alleen jammer van die gare drumcomputer zo te horen.
Goeie opener (Deamonheart) op de cd!
Nummer 2 is wat meer met spacy samples, vink iets minder. Verder een SUPERvet nummer
3. Nouja.. een stukje clavecimbel KAN niet ontbreken he.. ook cool
4. Gaan mijn handen van jeuken!
Ik speel al jaren piano en synthesizer. Geniaal stukje waarmee-ie begint!!!!! AAAAH *HEADBANG* Gvd. waar is die smiley??
De hoge (solo)zang verderop in het nummer is verschrikkelijk mooi
5. King of the Nordic Twilight: *Kwijjjlllllll*
6. Van begin tot eind geweldig!!!!!
Over het algemeen: Supernummers, goeie melodieen, bladiebla
Met geen tekst te beschrijven eigenlijk
Gewoon luisteren!!
Skål!
Het nieuwe album heb ik nog niet gehoord.
Wat betreft de nieuwe cd, ik heb de llimited version, met 2 bonus-tracks en cover-artwork enzo): Intro is erg goed, en de snellere metal wordt goed afgewisseld met hier en daar een rustig nummer. Nummer 1,5,6,8 en 9 vind ik echt super, en ook Prophet of the Last Eclips is (vooral in lange versie) weer een waardig slot. Verder is nummer 9 erg gewaagd maar geweldig goed, intro is een stukje panfluit, daarna volgt een enorm stuk Folklore-metal waar je zowel ierse als italiaanse folklore in kunt herkennen.
quote:Hij is gewoon beter geworden. De meeste bands wel. Bekijk de teksten eens van het eerste Maiden-album of van Motörhead in het begin.
Op dinsdag 19 november 2002 18:08 schreef Kipman het volgende:
Die Emerald Sword saga van Rhapsody vind ik maar zozo. Maar de Dark Comet saga van de nieuwe Luca vind ik wel erg geslaagd. Doordat ik me goed kan inleven met het verhaal, kan ik de muziek alleen maar meer waarderen. De term metalsoundtrack begrijp ik nu ook meer.
quote:Zou Joey DeMaie echt alleen de manager zijn van Rhapsody, of ook bij Luca?
Op woensdag 20 november 2002 12:22 schreef Witchfynder het volgende:
Luca heeft alleen de neiging totaal over the top te gaan en daar moet hij mee oppassen. We zouden niet willen dat hij een tweede Joey de Maio wordt, toch?
quote:Geen idee, maar ik hoop dat hij snel ontslag neemt en Rhapsody ook bij Sanctuary terecht komt. Rod Smallwood regeert, toch?
Op woensdag 20 november 2002 12:24 schreef Seborik het volgende:[..]
Zou Joey DeMaie echt alleen de manager zijn van Rhapsody, of ook bij Luca?
quote:Smallwallet doet echt niet van alle bands bij Sanctuary het management hoor. Ze hebben er daar inmiddels nog een stuk of 13 bij...
Op woensdag 20 november 2002 12:26 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Geen idee, maar ik hoop dat hij snel ontslag neemt en Rhapsody ook bij Sanctuary terecht komt. Rod Smallwood regeert, toch?
quote:Ja, weet ik wel. Tuurlijk doet hij dat niet, het is een groot bureau.
Op woensdag 20 november 2002 12:29 schreef Tokus het volgende:[..]
Smallwallet doet echt niet van alle bands bij Sanctuary het management hoor. Ze hebben er daar inmiddels nog een stuk of 13 bij...
quote:Dat zou wel mooi zijn, maar het lijkt me nogal onwaarschijnlijk, want nu komt het vijfde Rhapsody album eraan en dan zal daarvoor wel weer een tour komen...
Op woensdag 20 november 2002 17:52 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Wat ik nou echt hoop is dat Turilli ook met z'n eigen band op tournee gaat.
quote:Na zijn 3e solo album wil hij op tour. En die zanger zingt wel goed, maar niet echt spectaculair. Beetje eentonige stem vind ik hem hebben
Op woensdag 20 november 2002 17:52 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Wat ik nou echt hoop is dat Turilli ook met z'n eigen band op tournee gaat.
quote:Zeker. Ik vind het alleen jammer dat meneer Turilli niet altijd strak speelt, vooral live merk je dat vaak. Technisch is hij geen wonder, maar muziekaal zeker een topgitarist!
Op maandag 18 november 2002 23:11 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Ik vidn dat Luca Turilli (gitarist en schrijver van Rhapsody) zijn eigen topic wel heeft verdiend. Ik ben altijd al fan van zijn eerste solo-album, King of the Nordic Twilight geweest. Met zijn nieuwe releases, de EP Demonheart en nu zijn nieuwe album Prophet of the Last Eclips vind ik persoonlijk dat hij op bepaalde punten zelfs Rhapsody heeft overtroffen. De nummers zijn erg goed, en de zanger van Turilli's band doet het ook geweldig. Verder vind ik de electric samples die hij heeft gebruikt om naast het verhaal ook de muziek een wat meer cosmisch tintje te geven erg gaaf en gedurfd. Zijn er meer mensen hier het met me eens?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-11-2002 21:34]
quote:Heb je ze al vaak live gezien/gehoord?
Op woensdag 20 november 2002 21:11 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Zeker. Ik vind het alleen jammer dat meneer Turilli niet altijd strak speelt, vooral live merk je dat vaak. Technisch is hij geen wonder, maar muziekaal zeker een topgitarist!
quote:Ik vond het concert ook echt heel leuk en de interactie met het publiek vond ik ook wel aanwezig, maar dat was misschien ook meer voor de live-dvd die ooit nog eens uit moet komen.
Op donderdag 21 november 2002 12:31 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Tja, Turilli is inderdaad geen Petrucci of zoIk vond het live-concert van Rhapsody echter best goed, alleen mistte ik de interactie met het publiek. Verder vind ik de zanger zeker niet minder dan Fabio Lione.
Ik vind het grote voordeel van deze zanger, dat je tenminste kunt verstaan wat hij zingt. Maar ik vind z'n stem ook iets netter klinken ofzo, dat is niet helemaal het goede woord, maar het komt er min of meer op neer, dat het net ietsjes meer "af" klinkt dan Fabio.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 21-11-2002 13:02]
quote:En die heb ik net gekocht en ben hem aan het luisteren, de Ltd ed ofcourse
Op donderdag 21 november 2002 13:00 schreef Seborik het volgende:
Op de Ltd. staa als Bonustrack het nummer Demonheart, maar dan gezongen door Andre Matos van Angra.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |