abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 november 2000 @ 15:04:30 #1
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_446754
Lijkt erg leuk !

Week 8

De grote kennis-kwis

Hoe goed kennen de bewoners elkaar? Dat is het onderwerp van de achtste weekopdracht. Aan elke bewoner zullen aanstaande vrijdag 15 vragen worden gesteld over zijn of haar medebewoners. De andere bewoners krijgen de vragen niet te horen, want iedereen wordt afzonderlijk in de dagboekkamer geroepen. Hoe goed de bewoners elkaar ook kennen na 54 dagen, makkelijk zal het niet zijn. Dat weet Big Brother ook. Daarom mogen ze gedurende een half uur naar een videoband kijken. De informatie op de band is van groot belang. De bewoners mogen de video twee keer bekijken, daarna moet de apparatuur, televisie en video, terug worden ingeleverd. Richtlijn voor de kwis zijn de honderd vragen die de bewoners voor hun avontuur in het Big Brother-huis hebben moeten beantwoorden. Big Brother beschikt nog steeds over die vragenlijsten en kan zo de antwoorden op juistheid toetsen. Van alle vragen, 120 in totaal, moeten de bewoners minimaal 80% goed hebben. Dan wordt de weekopdracht als geslaagd beschouwd.


Inzet

Er volgt een druk overleg over de inzet. Hieke gaat voor 20%, de meesten kiezen voor 15%, twee personen kiezen voor 10%. "Dus..", concludeert Georgie. "Dat wordt dus 15%." Bianca zegt dat ze niet zo snel moeten beslissen. "Wacht even. Niet zo snel. We moeten er even goed over nadenken." De discussie begint opnieuw. Dit keer over de vragen. Kim leest een aantal vragen voor. Volgens Ferdi zijn ze niet zo moeilijk, "Maar", zegt Bianca, "Ik weet niet meer precies wat ik heb geantwoord, hoor." De meesten hebben bovendien de vragen thuis beantwooord, met behulp van hun familie. Volgens Kim vallen de vragen tegen. "Het zijn ook vragen als over die contactadvertentie, enzo" Bianca merkt op dat ze zodanig veel vragen hebben moeten beantwoorden, dus je kunt bijna niet meer perfect weten wat je hebt ingevuld.

Uiteindelijk kiezen ze ervoor om 10% in te zetten. Hoewel niet iedereen is het ermee eens is. Maar het percentage staat vast: "10%", roept Robin tegen de camera. Big Brother heeft het genoteerd. Koos zegt nogmaals dat hij het een leuke weekopdracht vindt. De rest is het absoluut mee eens. Meteen daarna wordt de voorraadkamer opengemaakt en wordt de televisie naar buiten gereden. "Is de videoband er ook al?", vraagt Bianca. Maar die zit er al in. Robin voelt zich meteen geroepen en ontfermt zich over de technische zaken. De rest neemt alvast plaats voor het scherm.

Van de BB-site

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 06-11-2000 17:13]

Het komt goed.... En anders maar niet.
  maandag 6 november 2000 @ 15:46:44 #2
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_447007
Ik ben benieuwd!!

Dienen ze toch meer over persoonlijke dingen te praten, de komende week. Niet iedereen doet dat met alle bewoners, volgens mij.

Hierdoor kan ook naar voren komen of men zich (iets) anders voordoet etc.

*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
  maandag 6 november 2000 @ 16:02:15 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_447091
Lijkt me leuk, en volledig onvoorspelbaar!
***
pi_447384
Als ik de streams zo volg, dan blijkt dat de meeste bij 50% van de vragen al niet eens meer weet wat ze ooit zelf hebben ingevuld. Laat staan dat ze dat dus aan de rest van de groep kunnen vertellen.

Ik hoor nu al verschillende roepen dat het een niet haalbare opdracht is.

Het wordt dus weer een weekje waarin er eigenlijk geen weekopdracht is.

  maandag 6 november 2000 @ 18:27:51 #5
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_447388
Sjezus, ze gaan het toch niet bij voorbaat al opgeven, hé???
*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
pi_447488
Zou me niets verbazen met deze groep...dat ze bijvoorbaat opgeven...het is een ruggegraatloos zootje!
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  maandag 6 november 2000 @ 22:57:27 #7
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_448322
Bewoners opgelucht

De bewoners zijn sinds de bekendmaking van de nieuwe weekopdracht, al druk aan het oefenen om elkaar te leren kennen. 'Wat is je lievelingsfilm?', 'Wat is je lekkerste eten?', 'Wat zijn je hobby's?'. Iedereen is bezig om zoveel mogelijk van elkaar te weten te komen.

Er is echter één groot probleem. De kennis-kwis, die vrijdag afgenomen zal worden, is gebaseerd op antwoorden die de bewoners voor het betreden van het huis gegeven hebben. Het probleem is nu dat het merendeel van de bewoners geen idee meer heeft wat ze nu precies geantwoord hebben. "Pff, ik weet het niet meer allemaal", verzucht Kim, "Ik heb die vragenlijst zo snel ingevuld. Wat had ik nou bij lievelingseten? Ik geloof sla, maar ik weet het echt niet meer." Ook de rest kampt met hetzelfde probleem.

Dan krijgt Desiree te horen dat er een envelop in de dagboekkamer ligt. Ze leest de brief voor aan de rest. "Beste bewoners, we zullen het jullie iets makkelijker maken. Julie mogen de vragen opnieuw beantwoorden. Een voorbeeld: aan Robin wordt gevraagd wat Bianca's lievelingseten is. Als Robin zegt: patat, en Bianca wordt later getoetst en zij zegt dan ook patat, dan is de vraag goed beantwoord." Daar zijn de bewoners erg blij om. "Dat scheelt een stuk!" roept Hieke opgelucht. Bianca zegt dat het nu een stuk makkelijker wordt en oppert om een hoger percentage in te zetten. Maar daar is het al te laat voor. Iedereen gaat nu druk aan de slag om zoveel mogelijk van elkaar te weten te komen. Films, eten, hobby's, vakanties, muziek. De vernieuwde kennismaking is begonnen.


Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_448806
Naar ik heb begrepen (uit Nico's column) bevat die videoband een compilatie van de intake-gesprekken. Als dit juist is, schaadt VOO hier dan niet de vertrouwelijkheid, die iedere deelnemer aan die intake-gesprekken toendertijd mocht verwachten, in die zin dat zijn/haar antwoorden nimmer buiten zijn/haar explicite wil aan de anderen bekend zouden worden gemaakt ?
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2000 @ 02:17:29 #9
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_448827
Dat gebeurt nu dus ook niet, want ze mogen opnieuw antwoorden bedenken (!) Of onderling afspreken, want het wordt nu wel heel gemakkelijk: zo kunnen ze afspreken om bijvoorbeeld bij lievelingseten allemaal 'patat' te gaan noemen.

Tevens is deze opdacht ook visueel weer niet echt aantrekkelijk (samengevat: een hele week geouwehoer over ditjes & datjes die ons niet echt interesseren), zodat nu wel met recht gesteld kan worden dat de formule is uitgemolken...

Jammer. Het had zo leuk kunnen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 07-11-2000 02:17]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 7 november 2000 @ 02:45:20 #10
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_448852
quote:
Op 07 november 2000 01:52 schreef Moor het volgende:
Naar ik heb begrepen (uit Nico's column) bevat die videoband een compilatie van de intake-gesprekken. Als dit juist is, schaadt VOO hier dan niet de vertrouwelijkheid, die iedere deelnemer aan die intake-gesprekken toendertijd mocht verwachten, in die zin dat zijn/haar antwoorden nimmer buiten zijn/haar explicite wil aan de anderen bekend zouden worden gemaakt ?
Ik heb de uitzending niet gezien, maar in de streamverslagen staat dat Hieke niet erg blij was [zacht uitgedrukt] met haar compilatie. Er zou iets getoont zijn, wat volgens haar niet naar buiten gebracht had mogen worden.
*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
  dinsdag 7 november 2000 @ 02:52:00 #11
4972 Niques
*** aka Qty ***
pi_448854
quote:
Op 06 november 2000 22:57 schreef Harry het volgende:
Bewoners opgelucht

... bladerdebla ...

Dan krijgt Desiree te horen dat er een envelop in de dagboekkamer ligt. Ze leest de brief voor aan de rest. "Beste bewoners, we zullen het jullie iets makkelijker maken. Julie mogen de vragen opnieuw beantwoorden. Een voorbeeld: aan Robin wordt gevraagd wat Bianca's lievelingseten is. Als Robin zegt: patat, en Bianca wordt later getoetst en zij zegt dan ook patat, dan is de vraag goed beantwoord." Daar zijn de bewoners erg blij om.

... bladerdebla ...


Nou, dit vind ik dus nergens op slaan. Helemaal al niet dat ze dit binnen pakweg 6 uur na bekendmaking van de weekopdracht aanpassen. Als de bewoners niet weten wat ze ingevuld hebben, zal er ook wel dikke-duim-werk in de antwoorden zitten (om maar geselecteerd te worden). Tuurlijk kun je niet alles meer weten; je lievelingseten kunnen meerdere dingen zijn en je vult er maar 1 in, maar over het gros van de vragen vind ik dat je dat nog wel dient te weten.

Jammer dat BB niet zo standvastig is en op haar eigen beslissingen terugkomt. The Big Brother is dus niet zo BIG meer!!

*** Denk verkeerd, als je dat wilt. Maar denk in elk geval zelf!! ***
pi_448924
Dit is de tweede keer dat de weekopdracht duidelijk verkeerd is ingeschat. De oorzaak is niet zo ingewikkeld. In tegenstelling tot verleden jaar, spelen nu de kijcijfers een veel grotere rol, en NIET te vergeten de onderlinge strijd van de twee productie groepen van John de Mol. Voor een niet ingewijde wat moeilijk om zich dat voor te stellen. Maar deze concurentie is groter dan je denkt. Men kent elkaar door en door, de diverse uitvoerend producenten zitten in het zelfde gebouw, en het eerste waar iedere dag naar gekeken wordt zijn de kijcijfers van de vorige dag. Hoewel die niet in BB zou passen, is de BB groep stinkend jaloers op een kandidaat zoals Koen. Daar was gisteravond duidelijk waar te nemen dat die bewust in het programma wordt gehouden.
  dinsdag 7 november 2000 @ 08:37:53 #13
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_448961
quote:
Op 07 november 2000 01:52 schreef Moor het volgende:
Naar ik heb begrepen (uit Nico's column) bevat die videoband een compilatie van de intake-gesprekken. Als dit juist is, schaadt VOO hier dan niet de vertrouwelijkheid, die iedere deelnemer aan die intake-gesprekken toendertijd mocht verwachten, in die zin dat zijn/haar antwoorden nimmer buiten zijn/haar explicite wil aan de anderen bekend zouden worden gemaakt ?
Ik heb gisteren naar de streams gekeken en het was inderdaad een compilatie van de intake-gesprekken. Zie ook de streamverslagen van maandag voor wat er gezegd is op die videoband.
Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten<BR>
  vrijdag 10 november 2000 @ 14:15:15 #14
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_458278
De weekopdracht is : GESLAAGD !
Het komt goed.... En anders maar niet.
  vrijdag 10 november 2000 @ 14:20:01 #15
3489 Prediker
Alles is ijdelheid
pi_458308
Fouten: Kim 0, Desiree 1, Ferdi 5, Koos 3, Georgie 3, Bianca 2, Hieke 3, Robin 0.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')