abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 november 2002 @ 22:46:51 #1
36059 DTMPOWER
The Third Place
pi_6875954
Ik moet voor een opdracht voor school een aantal opdrachten maken. Eén daarvan is dat ik een voorbeeld moet noemen van een bedrijf van MIS, DSS en/of een DSS gebruikt/verkoopt. En de sterke punten van het produkt. Ik ben al een tijdje aan het zoeken. Maar nog niet erg veel gevonden. Zouden jullie mij op weg kunnen helpen. Met een voorbeeld en/of een link naar een site met info.

Bij voorbaat dank,
DTM POWER

Raceplanet.net | Me heeft nu ook een echt Fok! Fotoboek
pi_6876419
Je vraag is een beetje onduidelijk... je zoekt een bedrijf die een DSS gebruikt? Of een bedrijf dat een DSS en een MIS gebruikt?

Volgens Laudon & Laudon vallen beide systemen binnen de Management-Level Systems. Voorbeelden die voor een DSS genoemd worden zijn: Sales Region Analysis, Production Scheduling, Cost Analysis, Contract Cost Analysis. Voor het MIS: Sales Management, Inventroy Control, Annual Budgeting, Relocation Analysis.

Ik zou zeggen, kies een willekeurig bedrijf en zoek iets uit... er zijn bedrijven genoeg. En anders heb je altijd SAP nog (www.sap.com)

[b]Compleet vernieuwde weblog!![/b] [url=http://www.pokpok.nl]![PokPok.nl][/url] | Camera: Fuji S602z, met Polarisatie en UV Filter: [url]http://www.pokpok.nl/portfolio[/url]
pi_6876441
Het verschil tussen de drie zit 'm in het strategisch niveau waarop ze informatie verschaffen. MIS is veeal een dump van financiele cijfers, zoals die vroeger uit Mainframes kwamen rollen. DDS is al meer op tactisch niveau, maar vereist toch de nodige technische expertise in gebruik.

EIS is tegenwoordig in de mode, hierbij kan de gebruiker (management op meer strategisch niveau) zelf de informatie rangschikken en selecteren. Denk hierbij aan frontends voor datawarehousing toepassingen e.d. Voorbeeld van zo'ntool waarmee je zoiest kan bouwen is bijv. cognos powerplay, business objects, etc.

maandag 18 november 2002 @ 23:37:33 #4
36059 DTMPOWER
The Third Place
pi_6877054
Oke..tnx:W
Raceplanet.net | Me heeft nu ook een echt Fok! Fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')