abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 13:25:56 #151
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_158031155


quote:
Sint was gelijk met jouw naam in z'n nopje
Toen ik drukte op mijn PM-knopje
Want het deed mij oprecht deugd
Sint had zich vooraf op een echte liefhebber verheugd

Voorgaande jaren was ik namelijk best sneu
Want mijn met zorg en liefde samenstelde kadau
Belandde als spreekwoordelijke parels voor de zwijnen
Weer bij zo iemand om weg te kwijnen

Maar niets van dat alles, Belsen, jij bent de klos
Sint gooide voor jou dan ook alle trossen los
Zeker verrast door je wensen voor het kado
Want Ediwn, jij bent toch fan van de Kinks en gitaren enzo?!

Afijn, om het kort te houden, hierbij het resultaat
Hoop dat het in je straatje niet misstaat
Een duo-cd, een muzikaal spagaat
Van 's ochtens vroeg tot 's avonds laat

Sint ging op zeker, want koele synths hebben doorgaans geen ballen
Vandaar nog wat gitaren om lekker te knallen
En geezer jij bedankt voor al je noeste Muziektrivia-inzet, monnikenwerk en trouw getel
Alleen maar goeds in mijn boekje, ik dacht het wel

Veel luisterpleizer,

Sint en Piet
En op het cd'tje voor mij bekenden als OMD en Human League, maar ook onbekenden als Austra, Blackie en Severed Heads en bekende/onbekende Röyksopp, Moby en Baxter Dury, waar ik me nooit echt in verdiept heb. Op de bonusdisc indie en gitaarpop van, onder andere, The Nerves, The Notwist en vijf nummers van de voor mij onbekende The Lyres. Ik ben benieuwd, hij gaat zo aan.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_158031729
Even een praktische vraag. Welke site gebruiken jullie om een foto te uploaden? Ik wil graag mn pakketje laten zien!
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:56:44 #153
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_158031757
Postbode had geen cdtje bij zich :'(
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:17:13 #154
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_158032214
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:55 schreef M81 het volgende:
Even een praktische vraag. Welke site gebruiken jullie om een foto te uploaden? Ik wil graag mn pakketje laten zien!
Photobucket :)

Ennnn, mijn pakje is binnen *O*
Ziet er erg strak uit, mijn Sint heeft oog voor detail ^O^
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 14:21:06 #155
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_158032297
Ik zit hier trouwens bij het dichten echt te genieten.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_158033239
Ik heb vooralsnog dezelfde postbode als AgeEll. Maandag nieuwe ronden, nieuwe kansen.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_158033258


Tof hoesje, ziet er veelbelovend uit! Ik ga 'm opzetten zonder de tracklist te lezen. Bedankt Sint en Piet!
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 15:15:58 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158033517
Ik vind dit altijd zo'n tof moment als alle hoesjes op het forum terecht komen *D helaas kan mijn pakje maandag pas zien als hij er is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 15:17:33 #159
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_158033553
En ik wil alle gedichten lezen!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  † In Memoriam † zaterdag 5 december 2015 @ 17:13:43 #160
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_158035758
Een dubbelcd, en wat ziet ie er mooi uit _O_





Niet alle nummers zeggen mij direct wat, maar er staan pareltjes tussen. Ik moest vooral even lachen om de afsluiter van de 2e CD wat echt een nummer van/voor mij is en waarmee ik mijn collega's ooit stuiterend de deur heb uit laten gaan.

En het gedichtje O+



[ Bericht 10% gewijzigd door MaryMouse op 05-12-2015 17:24:37 (Gedichtje toegevoegd) ]
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_158035894
Yes, ook binnen !! Mooie hoes en muziek (staat nu op in huis) vooral veel klassieke pop. Aan mij goed besteed :-)
Zal morgen een foto uploaden.
  zaterdag 5 december 2015 @ 17:20:59 #162
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_158035954
Ik post de mijne ook morgen.
  zaterdag 5 december 2015 @ 17:54:05 #163
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158036752
Binnen *O*

2cd's zelfs :o :D ziet er tof uit


Post later foto's
nee, jij dan!
  zaterdag 5 december 2015 @ 19:35:55 #164
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_158038883
Binnen!

_O_



_O_ _O_

Custom-made cover, ziet er echt supertof uit!

Uitgebreidere impressie volgt nog!
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 19:39:33 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158038967
wow die ziet er mooi uit!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 12:54:49 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158054162
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:35 schreef Tokamak het volgende:
Binnen!

_O_

[ afbeelding ]

_O_ _O_

Custom-made cover, ziet er echt supertof uit!

Uitgebreidere impressie volgt nog!
Ik vermoed dezelfde Sint die mij 2 jaar geleden had ;) Echt supertof _O_

Mijn cd is ook binnen, met nog wat leuke extra cadeautjes erbij O+ Ik ga even de foto's uploaden!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 13:30:06 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158054931
Wat een geweldige cd heb ik weer ontvangen!





Ik dacht eerst dat ik dezelfde Sint had als vorig jaar omdat er een paar muzikale overlappingen zijn maar uit het gedicht bleek toch wat anders ;)

En ook aan de poes werd gedacht!



Die was daar uiteraard erg blij mee *O*



Thanks MyTiredFeet, ben er erg blij mee! _O_ Een paar van de bands ken ik maar geen een van de nummers. En ook weer heel wat nieuwe muziek, ik ga het graag checken O+ Over een paar dagen kom ik nog met een uitgebreide reactie *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 6 december 2015 @ 15:53:17 #168
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158058459
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:30 schreef MaJo het volgende:
Wat een geweldige cd heb ik weer ontvangen!

Ik dacht eerst dat ik dezelfde Sint had als vorig jaar omdat er een paar muzikale overlappingen zijn maar uit het gedicht bleek toch wat anders ;)

Die eerste 2 bands had ik vorig jaar ook inderdaad :D
nee, jij dan!
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 15:56:42 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158058580
quote:
10s.gif Op zondag 6 december 2015 15:53 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Die eerste 2 bands had ik vorig jaar ook inderdaad :D
:Y En Belle and Sebastian ook ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 6 december 2015 @ 16:08:22 #170
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158058917






Toegegeven het meeste kende ik al, maar het was inmiddels zo lang geleden dat ik het geluisterd heb, dat het behoorlijk weg was gezakt :D Dankjewel Sint.

Geen hint van mijn sint gevonden, maar ik heb zo'n idee (uitgaande van de tracklist) dat het AgeEll wel eens kan zijn :D
nee, jij dan!
pi_158059539
Jeetje jongens. Zijn jullie allen photoshopkunstenaars of hoe zijn jullie zo goed met t artwork?
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 16:26:30 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158059573
Druk met de cd bezig trouwens, mijn lootje krijgt hem over een paar dagen :* Ik zal er wat lekkers bij doen ter compensatie ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 6 december 2015 @ 18:42:24 #173
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_158062596
quote:
17s.gif Op zondag 6 december 2015 16:08 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Toegegeven het meeste kende ik al, maar het was inmiddels zo lang geleden dat ik het geluisterd heb, dat het behoorlijk weg was gezakt :D Dankjewel Sint.

Geen hint van mijn sint gevonden, maar ik heb zo'n idee (uitgaande van de tracklist) dat het AgeEll wel eens kan zijn :D
Heel goed. Ja ik vond het vrij lastig in te schatten waar je kennis zit/zat. Vond het zelf 2 prettige cds om te luisteren.

Ook veel nrs van de Word cd kon je al?
  zondag 6 december 2015 @ 19:31:24 #174
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_158063793
Bij deze de cd die ik heb mogen ontvangen :)

Ten allereerste: De hoes! :D :D
Het kwartje viel nog niet gelijk toen ik de titel Autumn Baby! en de voorzijde van het hoesje zag, maar moest hartelijk lachen toen ik de mannen van U2 op de achterkant kan staan. De tracklist is er ook mooi ingeshopt, ik vermoed dat veel mensen die de plaat thuis hebben liggen niet op het eerste moment zouden doorhebben dat dit niet het album is. Erg tof gedaan.





Het gedicht doet me vermoeden dat mijn Sint ook wel van een beetje goede herfst kan genieten: het is een impressie van allerlei kleine dingen die de herfst mooi of zo kenmerkend maken. :)



En dan de muziek: mijn Sint heeft mij een selectie van folk, trip hop en indie pop/rock voorgeschoteld, en heeft dat aan de hand van 3 thema's gedaan. Namelijk: The Fireplace, The Forestwalk en The Storm.

De muziek voor The Fireplace is zoals verwacht ingetogen, warm en een tikkeltje droevig.
De eerste groep, London Grammar, is er een waar ik niet zo bekend mee was. Een fijne verassing wel, mooie diepe vocalen en tijdens het refrein neemt de muziek in intensiteit toe om daarna weer terug te zakken naar enkel een piano.
De andere groepen in het eerste stuk (Zero 7, Goldfrapp, Massive Attack, The XX en Portishead) zijn me al wel beter bekend, zeker Massive Attack en Portishead worden zo nu en dan nog wel eens in huize TCM gedraaid. Wat the XX betreft is dit een goede herinnering om hun muziek eens wat vaker aan te slingeren :)

De artiesten die voor de boswandeling geselecteerd zijn mij ook geen onbekenden, al ken ik alleen de nummer van Radiohead (Everything In It's Right Place is ook een favoriet van me wat Radiohead betreft) en Incubus. Four Seasons In One Day van Crowded House bevalt me ook goed, leuk om eens een ander nummer dan Everywhere You Go van ze te horen. In dit stukje zit voor mij ook een nummer wat ik niet echt kan waarderen: Only Love van Ben Howard. Ik kan niet echt met zijn stem uit de voeten (Bosbeetles weten waarom).

En dan nu even uitwaaien met het laatste stuk van de cd. Deze trapt af met Yet Again van Grizzly Bear. Ik heb me voorheen nog nooit aan Grizzly Bear gewaagd, waarschijnlijk komt dat door de documentaire over Timothy Treadwell. Maar ja, ik wil natuurlijk wel graag weten of dit nummer dat stormige gevoel kan overbrengen. En jawel: al kan ik niet helemaal aanwijzen waar het hem in zit. De vocalen zijn kalm en het nummer verloopt erg soepel, maar het gitaar- en drumgeluid hebben wel een klank waarin wat onstuimigheid doorklinkt.
My Mistakes Were Made For You van The Last Shadow Puppets zou zich ook wel prima lenen als een soundtrack voor de wind die door een lege straat heen gaat. Beetje twang en lekker onrustige drums, I like.
Grounds for Divorce van Elbow is een nummer wat ik door de jaren heen steeds leuker ben gaan vinden, past ook best in deze selectie.
En dan het leukste nummer van deze selectie: Familiar Feeling van Moloko. Die opbouw doet het hem, eerst een paar Hammond-orgel tonen a la Child in Time om daarna heel snel en subtiel verder te gaan met dat typische Moloko geluid wat intensiteit steeds toeneemt (woei!). Een abrupte pas op de plaats en de rest gaat gedragen op een fijn basloopje op eenzelfde tempo door.
Het nummer er op Here Comes The Night Time van Arcade Fire ontbreekt het ondanks dat het nummer laterop wel stukken onstuimiger is een beetje aan de waaifactor imho, maar geen vervelend deuntje dus ik vind het wel bon 14.gif.
Het geheel wordt afgesloen met een nummer van Band Of Horses, Is There A Ghost. Een lekker uptempo nummer om het hoofd nog even goed leeg te blazen.

Al met al ben ik dus erg blij met mijn schijfje, dankjewel Sint!!

P.S. ik heb een klein vermoeden dat Rob D zelf mijn Sint is geweest, klopt dat?
  zondag 6 december 2015 @ 19:40:03 #175
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158064025
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 18:42 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Heel goed. Ja ik vond het vrij lastig in te schatten waar je kennis zit/zat. Vond het zelf 2 prettige cds om te luisteren.
Ik ook :D
quote:
Ook veel nrs van de Word cd kon je al?
Father Dom, Kid Cudi, Gesaffelstain, Deichkind waren helemaal nieuw voor me :) De rest waren de artiesten wel bekend, maar de nummers vaak niet.
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')