abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6876466
Ik vidn dat Luca Turilli (gitarist en schrijver van Rhapsody) zijn eigen topic wel heeft verdiend. Ik ben altijd al fan van zijn eerste solo-album, King of the Nordic Twilight geweest. Met zijn nieuwe releases, de EP Demonheart en nu zijn nieuwe album Prophet of the Last Eclips vind ik persoonlijk dat hij op bepaalde punten zelfs Rhapsody heeft overtroffen. De nummers zijn erg goed, en de zanger van Turilli's band doet het ook geweldig. Verder vind ik de electric samples die hij heeft gebruikt om naast het verhaal ook de muziek een wat meer cosmisch tintje te geven erg gaaf en gedurfd. Zijn er meer mensen hier het met me eens?
Komt tijd, komt Grolsch Drinkontbijt
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 november 2002 @ 23:29:16 #2
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6876876
dat cosmische klopt wel

alleen jammer van die gare drumcomputer zo te horen.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_6877019
Zeker, zonder twijfel!

Goeie opener (Deamonheart) op de cd!
Nummer 2 is wat meer met spacy samples, vink iets minder. Verder een SUPERvet nummer
3. Nouja.. een stukje clavecimbel KAN niet ontbreken he.. ook cool
4. Gaan mijn handen van jeuken!
Ik speel al jaren piano en synthesizer. Geniaal stukje waarmee-ie begint!!!!! AAAAH *HEADBANG* Gvd. waar is die smiley??
De hoge (solo)zang verderop in het nummer is verschrikkelijk mooi
5. King of the Nordic Twilight: *Kwijjjlllllll*
6. Van begin tot eind geweldig!!!!!

Over het algemeen: Supernummers, goeie melodieen, bladiebla
Met geen tekst te beschrijven eigenlijk
Gewoon luisteren!!

Skål!

pi_6877055
Ja, King of The Nordic Twilight is een leuk album, ik vind de zanger vaak zelfs beter dan Fabio.

Het nieuwe album heb ik nog niet gehoord.

maandag 18 november 2002 @ 23:38:31 #5
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_6877135
Inderdaad.... nummer 4 (met als intro nummer 3) is errug strak... en de Helloween song I'm Alive is erg vet gecovered.

Wat betreft de nieuwe cd, ik heb de llimited version, met 2 bonus-tracks en cover-artwork enzo): Intro is erg goed, en de snellere metal wordt goed afgewisseld met hier en daar een rustig nummer. Nummer 1,5,6,8 en 9 vind ik echt super, en ook Prophet of the Last Eclips is (vooral in lange versie) weer een waardig slot. Verder is nummer 9 erg gewaagd maar geweldig goed, intro is een stukje panfluit, daarna volgt een enorm stuk Folklore-metal waar je zowel ierse als italiaanse folklore in kunt herkennen.

pi_6877144
King Of The nordic Twilight, is een heel leuk album maar je moet hem niet te vaak draaien, dan is het niet leuk mee.
Het nieuwe album heb ik nog niet gehoord maar demonheart klinkt wel erg tof.
A good Excuse for a crappy life is a crappy life
  dinsdag 19 november 2002 @ 17:55:50 #8
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_6888797
Prophet Of The Last Eclips heb ik in mijn bezit en die heerst gigantisch! De combinatie metal-klassiek-electronisch gepingel is in mijn oren perfect! Het klinkt weer lekker ovredreven over-the-top allemaal. Door het futuristische karakter klinkt het gelukkig ook iets anders dan Rhapsody, maar het blijft natuurlijk de typische muziek die alleen Luca kan schrijven.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_6888877
Precies. Het is allemaal net iets anders dan Rhapsody, hoewel ook de Rhapsody albums zelf allemaal weer iets anders zijn. Maar de nieuwe Turilli is meer in de science-fiction-richting en dan komt in de muziek ook erg goed terug.
  dinsdag 19 november 2002 @ 18:08:37 #10
1573 Kipman
pi_6889094
Die Emerald Sword saga van Rhapsody vind ik maar zozo. Maar de Dark Comet saga van de nieuwe Luca vind ik wel erg geslaagd. Doordat ik me goed kan inleven met het verhaal, kan ik de muziek alleen maar meer waarderen. De term metalsoundtrack begrijp ik nu ook meer.
pi_6903046
De limited edition ziet er gaaf uit, mooi gebonden boekje in een hoesje, met 2 bonustracks.
pi_6903081
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 18:08 schreef Kipman het volgende:
Die Emerald Sword saga van Rhapsody vind ik maar zozo. Maar de Dark Comet saga van de nieuwe Luca vind ik wel erg geslaagd. Doordat ik me goed kan inleven met het verhaal, kan ik de muziek alleen maar meer waarderen. De term metalsoundtrack begrijp ik nu ook meer.
Hij is gewoon beter geworden. De meeste bands wel. Bekijk de teksten eens van het eerste Maiden-album of van Motörhead in het begin.
Luca heeft alleen de neiging totaal over the top te gaan en daar moet hij mee oppassen. We zouden niet willen dat hij een tweede Joey de Maio wordt, toch?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_6903104
quote:
Op woensdag 20 november 2002 12:22 schreef Witchfynder het volgende:
Luca heeft alleen de neiging totaal over the top te gaan en daar moet hij mee oppassen. We zouden niet willen dat hij een tweede Joey de Maio wordt, toch?
Zou Joey DeMaie echt alleen de manager zijn van Rhapsody, of ook bij Luca?
pi_6903141
quote:
Op woensdag 20 november 2002 12:24 schreef Seborik het volgende:

[..]

Zou Joey DeMaie echt alleen de manager zijn van Rhapsody, of ook bij Luca?

Geen idee, maar ik hoop dat hij snel ontslag neemt en Rhapsody ook bij Sanctuary terecht komt. Rod Smallwood regeert, toch?
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 november 2002 @ 12:29:52 #15
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6903192
quote:
Op woensdag 20 november 2002 12:26 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik hoop dat hij snel ontslag neemt en Rhapsody ook bij Sanctuary terecht komt. Rod Smallwood regeert, toch?

Smallwallet doet echt niet van alle bands bij Sanctuary het management hoor. Ze hebben er daar inmiddels nog een stuk of 13 bij...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_6903270
quote:
Op woensdag 20 november 2002 12:29 schreef Tokus het volgende:

[..]

Smallwallet doet echt niet van alle bands bij Sanctuary het management hoor. Ze hebben er daar inmiddels nog een stuk of 13 bij...

Ja, weet ik wel. Tuurlijk doet hij dat niet, het is een groot bureau.
pi_6909215
Het is zeker een erg goed album, af en toe grijpt Luca Turilli wel weer terug op dingen die hij al eens gemaakt heeft, dat is op zich wel jammer, maar het geeft het toch ook weer helemaal het vertrouwde geluid. Ook vind ik deze zanger, Olaf Hayer, beter dan Fabio.
pi_6909219
Wat ik nou echt hoop is dat Turilli ook met z'n eigen band op tournee gaat.
pi_6909319
quote:
Op woensdag 20 november 2002 17:52 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Dat zou wel mooi zijn, maar het lijkt me nogal onwaarschijnlijk, want nu komt het vijfde Rhapsody album eraan en dan zal daarvoor wel weer een tour komen...
  woensdag 20 november 2002 @ 18:02:28 #20
1573 Kipman
pi_6909394
quote:
Op woensdag 20 november 2002 17:52 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Na zijn 3e solo album wil hij op tour. En die zanger zingt wel goed, maar niet echt spectaculair. Beetje eentonige stem vind ik hem hebben
  woensdag 20 november 2002 @ 21:11:43 #21
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6912991
quote:
Op maandag 18 november 2002 23:11 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Ik vidn dat Luca Turilli (gitarist en schrijver van Rhapsody) zijn eigen topic wel heeft verdiend. Ik ben altijd al fan van zijn eerste solo-album, King of the Nordic Twilight geweest. Met zijn nieuwe releases, de EP Demonheart en nu zijn nieuwe album Prophet of the Last Eclips vind ik persoonlijk dat hij op bepaalde punten zelfs Rhapsody heeft overtroffen. De nummers zijn erg goed, en de zanger van Turilli's band doet het ook geweldig. Verder vind ik de electric samples die hij heeft gebruikt om naast het verhaal ook de muziek een wat meer cosmisch tintje te geven erg gaaf en gedurfd. Zijn er meer mensen hier het met me eens?
Zeker. Ik vind het alleen jammer dat meneer Turilli niet altijd strak speelt, vooral live merk je dat vaak. Technisch is hij geen wonder, maar muziekaal zeker een topgitarist!

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-11-2002 21:34]

pi_6921874
Tja, Turilli is inderdaad geen Petrucci of zo Ik vond het live-concert van Rhapsody echter best goed, alleen mistte ik de interactie met het publiek. Verder vind ik de zanger zeker niet minder dan Fabio Lione.
pi_6921965
quote:
Op woensdag 20 november 2002 21:11 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Zeker. Ik vind het alleen jammer dat meneer Turilli niet altijd strak speelt, vooral live merk je dat vaak. Technisch is hij geen wonder, maar muziekaal zeker een topgitarist!

Heb je ze al vaak live gezien/gehoord?
quote:
Op donderdag 21 november 2002 12:31 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Tja, Turilli is inderdaad geen Petrucci of zo Ik vond het live-concert van Rhapsody echter best goed, alleen mistte ik de interactie met het publiek. Verder vind ik de zanger zeker niet minder dan Fabio Lione.
Ik vond het concert ook echt heel leuk en de interactie met het publiek vond ik ook wel aanwezig, maar dat was misschien ook meer voor de live-dvd die ooit nog eens uit moet komen.

Ik vind het grote voordeel van deze zanger, dat je tenminste kunt verstaan wat hij zingt. Maar ik vind z'n stem ook iets netter klinken ofzo, dat is niet helemaal het goede woord, maar het komt er min of meer op neer, dat het net ietsjes meer "af" klinkt dan Fabio.

pi_6922307
Op de Ltd. staat als Bonustrack het nummer Demonheart, maar dan gezongen door Andre Matos van Angra.

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 21-11-2002 13:02]

Admin donderdag 21 november 2002 @ 13:01:42 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_6922335
quote:
Op donderdag 21 november 2002 13:00 schreef Seborik het volgende:
Op de Ltd. staa als Bonustrack het nummer Demonheart, maar dan gezongen door Andre Matos van Angra.
En die heb ik net gekocht en ben hem aan het luisteren, de Ltd ed ofcourse
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')