Raar. Het was ook niet toevallig zondag en in Staphorst?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 20:20 schreef Fien1989 het volgende:
Die hier om de hoek, daarvan gaat ook het bord met prijzen en zo op zwart als ze gesloten zijnAlleen de PIN-terminal stond nog aan met "Niet beschikbaar".
Het was wel toevallig op zondag, maar wel in Rotterdamquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 20:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
Raar. Het was ook niet toevallig zondag en in Staphorst?
Bij Haan!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:56 schreef Garbageman het volgende:
Grappig. Ik heb in Bellingwolde gewoond (klein dorpje in Noord-Oost Grunn bij de Duitse grens) en daar kan je de hele nacht tanken
Toeslag?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 23:29 schreef Sounddragon het volgende:
Bij het belgische (bemande) station waar ik altijd tank betaal je tussen 23.00 en 07.00uur 15ct (ofzo) toeslag.
Zijn die meters bij de pomp niet geijkt?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
gelukkig is de Firezone gewoon 24/7 open net als de BP pompen.. en de esso tja.. die ook maar daar tank ik nooit meer na dat er 6 liter in een 5 liter tankje ging..
Jerrycans mag je officieel dan ook niet tot bovenaan vullen. Bruikbare inhoud is dan minder dan werkelijke inhoud.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
gelukkig is de Firezone gewoon 24/7 open net als de BP pompen.. en de esso tja.. die ook maar daar tank ik nooit meer na dat er 6 liter in een 5 liter tankje ging..
Pompen moeten geijkt zijn, maar er staat altijd minimale afleverhoeveelheid 5L, dat wil zeggen dat tot 5L afgifte de ijking niet gegarandeerd kan worden. 6L in een 5L tank klinkt overigens een beetje vreemd, waarschijnlijk was de tank gewoon wat groter dan geadverteerd.quote:Op zondag 25 oktober 2015 02:22 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Zijn die meters bij de pomp niet geijkt?Dus als ik daar een 60 liter tank vol zou gooien, past er opeens "72 liter" in
Er staat trouwens wel vaak bij dat die pompen geijkt zijn op een temperatuur van bijv. 15 graden. Betekent het dan eigenlijk dat ik minder benzine krijg voor hetzelfde geld bij warm weer? Want benzine zet uit bij warmte en krimpt later weer...
En wat gebeurt er in de tank v/d auto zelf? Als ik bijv. op een zomerse dag, 35 graden, in de volle zon vol ga tanken. En dan 's nachts koelt het af naar graadje of 16 en mijn benzine krimpt, betekent het dan dat ik opeens minder kilometers kan rijden op de tank?Of past het motormanagement zich aan omdat de benzine meer "geconcentreerd" is en wordt er minder ingespoten?
Dan ben ik met mijn bromscooter dus altijd de klos, die heeft maar een 4,5 liter tankje.quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:24 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Pompen moeten geijkt zijn, maar er staat altijd minimale afleverhoeveelheid 5L, dat wil zeggen dat tot 5L afgifte de ijking niet gegarandeerd kan worden. 6L in een 5L tank klinkt overigens een beetje vreemd, waarschijnlijk was de tank gewoon wat groter dan geadverteerd.
En ja, benzine krimpt en zet uit dus bij warm weer heb je meer en bij koud minder. Ook afhankelijk van temperatuur van afgifte. IJking gebeurd bij 15gr dus dat heb je ook correct.
Of je motormanagement het ziet? Misschien dat er wel iets gedetecteerd wordt maar ik denk waarschijnlijk niet. Dat kan Chuck denk ik wel uitleggen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |