Mee eens, ik zie ze ook liever blijven (als teams dan, of red bull de sponsor is zal me een worst zijn). Zoals je al aangeeft gaat de F1 ook wel door zonder ze en m.i. hebben ze in het verleden dat niet serieus genoeg genomen. Met als laatste 'wapenfeit' het publiekelijk afvallen van Renault. Nu zitten ze op de blaren.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:02 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Natuurlijk zal de sport zonder Red Bull overleven, maar zonder Ferrari gaat de F1 ook verder. Feit is - vind ik dan - dat het een ontzettende aderlating zou zijn als Red Bull er vandoor gaat. Ik hoop echt dat het niet zover zal komen.
Ze hebben hun zaakjes een stuk beter op orde daar bij Ferrari. Als dit een jaar of twee geleden was gebeurd werd er moord en brand geschreeuwd...quote:Arrivabene: "Mexicaanse GP was een goede les voor Ferrari"
Volgens Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene was de dubbele uitvalbeurt tijdens de Mexicaanse GP een goede les voor komend seizoen, als het team hoopt dichter bij Mercedes te komen. Tijdens de race moest Kimi Räikkönen voor de tweede keer opgeven na een aanrijding met Valtteri Bottas en kwam Sebastian Vettel na een spin in de muur terecht.
Ondanks de eerste dubbele uitvalbeurt sinds de GP van Australië in 2006 blijft Arrivabene positief: "Tijdens het seizoen hebben we vele hoogtepunten gehad en op zondag hadden we een dieptepunt. Het is een goede les voor iedereen. Het maakt ons klaar voor volgend jaar."
"Ik wil niet Kimi of Seb als schuldige aanwijzen. We hoeven ons niet te verontschuldigen en zij ook niet. We zijn een team. Ik heb op zaterdag al gezien hoe dit team reageert op moeilijkheden, toen we zowel de motor als de versnellingsbak [van Räikkönen] moesten vervangen in zo weinig tijd."
Of een tennisfinalequote:Op maandag 2 november 2015 14:19 schreef tralalala het volgende:
F1 dus gewoon live, of er moet toevallig Barcalona-Real Madrid op hetzelfde tijdstip op de planning staan.
quote:Williams Confirms Susie Wolff to Retire from Motorsport
04 Nov 2015
Williams can confirm that following four successful years with the team, Susie Wolff will retire from competitive motorsport at the end of the 2015 season.
Since being appointed as Development Driver in April 2012, Susie has worked closely with the team over the years before being promoted to Official Test Driver in 2015. Her role has seen her play a big part in the development of the FW35, FW36 and FW37 through extensive simulator work alongside getting behind the wheel for straight line aerodynamic tests and during numerous test days.
This culminated in her driving the FW36 during FP1 at the 2014 British and German Grands Prix, becoming the first female driver to drive in a Grand Prix weekend for two decades.
Speaking on her recent news Susie said: “I’d like to thank Williams for the opportunity they have given me over the last few years which has allowed me to achieve my dream of driving a Formula 1 car. It has been great to work with everyone at the team, both at Grove and trackside, and I’d like to thank everyone who has been part of my journey at Williams. I am now closing this chapter but looking forward to new challenges in the future.”
Claire Williams, Deputy Team Principal commented: “It has been a pleasure to work with Susie over the years and see her develop as a driver within the team. Her feedback and knowledge of the car has been an important part our recent development and we will be sorry to see her go. We want to thank her for all her efforts and wish her the very best for her future endeavours. We will of course be supporting both Susie and Felipe at the Race of Champions, and hope Susie has a great weekend to mark the last time we see her race.”
Tjah met een echte testrijder waren ze wel verder gekomen gok ik.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.williamsf1.com/racing/news/susiewolffretires
[..]
nog 4 seizoenen doelloos rondrijden kost ook een hoop...quote:Op woensdag 4 november 2015 10:06 schreef Johnny_Angel het volgende:
Red Bull zal misschien wel vertrekken maar de teams niet. Net zoals bij het vertrek van Honda en BMW zullen de teams waarschijnlijk voor een symbolisch bedrag aan het management overgedaan worden. No way dat Red Bull twee fabrieken op slot draait, 900 man personeel afkoopt, en de torenhoge boetes van de Formule 1 ophoest.
Ze wilde geen kinderen tijdens haar actieve carriere, dus wie weet is ze zwanger.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.williamsf1.com/racing/news/susiewolffretires
[..]
Klopt, vandaar dat Red Bull's beste optie is om RBR voor een symbolisch bedrag aan Horner te verkopen.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
nog 4 seizoenen doelloos rondrijden kost ook een hoop...
Maar levert ze nog steeds een hoop exposure op. Meer dan dat ze ergens anders zouden kunnen krijgen. Dus weegt het een waarschijnlijk wel tegen het ander op.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
nog 4 seizoenen doelloos rondrijden kost ook een hoop...
Nu Coca-Cola weg is bij de FIFA biedt dat een mogelijkheid voor Dietrichquote:Op woensdag 4 november 2015 11:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar levert ze nog steeds een hoop exposure op. Meer dan dat ze ergens anders zouden kunnen krijgen. Dus weegt het een waarschijnlijk wel tegen het ander op.
Voor zover ik weet heeft Red Bull al drie teams: Salzbulg New York en Leipzig.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:18 schreef twiFight het volgende:
Is voetbal niet een wat te makke sport voor redbull?
Voor het WK? Dat is maar eens in de 4 jaar. Dat schiet niet op.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nu Coca-Cola weg is bij de FIFA biedt dat een mogelijkheid voor Dietrich
Oh interessant.quote:Op donderdag 5 november 2015 06:27 schreef the_butler het volgende:
Geen idee of het waar is maar hier staat dat RedBull een Power Unit heeft voor 2016?
RBR will be running the Renault 12 token upgraded engine in Brazil, having passed on using it in both Austin and Mexico. This power unit upgrade has been the result of a joint effort between Renault and the Red Bull appointed consultant Mario Illien. TJ13 has learned that the reason Red Bull have refused to run this PU at the past two races is because no agreement on joint intellectual property had been finalised. The deal is now done.
Mario Illien, the former Ilmor engine guru, has been working in the new Milton Keynes building 9 for over a year and assisting Renault in solving fundamental design flaws in their F1 power unit. Much of this revolves around the engine block.
The result is that Renault have agreed to manufacture and supply Red Bull Racing for the near future, the co-designed 12 token upgraded ICE, whilst Red Bull will supply their own ERS components for the F1 power unit.
het wk is een goudmijn.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor het WK? Dat is maar eens in de 4 jaar. Dat schiet niet op.
Dan moeten ze zo ongeveer jaarlijks alle continentale clubkampioenschappen gaan sponsoren om eenzelfde exposure te krijgen.
TJ13 is nou niet echt het summum van betrouwbaar nieuws. Het is gewoon een F1-enthousiast die alelrlei artikelen vergaart en vertaald uit allerlei bronnen. Een exclusive zou ik van hem niet al te serieus nemen.quote:Op donderdag 5 november 2015 06:27 schreef the_butler het volgende:
Geen idee of het waar is maar hier staat dat RedBull een Power Unit heeft voor 2016?
RBR will be running the Renault 12 token upgraded engine in Brazil, having passed on using it in both Austin and Mexico. This power unit upgrade has been the result of a joint effort between Renault and the Red Bull appointed consultant Mario Illien. TJ13 has learned that the reason Red Bull have refused to run this PU at the past two races is because no agreement on joint intellectual property had been finalised. The deal is now done.
Mario Illien, the former Ilmor engine guru, has been working in the new Milton Keynes building 9 for over a year and assisting Renault in solving fundamental design flaws in their F1 power unit. Much of this revolves around the engine block.
The result is that Renault have agreed to manufacture and supply Red Bull Racing for the near future, the co-designed 12 token upgraded ICE, whilst Red Bull will supply their own ERS components for the F1 power unit.
Ik vind het ook nog nergens anders terugquote:Op donderdag 5 november 2015 10:57 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
TJ13 is nou niet echt het summum van betrouwbaar nieuws. Het is gewoon een F1-enthousiast die alelrlei artikelen vergaart en vertaald uit allerlei bronnen. Een exclusive zou ik van hem niet al te serieus nemen.
Will Buxton van NBC en Mark Hughes ( Sky Sport f1) tweeten het nu ook....quote:Op donderdag 5 november 2015 10:57 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
TJ13 is nou niet echt het summum van betrouwbaar nieuws. Het is gewoon een F1-enthousiast die alelrlei artikelen vergaart en vertaald uit allerlei bronnen. Een exclusive zou ik van hem niet al te serieus nemen.
quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:39 schreef F1gamer het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws van de radio dat ze GP willen organiseren op Zandvoort
ZANDVOORT In 2018 zou er weer een Grand Prix gehouden moeten worden op het circuit van Zandvoort. Er is al 30 jaar geen Formule 1-race meer geweest op de racebaan en daar moet volgens de gemeente snel verandering in komen. Directeur van het circuit, Eric Weijers, is enthousiast: "Als we samen de schouders eronder zetten, dan is het mogelijk".
Volgens de gemeente is het starten van een nieuwe Grand Prix goed voor de economie en het toerisme in Zandvoort. De kosten voor het project bedragen tientallen miljoenen euro's. De gemeente wil in gesprek gaan met de Nederlandse regering om te kijken in hoeverre zij een rol kunnen spelen in het project. Daarnaast moet er overleg plaatsvinden met het management van de F1.
Lees ook: 'Zandvoort al 75 jaar lang in de ban van racen'
De autosport leeft nu meer dan ooit onder de Noord-Hollanders omdat de Nederlandse coureur Max Verstappen het goed doet in het buitenland. Volgens Weijers moet de jonge coureur dat ook op Nederlandse bodem voor elkaar kunnen spelen. "Het zou geweldig zijn als Max de eerste race in Zandvoort zou winnen", fantaseert hij.
In totaal zijn er voor 1985 30 GP's gehouden op het Zandvoortse circuit. Daarna brak een tijd van veel financiële onzekerheden en crashes aan waardoor de Formule 1-races noodgedwongen gestopt moesten worden.
Bron:http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)terug-naar-zandvoort
Zou wel weer tof zijn om Nederlandse gp te hebben. De laatste gp was voordat ik werd geboren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |