quote:Inderdaad
Op maandag 18 november 2002 23:39 schreef Whopper het volgende:
Niet geloven in een god is toch eigenlijk ook een geloof ?
quote:Precies, je gelooft in iets anders dan god
Op maandag 18 november 2002 23:39 schreef Whopper het volgende:
Niet geloven in een god is toch eigenlijk ook een geloof ?
quote:en mag je dan vanuit het atheisme ook uitspraken doen op basis van je eigen geloof?
Op maandag 18 november 2002 23:39 schreef xf0rz het volgende:[..]
Inderdaad
Het Atheisme...
quote:jij wel hoor
Op maandag 18 november 2002 23:41 schreef GizartFRL het volgende:[..]
en mag je dan vanuit het atheisme ook uitspraken doen op basis van je eigen geloof?
ik ben athiest en dus geen gelovige, geloven doe je als er practisch geen bewijs is voor jou theorie en je vertrouwd er blindelings op. Athiesme werkt heel anders in mijn ogen. ik ben niet opgevoed met een geloof maar ik had/heb natuurlijk wel de keuze, en heb gekozen om een ongelovige te zijn, iemand die niet blindelings een sprookjesboek gelooft die de bijbel of koran heet, maar eerder uit ga van de theory van de evolutie, en die theorie is gebaseerd op feiten, niet sprookjes. met andere woorden, ik kan een logisch gevolg zien in de historische feiten van deze mooie aardkloot, evloutie is nog niet helemaal uitgepuzzeld, het heeft nog niet alle antwoorden, maar wel genoeg om te weten dat er niet 1 of andere wazige entiteit ons heeft gemaakt en daarna nooit ze koppie meer laat zien ![]()
trouwens, als je het niet met me eens bent, mag dat.. daar zijn meningen voor
en volgens mij hoord ie wel in http://forum.fok.nl/listtopics.php/9 ja
quote:Op een bepaalde manier wel, want atheisme is geloven dat er geen god bestaat. Aangezien god een fiktief concept is kan er geen bewijs bestaan dat er geen god bestaat. Om een bepaald bewijs te accepteren zou je een definitie van god moeten accepteren.
Op dinsdag 19 november 2002 01:51 schreef jogy het volgende:
wacht ff athiesme is echt geen geloof
Agnosten geloven nergens in. Niet dat er een God is, dat er geen God is, of dat hij of zij wel dan wel niet bewijsbaar is.
Ik ben trouwens ook atheïst...
Ik ga er trouwens van uit dat het #filo kliekje mijn verklaring nog even de grond in komt stampen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |