abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:12:40 #176
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_157060739
Volgens mij is dit een prima voorbeeld van:

"If you pay peanuts, you get monkeys."
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_157061066
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

nee dat worden de nieuwe werktijden als geen overwerk nodig is
Ow zo oké hahaha
pi_157061997
Misschien kan ts beter zijn ict beter uit besteden en zorgen dat werknemers geen dingen kunnen doen die niet mogen.
Filmpjes blokkeren is echt niet moeilijk.
pi_157070878
Heb je alleen parttimers in dienst ofzo? Ik zie tijden van 9:00 tot 16:30 voorbij komen...? En de beste pauzeindeling is sochtends en namiddag een kwartier en ergens tussen 12 en 2 een half uur om de bammetjes te eten.

Je hebt je werknemers het wel heel erg luxe gemaakt met gezamelijke lunches en vakanties en weet ik veel wat. Ze lijken niet echt het gevoel hebben er iets voor terug te moeten doen maar zien het nu als vanzelfsprekend ongeacht prestatie. Betaal je ze wel fatsoenlijk (minimaal een paar honderd euro boven het minimumloon)?
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:05:50 #180
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157071826
Zorg dat je werknemers zich meer betrokken en verbonden met jouw bedrijf voelen. Beetje interesse tonen en vragen hoe zij denken het bedrijf een stap voorwaarts te brengen. Geef ze de indruk dat ze invloed kunnen uitoefenen en kunnen groeien (ook qua salaris).

Verder zou het misschien een goed idee zijn een schaftruimte in te richten. Het is niet echt sociaal dat iedereen achter de computer tijdens de lunch filmpjes zit te kijken. Het is vanzelfsprekend dat jij ook gewoon iedere middag tussen 12h30 en 13h00 in de kantine zit. Niks mis met een bakje kibbeling op vrijdagmiddag (op kosten van de baas), maar zou die lunches gewoon skippen. Investeer liever in het opbouwen van een teamgevoel.

Uiteraard moet die PS4 de deur uit. Jouw werknemers zien jou gamen en denken als die snotaap de kantjes er van afloopt, dan hoef ik me ook niet voor 100% in te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 24-10-2015 22:10:54 ]
pi_157148518
yep als leidinggevende zit je hier niet helemaal goed.....

idee, begin eens met beoordelingsgesprekken (als je dat nog niet doet), op die manier een dossier opbouwen van je werknemers, op grond van die gesprekken kun je wel dingen gaan aanpakken..

iets drastischer misschien maar laat eens een personeelsadvertentie slingeren die je wil plaatsen...wel gevaarlijk maar misschien helpt het..
pi_157207732
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 14:38 schreef klipper het volgende:
Misschien kan ts beter zijn ict beter uit besteden en zorgen dat werknemers geen dingen kunnen doen die niet mogen.
Filmpjes blokkeren is echt niet moeilijk.
Dat is symptoombestrijding.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_157219682
Is er uberhaupt een reden om zo op werktijden te sturen?
Ik begrijp dat (tegenwoordig) eerlijk gezegd niet. Waarom niet op resultaat sturen in plaats van de mentaliteit dat de werknemer het 'eigendom' is van de werkgever tussen bepaalde werktijden? :? Waarbij er al scheef gekeken wordt als iemand te lang naar de wc gaat of een roker is en 'meer pauze' neemt. Komt de sfeer niet ten goede want er is geen ruimte meer voor plezier en lol op het werk, wat samenwerking en productiviteit alleen maar ten goede komt. Ouwehoeren bij de koffie, samen lachen om domme filmpjes hoort er allemaal bij voor een goede, en vooral leuke en plezierige werkcultuur!
Uiteraard allemaal gepast en met mate en weet ik veel wat, maar komt resultaat alleen maar ten goede en dan zal je zien dat mensen ook veel minder de neiging hebben om klokslag 17:00 de deur weer uit te lopen, telefoon uit te zetten en niets meer voor je te willen doen.

Overigens ben ik het wel eens met de reacties hier over de voorbeeldfunctie en de PS4 en naar huis gaan, dat kan echt niet ;)
pi_157328718
TS is duidelijk niet geschikt als leidinggevende.
pi_157328719
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 16:56 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Hangen er bij jou ook camera's op de toiletten om te monitoren of de werknemers niet te lang in de baas zijn tijd zitten te schijten?
Of te fappen want dat schijnen ze ook al te doen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_157328721
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 10:54 schreef nikao het volgende:
Is er uberhaupt een reden om zo op werktijden te sturen?
Ik begrijp dat (tegenwoordig) eerlijk gezegd niet. Waarom niet op resultaat sturen in plaats van de mentaliteit dat de werknemer het 'eigendom' is van de werkgever tussen bepaalde werktijden? :? Waarbij er al scheef gekeken wordt als iemand te lang naar de wc gaat of een roker is en 'meer pauze' neemt. Komt de sfeer niet ten goede want er is geen ruimte meer voor plezier en lol op het werk, wat samenwerking en productiviteit alleen maar ten goede komt. Ouwehoeren bij de koffie, samen lachen om domme filmpjes hoort er allemaal bij voor een goede, en vooral leuke en plezierige werkcultuur!
Uiteraard allemaal gepast en met mate en weet ik veel wat, maar komt resultaat alleen maar ten goede en dan zal je zien dat mensen ook veel minder de neiging hebben om klokslag 17:00 de deur weer uit te lopen, telefoon uit te zetten en niets meer voor je te willen doen.

Overigens ben ik het wel eens met de reacties hier over de voorbeeldfunctie en de PS4 en naar huis gaan, dat kan echt niet ;)
Zo mee eens dit...

Bedoel zoals men nu doet tegen hun werknemers, dan kun je verwachten dat ze in je koffie gaan tuffen!

Vroeger mocht de radio aan op kantoor en een koffiezetapparaat was geen probleem op een kamer...
Vroeger mocht je of zitten of staan...
Vroeger hoefde je geen vinger op te steken als je naar de plee moest je ging gewoon als je moest...
20 jaar later is alles naar de kloten en wie maakt dit gelukkiger?
Niemand
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 5 november 2015 @ 11:10:20 #187
379679 mc-lovin
what's up gangsters
pi_157331393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 03:21 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Zo mee eens dit...

Bedoel zoals men nu doet tegen hun werknemers, dan kun je verwachten dat ze in je koffie gaan tuffen!

Vroeger mocht de radio aan op kantoor en een koffiezetapparaat was geen probleem op een kamer...
Vroeger hoefde je geen vinger op te steken als je naar de plee moest je ging gewoon als je moest...
Niemand
:') werk je in een werkkamp van kim jong un?
[img]http://twemoji.maxcdn.com/72x72/ae.png[/img] MC-Lovin
pi_157331430
quote:

[..]

Zo mee eens dit...

Niemand
Misschien als je aspergesteker bent is dit zo, maar ik merk er persoonlijk niks van op kantoor.
pi_157331489
quote:

[..]

Zo mee eens dit...

Niemand
Ja de basisschool was vroeger een stuk beter!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157350952
quote:
99s.gif Op donderdag 5 november 2015 11:10 schreef mc-lovin het volgende:

[..]

:') werk je in een werkkamp van kim jong un?
Ik hoor genoeg van jongeren hoor! Hoe het er aan toe gaat bij de bedrijven tegenwoordig.
Callcenters bv. zijn een ramp! Je mag niks... Van die gestoorde managers enzo...
pi_157352957
Je moet ook niet bij een callcenter gaan werken. :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')