abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 21 november 2002 @ 13:18:12 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_6922597
Oke Seb, je had wederom gelijk
Geweldig!!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_6923704
quote:
Op donderdag 21 november 2002 13:18 schreef yvonne het volgende:
Oke Seb, je had wederom gelijk
Geweldig!!!

Die versie met die zanger van Angra is echt tof, hij heeft echt een perfecte stem bij de muziek van Luca Turilli.

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 november 2002 @ 16:24:08 #28
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6926967
de texten zijn weer van een aardig hoog fondue gehalte natuurlijk..
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 21 november 2002 @ 16:46:30 #29
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6927527
quote:
Op donderdag 21 november 2002 12:37 schreef Seborik het volgende:

[..]

Heb je ze al vaak live gezien/gehoord?
[..]

Dit jaar in de 013 en wat live clips van kazaa. Je kunt het ook horen op Rhapsody studio albums.
pi_6927714
quote:
Op donderdag 21 november 2002 16:24 schreef Tokus het volgende:
Hey, da's een idee.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 21 november 2002 @ 17:48:29 #31
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_6928468
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:18 schreef Seborik het volgende:

[..]
Die versie met die zanger van Angra is echt tof, hij heeft echt een perfecte stem bij de muziek van Luca Turilli.

Ik ben niet o'n fan van zijn stem, dus logisch dat ik zeg dat ik 'm stukken minder vind. En wist je al dat André al lang niet meer bij Angra zingt? Hij heeft nu zijn eigen band Shaman en die hebben zojuist een te gekke cd uitgebracht.
quote:
Op donderdag 21 november 2002 16:24 schreef Tokus het volgende:
Gelukkig wel minder dan bij Rhapsody.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_6928487
quote:
Op donderdag 21 november 2002 17:48 schreef Kipman het volgende:

[..]

Ik ben niet o'n fan van zijn stem, dus logisch dat ik zeg dat ik 'm stukken minder vind. En wist je al dat André al lang niet meer bij Angra zingt? Hij heeft nu zijn eigen band Shaman en die hebben zojuist een te gekke cd uitgebracht.

Hmm nee, dat wist ik nog niet, maar het is echt een topzanger.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 november 2002 @ 22:11:13 #33
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6933275
quote:
Op donderdag 21 november 2002 16:53 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hey, da's een idee.

niet echt origineel, want Luca was je al ver voor
pi_6940618
Ik vind Luca erg goed, en heb hem al meerdere malen live mogen aanschouwen, maar ik vind hem er niet echt uitspringen. De kunstjes die hij flikt, zijn al zo vaak gedaan door Mr. Malmsteen, Richie Blackmore, Michael Romeo en nog vele andere klassieke priegelaars. Maar des al niet te min mag zijn spel er zeker zijn
<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_6949680
Luca is ook geen topgitarist, hij is wel goed maar er zijn inderdaad wel beteren.... het gaat echter om het geheel en wat dat betreft hefet Rhapsody dat erg sterk, qua band zijn ze in hun soort muziek gewoon the best. Verder liggen de kwaliteiten van Turilli naast het gitaar spelen ook in het schrijven he.
Komt tijd, komt Grolsch Drinkontbijt
  vrijdag 22 november 2002 @ 17:58:27 #36
1573 Kipman
pi_6949731
Meestal is één van zijn solo's een kleine domper als je één van zijn grootse nummers beluisterd. Het valt me ook op dat hij vaak hetzelfde riedeltje gebruikt.
pi_6949797
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 17:55 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Luca is ook geen topgitarist, hij is wel goed maar er zijn inderdaad wel beteren.... het gaat echter om het geheel en wat dat betreft hefet Rhapsody dat erg sterk, qua band zijn ze in hun soort muziek gewoon the best. Verder liggen de kwaliteiten van Turilli naast het gitaar spelen ook in het schrijven he.
Wat schrijven betreft, gaat hij echt stukken vooruit, vind ik. Demonheart op de laatste cd en de gelijknamige ep, is echt een topwerkje waarin hij een mooie balans heeft weten te vinden tussen de stem als instrument, de tekst en de overige instrumenten. De tekst is in deze wel belangrijk vind ik, tenminste een gedeelte daarvan. De tekst geeft de muziek hier een extra lading, het "Confutatis" uit de traditionele requiem-mis voegt echt iets toe en is niet zomaar loos latijns-gebrabbel. Bovendien heeft het nummer nog echt de typische Turilli-sound, die je ook terugvindt bij zijn andere werk, maar springt dit nummer er toch met kop bovenuit.
  vrijdag 22 november 2002 @ 22:11:30 #38
1573 Kipman
pi_6953709
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 18:01 schreef Seborik het volgende:

[..]

Wat schrijven betreft, gaat hij echt stukken vooruit, vind ik. Demonheart op de laatste cd en de gelijknamige ep, is echt een topwerkje waarin hij een mooie balans heeft weten te vinden tussen de stem als instrument, de tekst en de overige instrumenten. De tekst is in deze wel belangrijk vind ik, tenminste een gedeelte daarvan. De tekst geeft de muziek hier een extra lading, het "Confutatis" uit de traditionele requiem-mis voegt echt iets toe en is niet zomaar loos latijns-gebrabbel. Bovendien heeft het nummer nog echt de typische Turilli-sound, die je ook terugvindt bij zijn andere werk, maar springt dit nummer er toch met kop bovenuit.

Je hebt helemaal gelijk! Maar dat latijnse gebrabbel waar jij het over hebt is volgens mij altijd Italiaans.
  vrijdag 22 november 2002 @ 22:18:06 #39
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6953843
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 17:55 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Zeker, muziekaliteit is veel belangrijk dan techniek.

Het is dan ook echt niet de techniek die Rhapsody of Turilli bekend heeft gemaakt Gelukkig wordt de nadruk daar ook niet op gelegd, wat ik bij power/progmetal gitaristen wel vaak tegenkom.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-11-2002 22:24]

pi_6954103
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 22:11 schreef Kipman het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk! Maar dat latijnse gebrabbel waar jij het over hebt is volgens mij altijd Italiaans.

Nee, er zitten wel degelijk stukjes latijn tussen.
  vrijdag 22 november 2002 @ 22:42:56 #41
1573 Kipman
pi_6954289
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 22:18 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Zeker, muziekaliteit is veel belangrijk dan techniek.

Het is dan ook echt niet de techniek die Rhapsody of Turilli bekend heeft gemaakt Gelukkig wordt de nadruk daar ook niet op gelegd, wat ik bij power/progmetal gitaristen wel vaak tegenkom.

Ik bedacht me laatst dat als er in de muziek ook nog eens meesterlijke solo's voorkwamen ala Malmsteen of Michael Schenker, het allemaal nóg mooier wordt! Ik zou voor de volgend Rhapsody ook graag wat gastgitaristen horen die de mooiste solo's kunnen spelen.
  vrijdag 22 november 2002 @ 22:53:19 #42
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6954447
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 22:42 schreef Kipman het volgende:

[..]

Ik bedacht me laatst dat als er in de muziek ook nog eens meesterlijke solo's voorkwamen ala Malmsteen of Michael Schenker, het allemaal nóg mooier wordt! Ik zou voor de volgend Rhapsody ook graag wat gastgitaristen horen die de mooiste solo's kunnen spelen.

Trage solo's kunnen ook prachtig zijn. Snelle solo's die muziekaal goed in elkaar zitten zijn nog mooier ja, maar die kom je gewoon minder vaak tegen...

En ik denk dat Rhapsody wel tevreden is met Luca Luca is niet een topgitarist, maar toch absoluut bovengemiddeld. Of je nou 12 nootwisselingen per seconde of 15 speelt, het klinkt allebei gewoon snel Dus ik denk niet dat ze zo snel een nog betere gastgitarist inhuren voor solo's.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-11-2002 22:58]

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 november 2002 @ 02:19:35 #43
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6957728
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 22:53 schreef Yokozuna het volgende:

En ik denk dat Rhapsody wel tevreden is met Luca

Luca = Rhapsody

samen met Alex dan.

zaterdag 23 november 2002 @ 11:45:16 #44
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6959958
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 02:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

Luca = Rhapsody

samen met Alex dan.

Nou, ookal daarom dus.
  zaterdag 23 november 2002 @ 12:18:19 #45
1573 Kipman
pi_6960256
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 22:53 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Trage solo's kunnen ook prachtig zijn. Snelle solo's die muziekaal goed in elkaar zitten zijn nog mooier ja, maar die kom je gewoon minder vaak tegen...

En ik denk dat Rhapsody wel tevreden is met Luca Luca is niet een topgitarist, maar toch absoluut bovengemiddeld. Of je nou 12 nootwisselingen per seconde of 15 speelt, het klinkt allebei gewoon snel Dus ik denk niet dat ze zo snel een nog betere gastgitarist inhuren voor solo's.

Jaja, dat begrijp ik wel. Maar we waren het er allemaal over eens dat er veel meer betere gitaristen dan Luca zijn. Dus als ik me zo voorstel dat de solo's allemaal gespeeld worden door zulke betere gitaristen, dan ou de muziek helemaal ongelofelijk klinken!
pi_7001190
Hebben jullie ook gezien dat op de cover van het album die spacegozer zo'n beest aan gort schiet wat ook op de cover van Rain of A Thousand Flames staat?
  dinsdag 26 november 2002 @ 21:17:23 #47
1573 Kipman
pi_7010111
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 12:35 schreef Seborik het volgende:
Hebben jullie ook gezien dat op de cover van het album die spacegozer zo'n beest aan gort schiet wat ook op de cover van Rain of A Thousand Flames staat?
Ja! Dat beest is vast altijd in de nachtmerries van Luca en zo reageert hij zich af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')