Sinds wanneer is dat? Ik meen dat in Duitsland inderdaad 10% ethanol erbij wordt gemengd. Maar dat wordt dan verkocht als E10.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 20:00 schreef Fer het volgende:
4. De brandstof kan meer ethanol bevatten, dit bevat minder energie, dus je verbruikt er meer van. Euro 95 bevat tussen de 5 tot 10% Bioethanol.
Inderdaad, het verschil tussen sommige merken brandstof is al aardig groot aan het worden. Bovendien wordt er behalve bioethanol ook steeds meer andere rommel in Euro95 bijgemengd. Giet voor de aardigheid maar eens wat Euro95 benzine in een bakje en laat dat opdrogen; je houdt een soort mayonaise over. In mijn voertuigen tank ik daarom steeds vaker Euro98, daar zit wat minder troep in waardoor de verbranding in je motor schoner is.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 08:11 schreef Fer het volgende:
5% is wettelijk verplicht al een aantal jaar, maar sommige "witte" pomphouders zijn nogal scheutig. Op Saabforum rijden mensen met software, daar kan het motormanagment perfect aangeven hoeveel % er in zit.
Dan moet je wel Ultimate 98 tanken, dat komt nog echt van een aparte opslag. De rest komt uit een tank en krijgt iedere pomp zijn eigen "merk" toevoegingen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:17 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Inderdaad, het verschil tussen sommige merken brandstof is al aardig groot aan het worden. Bovendien wordt er behalve bioethanol ook steeds meer andere rommel in Euro95 bijgemengd. Giet voor de aardigheid maar eens wat Euro95 benzine in een bakje en laat dat opdrogen; je houdt een soort mayonaise over. In mijn voertuigen tank ik daarom steeds vaker Euro98, daar zit wat minder troep in waardoor de verbranding in je motor schoner is.
volgens alle info op internet zou mn auto rond de 1/16 moeten rijden op zn zuinigste, dat komt neer op een ongeloofwaardige 800kmquote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:34 schreef Gebruikersna het volgende:
Op één tank kun jr niet echt kijken. Ik rijd normaal 1:18 of 1:19 en laatst een keer 1op 7 zonder reden. Daarna weer gewoon 1 op 19
zal volgende week gewoon de pomp pakken die ik normaal heb, laat het dan weer wetenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Probeer het voor de grap eens weer bij het vorige tankstation? Je kunt altijd het storingsgeheugen uit -laten- lezen.
nope, alleen ik rijd er inquote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:05 schreef Sigaartje het volgende:
Heb je een partner die er ook in rijdt?
wat ik al zei, normaal rijd ik er zon 650km mee, zit nu bijna op de helft van mn nieuwe tank en daar heb ik nu 230km mee gereden, dus dat is ook al een stuk minder.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:41 schreef Mano_ het volgende:
Maar hoeveel heeft ie nu eigenlijk verbruikt en hoeveel verbruikt hij normaal? Ik zou niet van dat lampje uitgaan, gewoon volgooien en kilometers door het aantal liters delen.
hij komt net van de keuring dus dat zit goedquote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:43 schreef Eix het volgende:
Je bandenspanning nog een beetje op orde? Hoewel zachte banden niet zó veel verschil moet uitmaken.
BP Ultimate is inderdaad ongeveer de enige fatsoenlijke benzine zonder troep die je kan tanken in Nederlandquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan moet je wel Ultimate 98 tanken, dat komt nog echt van een aparte opslag. De rest komt uit een tank en krijgt iedere pomp zijn eigen "merk" toevoegingen.
Als de motor niet lekker loopt kan het zomaar zijn dat de tandwielen van de distributie niet goed staan nuquote:
en hoe kan ik daar achterkomen, is dat zelf te checkenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:08 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Als de motor niet lekker loopt kan het zomaar zijn dat de tandwielen van de distributie niet goed staan nu
poste dit bericht naar aanleiding van de tweede tank waar ik nu dus mee rijd die ook al snel leeg is, zit zoals ik net al aangaf nu bijna op een halve tank op 230km.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:04 schreef -Richard- het volgende:
Heb je m wel goed vol gegooid laatste tankbeurt?
Verder; lekker doorrijden, je ziet vanzelf of het aanhoud.. dan pas aan de bel trekken, niet na de eerste keer al..
Nee tenzij je weet hoe en een speciale stroboscooplamp hebt die op ontstekingstijd flitst.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:25 schreef 111210 het volgende:
[..]
en hoe kan ik daar achterkomen, is dat zelf te checken
Kan niet, is een volledige electronisch geregelde ontstekingquote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:33 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Nee tenzij je weet hoe en een speciale stroboscooplamp hebt die op ontstekingstijd flitst.
Bij de keuring zetten ze hem, als ie 2 bar moet zijn, op 2 bar exact. Dat kan schelen, als je zelf altijd 2,2 of 2,3 bar erin hebt zitten.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:32 schreef 111210 het volgende:
hij komt net van de keuring dus dat zit goed
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Kan niet, is een volledige electronisch geregelde ontsteking
Haha, exact, tegenwoordig kan dat niet omdat de bobines direct op de bougie zitten (zogenaamde COP's: Coil on plug). De computer houd als in de gaten dmv sensoren (zoals een klop sensor).quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:40 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]![]()
Ja ik ben oud ik weet het maar vroeger ging het zo
Een streepje op de krukas en een streepje op de nokkenas en de ontsteking![]()
Dat is niet echt relevant voor hetgeen ik postte, maar goedquote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:32 schreef 111210 het volgende:
[..]
volgens alle info op internet zou mn auto rond de 1/16 moeten rijden op zn zuinigste, dat komt neer op een ongeloofwaardige 800km
Het ligt er heel erg aan. Als jij onderweg naar je vakantieadres na 200 km tankt omdat je tank leeg is, kan het best zijn dat je lekker zuinig gereden hebt. Gewoon, omdat je begonnen bent met rijden en daarna snelwegwerk heb vastgehouden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 07:37 schreef Gebruikersna het volgende:
Rijd je tank in ieder geval (redelijk) leeg als je een correct weergave wil, want zoals ik al zei tankte ik een paar weken geleden na 200km omdat ik de volgende dag ver moest rijden, en toen had ik ook maar 1 op 7 gereden. 200 kilometer is gewoon niet representatief, blijkbaar.
ik zou gewoon een nieuwe kopen.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:31 schreef 111210 het volgende:
Vandaag weer precies 40 liter getankt na 690 km gereden te hebben, toch wel weer een behoorlijk verschil (heb nu wel wat meer snelweg gereden, maar toch)
Doe datquote:Op donderdag 5 november 2015 14:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik zou gewoon een nieuwe kopen.
Heb hem pas 3 wekenquote:
Nee heb m beide keren echt helemaal bijgevuld tot het einde, ze sloegen al veel eerder af en kon er beide keren nog bijna 5 liter bij gooienquote:Op donderdag 5 november 2015 19:34 schreef Fer het volgende:
415km is 1:13
690km is 1:17
Laten we wat eraf halen, voor het eventuele verschil in pomp afslag moment. Dat hij iedere keer bij 40l stopt, betekent niet dat jij exact 40l verbruikt heb ik beide gevallen. Slecht dat je pomp afsloeg bij 40.
Dan zou je tussen de 1:14 en 1:16 verbruiken, dat is toch heel netjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |