quote:
Op donderdag 21 november 2002 13:18 schreef yvonne het volgende:
Oke Seb, je had wederom gelijk
Geweldig!!!
Die versie met die zanger van Angra is echt tof, hij heeft echt een perfecte stem bij de muziek van Luca Turilli.
quote:Dit jaar in de 013 en wat live clips van kazaa. Je kunt het ook horen op Rhapsody studio albums.
Op donderdag 21 november 2002 12:37 schreef Seborik het volgende:[..]
Heb je ze al vaak live gezien/gehoord?
[..]
quote:Hey, da's een idee.
Op donderdag 21 november 2002 16:24 schreef Tokus het volgende:
de texten zijn weer van een aardig hoog fondue gehalte natuurlijk..
quote:Ik ben niet o'n fan van zijn stem, dus logisch dat ik zeg dat ik 'm stukken minder vind. En wist je al dat André al lang niet meer bij Angra zingt? Hij heeft nu zijn eigen band Shaman en die hebben zojuist een te gekke cd uitgebracht.
Op donderdag 21 november 2002 14:18 schreef Seborik het volgende:[..]
Die versie met die zanger van Angra is echt tof, hij heeft echt een perfecte stem bij de muziek van Luca Turilli.
quote:Gelukkig wel minder dan bij Rhapsody.
Op donderdag 21 november 2002 16:24 schreef Tokus het volgende:
de texten zijn weer van een aardig hoog fondue gehalte natuurlijk..
quote:Hmm nee, dat wist ik nog niet, maar het is echt een topzanger.
Op donderdag 21 november 2002 17:48 schreef Kipman het volgende:[..]
Ik ben niet o'n fan van zijn stem, dus logisch dat ik zeg dat ik 'm stukken minder vind. En wist je al dat André al lang niet meer bij Angra zingt? Hij heeft nu zijn eigen band Shaman en die hebben zojuist een te gekke cd uitgebracht.
quote:niet echt origineel, want Luca was je al ver voor
Op donderdag 21 november 2002 16:53 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Hey, da's een idee.
quote:Wat schrijven betreft, gaat hij echt stukken vooruit, vind ik. Demonheart op de laatste cd en de gelijknamige ep, is echt een topwerkje waarin hij een mooie balans heeft weten te vinden tussen de stem als instrument, de tekst en de overige instrumenten. De tekst is in deze wel belangrijk vind ik, tenminste een gedeelte daarvan. De tekst geeft de muziek hier een extra lading, het "Confutatis" uit de traditionele requiem-mis voegt echt iets toe en is niet zomaar loos latijns-gebrabbel. Bovendien heeft het nummer nog echt de typische Turilli-sound, die je ook terugvindt bij zijn andere werk, maar springt dit nummer er toch met kop bovenuit.
Op vrijdag 22 november 2002 17:55 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Luca is ook geen topgitarist, hij is wel goed maar er zijn inderdaad wel beteren.... het gaat echter om het geheel en wat dat betreft hefet Rhapsody dat erg sterk, qua band zijn ze in hun soort muziek gewoon the best. Verder liggen de kwaliteiten van Turilli naast het gitaar spelen ook in het schrijven he.
quote:Je hebt helemaal gelijk! Maar dat latijnse gebrabbel waar jij het over hebt is volgens mij altijd Italiaans.
Op vrijdag 22 november 2002 18:01 schreef Seborik het volgende:[..]
Wat schrijven betreft, gaat hij echt stukken vooruit, vind ik. Demonheart op de laatste cd en de gelijknamige ep, is echt een topwerkje waarin hij een mooie balans heeft weten te vinden tussen de stem als instrument, de tekst en de overige instrumenten. De tekst is in deze wel belangrijk vind ik, tenminste een gedeelte daarvan. De tekst geeft de muziek hier een extra lading, het "Confutatis" uit de traditionele requiem-mis voegt echt iets toe en is niet zomaar loos latijns-gebrabbel. Bovendien heeft het nummer nog echt de typische Turilli-sound, die je ook terugvindt bij zijn andere werk, maar springt dit nummer er toch met kop bovenuit.
quote:Zeker, muziekaliteit is veel belangrijk dan techniek.
Op vrijdag 22 november 2002 17:55 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Luca is ook geen topgitarist, hij is wel goed maar er zijn inderdaad wel beteren.... het gaat echter om het geheel en wat dat betreft hefet Rhapsody dat erg sterk, qua band zijn ze in hun soort muziek gewoon the best. Verder liggen de kwaliteiten van Turilli naast het gitaar spelen ook in het schrijven he.
Het is dan ook echt niet de techniek die Rhapsody of Turilli bekend heeft gemaakt Gelukkig wordt de nadruk daar ook niet op gelegd, wat ik bij power/progmetal gitaristen wel vaak tegenkom.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-11-2002 22:24]
quote:Nee, er zitten wel degelijk stukjes latijn tussen.
Op vrijdag 22 november 2002 22:11 schreef Kipman het volgende:[..]
Je hebt helemaal gelijk! Maar dat latijnse gebrabbel waar jij het over hebt is volgens mij altijd Italiaans.
quote:Ik bedacht me laatst dat als er in de muziek ook nog eens meesterlijke solo's voorkwamen ala Malmsteen of Michael Schenker, het allemaal nóg mooier wordt! Ik zou voor de volgend Rhapsody ook graag wat gastgitaristen horen die de mooiste solo's kunnen spelen.
Op vrijdag 22 november 2002 22:18 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Zeker, muziekaliteit is veel belangrijk dan techniek.
Het is dan ook echt niet de techniek die Rhapsody of Turilli bekend heeft gemaakt
Gelukkig wordt de nadruk daar ook niet op gelegd, wat ik bij power/progmetal gitaristen wel vaak tegenkom.
quote:Trage solo's kunnen ook prachtig zijn. Snelle solo's die muziekaal goed in elkaar zitten zijn nog mooier ja, maar die kom je gewoon minder vaak tegen...
Op vrijdag 22 november 2002 22:42 schreef Kipman het volgende:[..]
Ik bedacht me laatst dat als er in de muziek ook nog eens meesterlijke solo's voorkwamen ala Malmsteen of Michael Schenker, het allemaal nóg mooier wordt! Ik zou voor de volgend Rhapsody ook graag wat gastgitaristen horen die de mooiste solo's kunnen spelen.
En ik denk dat Rhapsody wel tevreden is met Luca Luca is niet een topgitarist, maar toch absoluut bovengemiddeld. Of je nou 12 nootwisselingen per seconde of 15 speelt, het klinkt allebei gewoon snel
Dus ik denk niet dat ze zo snel een nog betere gastgitarist inhuren voor solo's.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-11-2002 22:58]
quote:Luca = Rhapsody
Op vrijdag 22 november 2002 22:53 schreef Yokozuna het volgende:En ik denk dat Rhapsody wel tevreden is met Luca
![]()
samen met Alex dan.
quote:Nou, ookal daarom dus.
Op zaterdag 23 november 2002 02:19 schreef Tokus het volgende:[..]
Luca = Rhapsody
samen met Alex dan.
quote:Jaja, dat begrijp ik wel. Maar we waren het er allemaal over eens dat er veel meer betere gitaristen dan Luca zijn. Dus als ik me zo voorstel dat de solo's allemaal gespeeld worden door zulke betere gitaristen, dan ou de muziek helemaal ongelofelijk klinken!
Op vrijdag 22 november 2002 22:53 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Trage solo's kunnen ook prachtig zijn. Snelle solo's die muziekaal goed in elkaar zitten zijn nog mooier ja, maar die kom je gewoon minder vaak tegen...
En ik denk dat Rhapsody wel tevreden is met Luca
Luca is niet een topgitarist, maar toch absoluut bovengemiddeld. Of je nou 12 nootwisselingen per seconde of 15 speelt, het klinkt allebei gewoon snel
Dus ik denk niet dat ze zo snel een nog betere gastgitarist inhuren voor solo's.
quote:Ja! Dat beest is vast altijd in de nachtmerries van Luca en zo reageert hij zich af
Op dinsdag 26 november 2002 12:35 schreef Seborik het volgende:
Hebben jullie ook gezien dat op de cover van het album die spacegozer zo'n beest aan gort schiet wat ook op de cover van Rain of A Thousand Flames staat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |