een gedenasaleerde vorm naast kont
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |