Nee, dat mag ze niet van de fietsenmaker verwachten. Hij is toch niet verantwoordelijk voor die banden op t moment dat zij weg fietst. Voor hetzelfde geld is ze door glas gefietst, wat kan hij daar nou aan doen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:53 schreef Nizno het volgende:
Oke het stukje over hoe TS financieel leeft is nu wel duidelijk. Ik denk dat de vraag uit de OP relevanter is.
[..]
quote:
Ja dat mag ze wel, non-conformiteit. Dus tenzij de fietsenmaker een aan TS verwijtbare oorzaak van het opnieuw lek raken van de band constateert (glas, spijker etc) zal hij garantie moeten verlenen op het geleverde onderdeel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat mag ze niet van de fietsenmaker verwachten. Hij is toch niet verantwoordelijk voor die banden op t moment dat zij weg fietst. Voor hetzelfde geld is ze door glas gefietst, wat kan hij daar nou aan doen?
Coolguy, het antwoord dat ik nu ga geven is ook het antwoord op jouw post.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:57 schreef Woelwater het volgende:
[..]![]()
Na zo'n stukje fietsen alweer een lekke band hebben is natuurlijk niet normaal. De fietsenmaker had moeten controleren of er niets scherps meer in de binnenbanden zat, mocht dat de oorzaak zijn.
Ben je zelf door iets scherps heen gefietst kan je hem alsnog lief aankijken.
Bedankt voor het antwoord waar ik nu eindelijk iets aan heb!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:59 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja dat mag ze wel, non-conformiteit. Dus tenzij de fietsenmaker een aan TS verwijtbare oorzaak van het opnieuw lek raken van de band constateert (glas, spijker etc) zal hij garantie moeten verlenen op het geleverde onderdeel.
Ja.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 21:04 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Die zitten toch standaard bij een binnenband?
Voortaan meteen, duidelijk, vermelden dat je een meisje van 20 bent. Scheelt een hoop gezeik...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 21:00 schreef Bloembakjes het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord waar ik nu eindelijk iets aan heb!
Waarom is de band leeg?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 19:09 schreef Bloembakjes het volgende:
Ik zit momenteel een beetje krap bij kas. Ik heb voor vervoer naar mijn werk een goedkope fiets aangeschaft en er bij de fietsenmaker twee nieuwe binnenbanden in laten zetten. Ik heb de fiets opgehaald, ben naar huis gefietst (700 m rijden) en nu blijkt een band al weer leeg.
Dat heb ik gedaan ja..quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me nog af of TS de band nog een keer heeft opgepompt en heeft gekeken of het ventiel wel goed aangedraaid was. De band hoeft niet per se lek te zijn.
Je doet nu net of je een nucleaire bom uit elkaar moet halen...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 19:38 schreef Bloembakjes het volgende:
[..]
Dus jij haalt de achterkant inclusief kettingkast etcetera zonder problemen uit elkaar? En zet hem daarna ook weer zonder problemen in elkaar?
Goed dat hij het vergoedt.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:07 schreef Bloembakjes het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan ja..
Fietsenmaker vergoed de binnenband.. Ik moet em dan wel op de rest na laten kijken dus ik doe een tijdje zonder fiets tot payday
De binnen band wel, de overige kosten komen op mij neer terwijl ik had gezegd als er iets was dat perse moest dat hij moest bellen.. Ik snap best dat hij de overige kosten niet vergoed.. Maar had dan gebeld van goh,, dit en dit moet eigenlijk ook gebeuren anders is je band zo weer kapot.quote:
Dus eigenlijk heb je nu nóg meer kosten?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:16 schreef Bloembakjes het volgende:
[..]
De binnen band wel, de overige kosten komen op mij neer terwijl ik had gezegd als er iets was dat perse moest dat hij moest bellen.. Ik snap best dat hij de overige kosten niet vergoed.. Maar had dan gebeld van goh,, dit en dit moet eigenlijk ook gebeuren anders is je band zo weer kapot.
Dus voor ¤50 reparatiekosten (schatting) krijg je straks die binnenband van ¤6 gratis? Goed gedaanquote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:16 schreef Bloembakjes het volgende:
[..]
De binnen band wel, de overige kosten komen op mij neer terwijl ik had gezegd als er iets was dat perse moest dat hij moest bellen.. Ik snap best dat hij de overige kosten niet vergoed.. Maar had dan gebeld van goh,, dit en dit moet eigenlijk ook gebeuren anders is je band zo weer kapot.
Dat zijn reparaties die toch al nodig waren. Waarom zou ze daar niet voor moeten betalen?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:59 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dus voor ¤50 reparatiekosten (schatting) krijg je straks die binnenband van ¤6 gratis? Goed gedaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |