abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6875619
Een jaar of 7 geleden had deze Britse band een grote hit met Spacemen. Daarna brachten ze volgens mij nog een single uit (The Boy with the X - Ray Eyes of zoiets) maar die werd niet zo'n enorm succes.

Maar waar zijn ze gebleven? Bestaan ze uberhaupt nog?

maandag 18 november 2002 @ 22:32:54 #2
40161 Farringdon
CE1 London @ Randomiz3d
pi_6875649

blijven steken bij de kapper

Was elk gebouw maar zo... helder, sprankelend en doorzichtig
pi_6875672
Spaceman was erg origineel en oke

Ze hebben een album gemaakt: The Boy With the X-Ray Eyes. Deze liep niet zo goed dus ze zijn er maar mee opgehouden.
bron:www.allmusic.com

pi_6875725
quote:
Op maandag 18 november 2002 22:33 schreef Navelpluisje het volgende:

Ze hebben een album gemaakt: The Boy With the X-Ray Eyes. Deze liep niet zo goed dus ze zijn er maar mee opgehouden.

Ah, ik dacht dat The Boy with the X - Ray Eyes hun tweede single was. Maar ik zal me wel vergissen.
pi_6875739
LoL, van het weekend had ik er in een dronken bui nog over met een vriend van me.

Spaceman, fantastisch nummer

pi_6875744
quote:
Op maandag 18 november 2002 22:33 schreef Navelpluisje het volgende:

eeuwig zonde
Ik vraag me af hoeveel tekst ik hier kan typen. Ik vind dit op zich al vrij veel. Maar er kan nog meer bij zo te zien. Nou dan ga ik lekker verder. Bevalt me op zich wel. Op een gegeven moment zal er wel een eind aan komen, denk ik. Dus ja, op zich.
pi_6875779
quote:
Op maandag 18 november 2002 22:36 schreef MarkzMan_X het volgende:
LoL, van het weekend had ik er in een dronken bui nog over met een vriend van me.

Spaceman, fantastisch nummer

Ja, ik vond het ook wel een lekker nummer
  maandag 18 november 2002 @ 22:50:11 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_6876022
Mwah, ik vind Spaceman geweldig, heb zelfs nog de single gekocht, maar een huisgenoot had de hele cd en daar vond ik eerlijk gezegd verder niet veel aan.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 18 november 2002 @ 23:15:20 #9
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_6876554
Ik vond het elektronische stukkie aan het begin en eind wel ok, het liedje zelf eik niet.

Nooit meer wat van gehoord

pi_6876582
Alle informatie:

Babylon Zoo raised expectations to astronomical heights when their first record, "Spaceman," debuted at number one in England in 1996. It became the fastest-selling single in U.K. history, moving 250,000 copies in one week. However, it was a short-lived romance. Babylon Zoo was the brainchild of Jas Mann (vocals, producer). Born in Dudley, West Midlands, England, on April 24, 1971, Mann was a science fiction fan, and his original group, the Sandkings, was named after a sci-fi short story by George R.R. Martin. The Sandkings opened for the Happy Mondays and the Stone Roses in the early '90s, but Mann left the band because of creative differences. In 1993, a three-track demo from Mann's next project Babylon Zoo earned him a contract from Phonogram Records. Two years later, Levi's used "Spaceman" for a TV ad after hearing the tune on a Manchester, England, radio station. However, the huge success of "Spaceman" turned Babylon Zoo into of the biggest one-hit wonders. When Babylon Zoo released an album, 1996's The Boy With the X-Ray Eyes, there was disappointingly mild interest; it was a flop, and Babylon Zoo became largely forgotten. Michael Sutton

maandag 18 november 2002 @ 23:17:47 #11
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_6876600
het nummer werkte wel, want ik kreeg altijd wel een "eng" gevoel van dat tussenstukje
  maandag 18 november 2002 @ 23:17:58 #12
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6876605
quote:
Op maandag 18 november 2002 22:36 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat The Boy with the X - Ray Eyes hun tweede single was. Maar ik zal me wel vergissen.

Tweede single was iets met animal volgens mij.

Ik vond Spaceman toen het uitkwam niet zo geweldig, maar nou vind ik het wel een keigaaf nummer.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_6876628
quote:
Op maandag 18 november 2002 23:17 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Tweede single was iets met animal volgens mij.

Ik vond Spaceman toen het uitkwam niet zo geweldig, maar nou vind ik het wel een keigaaf nummer.

Tweede single was Animal Army. Die vond ik dus zwaar niet leuk.
pi_6877369
De hoge intro die naar beneden werd gepitched was wel een leuke gimmick. Als je 'm voor de eerste keer hoort lijkt het erop alsof het een dance-nummer zou worden maar dan hoor je iets compleet anders.
pi_6877430
quote:
Op maandag 18 november 2002 23:15 schreef Miwe het volgende:
Ik vond het elektronische stukkie aan het begin en eind wel ok, het liedje zelf eik niet.
* ChezMatik denkt er ook zo over..
aan het begin lekker up-gepitched.. bijna breakbeat..
maar het nummer zelf is minder... niet slecht, maar minder.
Al lang niet meer gehoord, Ff aan Mr.KaZaA vragen of hij hem heeft.
pi_6898690
quote:
Op maandag 18 november 2002 23:56 schreef ChezMatik het volgende:
Al lang niet meer gehoord, Ff aan Mr.KaZaA vragen of hij hem heeft.
En dan vind ik dit:
babylon zoo - Spaceman (Nebula Remix)

Over SPACE gesproken?!!!

pi_6899513
Als je met Google gaat zoeken, blijkt dat Babylon Zoo wel degelijk verder gegaan is na The Boy With The X-Ray Eyes. Er kwam nog een album "King Kong Groover" met de weinig bijzondere single "All the money's gone" en sindsdien is het nogal stil..

(The Boy With The X-Ray Eyes vond ik in de 7"-versie overigens óók geweldig: het begint met een minuut Take That-achtig geblèr en verzandt uiteindelijk in een Oasis-achtig anthem. De albumversie is lager gepitched, die moet je dus niet hebben. Er zijn ook nog een orkestrale en vage prodigy-achtige-mix van.. )

woensdag 20 november 2002 @ 15:37:11 #18
22165 hbuurt
still one breed apart
pi_6906738
de cover van Spacemen door The Kovenant is echt cool!
  maandag 10 april 2006 @ 21:05:59 #19
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_36835770
Even dit topic uit ,t stof trekken.

Babylon Zoo is een van m,n mooiste jeugdherrineringen, heb Boy op tape gehad.

Er is goed nieuws voor degenen die Babylon Zoo goed vinden/vonden.

Op hun website kan je de 2 uitgekomen albums downloaden.

En Jass Man schijnt volgens de site bezig te zijn met een nieuw BZ album.

http://www.babylonzoo.net/

np: Babylon Zoo - Caffeine.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_36849692
Ik vond/vind "All The Money's Gone" een geweldige plaat. Veeeel beter dan Spaceman.
Ik meen ooit eens ergens iets te hebben gelezen over andere projecten waar Jass mee bezig was, maar ik ben vergeten hoe die heten.
  dinsdag 11 april 2006 @ 17:41:09 #21
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_36860873
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:18 schreef dVTB het volgende:
Ik vond/vind "All The Money's Gone" een geweldige plaat. Veeeel beter dan Spaceman.
Ik meen ooit eens ergens iets te hebben gelezen over andere projecten waar Jass mee bezig was, maar ik ben vergeten hoe die heten.
M,n favorieten van het The Boy With The X Ray Eyes album zijn Zodiac Sign, The Boy With The X - Ray Eyes (titelnummer van ,t album) en Caffeine.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')